Mitä tehdä, jos kaveri kopioi kaiken mitä teen?

Mulla on tälläinen ystävä, joka ihan alusta asti on ollut mulle tosi tärkeä, ja ihan heti kun tutustuttiin meillä synkkasi tosi hyvin. Mutta viime aikoina olen huomannut sen, että ystäväni on alkanut kopioimaan kaikkea mitä teen. Kun tutustuttiin, hän oli ihan erilainen kuin nykyään. Kaikki vihan kohteet ovat muuttuneet lemppareiksi, ja sama toisinpäin.
Hommahan lähti liikkeelle vaan puhetyylin kopiomisesta, ja eihän se haitannut, mutta nyt näitä on kerääntynyt aikas paljon.

Esimerkiksi: nykyään hän haluaa pukeutua samalla tavalla kuin minä, kuunnella samaa musiikkia kuin minä, tykkää täsmälleen samoista harrastuksista kuin minä, on kopioinut mielenterveysongelmani, jotka minulle on todettu ja hänelle ei (esim. paniikkikohtaukset, ahdistus), vienyt makumieltymykseni, vienyt jopa kaikki pelotkin. Viimeisin asia jonka olen huomannut, on se, että hän on ruvennut rakastamaan pelaamista (itse olen melkein koko ikäni pelannut pelejä, hän taas ei yhtään) ja vähän aikaa sitten hän osti itselleen Overwatch-pelin, joka sattuu olemaan minun lempi pelini. Hän pelaa täsmälleen samoilla hahmoilla kuin minä.

Hänen käytöksensä vie motivaation ihan kaikesta, jopa elämästäni. En jaksa välillä edes nousta ylös sängystä ja mennä kouluun, koska hän on siellä. En saa olla oma itseni, koska hän on vienyt ihan kaiken, mitä näytän itsestäni.
Välien rikkominen on mahdoton homma, koska hän ei voi reagoida asiaan muutenkuin täydellä vihalla, jolloin koulunkäynnistä tulee myös mahdotonta.

Kuitenkin kopioimisesta huolimatta hän haukkuu läheisiäni ja minua, pilaa maineeni koulussa, alentaa taitojani ja osaamistani, ja pitää itseään koko maailman yläpuolella.

Ei näistä asioista voi puhua hänelle, koska hän ottaisi sen hyökkäyksenä häntä kohti, sillä hän elää täydellisessä kuplassaan, eikä hän nää siinä mitään väärää.

Hän ei osaa arvostaa ketään/mitään, esimerkiksi hän haukkuu joka päivä suurta perhettään (joka on laaja, ystävällinen ja tukeva), valittaa suurinpiirtein ihan kaikesta (mm. omaisuudestaan, perheestään, elämästään, kokemastaan). Eikä häntä pääse karkuun mihinkään, koska hän on yhteyksissä jokaisessa sosiaalisessa mediassa mitä löytyy.

Aina koulussa hän esittää viatonta, nöyrää tyttöä, joka tottelee opettajan käskyjä, ja tekee kouluhommat tunnollisesti. Todellisuudessa hän selän takana puhuu ihan kaikista paskaa. Hän vittuilee opettajille minkä kerkeää, jos opettaja yrittää auttaa häntä, eikä hän tajua asiaa ihan heti. Hän suuttuu ihan kaikesta, hän ei koskaan ole väärässä, ja hän pitää ihan kaikkea vähänkin muka loukkaavaa hyökkäyksenä itseään kohti.

Hän on myös ruvennut varastamaan meidän yhteisen kaverimme (olemme 3 hengen porukka) tapoja/musiikkimakua/pukeutumistyyliä/puhetyyliä ja ihan kaikkea samaa, jota hän minultakin on vienyt.
Lisäksi hän ei millään pysty hyväksymään sitä, että vietän aikaani myös toisen kaverini kanssa. Meidän pitää joka ikinen kerta huijata, ettei hän saisi selville, että vietämme aikaa yhdessä. Hän on kertonut olevansa kateellinen siitä, että vietän aikaa toisen kaverini kanssa, mutta homma on se, että aloimme toisen kaverin kanssa aika vasta viettämään aikaa myös kahdestaan ja tutustumaan paremmin. Vaikka olimme osa samaa porukkaa, emme olleet juuri läheisiä, vaan enemmän koulukavereita. Vietin aikaa tämän kopioivan ystävän kanssa, ja olimme aina vain kahdestaan, ja toinen kaverini oli yksinäinen.

Tämä homma oikeesti on lähtenyt käsistä. En jaksa välillä edes elää, kun hän on saanut oloni ihan paskaksi. Joudun joka päivä esittämään iloista, joudun myös sensuroimaan omaa puhetta ja tekemistä hälle, koska pelkään, että loukkaan häntä ja aiheutan riidan, ja pelkään myös sitä, että hän vie viimeisetkin persoonallisuuteni rippeet.

0

236

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
        Ikävä
        57
        8467
      2. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
        Tunteet
        12
        3309
      3. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
        Ikävä
        26
        2470
      4. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
        Ikävä
        114
        2000
      5. Kysely lieksan miehille

Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht
        Lieksa
        80
        1960
      6. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
        Maailman menoa
        350
        1648
      7. Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä

Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa
        Kotimaiset julkkisjuorut
        241
        1402
      8. FinFamin ryhmät

Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir
        Salo
        0
        1191
      9. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
        Ikävä
        10
        1075
      10. Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!

JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu
        Suomalaiset julkkikset
        66
        1010
      Aihe