Mitä tehdä, jos kaveri kopioi kaiken mitä teen?

Mulla on tälläinen ystävä, joka ihan alusta asti on ollut mulle tosi tärkeä, ja ihan heti kun tutustuttiin meillä synkkasi tosi hyvin. Mutta viime aikoina olen huomannut sen, että ystäväni on alkanut kopioimaan kaikkea mitä teen. Kun tutustuttiin, hän oli ihan erilainen kuin nykyään. Kaikki vihan kohteet ovat muuttuneet lemppareiksi, ja sama toisinpäin.
Hommahan lähti liikkeelle vaan puhetyylin kopiomisesta, ja eihän se haitannut, mutta nyt näitä on kerääntynyt aikas paljon.

Esimerkiksi: nykyään hän haluaa pukeutua samalla tavalla kuin minä, kuunnella samaa musiikkia kuin minä, tykkää täsmälleen samoista harrastuksista kuin minä, on kopioinut mielenterveysongelmani, jotka minulle on todettu ja hänelle ei (esim. paniikkikohtaukset, ahdistus), vienyt makumieltymykseni, vienyt jopa kaikki pelotkin. Viimeisin asia jonka olen huomannut, on se, että hän on ruvennut rakastamaan pelaamista (itse olen melkein koko ikäni pelannut pelejä, hän taas ei yhtään) ja vähän aikaa sitten hän osti itselleen Overwatch-pelin, joka sattuu olemaan minun lempi pelini. Hän pelaa täsmälleen samoilla hahmoilla kuin minä.

Hänen käytöksensä vie motivaation ihan kaikesta, jopa elämästäni. En jaksa välillä edes nousta ylös sängystä ja mennä kouluun, koska hän on siellä. En saa olla oma itseni, koska hän on vienyt ihan kaiken, mitä näytän itsestäni.
Välien rikkominen on mahdoton homma, koska hän ei voi reagoida asiaan muutenkuin täydellä vihalla, jolloin koulunkäynnistä tulee myös mahdotonta.

Kuitenkin kopioimisesta huolimatta hän haukkuu läheisiäni ja minua, pilaa maineeni koulussa, alentaa taitojani ja osaamistani, ja pitää itseään koko maailman yläpuolella.

Ei näistä asioista voi puhua hänelle, koska hän ottaisi sen hyökkäyksenä häntä kohti, sillä hän elää täydellisessä kuplassaan, eikä hän nää siinä mitään väärää.

Hän ei osaa arvostaa ketään/mitään, esimerkiksi hän haukkuu joka päivä suurta perhettään (joka on laaja, ystävällinen ja tukeva), valittaa suurinpiirtein ihan kaikesta (mm. omaisuudestaan, perheestään, elämästään, kokemastaan). Eikä häntä pääse karkuun mihinkään, koska hän on yhteyksissä jokaisessa sosiaalisessa mediassa mitä löytyy.

Aina koulussa hän esittää viatonta, nöyrää tyttöä, joka tottelee opettajan käskyjä, ja tekee kouluhommat tunnollisesti. Todellisuudessa hän selän takana puhuu ihan kaikista paskaa. Hän vittuilee opettajille minkä kerkeää, jos opettaja yrittää auttaa häntä, eikä hän tajua asiaa ihan heti. Hän suuttuu ihan kaikesta, hän ei koskaan ole väärässä, ja hän pitää ihan kaikkea vähänkin muka loukkaavaa hyökkäyksenä itseään kohti.

Hän on myös ruvennut varastamaan meidän yhteisen kaverimme (olemme 3 hengen porukka) tapoja/musiikkimakua/pukeutumistyyliä/puhetyyliä ja ihan kaikkea samaa, jota hän minultakin on vienyt.
Lisäksi hän ei millään pysty hyväksymään sitä, että vietän aikaani myös toisen kaverini kanssa. Meidän pitää joka ikinen kerta huijata, ettei hän saisi selville, että vietämme aikaa yhdessä. Hän on kertonut olevansa kateellinen siitä, että vietän aikaa toisen kaverini kanssa, mutta homma on se, että aloimme toisen kaverin kanssa aika vasta viettämään aikaa myös kahdestaan ja tutustumaan paremmin. Vaikka olimme osa samaa porukkaa, emme olleet juuri läheisiä, vaan enemmän koulukavereita. Vietin aikaa tämän kopioivan ystävän kanssa, ja olimme aina vain kahdestaan, ja toinen kaverini oli yksinäinen.

Tämä homma oikeesti on lähtenyt käsistä. En jaksa välillä edes elää, kun hän on saanut oloni ihan paskaksi. Joudun joka päivä esittämään iloista, joudun myös sensuroimaan omaa puhetta ja tekemistä hälle, koska pelkään, että loukkaan häntä ja aiheutan riidan, ja pelkään myös sitä, että hän vie viimeisetkin persoonallisuuteni rippeet.

0

215

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
        Tunteet
        12
        4030
      2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
        Maailman menoa
        82
        2081
      3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
        Maailman menoa
        549
        1647
      4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
        Ikävä
        94
        1366
      5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
        Ikävä
        67
        1117
      6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
        Ikävä
        33
        1038
      7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
        Maailman menoa
        216
        916
      8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
        Ikävä
        60
        883
      9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
        Ikävä
        171
        854
      10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
        Suomalaiset julkkikset
        3
        828
      Aihe