Mistä se junatunneli lähtee Tromso Norgen - Kirkknes Norgen, joka on Norjan armeijan käytössä? Kilpisjärven - Skibotn maan tien alta kulkee ainaki yksi rautatie, jonka sijainnin on 160 metrin tarkkuudella tien kohdalla (80/80m), siinä kohtaa mahdollisesti aika lähellä pintaa, mahdollisesti nousee (Skibotn suuntaan katsottuna) oikealle (teoria arvio, koska vasemmalle se laskeutuu aika syvältä jokien vuoren seinän suuntaan). Sen sijaintia en ole koskaan kertonut, eikä tieto mihin asti se rata menee. Tiedätkö sinä siitä radasta jotain. Lähellä Guolasjarvi näyttää olevan torni, meneekö se sen läheltä? Silloin se menisi jo aika läheltä Suomen rajaa?
Vai onko se vain maan alaisen vesivoimalan huoltotunneli? Oikealla jossain kohtaa on ainaki ollut helikopterikenttä jossa ilmeisesti on aika iso maanalainen halli, koska nähnyt paikan päällä kun kaksi keskiraskaan näköistä armeijan väristä (isoja) helikopteria nousi kallioiden takaa lähtien matalalennolla Skibotn suuntaan.
Oletko nähnyt siitä osan?
34
1550
Vastaukset
- Anonyymi
teoria arvio, koska vasemmalle se laskeutuu aika syvältä jokien vuoren seinän suuntaan.
Sellaiset 400m suoralta linjalta ennen jokia vasemmalle tiestä, melkoisen tarkasti tunnelin sijainti siellä noin 11metrin tarkkuudella, sanoisin 100%:n varmuudella siinä kohtaa on ainaki ennen mennyt rata maan alla. Lähellä on rakennuksia peili-ikkunoilla, jotka mahdollisesti voisivat olla radan rautatieasema. Alueella on myös suuria betonilaattoja keskellä metsää, sellaisia samanlaisia nähnyt eripuolella Suomea viemäriverkoston huoltotunneleiden kansina joiden alla usein miten portaat, kannet joidenka nostamiseen tarvitaan aika järeä traktori kun painoa voi olla reippaasti yli 1000kg.- Anonyymi
69.30081º N, 20.40937º Ø
69° 18′ 2.9″N, 20° 24′ 33.7″Ø - Anonyymi
Oli jossain uutisissa sähkön hinnasta kesällä saunan lämmittäminen maksoi sähkökiukaalla hiukan yli 1 euron, nyt hinta on noin 8 euroa? Ajatelkaa kahvinkeittimen päällä pitäminen yhden tunnin maksaa ainakin 2 euroa, joten joka päivä kun keität kahvit kahdesti päiväsä ja jätät keittimen päälle yhdeksi tunniksi maksat 30 päivässä vähintään 120euroa???
Valojen suhteen huomannut myynissä on 10watin ulkovalaisimia, joita käytän sisävalaisimina. Valotehon suuri, lämpenee vain vähän sisätiloissa seinällä, silti osaltaan samalla lämmittää sisätiloja. Käytän sähköjohtoa jossa pistorasiassa valollinen virran katkaisija, niitä voi kiinittää lampun lyhyen johdon päähän kivasti vaikkapa seinään tai laittaa pöydälle. Näin talvella pimeinä aikoina valoteho melkoinen, ei tarvitse sisällä olla hämärässä valossa. Samalla saa sitä valosilmien kautta aivoille. Sijoittelu kannattaa huomioida niin, käytän valoja alas päin näkökentän alapuolelle yleisvalaistuksessa. Valaisinta voi hyvin käänellä 300° kun se on kiinitetty aika tiukasti seinään.
Luku valaisina todella tehokas pöytään, sängyn päätyyn, työtiloissa ei tarvitse yrittää nähdä kun näkevä näkee, ainakaan valon puutetta ei ole.
Ostin rauta kaupasta johdollisia jossa 0,5m pistoke johto, hinta oli 9,95euroa/kappale. Lisäksi sopivan mittainen jatkojohto valokatkaisimella joiden hinnat vaihtelee. Huomasin myöhemmin kaupan jossa myivät valaisimia 7euroa/kpl. Kun vertailee muuhun heikompaan valaisimeen hinta monesti on sellaiset vain 1/10: osa monien valaisimien hinnoista joten siinäkin säästää. Peruslamputhan maksaa jo yli 2,50 euroa kappale, niiden valoteho usein pieni.
Ei kannata ostaa 20watin valotehovalaisimia, merkittävää eroa valotehossa ei ole, lisäksi 20watin valaisin voi sisätiloissa olla jo aika kuuma (ei kokeillut). Ulkovalaisemeksi ostin joskus 50wattisen liketunnistimella jossa valoteho vipusäädin ja päällä liikkeen jälkeen vipusäädin. Erittäin hyödytön jo valotehon vuoksi, koska vastaa aika lähelle 20watin laitetta lisäksi jos kulkee kauemmaksi siitä valosta ei paljonkaa iloa kun sammuu ja pitäisi taas käydä lähempänä valaisinta. Jos vain tarvitsee liiketunnistin valaisimen vaikkapa ulkopuolisten liikkumisisista tai vaikkapa susien säikuttelyyn ulos niin 10watin tai useamman 10watin liiketunnisti valaisimilla saa metsäiseenki pihaan melkoisen valoräiskymisen, jos satunnainen eläin pyrkii piha-alueelle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oli jossain uutisissa sähkön hinnasta kesällä saunan lämmittäminen maksoi sähkökiukaalla hiukan yli 1 euron, nyt hinta on noin 8 euroa? Ajatelkaa kahvinkeittimen päällä pitäminen yhden tunnin maksaa ainakin 2 euroa, joten joka päivä kun keität kahvit kahdesti päiväsä ja jätät keittimen päälle yhdeksi tunniksi maksat 30 päivässä vähintään 120euroa???
Valojen suhteen huomannut myynissä on 10watin ulkovalaisimia, joita käytän sisävalaisimina. Valotehon suuri, lämpenee vain vähän sisätiloissa seinällä, silti osaltaan samalla lämmittää sisätiloja. Käytän sähköjohtoa jossa pistorasiassa valollinen virran katkaisija, niitä voi kiinittää lampun lyhyen johdon päähän kivasti vaikkapa seinään tai laittaa pöydälle. Näin talvella pimeinä aikoina valoteho melkoinen, ei tarvitse sisällä olla hämärässä valossa. Samalla saa sitä valosilmien kautta aivoille. Sijoittelu kannattaa huomioida niin, käytän valoja alas päin näkökentän alapuolelle yleisvalaistuksessa. Valaisinta voi hyvin käänellä 300° kun se on kiinitetty aika tiukasti seinään.
Luku valaisina todella tehokas pöytään, sängyn päätyyn, työtiloissa ei tarvitse yrittää nähdä kun näkevä näkee, ainakaan valon puutetta ei ole.
Ostin rauta kaupasta johdollisia jossa 0,5m pistoke johto, hinta oli 9,95euroa/kappale. Lisäksi sopivan mittainen jatkojohto valokatkaisimella joiden hinnat vaihtelee. Huomasin myöhemmin kaupan jossa myivät valaisimia 7euroa/kpl. Kun vertailee muuhun heikompaan valaisimeen hinta monesti on sellaiset vain 1/10: osa monien valaisimien hinnoista joten siinäkin säästää. Peruslamputhan maksaa jo yli 2,50 euroa kappale, niiden valoteho usein pieni.
Ei kannata ostaa 20watin valotehovalaisimia, merkittävää eroa valotehossa ei ole, lisäksi 20watin valaisin voi sisätiloissa olla jo aika kuuma (ei kokeillut). Ulkovalaisemeksi ostin joskus 50wattisen liketunnistimella jossa valoteho vipusäädin ja päällä liikkeen jälkeen vipusäädin. Erittäin hyödytön jo valotehon vuoksi, koska vastaa aika lähelle 20watin laitetta lisäksi jos kulkee kauemmaksi siitä valosta ei paljonkaa iloa kun sammuu ja pitäisi taas käydä lähempänä valaisinta. Jos vain tarvitsee liiketunnistin valaisimen vaikkapa ulkopuolisten liikkumisisista tai vaikkapa susien säikuttelyyn ulos niin 10watin tai useamman 10watin liiketunnisti valaisimilla saa metsäiseenki pihaan melkoisen valoräiskymisen, jos satunnainen eläin pyrkii piha-alueelle.Led-valonheitin 10 W
- Anonyymi
Eipä kiinnosta Norjan juna tunnelit.
- Anonyymi
Onkohan totta?
- Anonyymi
On se siellä, se rata. Olet tai et nähnyt ettei Norjan armeija kuljettele maanteillä kalustoa (mäkinen, mutkainen, kapeat tiet maantieverkosto voisi olla vaativaa kuljetella vaikkapa lavetilla panssarivaunuja), joten ne kuljetetaan rautateitse. Tromsa - Norjan välintä ratatunnelia käytetään myös tavaran kuljetukseen vaikeimpina talvikausina kun nopeasti jotain tarvitaa Norjan Kirkkoniemessä. Norjan etelä osasta rekka-autot nykyisin kuljettavat Suomen kautta Pohjois-Norjaan. Olettaa voi tunnelieden nykyisin olevan suurempia kun kaivoslouhinta tekniikka mahdollisti etäältä koneiden käytön, jolloin toiminta tehostui ja samalla työtapaturmat vähentyneet siellä missä laadukkaita koneita käytetään. Miten joku voisi kuvitella ettei Norjassa louhittaisi maan alaisia käytäviä autoille, raskaalle liikenteelle, junille, sukellusveneille, kaukolämpöverkostoon moniin muihin tarkoituksiin niin kuin tekevät niitä tunneleit esimerkiksi Helsingin maan alle. Pelkästään maantietunneleita Pohjois-Norjassa on kymmeniä kilometrejä.
Joskus useita, useita vuosia sitten Kilpisjärven ja Skibotn välisellä alueella oli jonkun verran näkyvästi sotilaita maastossa, hiukan hauskaa oli kun niihin melkein joskus kompastui kun olivat niin hyvin näkymättömiä. Tuo kohta jossa junarata kulkee maan alla oli tilanne, jossa pieni sotilasjoukko telttaili noin 20-30 metrin päässä teltastani. Aamulla korva sattui olleen teltan pohjaa vasten. Teltan alla oli teltankokoinen ohut sorakerros joenrantakivikossa. Kuulin kun hitaasti etenevä junavaunu eteni alapuolellani Tromsan suuntaan. Menin ulos, Norjalaisten sotilasteltta ja sotilaat olivat jo poistuneet niin hiljaa etten kuulut mitään heidän liikkeistä.
Aina on tuntunut turvallisemmalta (silloin kun vielä telttaili) silloinki kun nukkua Norjan puolella lähellä maanteitä, kuin Suomen puolella maanteiden läheisyydessä. En tiedä miten todennäköistä olisi jonkun retkeilijän saada telttailevan 20-30 metrin päässä sotilaiden telttaa Suomessa?
- Anonyymi
On se tosi
- Anonyymi
Rata siinä on ainaki mennyt, on mahdollista olla monessa käytössä.
Pistät teltan kivisen maaston päälle jota on alueella vaikeampi löytää, vuorottelette kavereittenne kanssa korva kiinni teltan pohjaa. Teknisiä laitteita ehkä on olemassa, silloin ei tarvitse pitää korvaa kinni teltan pohjassa.
Ääni on ihan sitä samaa kun junan vaunut kulkee hitaasti, pyörät kolahdellen (tung,..tunggg ->-->---> pitkä vierintä, tung,...tunggg) kiskojen saumoissa.- Anonyymi
Voiko olettaa radan reittien kulkevan niillä alueilla missä on maan päällä isot soranottopaikat, koska tuollaisiin louhittaviin luoliin usein rakennetaan lisää tilaa, uusia reittejä. Jonneki ulos louhitut kalliomateriaalit täytyy viedä, soran ottopaikat voisi olla huomaamattomia paikkoja.
- Anonyymi
Norge ei kuljeta pohjoisilla alueil kalustoo laivoilla, muuten muut maat näkisivät miten paljon ja millaista kalustoa alueilla on. Maan alla oleva kalustoa vaikeampi havaita, lisäksi yksittäiset kalustot voi junalla kuljettaa korjattaviksi jollei voi niitä lähempänä käyttökohteessa korjata.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voiko olettaa radan reittien kulkevan niillä alueilla missä on maan päällä isot soranottopaikat, koska tuollaisiin louhittaviin luoliin usein rakennetaan lisää tilaa, uusia reittejä. Jonneki ulos louhitut kalliomateriaalit täytyy viedä, soran ottopaikat voisi olla huomaamattomia paikkoja.
Missä?
Tromsa lähiseudulla Skibotn lännen puolella siellä sotilastukikohdan läheisyydessä tietysti harjoittelevat, oletettavasti vievät tavaraa laveteilla. Niillä seuduilla voi hyvinki olla radan alkupää raskaalle kalustolle, toki tietysti muuta tunneliverkostoa voineet rakentaa Tromsan keskustaan.
Muistatteko pienen menneisyyden mittasuhteista? Eräät kilpailut järjestettiin Helsingin stadionilla, urheilijoille järjestettiin mahdollisuus kävellä, pyöräillä Espoon Otaniemestä tunnelin kautta Helsingin stadionille (rakennukseen). Yleisradiosta pääsee eduskuntaan tunneleiden kautta. Kuorma-auton (kuullut) kokoisilla autoilla ajaa läheltä Viikin jätepuhdistamon läheltä syvälle eduskunnan pikkuparlamentin alapuolelle? Junarata kulkee meren alta Ranskasta-Englantiin.
- Anonyymi
Kyllä aloittajalla laukkaa mielikuvitus oikein tosissaan, olen jonkin verran kulkenut Norjassa ja nähnyt, että maanteitä pitkin tuota sota kalustoa siirrellään paikasta toiseen.
- Anonyymi
Tromssasta Kirkkoniemeen ei ole junatunnelia. Katoppa kartasta etäisyys ja mieti uudelleen mitä kirjottelet?
- Anonyymi
On se siellä, oli jo 1990 luvun alku puolella tuolloin vielä hyvin matala Norjan Kirkkoniemen suunalla.
Etäisyys noilla seuduilla rakentaa hyvin pitkiä tunneleita ei ole ongelma, seudulla on helppoa tasaista kalliota jota louhintakoneilla voi nopeasti louhia.
Pelkästään autoille pitkiä oikaisutunneleita on tehty useita Skibotn idän suuntaan viime vuosina, pisin uusi oikaisu tunneli taitaa olla 18km.
Englannin ja Ranskan välinen tunnelissa vaikeutena oli pehmeä raaka-aine ja muut maa aineet?
Kun useinki, oletettavasti Norjassaki tunneleita tehdään useammalla paikkakunnalla niin lopputulokseen päästään nopeämmin. Niitäkin uusia autotunneleita, niitä aika pitkiä louhittiin tunnelia pää-asialliseeti kahdesta suunnasta, jolloin valmistuminen nopeutui paljon nopeammin kuin olisi tehty yhdestä suunnasta. - Anonyymi
Jokainen näkee kartassa missä rataverkko on.
https://www.finna.fi/Record/musketti_rautatie.M014:SRMK1:233a
- Anonyymi
Oletko nähnyt siitä osan?
Olen nähnyt siitä osan, sen kärki näyttää herkkumutterilta. - Anonyymi
Maan alaiset korjaushallit, sivuradat asukaskeskuksiin, ehkä (Alta) jotta työvoimaa läheltä. Pitkä rata tarvitaan jotta toimintakykyä hävittäjille saadaan jopa yli 40min ilmatilassa voi lisätä, jolloin myös havaitseminen pienenee. Useita eri lentoon lähtö tunneleita hävittäjin mahdollista nousta, autotunneleista, junatunneleista, mereen päin olevilta kallioseinämiltä joissa tietysti on kalliokuvioinen seinät? Siihen sopiva on hävittäjiä F-35. Nousevat- laskeutuvat melkein mistä vaan. Myös kuljetuskoptereilla on piilohalleja joihin oletettavasti maan-alaisien reittien kautta hulto-, korjaus- ja polttoainetta voi kuljettaa. Maan alaiset suurehkot polttoainevatastot takaavat toiminnan jatkuvuuden. Vesivarat loputtomat moneen käyttötarkoitukseen.
- Anonyymi
Tyhjän hekumointia.
- Anonyymi
Saksalaiset rakensivat 1941-44 vankityövoimalla salaisen rautatietunnelin Tromssasta Kilpisjärven kautta Rovaniemelle. Siksi vetäytyminen 1944 tapahtui niin nopeasti.
Samasta syystä joukkojensiirrot itärintamalle Sallaan toimivat tehokkaasti.
Harvaan asutussa Suomessa Suomi Saksan liittolaisena antoi saksalaisille rintamavastuun Lapissa saadakseen itse keskittää omat joukkonsa etelämmäksi. Uudessa konfliktissa Suomi antaisi Lapin puolustuksen NATO:n tehtäväksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saksalaiset rakensivat 1941-44 vankityövoimalla salaisen rautatietunnelin Tromssasta Kilpisjärven kautta Rovaniemelle. Siksi vetäytyminen 1944 tapahtui niin nopeasti.
Samasta syystä joukkojensiirrot itärintamalle Sallaan toimivat tehokkaasti.
Harvaan asutussa Suomessa Suomi Saksan liittolaisena antoi saksalaisille rintamavastuun Lapissa saadakseen itse keskittää omat joukkonsa etelämmäksi. Uudessa konfliktissa Suomi antaisi Lapin puolustuksen NATO:n tehtäväksi.No tuo nyt hulluinta, mitä vähän aikaan lukenu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saksalaiset rakensivat 1941-44 vankityövoimalla salaisen rautatietunnelin Tromssasta Kilpisjärven kautta Rovaniemelle. Siksi vetäytyminen 1944 tapahtui niin nopeasti.
Samasta syystä joukkojensiirrot itärintamalle Sallaan toimivat tehokkaasti.
Harvaan asutussa Suomessa Suomi Saksan liittolaisena antoi saksalaisille rintamavastuun Lapissa saadakseen itse keskittää omat joukkonsa etelämmäksi. Uudessa konfliktissa Suomi antaisi Lapin puolustuksen NATO:n tehtäväksi.Oletko käynyt siellä mihin Kolarin kiskot loppuu, on häijyn näköinen paikka kuin jonkun ajan pieni kaupunki jossa ei näy ketään. Parhaiten näkee kun ei ole yhtään lunta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saksalaiset rakensivat 1941-44 vankityövoimalla salaisen rautatietunnelin Tromssasta Kilpisjärven kautta Rovaniemelle. Siksi vetäytyminen 1944 tapahtui niin nopeasti.
Samasta syystä joukkojensiirrot itärintamalle Sallaan toimivat tehokkaasti.
Harvaan asutussa Suomessa Suomi Saksan liittolaisena antoi saksalaisille rintamavastuun Lapissa saadakseen itse keskittää omat joukkonsa etelämmäksi. Uudessa konfliktissa Suomi antaisi Lapin puolustuksen NATO:n tehtäväksi.Junarataa ei vielä löytänyt Kilpisjärveltä mihinkään etelään mutta lapista löytyy pieniä oikein vanhoja vahvistettuja kallioluola varastoja joissa on kiva käydä, yöpyä. Lähtiessä hyvä laittaa jokin jolla havaitsee mahdolliset sisällä kävijät, eipä juuri lintuja enempää. Näyttääpi luolan historian aikana olleen ehkä satojen vuosien ajalta käviöitä, ovat uudet tulijat siltä osin kunnioittanu historiaa.
- Anonyymi
Otahan vaikka raskas ja pitkä ryyppy ja mieti muutaki kun Norjan tunneleita
- Anonyymi
Käväseppä Kilpisjärven rajalta Norja puolella tieltä tuleepi oikealla isohko järvi, näkyy kesällä Galggojavri pohjoispuolen rannassa, lyhyt tie rantaan kui satama laituriin. Näjeppä mitä kuvia näet nauhassa rakennuksen ympärill, elä mene yhtää lähemmäks. Sielt lähtee porrastunneli pitkälle maan alle.
- Anonyymi
Pitääkö poroja natsien rakentamassa tunnelissa?
- Anonyymi
Myö lähi kirjoitteleen kun ilkeät/dominoivat jotku asioita politisoivia valtion virkamiehiä taas alkoi roikkua niskassa, ajattelimpa paljastaa Norjalaisten tunneliverkon olemassa olon. Kun haluatte oikein pistää kovia panoksia, niinpä kertonen päivittävän tuntemattomille tukijoukoille koodiluvut joilla päivittävät ettei tiedot aukea. Joten sitten kun "pläjäytätte" aivoni nurin ei päivityksiä kukaan tee, arvatkaapa mitä ilmestyy julkisuuteen noin 60:ssä maassa?
Harmi norjalaiset ovat aina olleet minulle jotenki rakkaita, onhan siellä sukuakin paljon enemmän kuin tiedänkään.
Muistat varmaan esimerkiksi Ilkka mitä joskus kysyit kun kerroin tarkan sijainnin Norjan sen kohadan junaradasta?
Oli sinulla Ilkka melkoinen luottamuksen rakentaminen kun silloin tällöin hakeudut saman paikkaan vuosien ajan noukkiaksesi joitain murusia.
Se on ihmeelistä kun kaikenlaisilla kepposilla yritetään noukkia tietoa, kuin olisi alunperin ollut olemassa se aito luottamisen linja olemassa. Järjestitte jopa sairaalaan lääkärin joita koko Meilahden sairaala alueella tiedetty olevan. Lisäksi venäläinen sairaanhoitaja jos oli?Jopa kotouttamisryhmä joista osa ei tajunnut miksi näin yksinkertainen asia tarvitsisi kotihoitoa, Siitäkin yksi alaisesi suorastaan murisi puhelimessa kun Ilkka lopetit alkuunsa kotihoidon. Suomessa ilmeisesti on ehkä useampiki alaryhmä jotka tuhoavat homogeenisen valtion toimintaa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myö lähi kirjoitteleen kun ilkeät/dominoivat jotku asioita politisoivia valtion virkamiehiä taas alkoi roikkua niskassa, ajattelimpa paljastaa Norjalaisten tunneliverkon olemassa olon. Kun haluatte oikein pistää kovia panoksia, niinpä kertonen päivittävän tuntemattomille tukijoukoille koodiluvut joilla päivittävät ettei tiedot aukea. Joten sitten kun "pläjäytätte" aivoni nurin ei päivityksiä kukaan tee, arvatkaapa mitä ilmestyy julkisuuteen noin 60:ssä maassa?
Harmi norjalaiset ovat aina olleet minulle jotenki rakkaita, onhan siellä sukuakin paljon enemmän kuin tiedänkään.
Muistat varmaan esimerkiksi Ilkka mitä joskus kysyit kun kerroin tarkan sijainnin Norjan sen kohadan junaradasta?
Oli sinulla Ilkka melkoinen luottamuksen rakentaminen kun silloin tällöin hakeudut saman paikkaan vuosien ajan noukkiaksesi joitain murusia.
Se on ihmeelistä kun kaikenlaisilla kepposilla yritetään noukkia tietoa, kuin olisi alunperin ollut olemassa se aito luottamisen linja olemassa. Järjestitte jopa sairaalaan lääkärin joita koko Meilahden sairaala alueella tiedetty olevan. Lisäksi venäläinen sairaanhoitaja jos oli?Jopa kotouttamisryhmä joista osa ei tajunnut miksi näin yksinkertainen asia tarvitsisi kotihoitoa, Siitäkin yksi alaisesi suorastaan murisi puhelimessa kun Ilkka lopetit alkuunsa kotihoidon. Suomessa ilmeisesti on ehkä useampiki alaryhmä jotka tuhoavat homogeenisen valtion toimintaa?Samassa osastolla venäjää puhuva sairaanhoitaja, heti huomasin yrititte venäjänkielisellä testata osaanko puhua venäjän kieltä. Sitten toinen hoitaja sujuvaa suomenkieltä kiinalainen sairaanhoitajan asussa sanoin hänelle aamulla tsau sang haa, johon hän vastasi hyvää huomenta.
Sairaalassa oli vaikka kuinka monta ihmistä huoneissa, silti vain minä ja kaksi muuta määrättiin käytävän keskelle syömään hissien lähelle. Ihmisiä ulkopuolelta kulki käytävällä hirmuinen määrä, niin suurta määrää ei ennen nähny minkään sairaalan käytävillä. Eivät menneet mihinkään pyörivät pöytien lähellä kuin olisi näyttelyesine, ei voinu muuta kuin nauraa oudosti käveleviä ihmisiä jotka ei oikein menneet mihinkään.
Pöydässä yksi syöjistä väitti olevansa alkoholisti eikä takulla ollut alkoholistin näköineen, epäsuoraa kuulustelutaitoa silläkin rouvalla oli puhui rahakätköistä ja muusta.
- Anonyymi
Joillain pienillä droneilla pääsee ilmanvaihtotornien ytimeen, drone tosin tarvitsee olla vahvat valot ja hyötyä olisi suojat ilmastointikanavat kun ovat ahtaat. Lisäksi pimeännäkö kamera-kiikari, lämpökameraaki ok jos rahaa. Hyvä pitkiin toimintoihin on latausjärjestelmä joka ottaa ja lataa ilmastointilaitteen puhallusjärjestelmästä energian lataen dronea loputtomasti. Voit rauhassa edetä ilmastointien loputtomissa reiteissä, etsiä aukkoja josta edetä tai tehdä jossain käyntejä, palautusjärjestelmä palauttaa napinpainauksesta dronen takaisin ilmanvaihtojärjestelmään latautumaan.
Aina on jossain aukkoja maanpinnalla tai jopa tornikeskuksia. Samaisia toimintoja voi hyvin käyttään muuallakin suojatuissa alueilla, teollisuudessa, maan alaisissa datakeskuksissa, ylipäätänsä maan alaiset työskentelyssä tarvitaan merkittävään ilmanvaihtoa joten ilmanvaihtoputkien halkaisia koko usein kasvaa. Pieni drone pienessäki putkessa etenee kivasti kun siinä on ryömintä toiminto jolloin dronen lapojen ollessa pois päältä ilmavirta ei sekoita vakaata kulkua. Haittaa on kun tarvitaan tiedonsiirto poxi anteeneilla sopivaan paikkaan, muuten ihmettelevät pitkä-aikaisia oleskelijoita maanpinnalla samassa paikassa. - Anonyymi
Se on jännä kun maailmassa on ihmisiä jotka käytännössä saisivat aikaan toimintoja joista ei ole palautumisaikaa. Esimerkiksi jo toisen maailmansodan aikana pieni tuntematon ryhmä teki suuren tietokoneen johonka lisäsivät todennäköisesti käytettäviä sanoja. Laite pystyiki lopulta ratkaisemaan saksalaiste lähettämät salakirjeet. Silti täytyi luoda tiedustelujoukkoja/ryhmiä jotta saksalaiset eivät arvaisi, että Englannissa on keksitty salakielen purkuun tietokone.
Vastaavasti kukaan ei voi olla varma, ettei jossain ole ihmisiä jotka pystyisivät jos ei laukaisemaan ydinkärjellä olevan raketin niin ainakin räjäyttämään tietokoneella ohjelmoitavan raketin ydinkärkineen siihen paikkaan. Laukaisujärjestelmä jonnekki kaukaiseen kohteeseen on paljon mutkikkaampaa, sillä ensin raketit tankataan, ne pitää suunnata ja tehdä vaikka mitä, jolloin jo joku havaitsisi tilanteen. Tarvitaa sellaiset 30000:n salasanamerkin rykelmä jostain kopioituna, jonka jälkeen useampi henkilö kirjoittaa kymmenen lukoisen omilla sormillaan jolloin toiminta herää.- Anonyymi
Ei poroisännällä työt rasita, kyllä siinä kerkiää poraus hommiknkin.
- Anonyymi
Ajatteleeko Suomen ilmavoimat piilouta Norjan vuoristoon sitten kun saavat ne F-35, se kun on millä tahansa hävittäjillä vaikea piiloutua Suomen tasaisilla maastoihin, vai onko Suomessa rakennettu järviemme pohjaa lentokonetukikohtia?
- Anonyymi
Minun elämäni on todellakin ollut seikkailu, ajatelkaa miten mahdollisesti valtio on tuhlannut satoja miljoonia euroja. Jotku onnistuvat "höynäyttään" jatkotutkimuksilla, kun ei mitään merkittävää löydy niin yrittävät saada minun pääni sekaisin tarjoamalla lääkityksiä? Mikähän on lääkärin palkkio, voisi olla tutkimuksen rahoitusta kunnia mitalli?
Muistuttanen lääkäriä vaitiolovelvollisuudesta.
Ketjusta on poistettu 36 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä882881Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2991676Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461547- 871381
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4021364Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3981292Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21069Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat381037Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun329864Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden257845