Sinkku millainen kotisi on

Anonyymi

Näkeekö että on sinkun koti vai oletko sisustanut niin että kun vastakkainen sukupuoli tulee kylään niin on parisänky ja sohva tai pari nojatuolia vai onko yhden hengen sänky ja yksi nojatuoli eli jos löytäisit kumppanin niin heti joutuisitte hankkimaan sängyn tai toisen nojatuolin tai astioita enemmän eli millainen koti sinulla on

79

732

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ja millaisen kodin toivoisit tulevalla kumppanillasi olevan

      • Anonyymi

        Eli kun hänen luonaan olisitte


    • Anonyymi

      Tietysti olohuoneessa on runsaasti istumapaikkoja. Käyhän tällä nyt vieraitakin joskus. Ruokapöytäkin on 8 hengen pöytä 😅.

      Enkä mä nyt missään pienessä sängyssä suostu nukkumaan, vaan ihan parisänky toi on. Aika pöljältä tossa huoneessa näyttäiskin joku 90 senttinen sänky.

      • Anonyymi

        Mut toisaalta mitä yks ihminen tarvii suurta sänkyä tai 8 hengen pöytää niin se on sinkun koti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mut toisaalta mitä yks ihminen tarvii suurta sänkyä tai 8 hengen pöytää niin se on sinkun koti

        Ai mihin tarvii. No vaikka siihen, että pyydän äitini sekä siskoni perheen syömään tai teen ruokaa ystäville.

        Isompi sänky on mukavampi. En mä siuhen sen kummempaa syytä tarvitse. Iso sohvakin on mukavampi, kuin pieni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mut toisaalta mitä yks ihminen tarvii suurta sänkyä tai 8 hengen pöytää niin se on sinkun koti

        Yksi ihminen tarvitsee 8 hengen pöytää, kun tulee vieraita syömään. Omaan mahtuu viisi ja jatkopalalla kahdeksan, kätevää 🤷‍♀️.

        - Sheena


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai mihin tarvii. No vaikka siihen, että pyydän äitini sekä siskoni perheen syömään tai teen ruokaa ystäville.

        Isompi sänky on mukavampi. En mä siuhen sen kummempaa syytä tarvitse. Iso sohvakin on mukavampi, kuin pieni.

        Mut toisaalta kun miettii niin esim miksi ostaa kaksi nojatuolia kun tarvii yhden ja käyttää toisen tuolin rahat muuhun mut tietysti olis kiva kun löytää kumppanin niin olis 2 nojatuolia ja kun yhteen sitten joskus muuttaa niin sen toisenkin tavarat tulee eli sit olis kummallakin nojatuolit tai hankkivat uudet yhteiseen kämppään eli miks sinkku laittaa rahansa turhuuteen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksi ihminen tarvitsee 8 hengen pöytää, kun tulee vieraita syömään. Omaan mahtuu viisi ja jatkopalalla kahdeksan, kätevää 🤷‍♀️.

        - Sheena

        Käykö luonasi paljonkin miehiä kylässä mut joo moni 4 hengen pöytä on liian pieni 4 lle ja 2 lle on sopiva


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mut toisaalta kun miettii niin esim miksi ostaa kaksi nojatuolia kun tarvii yhden ja käyttää toisen tuolin rahat muuhun mut tietysti olis kiva kun löytää kumppanin niin olis 2 nojatuolia ja kun yhteen sitten joskus muuttaa niin sen toisenkin tavarat tulee eli sit olis kummallakin nojatuolit tai hankkivat uudet yhteiseen kämppään eli miks sinkku laittaa rahansa turhuuteen

        Mun talouteni ei kaadu toiseen nojatuoliin. Tosin mulla ei ole kuin yksi ja iso sohva. Nojatuolia käyttää lähinnä vain äitini, kun hän on on kylässä. Se on oikeastaan ostetukin ihan vaan mutsin toiveesta.

        Mulle miellyttävä ja kodikas koti, jossa viihdyn ei ole turhuutta. Mihin mun muka pitäisi rahani käyttää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun talouteni ei kaadu toiseen nojatuoliin. Tosin mulla ei ole kuin yksi ja iso sohva. Nojatuolia käyttää lähinnä vain äitini, kun hän on on kylässä. Se on oikeastaan ostetukin ihan vaan mutsin toiveesta.

        Mulle miellyttävä ja kodikas koti, jossa viihdyn ei ole turhuutta. Mihin mun muka pitäisi rahani käyttää?

        "Mulle miellyttävä ja kodikas koti, jossa viihdyn ei ole turhuutta. Mihin mun muka pitäisi rahani käyttää?"

        Samaa mieltä. Mikä muka vois olla parempi paikka laittaa rahaa kuin se, että voi asustella mukavasti? Kotona vietetään kuitenkin usein aika paljon aikaa. Ja vaikkei siellä kauheasti aikaa viettäiskään niin kyllä mä silti haluan elää mukavasti. Ei siihen tietenkään kauheasti rahaa tarvitse kuluttaa, mutta ostaa kerralla hyvää ja nauttii siitä.


    • Anonyymi

      Niin mutta kun mulla on mummon mökki tämä koti.

      Ja olkoon.

      • Anonyymi

        Mitä se sisustamiseen vaikuttaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä se sisustamiseen vaikuttaa

        Kosteassa ja vetoisessa kämpässä pitää olla paksusti mattoja lattialla ja huonekalut kokopuuta ilman pehmusteita jottei ne homehdu.


    • Kyl mulla sinkkunakin on ollut ihan normisti sohva, nojatuoli, parisänky yms. aivan kuten parisuhteessakin.

      Miksi sinkkuna ei voisi olla viihtyisästi kalustettu koti? Olihan mulla yksin 120 neliöinen ok-talokin.

      • Anonyymi

        Niinpä. Outo kuvitelma, että sinkkuna pitäis asua jossain askeettisessa kopissa. Kyllä mä en asunut mukassa ja kivasti sisustetussa aina - heti lapsuuden kodista pois muutettuanikin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Outo kuvitelma, että sinkkuna pitäis asua jossain askeettisessa kopissa. Kyllä mä en asunut mukassa ja kivasti sisustetussa aina - heti lapsuuden kodista pois muutettuanikin.

        Juu, ei pidä. Heti ihan normi koti ja olosuhteet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Outo kuvitelma, että sinkkuna pitäis asua jossain askeettisessa kopissa. Kyllä mä en asunut mukassa ja kivasti sisustetussa aina - heti lapsuuden kodista pois muutettuanikin.

        Toisaalta toi ajattelu ehkä vähän selittää palstapoikien ahdistusta. He eivät voi edes sisustaa asuntoaan kivasti, hankkia mukavaa sohvaa ja sänkyä ja viihtyä omassa kodissaan, ilman parisuhdetta. Onhan se varmasti pidemmänpäälle ahdistavaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toisaalta toi ajattelu ehkä vähän selittää palstapoikien ahdistusta. He eivät voi edes sisustaa asuntoaan kivasti, hankkia mukavaa sohvaa ja sänkyä ja viihtyä omassa kodissaan, ilman parisuhdetta. Onhan se varmasti pidemmänpäälle ahdistavaa.

        Niin, miksi suotta elää kivasti itselleen, kun voi ahdistuneenakin kärvistellä. ;)


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        Niin, miksi suotta elää kivasti itselleen, kun voi ahdistuneenakin kärvistellä. ;)

        Voisko tuossa olla osaselitys sille miksi naiset tuntuvat viihtyvän paremmin sinkkuina? Naiset elää sinkkuina kivaa elämää itselleen ja tekee olemisestaan mukavaa. Miehet kärvistelee ahdistuneena, eivätkä voi edes ostaa isompaa sänkyä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voisko tuossa olla osaselitys sille miksi naiset tuntuvat viihtyvän paremmin sinkkuina? Naiset elää sinkkuina kivaa elämää itselleen ja tekee olemisestaan mukavaa. Miehet kärvistelee ahdistuneena, eivätkä voi edes ostaa isompaa sänkyä?

        Mahdollisesti, jos odottaa että elämä alkaa vasta kun on pariutunut. Kyllähän se alkaa heti, kun syntyy ja itse eteenpäin pääsee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voisko tuossa olla osaselitys sille miksi naiset tuntuvat viihtyvän paremmin sinkkuina? Naiset elää sinkkuina kivaa elämää itselleen ja tekee olemisestaan mukavaa. Miehet kärvistelee ahdistuneena, eivätkä voi edes ostaa isompaa sänkyä?

        Kyllä mullakin helpotti heti kun hommasin ton 120 cm leveen sängyn. Ne yhdeksänkymppiset on loppujen lopuks aika kapeita. tai olihan mulla niitäkin kaksi, mutta en saanu aikaseks hinata niitä samaan huoneeseen. Kun mulla ennen oli vaan kaksio, niin sillonkin mulla se toinen sänky oli olkkarissa. Ja mä taisin nukkuakin olkkarissa. Sitten kun muutin tähän, niin laitoin sängyt eri makkareihin ja aattelin että itten kun muutetaan yhteen, niin sitten vasta laitetaan sängytkin yhteen. Ja olihan toi toinen huone jonkin aikaa vuokrallakin. Mutta nyt on siis 120 kun tähän huoneeseen ei mahu parisänky, kun tää on oikeestaan lastenhuone. Mutta tarkempi kuvaus tästä kämpästä tossa alla.


    • Anonyymi

      Viihtyisä pienehkö monitoimikoti.

      - Sheena

    • Anonyymi

      Tämä on taiteilijansa näköinen tavarataivas, vanha, iso ja vahvasti luonnossa kiinni.

      • Anonyymi

        Joku voisi sanoa että rytöläjä, mutta hirret on paksuja, ei ne vähästä säikähdä :)


      • Anonyymi

        Uhhuh, kuulostaapa mielenkiintoiselta!


    • Anonyymi

      Etä-parisuhteen jäljiltä on paikka toiselle. Tosin olen siirtänyt huonekalut yhdelle sopiviksi, siten että paras tv:n katselupaikka on vain yhdelle. Iso ruokapöytä on ja paljon tuoleja. Eipä ole nyt kahdelle tarvinnut kattaa pitkään aikaan, jos ei naapurin tai tuttavan kahvilla käyntihetkeä lasketa.

    • Anonyymi

      Näkee, mutta ei sitä kämppää tultukaan katsemaan...

      • Anonyymi

        Kyllä kumppani sitä katsoo kun siellä tulee viettämään paljon aikaansa eli hänen toinen kotinsa


    • Hyvä pitkästä aikaa alotus josta mäkin jotain tiedän. Kiitos! Eli asiaan. Olohuone on tollanen pitkulainenen. Parvekkeenpuoleisessa päässä on kirjava virallisesti kolmen mutta käytännössä kahden hengen sohva. Se on jo yli 20 vuotta vanha, ostin sen askosta. Siinä edessä on sohvapöytä ja tv taso. Sen vieressä on kirjotuspöytä ja pieni matala kirjahylly. Siinä on jotain perintökirjoja ja ammattikirjallisuutta. Sohvan vieressä on nahkanen nojatuoli, jota en juuri käytä. Toisessa päässä erkkeri ikkunan edessä on ruokailyryhmä. se on neljälle ja nyt jatkettuna ettei huone vaikuttais kauheen tyhjältä. En oo kuitenkaan löytäny kahta samanlaista tuolia lisää, mutta jos jollain on sotkan janita tuolia, niin voisin ostaa. Että ei siinä kuusi voi syödä nyt. Ennen oli valtava lundian kirjahylly, mutta sen annoin pois, kun se oli niin kauhee, oli kuin varastossa ois asunu. Ruokaryhmän kohdalta pääsee eteiseen ja makuuhuoneeseen. Siellä on kaksi 90 senttistä sänkyä ja ne voi yhdistää parisängyksi jos haluaa. Yhellä seinällä on sellaset muuratut komerot, mutta siitä oven yläpuolisesta komerosta tein avohyllyn. Kevensi vähän sitä massiivista vaikutelmaa, vaikka joutukin tekeen vähän rappaustyötä että sai siistiks. keittiössä ei sitten muuta kun alkuperäset vuoden 54 malliset keittiökaapit. Eteisessä on tolppa mallinen vaatenaulakko ja eteisestä pääsee tähän toiseen makuuhuoneeseen, missä nukun. Eli tässä on 120 cm levee sänky. kirjotuspöytä ja tässä on sekä pöytäkone että läppäri. Vaatteille lipasto ja pieni vaatekaappi molemmat jyskistä. Verhon päällä ledinauha, jossa voi vaihtaa väriä.

    • Anonyymi

      Joutuisi hankkimaan heti sängyn ja sohvan. Lisää kaappitilaa . Keittiötarvikkeet kyllä riittää ..

      • Mun mielestä noi kaapit on epäkäytännöllisiä, lipasto toimii paremmin. Työn puolesta oon purkanu tollasia ns. kiintokalusteita. Ja niistä sokkeleista saattaa löytyä ihan mitä vaan. Ja jos välttämättä haluatte noita korkeita komeroita, niin jättäkää ihmeessä yläsokkeli pois.


      • Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

        Mun mielestä noi kaapit on epäkäytännöllisiä, lipasto toimii paremmin. Työn puolesta oon purkanu tollasia ns. kiintokalusteita. Ja niistä sokkeleista saattaa löytyä ihan mitä vaan. Ja jos välttämättä haluatte noita korkeita komeroita, niin jättäkää ihmeessä yläsokkeli pois.

        Voihan sieltä löytyä kaikenlaista, niinku pistooli ja haulikko, mutta sielläpä nuo on hyvässä tallessa.


      • Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

        Mun mielestä noi kaapit on epäkäytännöllisiä, lipasto toimii paremmin. Työn puolesta oon purkanu tollasia ns. kiintokalusteita. Ja niistä sokkeleista saattaa löytyä ihan mitä vaan. Ja jos välttämättä haluatte noita korkeita komeroita, niin jättäkää ihmeessä yläsokkeli pois.

        Kiitos, ja en kyllä tykkää sokkeleista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voihan sieltä löytyä kaikenlaista, niinku pistooli ja haulikko, mutta sielläpä nuo on hyvässä tallessa.

        Ja sitten niitä ötököitä, mutta ainakin noita jauhopukkeja voi vaikka syödä ja niissä on ihan ravintoarvookin, että jos viljellä haluaa.


      • Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

        Ja sitten niitä ötököitä, mutta ainakin noita jauhopukkeja voi vaikka syödä ja niissä on ihan ravintoarvookin, että jos viljellä haluaa.

        Heikko hygienia jos moisia löytyy. En oo koskaan noihin törmänny, vaikka edes siivousnipo. Se sokkelikin on halutessa tosi helppo avata, imuroida ja pyyhkiä.


      • Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

        Ja sitten niitä ötököitä, mutta ainakin noita jauhopukkeja voi vaikka syödä ja niissä on ihan ravintoarvookin, että jos viljellä haluaa.

        Ei mitkään ötökät tyhjästä ilmesty. Ne pitää ensiksi sinne jostain päätyä ja sitten niitä on jo kaikkialla muuallakin. Tollaset sokkelit ei ole mitään erityisen hyviä hautomoita, vaan asunnosta löytyy parempiakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mitkään ötökät tyhjästä ilmesty. Ne pitää ensiksi sinne jostain päätyä ja sitten niitä on jo kaikkialla muuallakin. Tollaset sokkelit ei ole mitään erityisen hyviä hautomoita, vaan asunnosta löytyy parempiakin.

        No siis todellakin. Ennemmin niitä ötököitä keittiökaappien takusista, hellantakusista ja erilaisista kylpyhuoneen kolosista löytyy ku makuhuoneen vaatekaappien sokkeleista. Siis jos huonosti siivotaan ja siivottomasti eletään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Heikko hygienia jos moisia löytyy. En oo koskaan noihin törmänny, vaikka edes siivousnipo. Se sokkelikin on halutessa tosi helppo avata, imuroida ja pyyhkiä.

        Ainakin YIT onnistuu liimaan sokkelit niin kiinni ettei niitä saa ehjänä irti. Esim. jalkalistat saa helposti myrkytettyä ihan kotikonstein, mutta tonne sokkelin perukoille ei irroittamatta yletä, että sen takia en sokkeleita suosi, vaikkei se nyt ainoo paikka ötököille olekaan. Yleensä komeron alasokkelissa tosiaan on noi muoviset siellä takana että ne saa irti. Yläsokkeli on kyllä turha niin komeroissa kuin keittiökalusteissakin.


      • Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

        Ainakin YIT onnistuu liimaan sokkelit niin kiinni ettei niitä saa ehjänä irti. Esim. jalkalistat saa helposti myrkytettyä ihan kotikonstein, mutta tonne sokkelin perukoille ei irroittamatta yletä, että sen takia en sokkeleita suosi, vaikkei se nyt ainoo paikka ötököille olekaan. Yleensä komeron alasokkelissa tosiaan on noi muoviset siellä takana että ne saa irti. Yläsokkeli on kyllä turha niin komeroissa kuin keittiökalusteissakin.

        Kuka käskee katsella jotain YIT: n sokkeleita?


      • Anonyymi kirjoitti:

        No siis todellakin. Ennemmin niitä ötököitä keittiökaappien takusista, hellantakusista ja erilaisista kylpyhuoneen kolosista löytyy ku makuhuoneen vaatekaappien sokkeleista. Siis jos huonosti siivotaan ja siivottomasti eletään.

        No oli niitä ötököitä tai ei, niin ollaan kai samaa mieltä että pitää kaapit päästä siivoon sekä alta että päältä. Vai haluatteko tosiaan että joku YIT päättää mistä saa siivota ja mistä ei. On asunnot sen verran kalliita kuitenkin.


      • Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

        Ainakin YIT onnistuu liimaan sokkelit niin kiinni ettei niitä saa ehjänä irti. Esim. jalkalistat saa helposti myrkytettyä ihan kotikonstein, mutta tonne sokkelin perukoille ei irroittamatta yletä, että sen takia en sokkeleita suosi, vaikkei se nyt ainoo paikka ötököille olekaan. Yleensä komeron alasokkelissa tosiaan on noi muoviset siellä takana että ne saa irti. Yläsokkeli on kyllä turha niin komeroissa kuin keittiökalusteissakin.

        Erinomaisesti ainakin minä 165 senttinen nainen sinne halutessani yletän. Toki jos on vielä lyhyempi niin voi olla hankalaa. Sitten pitää hankkia kunnon välineet.


      • Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

        Ainakin YIT onnistuu liimaan sokkelit niin kiinni ettei niitä saa ehjänä irti. Esim. jalkalistat saa helposti myrkytettyä ihan kotikonstein, mutta tonne sokkelin perukoille ei irroittamatta yletä, että sen takia en sokkeleita suosi, vaikkei se nyt ainoo paikka ötököille olekaan. Yleensä komeron alasokkelissa tosiaan on noi muoviset siellä takana että ne saa irti. Yläsokkeli on kyllä turha niin komeroissa kuin keittiökalusteissakin.

        Sittn se vasta pölypesä on, jos ei ole sokkelia. Saa olla jatkuvasti pyyhkimässä. Sokkelin kanssa kerran vuoteen riittää hyvin yläsokkelille mun asunnossani ja sillonkin harvoin olis varsinaisesti siivouksen tarpeessa. Mut mä en asukaan pölypesässä.


      • Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

        No oli niitä ötököitä tai ei, niin ollaan kai samaa mieltä että pitää kaapit päästä siivoon sekä alta että päältä. Vai haluatteko tosiaan että joku YIT päättää mistä saa siivota ja mistä ei. On asunnot sen verran kalliita kuitenkin.

        Jos sulla on joku ongelma YIT:n kanssa niin mitä se muiden kaappien yläsokkeleihin liittyy?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Erinomaisesti ainakin minä 165 senttinen nainen sinne halutessani yletän. Toki jos on vielä lyhyempi niin voi olla hankalaa. Sitten pitää hankkia kunnon välineet.

        Sulla on varmaan päältä avoin että se on ok siivota sitten, ettei oo umpeen koteloitu. Mutta sitten jos on umpi kotelo niin silloin pölyä kertyy. Ja vaikka vois luulla että esim. seinän sisään kertyy, onhan sekin eräänlainen kotelo, niin ei tullu vastaan paitsi sillon jos esim keittiöputkien takia on jäätetty kipsilevyyn turhan suuret reiät. aika usein kun keittiöviemäri on vahingossa jääny osin seinän alle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos sulla on joku ongelma YIT:n kanssa niin mitä se muiden kaappien yläsokkeleihin liittyy?

        Mutta mitä haittaa siitä on jos se on päältä avoin. Sen voi varrellisella vipalla huitasta kerran viikossa. Mun mielestä helpompi, kun napoo irti sitten suursiivouksen yhteydessä. Mutta jokainen voi tehdä miten tykkää ja voi ostaa hyllylevyä kaupasta ja siitä väsätä siihen sokkelin. Niitähän saa valmiiksi leikattuna omin mitoin.


      • Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

        Sulla on varmaan päältä avoin että se on ok siivota sitten, ettei oo umpeen koteloitu. Mutta sitten jos on umpi kotelo niin silloin pölyä kertyy. Ja vaikka vois luulla että esim. seinän sisään kertyy, onhan sekin eräänlainen kotelo, niin ei tullu vastaan paitsi sillon jos esim keittiöputkien takia on jäätetty kipsilevyyn turhan suuret reiät. aika usein kun keittiöviemäri on vahingossa jääny osin seinän alle.

        Ei ole avoin. Sellasta pölypesää en halua, joka pitäis joka imuroinnin jälkeennpyyhkiä. Kerran kaks vuodessa levy sivusta irti, imurointi ja pyyhkäsy kosteella. Ei sinne juuri mitään mun kämpässäni kerry.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole avoin. Sellasta pölypesää en halua, joka pitäis joka imuroinnin jälkeennpyyhkiä. Kerran kaks vuodessa levy sivusta irti, imurointi ja pyyhkäsy kosteella. Ei sinne juuri mitään mun kämpässäni kerry.

        Selvä, ok


    • No mulla on täysin varusteltu omakotitalo kaikkine hyvineen. Ei sinäällään mikään viittais sinkkuuteen. 3- ja 2 istuttavat sohvat, 6;lle ruokapöytä. 8 henkilön sauna ja kummallekin muksulle ja itselle makkarit.

      Tilaa on liikaakin. Ainoa mitä voisi olla lisää, olisi vaatekaappia tms.

      Poitsu on jo toinen jalka ovesta pihalla, että kun saa käytyä lukion ja intin, varmaan suuntaa muualle. Neiti käy viikonloppuisin.

      Tavoite olis kyllä myydä tää 1-3 vuoden aikana ha muuttaa maalle vanhaan maalaistalomaisemiin... tai sit vuokraan tään. 😬👍

      • Ai sulla on noin, iso ja pikkusohva. Mun lapsuuden kodissa oli niin, mutten oo kellään muulla nähny. Aina on sohva ja nojatuoli tai pari. Tai kulmasohva. Mullakin iso olihuone, mutten oikeen käytännöllisesti saa siihen kahta.


      • JeroP kirjoitti:

        Ai sulla on noin, iso ja pikkusohva. Mun lapsuuden kodissa oli niin, mutten oo kellään muulla nähny. Aina on sohva ja nojatuoli tai pari. Tai kulmasohva. Mullakin iso olihuone, mutten oikeen käytännöllisesti saa siihen kahta.

        Juu. Kaikki löytyy...


    • Anonyymi

      120cm sänky jossa juuri ja juuri pystyn itse nukkumaan, pieni ruokapöytä joka toimittaa ompelupöydän virkaa, iso TV ja tv-taso.
      Tykkään pelkistetystä enkä liiasta tavarasta, pienestä sohvasta oon haaveillut, mut en oo löytänyt sopivaa.
      Tää on minun koti, enkä sisusta tätä ketään muuta ku itseäni varten.

      • Mulla tossa 120 cm sängyssä nukun joskus ihan nurkittain, mutta mä oon laiha kun luuranko, niin mahtuu hyvin.


      • Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

        Mulla tossa 120 cm sängyssä nukun joskus ihan nurkittain, mutta mä oon laiha kun luuranko, niin mahtuu hyvin.

        Mä taas olen levoton nukkuja. Luultavasti onnistuisin tipahtamaan 90:stä sängystä. 120:nkin on just ja just ok.

        Tämä sivusta.


    • Jos itse päättäisin, asuisin äärimmäisen askeettisesti tilassa, joka on helppo siivota.

      Parisuhteessa asun asunnossa, joka on kuin huonekaluliike, jossa puikkelehditaan kylki edellä tilasta toiseen.

    • Anonyymi

      Näyttää peppureiält

    • Anonyymi

      Kotini on 88 neliöinen kolme huonetta, keittiö parveke ja sauna.
      Yhdestä huoneesta tein pelihuoneen ja baarin. Parisänky on ja iso sohvakin.

    • Anonyymi

      Millainen koti sinulla on? Kutsutko minut kotiisi vapasti, vai tuntuuko ettet ylety vaatimusluokkaani?

      t.sxth

    • Anonyymi

      Yksin eläessä keskittyy enemmän siihen tarpeelliseen ja välttämättömään. Parisuhde tuo mukanaan paljon ylimääräistä haluamista, noin niinku keskimäärin. Talouskin paljo pyörii tämän kotifantasian ympärillä, että hienossa ympäristössä onni kukoistaa. Tavara materialisoi sosiaalisia suhteita, tekee ne käsinkosketeltaviksi. Voi olla illuusio, takana sitten juuri mitään. Parisuhteessa rahan merkitys korostuu. Naistenlehdet täynnä sisustusjuttuja.

      • Anonyymi

        Outoa, jos jollain oikeasti parisuhde vaikuttaa tuohon. Itse olen aina, ekasta omasta asunnostani lähtien, halunnut asua mukavasti. En ymmärrä ollenkaan miten parisuhde voi tohon vaikuttaa. Miksi asua vähemmän mukavasti, jos asuu yksin?Mikä ihmeen järki siinä on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Outoa, jos jollain oikeasti parisuhde vaikuttaa tuohon. Itse olen aina, ekasta omasta asunnostani lähtien, halunnut asua mukavasti. En ymmärrä ollenkaan miten parisuhde voi tohon vaikuttaa. Miksi asua vähemmän mukavasti, jos asuu yksin?Mikä ihmeen järki siinä on?

        Niin kun miettii tarkemmin niin mitä järkeä ostaa kaikkia kaksi kappaletta kun sitten toinen sukupuoli astuu kuvioihin mukaan niin hänellä on omat tavarat eli kumpikin joutuu heittämään osan tavaroistaan roskiin tai toinen voi ollakkin niin että toinen ei pidä jostakin vaan haluaa että ostetaan uusi kuten sänky patjoineen peittoineen sijauspatjoineen ja tyynyineen tai haluaa uudet nojatuolit astiaston pyyhkeet ym tai aluksi kumpikin tuo omansa ja valkataan paremmat huonot roskiin ja yhdessä uutta tilalle niin voihan olla että mies ostaa kaksi nojatuolia ja nainen ei tykkääkkään niistä eli kivempi sitten yhdessä hankkia ne eli sellaiset mistä kumpikin tykkää tai kummallekkin sopii


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin kun miettii tarkemmin niin mitä järkeä ostaa kaikkia kaksi kappaletta kun sitten toinen sukupuoli astuu kuvioihin mukaan niin hänellä on omat tavarat eli kumpikin joutuu heittämään osan tavaroistaan roskiin tai toinen voi ollakkin niin että toinen ei pidä jostakin vaan haluaa että ostetaan uusi kuten sänky patjoineen peittoineen sijauspatjoineen ja tyynyineen tai haluaa uudet nojatuolit astiaston pyyhkeet ym tai aluksi kumpikin tuo omansa ja valkataan paremmat huonot roskiin ja yhdessä uutta tilalle niin voihan olla että mies ostaa kaksi nojatuolia ja nainen ei tykkääkkään niistä eli kivempi sitten yhdessä hankkia ne eli sellaiset mistä kumpikin tykkää tai kummallekkin sopii

        Eli pitäisi asua puolityhjässä asunnossa, jossa ei ole kyläilijöille istuimia ja lattialla joutuvat istumaan. Kaikki tuo vain siksi, että josjoskusehkäkenties muuttaa jonkun toisen kanssa yhteen. Karsea ajatus. En yhtään ihmettele jos teitä elämä ahistaa. Mä elän hyvää ja mukaavaa elämää tässä ja nyt, en jossain ehkäkentiesmahdollisesti-tulevaisuudessa.


    • Anonyymi

      Ei tule kylään, siellä ei ole kuin minä muilla pääsy kielletty.
      Siis kaksio omalla takapihalla.
      Kalustettu 1 henkilön majoitukseen.

    • Anonyymi

      Kotini on minun ja kissani näköinen.
      On queen-size sänky koska tykkään että on tilaa kunnolla ja kun kissa nukkuu vieressä niin myös hänelle.
      Ylin viides kerrros, iso parveke lasitettu niin kissa voi turvallisesti ulkoilla.
      Baarikeittiö. Normaalit keittiönkalusteet jääkaappi pakastin astianpesukone jne.
      Olohuoneessa kulmasohva, kahvipöytä, kirjahylly joka tärkeä koska rakastan kirjoja ja ostan niitä paljon. Pitäisikö kaikki luetella? En jaksa.
      Kissan raapimispuu on parvekkeella.
      Kylpyhuone iso ja siitä tykkään.
      En kalusta miehiä varten - miksi pitäisi? Eikö heillä ole oma koti?

      Kotini on linnani ja täällä hallitsen minä. Ja kissa.

      sinkkunainen

      • Anonyymi

        Mut kun se herra oikea astuu kuvioihin niin teillä on pian yhteinen koti ja jonka yhdessä sisustatte ja tuskin sinäkään nukut jonkun toisen vahhassa patjassa tai käytät jonkun toisen käyttämiä lakanoita pyyhkeitä saunatakkii ym vaan haluat uudet jotka ovat teidän


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mut kun se herra oikea astuu kuvioihin niin teillä on pian yhteinen koti ja jonka yhdessä sisustatte ja tuskin sinäkään nukut jonkun toisen vahhassa patjassa tai käytät jonkun toisen käyttämiä lakanoita pyyhkeitä saunatakkii ym vaan haluat uudet jotka ovat teidän

        Sivusta ... En todellakaan alkaisi ostella pyyhkeitä, lakanoita, ym. uusiksi, kun nykyiset on erinomaisessa kunnossa. Ne eivät ole "jonkun toisen" vaan minun ja jos eivät miehelle kelpaa niin kantakoon omia mukanaan, kun tulee vieraisille.


    • Anonyymi

      Omasta puolesta voin sanoa sitä oikeaa ei tule kun en anna tulla.

    • Anonyymi

      Vähän liian iso yhdelle mutta en osaa pienessä asua. On vaikea ymmärtää, että toinen tahtoo asua Helsingissä vaikka joutuisi asumaan hyvin pienessä asunnossa. En tietenkään arvostele, jokainen arvostaa mitä tahtoo.
      Minulla ei ole varaa ostaa Hgistä tilavaa asuntoa, siksi olen valinnut vähän syrjempää tilavamman.
      Olisi toiselle tilaa, mutta sisustuksen olen muuttanut yhdelle ihmiselle toimivaksi nyt kun asun yksin. Tv:n katsomiselle paras paikka on vain yhdelle.
      Sänky on 120 cm, siihen mahtuu hyvin kohtuullisen kokoinen kumppani kanssani nukkumaan. Ruokapöytä on kahdeksalle, toisessa päässä juon kahvit joskus naapurin tai ystävän kanssa, toisessa on tietokone. Näen siitä tv:n ja ulos. Sisustuksen mallaan niin että arki toimii, ulkonäkö ja stailaus on toisarvoista.

      • Anonyymi

        Kyllähän Helsingistä(kin) löytyy hyvin monen hintaisia asuntoja. Eivät läheskään kaikki alueet ole kantakaupungin hinnoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän Helsingistä(kin) löytyy hyvin monen hintaisia asuntoja. Eivät läheskään kaikki alueet ole kantakaupungin hinnoissa.

        No onpahan sitten mukava lähteä kotoa Helsinkiin silloin tällöin. Joskus oli haaveissa asua pääkaupungissa jonkin aikaa mutta se jäi ja nyt on ihan hyvä näin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No onpahan sitten mukava lähteä kotoa Helsinkiin silloin tällöin. Joskus oli haaveissa asua pääkaupungissa jonkin aikaa mutta se jäi ja nyt on ihan hyvä näin.

        Toki. Ei kaikkien ole tarpeen samaan paikkaan muuttaa. Hyvä, että muitakin vaihtoehtoja on. En mä itekään keskustaan muuttais, enkä viihdy kerrostalossa. Onneksi kohtuuhintasia vaihtoehtoja löytyy.


      • Ihan oon samaa mieltä, tilaa pitää olla, eihän se meillä suomessa ihan heti lopu. ja nyt kun mulle on kovasti kommenttia tullu tosta rakennusliikkeiden arvostelusta esim. YIT, niin mun mielestä niiden pitää se arvostelu kestää. Kun ne tekee liian pieniä ja huonosti muunneltavia asuntoja. Kyllähän ihmisillä elämän tilannekin muuttuu ja esim mulla on tarve välillä muutenkin vaihdella kalusteiden paikkoja, niin tulee kalliiks jos parketti puuttuu kaapin alta. Toinen asia on ettei pieni oo aina halpaa. Esim ontelolaatoissa mitä välipohjissa käytetään on tietyt optimimitat. Ja pitkulaisia asuntoja käsittävässä talossa on turhan lyhyet ontelolaatat ja betoniseinät liian tiuhassa. Ja toinen asia vielä että LVI on aikamoinen viidakko pienissä asunnoissa. Ja jos pieniä asuntoja välttämättä tarvii, niin pitäis harkita puu tai metallirunkoa ja riisutumpaa varustelua.


    • Anonyymi

      Minusta huono synnyttää itselle tällaisia mielikuvia sinkku kodeista? Tällaisten mielikuvien yleistyessä, joku voisi olettaa, että kun on sinkku niin ei voi ostella muuta kuin mielikuvat antaa olettaa. Eli sohvat ja leveämmät sängyt ja muutenkin kodin sisustaminen nähdään kiellettynä tai ei suositeltavana? Tämä vähän samanlaista kategorisointia kuin ytmit ja ätmit? Eli ei kovin tervettä. Eli enempi peiliin katsomisen paikka heille, jotka näitä mielikuvia viljelee?

    • Kyllähän tämä enemmän näyttää lapsi- ja lemmikkiperheen kodilta kuin sinkkutaloudelta. Keittiöön mahtuu pöydän ympärille kuusi ihmistä, olohuoneessa 2 3 sohvaryhmä, pöytä ja liinavaatekaappi.
      Työhuone, vierashuone ja kaksi makuuhuonetta joissa parisänky eli naisystävä voi sitten valita missä nukkuu jos ei halua viereen tulla. Viihtyisin paikka talossa on varmaan kodinhoitohuone.

    • Anonyymi

      Jaa-a, no ei tää nyt varmaan ihan perinteisimmältä sinkkutaloudelta näytä. En mä tosin tässä yksikseni asustelekaan, vaan yhden alle kouluikäisen lapsen ja kahden keskikokoisen koiran kanssa.

      n. 90 neliötä paritaloa pääkaupunkiseudulla. Paljon avointa tilaa - avoin keittiö ruokailuhuone, olohuone ratkasu. Iso kulmasohva, pari nojatuolia, sohvapöytä ja muutakin laskutilaa, iso tekkari kunnon kaiutinsysteemeineen ja pelivehkeineen, takka-leivinuuni, 8-hengen ruokapöytä ja tollanen saarekesysteemi, jossa vielä pari baarijakkaraa lisäistuimina. Tuolla takka-leivinuunin takana on kiva syvennys, jossa on mun työ-/pelitilani kunnollisine tietokonesysteemeineen ja kaikki toimistojutut on myös siellä. Jos haluan pistää tietokonevehkeet piiloon, niin laitan sermin tuohon eteen. Pari makkaria, mulle ja muksulle oma. Omassani on queen size sänky ja paaaaaaljon kaappitilaa erillinen komero. Kylppäri, sauna, erillinen vessa ja pihalla vielä iso osin katettu terassi ja tietysti myös vähän puutarhaa. Tällanen kiva sinkkuäidin kämppä, oikeen sopiva meille.

    • Anonyymi

      Siis onko aloittajan käsityksen mukaan sinkun koti sellainen, jossa on yksi tuoli ja max 90cm leveä sänky?

      Paljon olen ihmisten koteja nähnyt kun aiemmin kiinteistönvälittäjänä toimin, enkä voi oman kokemuksen perusteella yhtyä aloittajan kuvaukseen yksin asujien kodeista. Useimmilla yksin asujillakin on iso parivuode ja vähintään se yksi kahdenistuttava sohva, yleensä myös väh. 4 istuttava ruokapöytä tuoleineen.

      Kiinteistönvälittäjän silmään selkein merkki siitä että joku asui yksin, oli tavaran määrän vähyys (verrattuna keskimäärin pariskuntien ja perheiden kotien tavaramäärään) ja vastakkaisen sukupuolen yleisesti suosimien tavaroiden puuttuminen.
      Esim. monien yksin asuvien miesten asunnoissa ei ollut pahemmin verhoja/ mattoja/ koristetyynyjä, kun taas monien yksin asuvien naisten asunnoissa ei ollut näkyvin sisustuselementti teknologiset vempaimet.

      • Anonyymi

        Kröhömm *yskäisy* :D - cu-


    • Kyllä minulla on ihan itselleni viihtyisä oma pesä. Luonnollisesti hommasin 160 cm sängyn heti kättelyssä. Pitää olla yösija vieraille. Vaikka tosin onkin minun vieressäni.

      Sinkkukämppäni on pikkukaupungin keskustassa "parhaalla mahdollisella sijainnilla" ja omalla piskuisella pihalla varustettuna. Kerrostalon etuudet, pikkukaupungin etuudet ja sijainti. Tilaa minulla on enemmän kuin parisuhteessa ollessani.

      Ruokapöytä kahdelle ja tarvittaessa levitettävissä kolmelle. Se riittää minulle. Makuuhuoneeni on pyhäkköni, sisätäen koko seinustan kaapiston, sängyn ja itse suunittelemani peiliseinän.

      On minulla tilava pesuhuone ja sauna. Tosin olen sinkkuaikanani saunonut saunassani vain kerran.
      Minulla on makuuhuoneen lisäksi tupakeittiö eli yhdistetty keittiö, olohuone ja työhuone. Käynti omalle pihalle on sieltä. Sohvani on kahden istuttava, eikä sovellu yövieraan majoittamiseen.

      Sisustaminen on vielä hieman kesken. Sinkkukämppäni kaipaa vielä hieman lämpöä ja kodikkuutta. Ehkäpä jokunen viherkasvi.. tekosellainen luonnollisesti.
      Mutta eipä minulla ole muuta kuin aikaa...

    • Anonyymi

      Asun talossa 4 huonetta keittiö, saunatilat ja autotalli. Piharakennus on myös jossa autotalli ja varasto. Tontti on 5500 neliöinen ja takapihalta lähtee metsää kilometrin verran. Perin talon isältäni.

    • Anonyymi

      Niin monta vuotta on mennyt sinkkusisustuksella ilman trendejä hukkaan, ettei kumppani tule tänne tai tule asumaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      169
      3439
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      101
      1819
    3. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      143
      1727
    4. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      125
      1581
    5. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      392
      1576
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      102
      1417
    7. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      17
      1143
    8. Mitä ajattelit silloin kun

      Löysit hänet?
      Ikävä
      62
      1063
    9. Mikä on hän on ammatiltaan?

      Vai tiedätkö mitä kaivattusi tekee työkseen?
      Ikävä
      60
      1008
    10. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      54
      971
    Aihe