Oletko köyhä?

Anonyymi

16

107

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minä olen köyhä, mutta en ruma enkä haise pahalle. Olin aikoinani myös rikas, mutta vakavan onnettomuuden jälkeen tajusin, ettei viimeiseen pukuun ole laitettu taskuja.

Olen siis pistänyt kunnolla ranttaliksi ja käyttänyt mammonaa niin kauan, kun vielä henki pihisee runnellussa ruumiissani. Oikeastaan en minä nyt umpiköyhä ole, mutta kaukana ovat ne ajat kun olin töissä 5000€:n kk-palkalla.

Nyt olen eläkkeellä, mutta saanpas sentään invalidivähennyksen verotuksessa, tepä ette saa, vaikka kuupavikaisia olettekin?

• Eikö sinun eläke ole normaalia korkeampi?

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Eikö sinun eläke ole normaalia korkeampi?

Riippuu siitä, mitä normaalina pidetään. Ei sillä nyt mihinkään kuuhun mennä. 1800€ käteen, jos se nyt niin hirveästi sinua kiinostaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Riippuu siitä, mitä normaalina pidetään. Ei sillä nyt mihinkään kuuhun mennä. 1800€ käteen, jos se nyt niin hirveästi sinua kiinostaa.

Sain itse vain varhaiseläkettä 800€/kk jos muistan oikein 18v.

• Anonyymi kirjoitti:

Tais olla vähän vajaa.

• Joo olen.

• Kiitos kuitenkin aloittajalle.

• valtakunta
        valtakunta kirjoitti:

Kiitos kuitenkin aloittajalle.

Kyllähän se on tärkeätä nykyään, vaikka lapsia hoitaa kotona perehtyä myös omaan koulutukseen, jos pystyy. Itselläni ei toimi kuntoutukset lapsille joten joudun opettelemaan asioita jotka on sitten korkeakoulun osaamista vaativaa, se on vaan opeteltava että lapsi pärjää.

• valtakunta kirjoitti:

Kyllähän se on tärkeätä nykyään, vaikka lapsia hoitaa kotona perehtyä myös omaan koulutukseen, jos pystyy. Itselläni ei toimi kuntoutukset lapsille joten joudun opettelemaan asioita jotka on sitten korkeakoulun osaamista vaativaa, se on vaan opeteltava että lapsi pärjää.

Väärin minusta on että lapsien kasvattaminen pyritään viemään pois kotoa kukotikasvatus on hyvin tärkeätä side vanhemman ja lapsen kanssa vaan kasvaa kun vanhempi joutuu näkemään vaivaa lapsen eteen kasvatukseen myös ymmärtämään lapsen puutteet opiskella ja opetella ja kasvaa lapsen myötä.

• valtakunta kirjoitti:

Väärin minusta on että lapsien kasvattaminen pyritään viemään pois kotoa kukotikasvatus on hyvin tärkeätä side vanhemman ja lapsen kanssa vaan kasvaa kun vanhempi joutuu näkemään vaivaa lapsen eteen kasvatukseen myös ymmärtämään lapsen puutteet opiskella ja opetella ja kasvaa lapsen myötä.

kukotikasvatus = kun kotikasvatus

• Suatana

Olisin minä, jos olisin sinkku. Ei ole töitä eikä tuloja. En omista mitään muuta kuin vaatteeni ja autoni, jokusen irtoesineen, papruja, petivaatteita jne. Arvotonta.

Rahaa on sen verran, että sillä just kodin perustaisi, muuhun se ei sitten riittäisikään.

Kaiken käteisen olen sijoittanut perheeseeni, silloin kun sitä on rutkemmin ollut. Joten minulla ei ole henkilökohtaista omaisuutta millä elvistellä.

• Anonyymi

Minullapa on Monarcon 12" (90cm+270cm) putkessa, jonka olen itse rakentanut. Harvalla ihmisellä on pahviputkesta ja teipillä kasattu subi.

• Anonyymi

Köyhät on köyhiä, koska ovat laiskoja ja lahjattomia

• Et tiedä mikä on laiskan ja uupuneen ero

• Anonyymi

Kumpaa kysytään rahallisti vai aivotoiminta rahallisesti olen köyhä eli köyhänä synnyin ja köyhänä kuolen ja aivotoiminta ei sielläkään hyvin mene ja mitä vanhemmaksi tulee niin sitä köyhemmäksi aivotoiminta tulee eli ei mene vahvasti

• Anonyymi

Se on suhteellinen käsitys. Tulen toimeen ja se riittää, ainakin tällä hetkellä. Jos joskus rikastun, niin ei siitäkään haittaa ole toivottavasti.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Jättäkää Marin rauhaan.

Hänellä on ollut pääministerin pesti erittäin vaikeana aikana ja siihen nähden hän on suoriutunut hyvin. Minne piiloutuivat vanhemmat ja kokeneemmat h
      Maailman menoa
      725
      6641
    2. Yllätyspaljastus! Jaajo Linnonmaa OUT, Antti Holma IN! Hän on Haluatko miljonääriksi? uusi juontaja

Nyt on megauudistus, kun Antti Holma istahtaa ikoniseen Haluatko miljönääriksi? juontajan tuoliin. Jaajo Linnonmaa jää syrjään. Saako Holma pidettyä s
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      4494
    3. Shirly Karvinen kärsi tästä yhdestä inhokista Selviytyjät-saarella: "Nousee kunnon traumafobia..."

Ex-missi Shirly pelasi todella kovaa peliä Selviytyjissä. Juonittelua ja strategista suunnittelua piisasi yllin kyllin, ja radiojuontaja voitti koko k
      Kotimaiset julkkisjuorut
      42
      3040
    4. Martina ja Hannu, päättyikö yhteinen tarina jo?

Somen perusteella molemmat elävät omaa elämäänsä, mitään yhteistä ei ole näkynyt hetkeen. Kutistuiko lupaava romanssi kasaan?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      240
      2761
    5. Nyt räjähti. Sähkön hinta huomenna 1,21 Euroa kw/h. Tulee suuria ongelmia monelle.

Hallituksella on kohta jotain muuta mietittivää kuin Korona leikki. Nyt on oikeasti iso ongelma joka vaikuttaa.
      Maailman menoa
      281
      2243
    6. Super-Sanna

Jää pois Itsenäisyyspäivän juhlajumalanpalveluksesta Korona-altistumiseen vedoten.Mutta Sanna-tytön Baari-kierrosta Korona-altistuminen ei estä.Näin k
      Tampere
      190
      1674
    7. Martina Aitolehti sädehti itsenäisyyspäiväjuhlissa , Olalla keikkui yli 1600 euron ökyveska

Olikohan Stebun ostama laukku,tuskin Hanun ainakaan,vai olisko Bahan,Hyvösen,Palomiehen,Eskon 🤭, Eremenkon,vai jonkun muun....kolmijalkainen.....
      Kotimaiset julkkisjuorut
      185
      1204
    8. Seiska maksoi kalenterit

https://www.seiska.fi/kotimaa/stefan-thermanilta-torkea-temppu-teki-opiskelijoille-julmat-oharit-ja-jatti-joulukalenterit Vai sillälailla, onneksi se
      Kotimaiset julkkisjuorut
      46
      1092
    9. Voiko käydä niin et joku luulee olevansa

aivan mahtava saalis, vaikkei Olekaan?
      Ikävä
      63
      822
    10. Pikkujouluista koronalinko ?

Aivan käsittämätöntä, että kunnan työntekijät ja valtuutetut läksi kimpassa pikkujouluihin Hankasalmelle kuppilaan samalla kun Konnevedelle kirjattiin
      Konnevesi
      22
      809
    Aihe