Joulupukki matkaan jo käy

86

624

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En lainkaan ja se ikävä tapa että lahjojen osto on yleensä jäänyt viimeisiin päiviin tai aaton aattoon eli 23 päivä tai aaton aamulla

    • Anonyymi

      Niin se alkaa nyt joulu vouhotus ja kiva mennä kauppaan ostaa päivän ruuan mut sitä ihmettelee kun ihmiset ei syö karkkii eikä suklaata vaan syövät terveellisesti mutta nyt jo on tullut joulusuklaa rasiat hyllyille ja tähän aikaan viime vuonna alkoi suklaa hyllyllä kuhina aamusta iltaan joka päivä kärryllisiä suklaata ostetaan joka päivä niin vaikka veis lahjaksi ja komeroon niin vuodessa ei pysty syömään niin paljon suklaata kuin ostettu vaikka ahmis kaksin käsin joka päivä 40kg suklaata no se hyvä nyt ostetaan muka lahjaksi mut komeroon ja varastoon menee ja sit joulun jälkeen me emme osta suklaata eikä karkkei vaan terveellisesti syödään ja kukaan ei näe heidän ostavan suklaata kun 2 kk ennen joulua joka päivä viedään 200kg suklaata varastoon

    • Anonyymi

      Ei ole mitään joulua yksinäiselle miehelle.

    • Aika lähelle aattoa taitaa mennä

    • Anonyymi

      En aloita koko hömpötystä.

    • Anonyymi

      Yleensä laitan jouluvalot siinä ensimäisen adventin tienoilla. Siinä samalla tulee sitten esille muitakin joulukoristeita. Joulu on yks mun lempparini, joten kyllä meillä joulukuusikin melkein koko joulukuun on esillä. Yleensä joulukuusi koristellaan viimeistään itsenäisyyspäivänä ja itsenäisyyspäivä on meillä perinteinen pipareiden ja muiden jouluherkkujen leipomispäivä. Kyllä mä tänään jo kaupassa kovasti mietin, että ostasinko glögiä. No ehkä ens viikolla tarttuu oikeesti mukaan.

      P.S. nyt meillä on vielä halloween-koristeet esillä.

    • Marraskuusta lähtien alan asiaa ajattelemaan, lokakuussa on ehkä liian aikaista joitakin jouluvaloja lukuun ottamatta. Jouluihminen olen kyllä, kehtaan sen myöntää!

      ⸻ ♫✧♫ ⸻

      Bobby Helms – Jingle Bell Rock
      https://youtu.be/Z0ajuTaHBtM

      • Anonyymi

        Jingle Bells on yksi mun joululemppareista. Kun lapset olivat pieniä, sitä laulettiin monella kielellä. 😁

        Jouluruuista, olen jo syönyt kuukausi sitten laatikollisen lanttulaatikkoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jingle Bells on yksi mun joululemppareista. Kun lapset olivat pieniä, sitä laulettiin monella kielellä. 😁

        Jouluruuista, olen jo syönyt kuukausi sitten laatikollisen lanttulaatikkoa.

        Olkipukki nököttää hyllyssä ja sinikuusen taimi toimittaa ulkona joulukuusen virkaa.


    • Anonyymi

      Valosarjoja tullut jo laitettua esille, kynttilälyhdyt olis tarkoitus vielä laittaa ulos esille.

    • Anonyymi

      Jouluvalot laitoin lokakuussa. Ensimmäinen lahja ostettu heinäkuussa. Joululaulujen kuuntelu alkaa marraskuussa Jouluradion siivittämänä. Viimeistään itsenäisyyspäivänä kirjoitan joulukortteja.

      - Sheena

    • Anonyymi

      Jouluoluen join äsken baarissa joten kai se on tästä eteenpäin nyt sitten oltava kiltti.

    • Anonyymi

      Itse aloitin joulun valmistelun jo juhannuksena🎅🎄🎁

      • Anonyymi

        👍👍👍


    • Anonyymi

      Joulu, lasten ja ilon juhla.

      Elämässä ei ole ollut kovin pitkää taukoa siitä kun itse on uskonut Joulupukkiin siihen kun on itsellä lapsia jotka ovat uskoneet Joulupukkiin. Perinteistä omien vanhempien luomaa Joulun tunnelmaa en itse pysty ehkä luomaan mutta pyrin siihen että perinteet jollain tasolla jatkuvat. Annoin pienimmälle viikko sitten tehtäväksi miettiä mitä toivoisi pukilta lahjaksi, eilen hän sai postista tulleen lelukuvaston käsiinsä ja tänään oli jo täyttänyt yhden A4 arkin täyteen toiveita nimineen ja hintoineen...epäilen hänen tietävän jo enemmän mitä tuo ilmi koska mistä ne hinnat olisivat toiveisiin muuten ilmestyneet:)

      Muuten perinteisesti Joulu on rauhoittumisen aikaa kaiken lapsille tehdyn keskellä.
      Aikuisille se on rauhoittumisen ja aikaa lapsille aikaa mennä vanhempien kanssa pulkkamäkeen, hiihtelemään ja luistelemaan. Kotona odottaa kiireetön rauhoittava arki.

      https://www.youtube.com/watch?v=Ex53WUcnOFI

      AV

      • Joulukuvasto meilläkin on kovassa käytössä se käydään heti läpi. siellä on kaikkien nimet.🤔 se on joka jouluinen tapa.
        Sit selaa läpi meidän 3 vuotias halusin sivullisen barbeja kun ihmettelinLapset kirjoittivat hänen puolesta😅

        Ei kyllä kaikkia toiveita voi luvata. Tänä jouluna ei saada mitää korona tukia.


      • Päinvastoin korona ja ehkä kuolen siihen kun olemme rokottamaton perhe kun lapsien suojat viety koulusta eikä ne voi estää karanteeneilla.
        https://yle.fi/uutiset/3-12171197

        Tahallista levitystä. Tämän viikon ovat koulussa ilman maskeja erikoisjärjestelyt pois ja myös karanteenit. Ainoo paikka käytänössä josta voi tulla korona ja 2020 keväällä tuli.


    • Anonyymi

      Niin, se on joulu kohta taas, pakkasessa olis pari piparitaikinaa viime joululta, jos noi tässä jossain välissä paistas niin eiköhän siinä tälle joululle olis enemmänki ku tarpeeksi juhlistusta, hengessä mukana.

    • Se hyvä puoli sinkkuudessa ainakin on ettei joulua tarvi viettää. Miettikää tätäkin joulua, kun se sattuu viikonlopulle, niin eihän siitä ole mitään hyötyä koko joulusta, mutta ne haitatkin sitä suuremmat. Mä oon vielä niin onnellisessa asemassa että viimesetkin serkkujen lapset on jo täysikäsiä, ettei lahjojakaan tarvi ostaa kellekään. Suurin osa vanhuksistakin on kuollut ettei oo kun pari korttia lähetettävän.

    • Anonyymi

      Taisin kuunnella talviaiheisia lauluja ensimmäisen kerran pari viikkoa sitten lokakuussa, kun ensilumi satoi. Täällä kävi lumi mutta suli äkkiä myös pois. Ei ole itselläni vielä oikein joulutunnelma, ehkä se tulee joulukuussa. Kyllä sitä sittenkin ehtii jouluvalmisteluja ja joulun odottamista. Pikkujoulujakaan ei pitäisi juhlia ennen joulukuuta.

      Olen juonut glögiä jo ja ostin torttu- ja piparkakkutaikinan, vaikka en ole vielä niistä leiponut. Joulukortteja olen myös jo ostanut. Marraskuussa voi tunnelmoida talvea, jos sitä lunta tulisi. Nyt maa on ihan musta, joten ei ole talvi eikä joulufiilis vielä.

    • Lähinnä lasten lahjoihin perehdyn ajoissa ennen joulua. Koristeita ja valoja ripotellaan ikkunoihin ja takan reunaan jne.

      Joululauluista en liioin tykkää, joten itse en niitä kuuntele. Lasten toki annan kuunnella.

      Joulukuusi saattaa ilmestyä jo viikkoa ennen joukua olkkariin. Se koristellaan. Verhoja vaihdan randomisti jouluisemmat ikkunaan.

      En ole oikein jouluihminen.

      • Ainiin ne joulutortut ja piparit leivotaan lapsien kanssa. Minä lähinnä avustan ja annan heille luovuudessa vapaat kädet. Niiden EI tarvitse näyttää aikuismaisikta leipomuksilta, vaan lasten leipomukset on hauskempia.

        Pipari ihmisillä on suut ja silmät vinksin vonksin. :D


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        Ainiin ne joulutortut ja piparit leivotaan lapsien kanssa. Minä lähinnä avustan ja annan heille luovuudessa vapaat kädet. Niiden EI tarvitse näyttää aikuismaisikta leipomuksilta, vaan lasten leipomukset on hauskempia.

        Pipari ihmisillä on suut ja silmät vinksin vonksin. :D

        Kuule Suatana, meidän Joulu on mennyt jo ajat sitten mutta meidän tehtävä onkin antaa Joulu niille jotka vielä sen ansaitsevat:)
        Ps. voi olla myös sinun miehesi joka raataa teidän kolmen eteen ja saa ehkä harvoin siitä tunnustusta.

        AV


      • Anonyymi

        Minulla piti olla palstatauko mutta olen palstalla. ;) Minä olen jouluihminen mutta jouluihminenkin ymmärtää, että jouluhössötyksiä ei pidä aloittaa liian aikaisin. Itselläni ei ole vielä jouluolo. Tulisipa edes se lumi pysyvästi marraskuussa, että tulisi ensin talviolo ennen jouluoloa. ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuule Suatana, meidän Joulu on mennyt jo ajat sitten mutta meidän tehtävä onkin antaa Joulu niille jotka vielä sen ansaitsevat:)
        Ps. voi olla myös sinun miehesi joka raataa teidän kolmen eteen ja saa ehkä harvoin siitä tunnustusta.

        AV

        Pakko vastata sivusta. En ole samaa mieltä; joulu kuuluu kaikenikäisille. Jouluun eikä "joulunlapseen" eli Jeesukseen kuulu ikärasismia ketään kohtaan. Minua itseäni ainakin loukkaa tällaiset "joulu kuuluu vain lapsille" -ajatukset. Joulu kuuluu ja on tarkoitettu jokaiselle iästä riippumatta, koska joulun sanoma kuuluu kaikille. Joulu ei ole vain lasten juhla vaan kaikkien juhla.

        Joulu ei ole kenenkään muun syntymäpäivä kuin Jeesuksen, ellei nyt ole sattunut syntymään jouluaattona tai joulupäivänä niin kuin jotkut harvat. Joulu ei ole myöskään mikään toinen syntymäpäivä, jolloin pitää saada lahjaksi mitä haluaa. Jos joulu menee liian materiaaliseksi ja jos joulua viettävät ei muista, kenen syntymäpäivä oikeasti on, siitä voi muistuttaa. Itsekin olen sukulaislapsille välillä muistuttanut, että joulu ei ole kenenkään heistä syntymäpäivä. Se on ihan tervettä muistuttaa siitä välillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakko vastata sivusta. En ole samaa mieltä; joulu kuuluu kaikenikäisille. Jouluun eikä "joulunlapseen" eli Jeesukseen kuulu ikärasismia ketään kohtaan. Minua itseäni ainakin loukkaa tällaiset "joulu kuuluu vain lapsille" -ajatukset. Joulu kuuluu ja on tarkoitettu jokaiselle iästä riippumatta, koska joulun sanoma kuuluu kaikille. Joulu ei ole vain lasten juhla vaan kaikkien juhla.

        Joulu ei ole kenenkään muun syntymäpäivä kuin Jeesuksen, ellei nyt ole sattunut syntymään jouluaattona tai joulupäivänä niin kuin jotkut harvat. Joulu ei ole myöskään mikään toinen syntymäpäivä, jolloin pitää saada lahjaksi mitä haluaa. Jos joulu menee liian materiaaliseksi ja jos joulua viettävät ei muista, kenen syntymäpäivä oikeasti on, siitä voi muistuttaa. Itsekin olen sukulaislapsille välillä muistuttanut, että joulu ei ole kenenkään heistä syntymäpäivä. Se on ihan tervettä muistuttaa siitä välillä.

        :)

        Kyllä kyllä mutta Suatana ei usko Jeesukseen koska ei tykkää Joulusta?
        Vastasin hänelle "Joulu on sellaisille jonka sen ansaitsevat" ja kyllä lapset ansaitsevat sen enemmän mitä yksikään härskiintyneet solut omaava aikuinen.

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        :)

        Kyllä kyllä mutta Suatana ei usko Jeesukseen koska ei tykkää Joulusta?
        Vastasin hänelle "Joulu on sellaisille jonka sen ansaitsevat" ja kyllä lapset ansaitsevat sen enemmän mitä yksikään härskiintyneet solut omaava aikuinen.

        AV

        Itse ainakin henk.koht. uskon, että hänelläkin jossain vaiheessa se usko sinne sydämeen syttyy. Mietipä itsekin sitä joulun keskushenkilöä tänä vuonna ja jätä muu jouluhömppä, joka on vain toissijaista joulussa. Mene vaikka joulun alla kirkkoon käymään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse ainakin henk.koht. uskon, että hänelläkin jossain vaiheessa se usko sinne sydämeen syttyy. Mietipä itsekin sitä joulun keskushenkilöä tänä vuonna ja jätä muu jouluhömppä, joka on vain toissijaista joulussa. Mene vaikka joulun alla kirkkoon käymään.

        ...tai toivon! ;) :) ;O


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse ainakin henk.koht. uskon, että hänelläkin jossain vaiheessa se usko sinne sydämeen syttyy. Mietipä itsekin sitä joulun keskushenkilöä tänä vuonna ja jätä muu jouluhömppä, joka on vain toissijaista joulussa. Mene vaikka joulun alla kirkkoon käymään.

        Olen monesti käynyt Joulukirkossa ja vienyt lapseni myös kuuntelemaan koska se on osa Jouluperinnettä.
        En ole uskovainen koska olen elänyt monta vuotta ulkona kristillisestä maailmankuvasta enkä voi sanoa ovatko kristityt väärässä vai oikeassa tai onko yksikään uskonnollinen yhteisö koska jokaisella on tuhansia vuosia sitten tehty iltasatu mielenrauhan takeena.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuule Suatana, meidän Joulu on mennyt jo ajat sitten mutta meidän tehtävä onkin antaa Joulu niille jotka vielä sen ansaitsevat:)
        Ps. voi olla myös sinun miehesi joka raataa teidän kolmen eteen ja saa ehkä harvoin siitä tunnustusta.

        AV

        Ps. Älä murehdi häntä kyllä lellitään. Minäkin raadan kotona tehden hänenkin osan töistä. Hänelle jää palkkatöissä koneessa istuminen ja vipujen vääntely. Eiköhän hänellä ole melko lokoisat oltavat joka päivä. :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minulla piti olla palstatauko mutta olen palstalla. ;) Minä olen jouluihminen mutta jouluihminenkin ymmärtää, että jouluhössötyksiä ei pidä aloittaa liian aikaisin. Itselläni ei ole vielä jouluolo. Tulisipa edes se lumi pysyvästi marraskuussa, että tulisi ensin talviolo ennen jouluoloa. ;)

        Lumi taitaa tulla vasta joulukuussa. On niin leutoa. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen monesti käynyt Joulukirkossa ja vienyt lapseni myös kuuntelemaan koska se on osa Jouluperinnettä.
        En ole uskovainen koska olen elänyt monta vuotta ulkona kristillisestä maailmankuvasta enkä voi sanoa ovatko kristityt väärässä vai oikeassa tai onko yksikään uskonnollinen yhteisö koska jokaisella on tuhansia vuosia sitten tehty iltasatu mielenrauhan takeena.

        AV

        Jeesus on enemmän kuin joulukirkko- ja jouluperinteet. Kannattaa ottaa selvää, mistä siinä oikeasti on kysymys. Parhaiten se onnistuu, kun kokeilee omakohtaisesti eli lukee raamattua ja rukoilee. Antaa mahdollisuuden Jumalalle. :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itse ainakin henk.koht. uskon, että hänelläkin jossain vaiheessa se usko sinne sydämeen syttyy. Mietipä itsekin sitä joulun keskushenkilöä tänä vuonna ja jätä muu jouluhömppä, joka on vain toissijaista joulussa. Mene vaikka joulun alla kirkkoon käymään.

        Heh, ei pahalla mutta itse en usko sellaista tapahtuvan. Mulla on hyvä näin. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus on enemmän kuin joulukirkko- ja jouluperinteet. Kannattaa ottaa selvää, mistä siinä oikeasti on kysymys. Parhaiten se onnistuu, kun kokeilee omakohtaisesti eli lukee raamattua ja rukoilee. Antaa mahdollisuuden Jumalalle. :)

        Jaahas, haluatko siis että uskon vanhoihin kirjoituksiin missä Jeesus oli se ensimmäinen uskovainen opettaen meitä raukkoja ihmisiä parempaan elämänkatsomukseen ja uhrasi syntisten puolesta jopa henkensä. Mitä tekee nykyinen kristillinen kirkkokunta, ei edes siunaa niitä syntisiä haudan lepoon koska? Jeesus kääntyisi haudassaan mikä onkaan tämä nykyinen kirkko ja kristillinen uskonto joka pitää rahaa pyhimpanä, ei uskoa ja pelastusta jonka vuoksi hän henkensä menetti?

        Miten kristinusko tuli pakanalliseen metsäalueelle jota nykyisin Suomeksi kutsutaan? Teräksisen miekan voimalla ja ne jotka eivät kääntyneet menettivät päänsä. Luulen vahvasti että jossain vaiheessa kristinuskoon on tullut syvä taantumus ja voi olla että vain ne vanhimmat kirjoitukset ja tavoitteet ovat yhä pyhiä, niihin ei välttämättä tarvita nykykirkkoa.

        AV


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        Heh, ei pahalla mutta itse en usko sellaista tapahtuvan. Mulla on hyvä näin. :)

        Minä saan silti toivoa, vaikka sinä et (vielä) usko. :) :O :D


      • Anonyymi kirjoitti:

        :)

        Kyllä kyllä mutta Suatana ei usko Jeesukseen koska ei tykkää Joulusta?
        Vastasin hänelle "Joulu on sellaisille jonka sen ansaitsevat" ja kyllä lapset ansaitsevat sen enemmän mitä yksikään härskiintyneet solut omaava aikuinen.

        AV

        Niin, minä olen heathen, pakana. Sellaisena syntynyt, sellaisena kuolen.

        Mutta mielestäni kuitenkin jotain jouluperinteitä ylläpidän ihan vaan perinteitä kunnioittaen. Lapsille jotain perinteitä opettaen. Tylyä jos muilla on joulu ja meillä ei olisi mitään siihen liittyvää.

        Se miten he niitä perinteitä sitten jatkaa jää nähtäväksi.

        Olen luvannut viedä joulukirkkoon heidät, jos tahtovat lähteä. Itse en muuten käy kirkossa edes jouluna, mutta onhan osa kristityn maan kulttuuriakin.

        Nyt siirryn taas töllöttimen eteen. Saas nähdä miten Alfred kuningas tässä jaksossa jakselee. Tarina kertoo kristittyjen ja pakanoiden yhteistyöstä ja sodista. Viikingit Tanskasta ja Wessex, Englantilaiset.

        Uhtred Ragnarsson tai Bebbanburgilainen husaa unionin miehenä.

        https://youtu.be/dOOjioUXtf0

        21 pilottia. Öitä. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaahas, haluatko siis että uskon vanhoihin kirjoituksiin missä Jeesus oli se ensimmäinen uskovainen opettaen meitä raukkoja ihmisiä parempaan elämänkatsomukseen ja uhrasi syntisten puolesta jopa henkensä. Mitä tekee nykyinen kristillinen kirkkokunta, ei edes siunaa niitä syntisiä haudan lepoon koska? Jeesus kääntyisi haudassaan mikä onkaan tämä nykyinen kirkko ja kristillinen uskonto joka pitää rahaa pyhimpanä, ei uskoa ja pelastusta jonka vuoksi hän henkensä menetti?

        Miten kristinusko tuli pakanalliseen metsäalueelle jota nykyisin Suomeksi kutsutaan? Teräksisen miekan voimalla ja ne jotka eivät kääntyneet menettivät päänsä. Luulen vahvasti että jossain vaiheessa kristinuskoon on tullut syvä taantumus ja voi olla että vain ne vanhimmat kirjoitukset ja tavoitteet ovat yhä pyhiä, niihin ei välttämättä tarvita nykykirkkoa.

        AV

        Tuohon on juuri ei-uskovan yleinen näkemys, että Jeesus on ainoastaan historian hahmo, ei muuta. En minäkään jaksaisi uskoa, jos hän ei olisi muuta. Kyllä minulla itselläni on kokemus siitä, että hän oli historian henkilö mutta hän on ennen kaikkea elävä Jumala. Sen omakohtaisen kokemuksen varassa oma usko on. En itsekään millään jaksaisi uskoa tyyppiin, joka on vain "kuollut". Se on ihan sama, jos hehkuttaisi jotain menneen ajan henkilöä ilman mitään henkilökohtaista sidettä ja persoonallista suhdetta. Tuossa mielessä ymmärrän hyvin ei-uskovien argumentointia.

        Usko Jeesukseen tarkoittaa kuitenkin uskoa persoonaan, joka edelleen elää ja vaikuttaa. Usko pelkkään historian henkilöön ei varmasti ketään jaksaisi kiinnostaa, vaikka kyllähän niitä Elvis ja Marilyn faneja on vieläkin. Itse en ole koskaan ymmärtänyt sellaista. Mielummin uskon elävään Jumalaan kuin tavalliseen kuolevaiseen, joka on siirtynyt jo ajasta ikuisuuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohon on juuri ei-uskovan yleinen näkemys, että Jeesus on ainoastaan historian hahmo, ei muuta. En minäkään jaksaisi uskoa, jos hän ei olisi muuta. Kyllä minulla itselläni on kokemus siitä, että hän oli historian henkilö mutta hän on ennen kaikkea elävä Jumala. Sen omakohtaisen kokemuksen varassa oma usko on. En itsekään millään jaksaisi uskoa tyyppiin, joka on vain "kuollut". Se on ihan sama, jos hehkuttaisi jotain menneen ajan henkilöä ilman mitään henkilökohtaista sidettä ja persoonallista suhdetta. Tuossa mielessä ymmärrän hyvin ei-uskovien argumentointia.

        Usko Jeesukseen tarkoittaa kuitenkin uskoa persoonaan, joka edelleen elää ja vaikuttaa. Usko pelkkään historian henkilöön ei varmasti ketään jaksaisi kiinnostaa, vaikka kyllähän niitä Elvis ja Marilyn faneja on vieläkin. Itse en ole koskaan ymmärtänyt sellaista. Mielummin uskon elävään Jumalaan kuin tavalliseen kuolevaiseen, joka on siirtynyt jo ajasta ikuisuuteen.

        Haluan että kuuntelet seuraavan, ei tarvitse kokonaan mutta voit huomata miten se Joulu on jokaisen kansan opeissa jossain muodossa. Kiinalaisetkin aloittavat elämänsä harmoniaan luottaen ja silti heistä tulee niitä hyviä ja pahoja, kaikesta huolimatta.
        Tässä sinulle Joulua, ikuista Joulua koska sanoma on ihmismieleen sama.

        https://www.youtube.com/watch?v=7QskmAsU9kc

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä saan silti toivoa, vaikka sinä et (vielä) usko. :) :O :D

        Toivon minäkin, että kelpaan tällaisenakin. :)

        Ötyjä.


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        Toivon minäkin, että kelpaan tällaisenakin. :)

        Ötyjä.

        Kelpaat sinä, aivan varmasti. Rakkaus on sokea:)

        AV


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        Toivon minäkin, että kelpaan tällaisenakin. :)

        Ötyjä.

        Yökköset! :) (En ymmärrä, miksi se minun edellinen yökkösviesti poistettiin.)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluan että kuuntelet seuraavan, ei tarvitse kokonaan mutta voit huomata miten se Joulu on jokaisen kansan opeissa jossain muodossa. Kiinalaisetkin aloittavat elämänsä harmoniaan luottaen ja silti heistä tulee niitä hyviä ja pahoja, kaikesta huolimatta.
        Tässä sinulle Joulua, ikuista Joulua koska sanoma on ihmismieleen sama.

        https://www.youtube.com/watch?v=7QskmAsU9kc

        AV

        Juuri nyt en jaksa, kun tv on päällä. Palaan tuohon ehkä myöhemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        :)

        Kyllä kyllä mutta Suatana ei usko Jeesukseen koska ei tykkää Joulusta?
        Vastasin hänelle "Joulu on sellaisille jonka sen ansaitsevat" ja kyllä lapset ansaitsevat sen enemmän mitä yksikään härskiintyneet solut omaava aikuinen.

        AV

        Aikuinen on lapsi niin kauan kuin omat vanhemmat ovat elossa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kelpaat sinä, aivan varmasti. Rakkaus on sokea:)

        AV

        En tarkoittanut parisuhteeseen kelpaamista, vaan uskonnottomana ihmisenä kelpaamista. Mun on hyvä näin, en kaipaa muutosta. Aikanaan luonto ottaa minkä on antanutkin. :)


      • Suatana: "Joululauluista en liioin tykkää, joten itse en niitä kuuntele. Lasten toki annan kuunnella."

        Entäs tämä joululaulu. Itse kuuntelen sitä hyvissä ajoin ennen joulua. Suosikkini. :)

        https://www.youtube.com/watch?v=VTvvrsjAGzY


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Suatana: "Joululauluista en liioin tykkää, joten itse en niitä kuuntele. Lasten toki annan kuunnella."

        Entäs tämä joululaulu. Itse kuuntelen sitä hyvissä ajoin ennen joulua. Suosikkini. :)

        https://www.youtube.com/watch?v=VTvvrsjAGzY

        Petteri punakuono on paras. :)



      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Elikä tämä?

        https://www.youtube.com/watch?v=kWv6x1Y-JBA

        Hyvää pikkujoulua! :)

        Juu, kyllä. :)

        Laulan usein lapsille tuota (ja paljon muutakin) vanha päiväkotityöläinen kun olen.

        Kiitos, sinulle myös! :)


      • Suatana kirjoitti:

        Juu, kyllä. :)

        Laulan usein lapsille tuota (ja paljon muutakin) vanha päiväkotityöläinen kun olen.

        Kiitos, sinulle myös! :)

        Tästä muksut tykkää vieläkin, vaikka lauloin sitä heille kun olivat vauveleita. Siis ihan vauvoja, samoin kun pianomusiikki mitä soitin soittimelta on yhä mieleen.

        https://youtu.be/Bykv0Hw_IeI

        Heidän iskä tuli tänne Turuntietä. :)


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        En tarkoittanut parisuhteeseen kelpaamista, vaan uskonnottomana ihmisenä kelpaamista. Mun on hyvä näin, en kaipaa muutosta. Aikanaan luonto ottaa minkä on antanutkin. :)

        Jokaisella on tietysti se oma ajatusmaailmansa. Itseäni ahdistaisi ajatus, että kaikki päättyisi kuolemaan, jotenkin todella lohdutonta. Elämä tietysti näkyvässä muodossa lakkaa mutta itse uskon, että meissä kaikissa on joku osa, mikä elää ikuisesti.

        Tuossa ylhäällä sanoit, että olet pakana. Eikö sinua ole siis kastettu koskaan? Jos ei ole, oletko koskaan ajatellut aikuisena ottaa kastetta?


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        Tästä muksut tykkää vieläkin, vaikka lauloin sitä heille kun olivat vauveleita. Siis ihan vauvoja, samoin kun pianomusiikki mitä soitin soittimelta on yhä mieleen.

        https://youtu.be/Bykv0Hw_IeI

        Heidän iskä tuli tänne Turuntietä. :)

        Tuo on kaunis laulu. Minulle äiti lauloi aina tätä ja aloin jo vauvana itkemään joka kerta. Kyllä ne vauvatkin aistii ja ymmärtää... :O :)
        https://www.youtube.com/watch?v=YoafITpr3jA


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jokaisella on tietysti se oma ajatusmaailmansa. Itseäni ahdistaisi ajatus, että kaikki päättyisi kuolemaan, jotenkin todella lohdutonta. Elämä tietysti näkyvässä muodossa lakkaa mutta itse uskon, että meissä kaikissa on joku osa, mikä elää ikuisesti.

        Tuossa ylhäällä sanoit, että olet pakana. Eikö sinua ole siis kastettu koskaan? Jos ei ole, oletko koskaan ajatellut aikuisena ottaa kastetta?

        Minua taas ei pelota eikä järkytä, ahdista yhtään että kuolen ja se on lopullista. Päinvastoin. Hyvä niin. Ei täällä ikuisesti jaksaisi pällistellä. :)

        Ainoa asia mikä huolettaa omassa kuolemassa, että pärjääkö rakkaat miten hyvin asian kanssa ja saako arjesta helposti kiinni pystyen jatkamaan hyvillä mielin. Huolehdin niin monia asioita, että arki sujuu. Joten mun lähtö äkisti vaikeuttais heidän elämää merkittävästi.

        Ja se suru, vaikka se on normaalia. Siitäkin pitää päästä yli ja jatkaa elämää. Niin toivon, että kun kuolen, olisi kaikilla oma elämä jo hyvin hanskassa, jolloin mun lähtö ei aiheuta käytännön ongelmia surun lisäksi.

        Ei mua ole kastettu. Joskus meinasin 18v. käydä riparin, olisin saanut kasteenkin mutta se vouhotus siellä kirkossa sai mut perääntymään. En tarvitse sitä. :)

        Inhoan aivopesua, käännytystä ja otan hatkat heti, jos joku siihin ryhtyy.


      • Suatana kirjoitti:

        Minua taas ei pelota eikä järkytä, ahdista yhtään että kuolen ja se on lopullista. Päinvastoin. Hyvä niin. Ei täällä ikuisesti jaksaisi pällistellä. :)

        Ainoa asia mikä huolettaa omassa kuolemassa, että pärjääkö rakkaat miten hyvin asian kanssa ja saako arjesta helposti kiinni pystyen jatkamaan hyvillä mielin. Huolehdin niin monia asioita, että arki sujuu. Joten mun lähtö äkisti vaikeuttais heidän elämää merkittävästi.

        Ja se suru, vaikka se on normaalia. Siitäkin pitää päästä yli ja jatkaa elämää. Niin toivon, että kun kuolen, olisi kaikilla oma elämä jo hyvin hanskassa, jolloin mun lähtö ei aiheuta käytännön ongelmia surun lisäksi.

        Ei mua ole kastettu. Joskus meinasin 18v. käydä riparin, olisin saanut kasteenkin mutta se vouhotus siellä kirkossa sai mut perääntymään. En tarvitse sitä. :)

        Inhoan aivopesua, käännytystä ja otan hatkat heti, jos joku siihin ryhtyy.

        Ja kun kuolen, olen toivonut krematorioon pääsyä. Tuhkattavaksi ja tuhkat johku nättiin paikkaan luontoon, ei kirkon maalle, ei mitään muistomerkkejä ja hautakiviä.

        Vain rakkaat ja läheisimmät muistelee mitä muistelee. Isija hautajaisia ei saa järjestää. En halua. En halua sinne ihmisiä, jotka ei ole olleet kiinnostuneet minusta eläessönikäön, pysykööt pois kuoltuanikin.


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        Minua taas ei pelota eikä järkytä, ahdista yhtään että kuolen ja se on lopullista. Päinvastoin. Hyvä niin. Ei täällä ikuisesti jaksaisi pällistellä. :)

        Ainoa asia mikä huolettaa omassa kuolemassa, että pärjääkö rakkaat miten hyvin asian kanssa ja saako arjesta helposti kiinni pystyen jatkamaan hyvillä mielin. Huolehdin niin monia asioita, että arki sujuu. Joten mun lähtö äkisti vaikeuttais heidän elämää merkittävästi.

        Ja se suru, vaikka se on normaalia. Siitäkin pitää päästä yli ja jatkaa elämää. Niin toivon, että kun kuolen, olisi kaikilla oma elämä jo hyvin hanskassa, jolloin mun lähtö ei aiheuta käytännön ongelmia surun lisäksi.

        Ei mua ole kastettu. Joskus meinasin 18v. käydä riparin, olisin saanut kasteenkin mutta se vouhotus siellä kirkossa sai mut perääntymään. En tarvitse sitä. :)

        Inhoan aivopesua, käännytystä ja otan hatkat heti, jos joku siihin ryhtyy.

        Koska itse ajattelen ja uskon, että se kuolema ei ole lopullista, siihen liittyy sitten se ikuisuuselementti ja ikuisuuselementtiin edelleen se "paikka", missä sen ikuisuuden viettää. Toki toivon, että jokainen viettäisi sen ikuisuuden Jumalan luona mutta ihminen sitten itse valitsee sen, miten Jumala -kysymykseen suhtautuu. Tuon vuoksi se asia saa vakavan sävyn.

        Tietysti kenen tahansa ihmisen on vaikea ajatella, miten voisi edes elää ikuisesti edes sielun muodossa. Se ajatus ikuisuudestakin voi olla ahdistava, koska ihminen ajattelee sitä rajallisella käsityskyvyllään ja rajallisista voimistaan käsin. Moni ikuiseen elämään uskova voi myös etukäteen pelätä kuolemisen hetkeä ja kuolemisen tapaa, jos joutuu vaikka kipujen keskellä kuolemaan. Sillä hetkellä jokainen on myös jollain tavalla yksin. Ymmärrän tuota ajattelua, joskus sitä itsekin pohtinut. Sitä ei voi myöskään päättää, mitä kaikkia sairauksia vanhuuteen (tai jos kuolee aiemmin siihen elämänvaiheeseen) mennessä tulee ja miten kivuliaan kuoleman kokee. Kivuttomaan kuoleman hetkeen pitäisi olla jokaisella oikeus (kivunlievityksellä ja/tai vaikka nukutuksella).

        Minun perheessä kaikki on kastettu mutta yksi sisarus ei käynyt rippikoulua. Häneltä on kyllä kyselty, jos haluaisi käydä sen myöhemmin yksityisesti. Minut on kahdesti kastettu: vauvana ja sitten aikuisella iällä. Se toisen kerran kastaminen (tai siis uskovien kaste) voi olla edellytys joihinkin tunnustuskuntiin liittymisellä. Itse kuitenkin ajattelen, että se lapsikaste oli ihan kelpo kaste mutta ehkä tuossa oli joku vahvistuksen elementti sitten ja täysi seurakunnan jäsenyys muualla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on kaunis laulu. Minulle äiti lauloi aina tätä ja aloin jo vauvana itkemään joka kerta. Kyllä ne vauvatkin aistii ja ymmärtää... :O :)
        https://www.youtube.com/watch?v=YoafITpr3jA

        Nätti. Tykkään itsekin tuosta. :')

        Mä joko silitin vauvan poskea, käsivartta tai hellän kevyesti massua ja lauloin tuutulauluja, sylissä pitäen tai sängyllä. Usein tyttäret nukahti syliin tai rintakehää vasten massulleen pystypäin. Vanhempi tytär etenkin nukahti isänsä syliin tai rintakehälle usein. Kun oppi puhumaa pyysikin, että isin syliin nukkumaan. :')

        Välillä ne nukkui molemmat siinä. Laitoin viltin niitten päälle ja annoin nukkua. Suloisia.


      • Suatana kirjoitti:

        Tästä muksut tykkää vieläkin, vaikka lauloin sitä heille kun olivat vauveleita. Siis ihan vauvoja, samoin kun pianomusiikki mitä soitin soittimelta on yhä mieleen.

        https://youtu.be/Bykv0Hw_IeI

        Heidän iskä tuli tänne Turuntietä. :)

        Tuota minunkin lapsuudessa on laulettu, vaikka tulkinta on enemmän tämänlainen. Sitä taidettiin laulaa pikkusiskon pienenä ollessa.

        https://www.youtube.com/watch?v=TPd4zP-frfU


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        Ja kun kuolen, olen toivonut krematorioon pääsyä. Tuhkattavaksi ja tuhkat johku nättiin paikkaan luontoon, ei kirkon maalle, ei mitään muistomerkkejä ja hautakiviä.

        Vain rakkaat ja läheisimmät muistelee mitä muistelee. Isija hautajaisia ei saa järjestää. En halua. En halua sinne ihmisiä, jotka ei ole olleet kiinnostuneet minusta eläessönikäön, pysykööt pois kuoltuanikin.

        Jokaisella on oikeus päättää, miten haluaa. Itse haluan ehdottomasti arkkuhautauksen, srk:n hautausmaalle ja sukulaisten/perheen kanssa samaan hautaan.

        Ymmärrän tuon. Itse en halua isoja häitä enkä isoja hautajaisia. Minunkin mielestä sinne omiin hautajaisiin vain sellaiset, jotka ovat olleet elämässä aktiivisesti läsnä (ei tarvitse muille kirkkokahveista eikä lounaista maksella eikä sinne muita pällistelemään tarvita kuin kaikkein tärkeimmät ja ihmiset viran puolesta, jotka hautajaiset toimittaa).


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        Nätti. Tykkään itsekin tuosta. :')

        Mä joko silitin vauvan poskea, käsivartta tai hellän kevyesti massua ja lauloin tuutulauluja, sylissä pitäen tai sängyllä. Usein tyttäret nukahti syliin tai rintakehää vasten massulleen pystypäin. Vanhempi tytär etenkin nukahti isänsä syliin tai rintakehälle usein. Kun oppi puhumaa pyysikin, että isin syliin nukkumaan. :')

        Välillä ne nukkui molemmat siinä. Laitoin viltin niitten päälle ja annoin nukkua. Suloisia.

        Ihana! :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koska itse ajattelen ja uskon, että se kuolema ei ole lopullista, siihen liittyy sitten se ikuisuuselementti ja ikuisuuselementtiin edelleen se "paikka", missä sen ikuisuuden viettää. Toki toivon, että jokainen viettäisi sen ikuisuuden Jumalan luona mutta ihminen sitten itse valitsee sen, miten Jumala -kysymykseen suhtautuu. Tuon vuoksi se asia saa vakavan sävyn.

        Tietysti kenen tahansa ihmisen on vaikea ajatella, miten voisi edes elää ikuisesti edes sielun muodossa. Se ajatus ikuisuudestakin voi olla ahdistava, koska ihminen ajattelee sitä rajallisella käsityskyvyllään ja rajallisista voimistaan käsin. Moni ikuiseen elämään uskova voi myös etukäteen pelätä kuolemisen hetkeä ja kuolemisen tapaa, jos joutuu vaikka kipujen keskellä kuolemaan. Sillä hetkellä jokainen on myös jollain tavalla yksin. Ymmärrän tuota ajattelua, joskus sitä itsekin pohtinut. Sitä ei voi myöskään päättää, mitä kaikkia sairauksia vanhuuteen (tai jos kuolee aiemmin siihen elämänvaiheeseen) mennessä tulee ja miten kivuliaan kuoleman kokee. Kivuttomaan kuoleman hetkeen pitäisi olla jokaisella oikeus (kivunlievityksellä ja/tai vaikka nukutuksella).

        Minun perheessä kaikki on kastettu mutta yksi sisarus ei käynyt rippikoulua. Häneltä on kyllä kyselty, jos haluaisi käydä sen myöhemmin yksityisesti. Minut on kahdesti kastettu: vauvana ja sitten aikuisella iällä. Se toisen kerran kastaminen (tai siis uskovien kaste) voi olla edellytys joihinkin tunnustuskuntiin liittymisellä. Itse kuitenkin ajattelen, että se lapsikaste oli ihan kelpo kaste mutta ehkä tuossa oli joku vahvistuksen elementti sitten ja täysi seurakunnan jäsenyys muualla.

        Yym, joo. Ikuisuus, no minä olen missä olen sitten. Liityn osaksi takaisin maailmankaikkeuden energiakenttää tms. :)

        Mua ei vaivaa sellaiset asiat. Olen koko elämäni joutunut muutenkin sopeutumaan enemmän kuin saanut valita. Tulee eteen mitä tulee, se katsotaan sitten tyyliin.

        Kovia kroonisia kipuja olen kokenut 7 iästä asti, olen selvinnyt ihan järkyttävistä kivuista vuosikausien ajan ei sanat riitä kertomaan, mutta olen väsynyt kipuihin. Minulle on sitä suurempi helpotus kuolla mitä kipeämpi olen.

        Minun vanhemmat on eronneet kirkosta jo ennen syntymääni. Joten en ole kuulunut kirkkoon en kastettu. Ei minunkaan lapset.

        En pidä tärkeänä mihinkään seurakuntaan kuulumista ja uskokin on minusta henkilökohtainen asia. Mutta itse olen lähimpänä panteistia, luonnonuskoja kun persoona uskontoja. :)


      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        Jokaisella on oikeus päättää, miten haluaa. Itse haluan ehdottomasti arkkuhautauksen, srk:n hautausmaalle ja sukulaisten/perheen kanssa samaan hautaan.

        Ymmärrän tuon. Itse en halua isoja häitä enkä isoja hautajaisia. Minunkin mielestä sinne omiin hautajaisiin vain sellaiset, jotka ovat olleet elämässä aktiivisesti läsnä (ei tarvitse muille kirkkokahveista eikä lounaista maksella eikä sinne muita pällistelemään tarvita kuin kaikkein tärkeimmät ja ihmiset viran puolesta, jotka hautajaiset toimittaa).

        Ok.

        Joo, sama oli häitten kanssa aikoinaan. Vain ne joita oikeasti mun ja meidän elämä kiinnosti. Kuokkijat ei ollut tervetulleita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihana! :)

        On ne kyllä niitä elämän upeimpia hetkiä. Nuo tunteikkaat hetket. :)


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        Yym, joo. Ikuisuus, no minä olen missä olen sitten. Liityn osaksi takaisin maailmankaikkeuden energiakenttää tms. :)

        Mua ei vaivaa sellaiset asiat. Olen koko elämäni joutunut muutenkin sopeutumaan enemmän kuin saanut valita. Tulee eteen mitä tulee, se katsotaan sitten tyyliin.

        Kovia kroonisia kipuja olen kokenut 7 iästä asti, olen selvinnyt ihan järkyttävistä kivuista vuosikausien ajan ei sanat riitä kertomaan, mutta olen väsynyt kipuihin. Minulle on sitä suurempi helpotus kuolla mitä kipeämpi olen.

        Minun vanhemmat on eronneet kirkosta jo ennen syntymääni. Joten en ole kuulunut kirkkoon en kastettu. Ei minunkaan lapset.

        En pidä tärkeänä mihinkään seurakuntaan kuulumista ja uskokin on minusta henkilökohtainen asia. Mutta itse olen lähimpänä panteistia, luonnonuskoja kun persoona uskontoja. :)

        Olen minäkin joutunut sopeutumaan mitä erilaisin tavoin ja sietämään hyvin epätavallisia asioita, joita on voinut harvempien kanssa jakaa ymmärrettävästi. En voinut silti ohittaa tuota kysymystä. Itselläni tausta on se, että olen tullut siinä 16,5-17-v. uskoon ja kokenut tämän koko uskossa olo aikanakin kaikenlaista hyvässä ja pahassa. Minulla tulee täyteen tulevana keväänä 24 vuotta uskossa, se on pitkä aika. Lapsena uskoin johonkin Jumalaan mutta se jäi siinä teininä sitten pois joksikin aikaa enkä ymmärtänyt silloin vielä Jeesusta ollenkaan. Silloin jo kuitenkin tajusin nuorena "etsikkoaikana", että on kysymys vakavasta asiasta ja valinnasta, jota en voi ohittaa noin vain.

        Olen onnellinen, että tulin uskoon (Jumalan vetämänä ja herättämänä, en omin voimin enkä ansioin), vaikka hinta on ollut kova monessa mielessä. Ajattellut aina, että se on kuitenkin kaikkein tärkein asia elämässä, maksoi mitä maksoi henkilökohtaisesti. Kysymys on kuitenkin ikuisesta elämästä, totuudesta ja Jumala -yhteydestä.

        En minäkään aktiivisesti aina käy. Kesällä taisin käydä viimeksi kokouksessa tai syyskuun alussa. En ole pariin kuukauteen käynyt. Ei se usko siihen kirkko- tai kokouskertoihin perusta. Hyvä opetus ja yhteys muiden uskovien kanssa toki rakentaa. Kyllä minä ehtoolliselle kaipaan välillä. Menin tässä yksi päivä vahingossa päiväsaikaan kirkkoon tuolla asioilla ollessani ja siellä oli menossa eläkeläisten virkistyspäivät, lauloivat virsiä. Tajusin sen siinä hetken istuttuani. Oli tosi kiva päästä laulamaan virsiä sinne ja huomasi, miten tärkeä se on vanhoille ihmisille.


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        Ok.

        Joo, sama oli häitten kanssa aikoinaan. Vain ne joita oikeasti mun ja meidän elämä kiinnosti. Kuokkijat ei ollut tervetulleita.

        Ymmärrän tuon täysin. Ei jaksa mitään etäisiä serkkuja tai etäisiä sukulaisia kutsua, jos ei ole vuosikausiin nähnyt eivätkä ole mitenkään minun elämässä enää läsnä. Luulen, että vanhemmat ja sisarukset (perheineen) sekä muutamat lähimmät ystävät on se raja minulla minun puolelta kutsuttuihin. Voisin mennä kahden todistajankin läsnäollessa naimisiin mutta vanhempani on sanonut, että suuttuu, jos tekisin sen noin koruttomasti ilman kutsua.

        En minäkään ala kenellekään puolitutulle enkä kaukaiselle sukulaiselle mitään ruokia ja juomia ja ilmaisia juhlia kustantamaan! Syököön ja juokoon omilla rahoilla omissa juhlissaan! :DDDDDD ;D


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        On ne kyllä niitä elämän upeimpia hetkiä. Nuo tunteikkaat hetket. :)

        :) :) :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen minäkin joutunut sopeutumaan mitä erilaisin tavoin ja sietämään hyvin epätavallisia asioita, joita on voinut harvempien kanssa jakaa ymmärrettävästi. En voinut silti ohittaa tuota kysymystä. Itselläni tausta on se, että olen tullut siinä 16,5-17-v. uskoon ja kokenut tämän koko uskossa olo aikanakin kaikenlaista hyvässä ja pahassa. Minulla tulee täyteen tulevana keväänä 24 vuotta uskossa, se on pitkä aika. Lapsena uskoin johonkin Jumalaan mutta se jäi siinä teininä sitten pois joksikin aikaa enkä ymmärtänyt silloin vielä Jeesusta ollenkaan. Silloin jo kuitenkin tajusin nuorena "etsikkoaikana", että on kysymys vakavasta asiasta ja valinnasta, jota en voi ohittaa noin vain.

        Olen onnellinen, että tulin uskoon (Jumalan vetämänä ja herättämänä, en omin voimin enkä ansioin), vaikka hinta on ollut kova monessa mielessä. Ajattellut aina, että se on kuitenkin kaikkein tärkein asia elämässä, maksoi mitä maksoi henkilökohtaisesti. Kysymys on kuitenkin ikuisesta elämästä, totuudesta ja Jumala -yhteydestä.

        En minäkään aktiivisesti aina käy. Kesällä taisin käydä viimeksi kokouksessa tai syyskuun alussa. En ole pariin kuukauteen käynyt. Ei se usko siihen kirkko- tai kokouskertoihin perusta. Hyvä opetus ja yhteys muiden uskovien kanssa toki rakentaa. Kyllä minä ehtoolliselle kaipaan välillä. Menin tässä yksi päivä vahingossa päiväsaikaan kirkkoon tuolla asioilla ollessani ja siellä oli menossa eläkeläisten virkistyspäivät, lauloivat virsiä. Tajusin sen siinä hetken istuttuani. Oli tosi kiva päästä laulamaan virsiä sinne ja huomasi, miten tärkeä se on vanhoille ihmisille.

        Varmasti on ollut sopeutumista. Meistä kukin sitten saa sen rauhan tunteen kuka mistäkin. Minulle se rauhan tunne tulee luonnosta sekä sisältäni, kun olen tehnyt itseni kanssa asioista sovun ja hyväksynyt ne.

        Tutkin itseäni ja olen tehnyt sitä lapsesta asti, halunnut ymmärtää sisintäni ja oppia tuntemaan mielenliikkeitäni. Mieli on hyvä työkalu ihan kaikkeen mitä tarvii elämässä läpi käydä.

        Ymmärrän tuon tärkeyden sinulle ja ihmisille joille nuo on tärkeitä elementtejä. Itse en kuitenkaan koe samoin voimaantumista samoista asioista. :)


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        Varmasti on ollut sopeutumista. Meistä kukin sitten saa sen rauhan tunteen kuka mistäkin. Minulle se rauhan tunne tulee luonnosta sekä sisältäni, kun olen tehnyt itseni kanssa asioista sovun ja hyväksynyt ne.

        Tutkin itseäni ja olen tehnyt sitä lapsesta asti, halunnut ymmärtää sisintäni ja oppia tuntemaan mielenliikkeitäni. Mieli on hyvä työkalu ihan kaikkeen mitä tarvii elämässä läpi käydä.

        Ymmärrän tuon tärkeyden sinulle ja ihmisille joille nuo on tärkeitä elementtejä. Itse en kuitenkaan koe samoin voimaantumista samoista asioista. :)

        Itseymmärrys ja -reflektio on tärkeitä. Yritän pitää nyt palstataukoa. Laitoin sinulle spostia, jatketaan siellä. :)


    • Joka joulu munsta tulee hieman äreämpi kuin edellisenä jouluna olin.

      Ei sitä ehdi vuoden aikana palautua joululaulujen ja muun hössötyksen tuottamasta rasituksesta.

    • Anonyymi

      En ollenkaan laita koristeita. Vapaa ehtoisesti en kuuntele joulu musiikkia tai osallistu koko hömppään.

    • Aatonaattona kuusi ja jouluruuan teko. Pienet paketit kaikille sitten aattona ja tammialesta sitten varsinaiset lahjat.
      Tänä vuoonna olen koko joulun töissä joten mihinkään ei tule lähdettyä.

      Itse ottaisin joulun tilalle toisen juhannuksen.

      • "Itse ottaisin joulun tilalle toisen juhannuksen."

        -Samma här.


      • Itse en mitenkään erikoisemmin vietä juhannusta. Jos olen kotona, niin saunaan olen voinut tuoda vähän koivunoksia tuoksua antamaan ja saattaa olla tölkki tai pari olutta kaapissa jotain hyvää syötävää ja ehkä luonnonkukkia tai puiden oksia maljakossa, mutta siinä kaikki. En ole tavannut edes pääsiäiseksi laittaa mitenkään erikoista koristelua.

        Joulua varten sitten laitan vähän enemmän koristeita (marraskuussa jo aloitan niin kuin olen jo tehnyt), alan kuuntelemaan jo marraskuussaa joulumusiikkia, juon ehkä glögiä ja näin poispäin. Joulukortitkin on suurimmaks osaks tehty. Vielä muutama on tekemättä. Tuikkuja poltan ympäri vuoden, mutta syksyn tullessa alan polttaa enemmän ja tällä hetkellä on myös lyhdyssä yks ledkynttilä (kirjahyllyn päällä).


      • Ehkä pitäis ens pääsiäisen alla laittaa hieman jotain koristeita kuten vaikka puiden oksia maljakkoon ja suklaakonvehteja tai jotain johonkin kippoon pöydälle ja vaikka pirteän vihreät pöytätabletit (mulla on sellaiset kaapissa, nyt on mintunvihreät) ja joku kesäinen pöytäliina.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Itse en mitenkään erikoisemmin vietä juhannusta. Jos olen kotona, niin saunaan olen voinut tuoda vähän koivunoksia tuoksua antamaan ja saattaa olla tölkki tai pari olutta kaapissa jotain hyvää syötävää ja ehkä luonnonkukkia tai puiden oksia maljakossa, mutta siinä kaikki. En ole tavannut edes pääsiäiseksi laittaa mitenkään erikoista koristelua.

        Joulua varten sitten laitan vähän enemmän koristeita (marraskuussa jo aloitan niin kuin olen jo tehnyt), alan kuuntelemaan jo marraskuussaa joulumusiikkia, juon ehkä glögiä ja näin poispäin. Joulukortitkin on suurimmaks osaks tehty. Vielä muutama on tekemättä. Tuikkuja poltan ympäri vuoden, mutta syksyn tullessa alan polttaa enemmän ja tällä hetkellä on myös lyhdyssä yks ledkynttilä (kirjahyllyn päällä).

        Itse olen pyrkinyt tekemään joulusta sellaisen lyhytkestoisen. Ehkä osa lahjoista ajoissa ja osa viime tippaan. Kuusikin vasta aatonaattona. Minulle joulun taika tuo mieleen ihmiset lähisuvusta ja tuttavapiiristä jotka ovat lähteneet oman käden kautta.
        Kaikki ovat tehneet päätöksen poislähdöstä joulun molemmin puolin.


    • Anonyymi

      En ole jouluihminen. Nyt on yksi valosarja pöydällä, mutta muuten menee sinne lähelle aattoa.

    • Anonyymi

      Pukki pukki innoissaan, muori oli maassa kontillaan. Ota siemen multa...

    • Anonyymi

      Olkaa hyvä ja kuolkaa pois Saatanan sikiöt! Te luterilaiset olette väärentänyt raamatunkin Saatanan opukseksi. Te palatte tuonelassa ikuisesti.

    • Anonyymi

      Joulupukista tulee mieleen mukava ihminen, asuttiin naapureina kauan sitten.

    • Anonyymi

      Lopettakaa nyt jouluhössötys heti. Ei yksinäisillä mitään joulua ole. Palstailette joulunakin koska teillä ei ole kumppania edes.

      • Anonyymi

        Kaikkeen te sitä kumppania kaipaattekin. Jouluakaan ei voi olla ilman naista. 😅


    • Kamalinta joulussa on lanttu- ja porkkanalaatikko. Sitä jää aina yli, kun se ei edes vieraille kelpaa.
      Eikä ihme, koska joka pöydässä tuntuu olevan sitä samaa pilttimäistä mössöä.

      Rosolli on hyvää.

    • Anonyymi

      Ei käy vielä, joulupukki hyödyntää maapallon aikavyöhykkeitä niin, että ehtii kaiken lahjojen jaon hoitamaan kl. 14-20 välillä jouluaattona. Kysynyt tän tonttu Tomeralta.

    • Anonyymi

      Minä vien haudalle kynttilän ja laulan joululauluja 😊🐈❄🎶🤸‍♂️🌞❤

    • Anonyymi

      Paina nappi,. osta uusi appi.... poliisin menin kellariin väärä nappi :D

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      195
      4564
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      255
      2582
    3. 133
      1687
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1381
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      202
      1273
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1126
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1104
    8. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1047
    9. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      74
      1047
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1041
    Aihe