Ryhmäkuri hukassa - vai minä

Anonyymi

Käyn joskus syömässä entisten työkavereiden kanssa, nyt taas aloitettiin koronan jälkeen. Jos joku yksittäinen kertoo jotain, toinen pöydässä heittää tilannevitsin kesken kerronnan, toiset jatkavat ja valtava naurunremakka seuraa. Ennen oli vetäjä, joka ohjasi kevyesti puheenvuoroja, otettiin aihe josta vuorotellen kerrottiin. Nyt ei mitään vuoroa, sekavasti höpöttävä remusakki. Ovatko niin innoissaan tapaamisesta pitkästä aikaa vai onko vain käytöstavat ja toisten kuuntelu ja kunnioitus unohtunut kun on ollut liikaa yksin.
Vai olenko itse tottunut liikaa yksinoloon enkä enää kestä ryhmiä.

5

547

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Varmaan kumpaankin on tuossa. Huomaa itsekkin kun joutuu pitkästä aikaa ryhmätapaamisiin että se tyhjä puhe ärsyttää ja alkaa keskeytteleen toisia ihan huomaamattaan, kuten toisetki itseä. Harvoin kellään mitään varsinaisia helmiä suusta pääsee, joiden keskeyttämisestä pitäisi varsinaisesti pahastua. Toivoo vaan että eikö tämä jo lopu ja että pääsis omaan rauhaansa takasin. Etätyöaika oli kyllä valaiseva periodi. Elämään jäi aikaa enemmän oikeille asioille kun se kaikki työpaikan turhanpäiväseen small talkkiin tuhlattu aika eliminoitiin työn teon yhtälöstä.

    • Anonyymi

      Ihmiset eivät ikään katsomatta osaa enää puhua. Kun ovat totuneet komentoiman älypuhelimen pika viesteillä.Reali aika tapahtuu samaa.Puhutaan jotain,puhe jää kesken tai aihe ja heti aihe vaihdetaan toiseen.

    • Anonyymi

      Ei kai nyt sentään -entisten- työkavereiden kanssa vapaa-ajalla tapahtuva kahvittelu ole mikään ylhäältä päin johdettu kokous.

      Normaaliin ihmisten väliseen kanssakäymiseen kuuluu, tai ainakin mun kaveripiirissä kuuluu, se että jokainen itsestään ja asioistaan sen verran kuin kertoo, ihan siinä yleisen jutustelun lomassa. Joku kyselee ja kertoo omista asoistaan enemmän, joku vähemmän. Ei meillä mitään puheenvuoroja pidetä eikä jaella.

    • Anonyymi

      Ettehän te kukaan ole enää työpaikallanne vaan vapaalla. Kun ollaan isommalla porukalla syömässä, se ei ole työpaikkakokous eikä virallinen tilaisuus.
      Silloin jutellaan niitä näitä, kaikkien kanssa. Keskustelu aaltoilee sinne ja tänne, ihmiseltä toiselle, aiheet vaihtuu, pidetään hauskaa, ollaan vapaalla, ei siihen puheenjohtajaa tarvita.

      Omia henkilökohtaisia juttuja ja syvällisempiä asioita voi puida jonkun kanssa kahdestaan kasvokkain. EM

    • Anonyymi

      Kuulosta kivalta, kaikki puhuu toistensa päälle ja naureskelee omille jutuilleen, mahtava yhteishenki.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      133
      1342
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1195
    3. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      26
      846
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      156
      832
    5. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      746
    6. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      733
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      150
      733
    8. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      48
      728
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      27
      588
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      37
      575
    Aihe