olen kyllästynyt kittilään

Anonyymi

mitään palveluja ei ole ei kerrasaan mitään että edes kerjätä pääsee pankkiin, voi vittu mikä takapajulz, olen kittiläläinen

48

3582

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lue vaikka jallua ajankuluksi 🤪

      • Anonyymi

        Vieläkö Kittilän R-kioskilta saa Jalluja? Muualla Suomessahan sen myynti loppui jo 15 vuotta sitten.


    • Anonyymi

      kusipää

    • Anonyymi

      kusipää

    • Anonyymi

      Sitä se on kaikissa muissakin muuttotappio kylissä, koulutetut muuttaa etelään ja jäljille jääville ei kannata enään kehittää palveluita kun touhu muutenkin pyörii valtion tukien varassa....onneksi on keksitty nuo valtionosuudet pysyy edes nämä nykyiset palvelut täällä

      • Anonyymi

        Osapuilleen naulan kantaan.

        Kunhan käyttäisitte ne valtion tukiaiset edes veronmaksajien hyödyksi. Valaistuja ulkoilureittejä, hiihtohissejä ja ei varsinkaan golf autoja niillä ei pitäisi ostella. Ottakaa rahat käyttäjiltä kuten täällä etelässä tehdään.

        Tunnin parkkeeraaminen parkkihallissa maksoi 10,30 €. Siitä huolimatta parkkihallissa oli autoja yli ½ parkkiruuduista. Kiva kuitenkin että ei tarvitse maksaa noita maksuja omistaan vaan ne laskutetaan asiakkaalta. Noin teidänkin pitää toimia eikä olla jatkuvasti kerjäämässä valtiolta almuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osapuilleen naulan kantaan.

        Kunhan käyttäisitte ne valtion tukiaiset edes veronmaksajien hyödyksi. Valaistuja ulkoilureittejä, hiihtohissejä ja ei varsinkaan golf autoja niillä ei pitäisi ostella. Ottakaa rahat käyttäjiltä kuten täällä etelässä tehdään.

        Tunnin parkkeeraaminen parkkihallissa maksoi 10,30 €. Siitä huolimatta parkkihallissa oli autoja yli ½ parkkiruuduista. Kiva kuitenkin että ei tarvitse maksaa noita maksuja omistaan vaan ne laskutetaan asiakkaalta. Noin teidänkin pitää toimia eikä olla jatkuvasti kerjäämässä valtiolta almuja.

        Eihän se ole tyhmä joka pyytää, se on tyhmä joka maksaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän se ole tyhmä joka pyytää, se on tyhmä joka maksaa...

        Pakkohan autoparkeeraus on maksaa jos sen jonnekin aikaa pysäköidä ja sitä töissään tarvitsee. Ja loppumaksunhan luonnollisesti maksaa asiakas jolle hommia tehdään. Ei maksatte veroalmuilla. Suosittelen Kittiläänkin vastaavaa käytäntöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakkohan autoparkeeraus on maksaa jos sen jonnekin aikaa pysäköidä ja sitä töissään tarvitsee. Ja loppumaksunhan luonnollisesti maksaa asiakas jolle hommia tehdään. Ei maksatte veroalmuilla. Suosittelen Kittiläänkin vastaavaa käytäntöä.

        Miksi pitäisi rahastaa jotain yksottäistä asiakasta. Helpompihan on rahastaa koko kansakuntaa ( lue; veronmaksajia) kuten teemme täällä kittilässä.
        Miksi pitäisi tehdä yksinkertaisesta asiasta vaikeaa.
        Makselehan kiltisti verosi, että valtion kassassa riittäisi varoja meille kittiläläisille avustuksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pitäisi rahastaa jotain yksottäistä asiakasta. Helpompihan on rahastaa koko kansakuntaa ( lue; veronmaksajia) kuten teemme täällä kittilässä.
        Miksi pitäisi tehdä yksinkertaisesta asiasta vaikeaa.
        Makselehan kiltisti verosi, että valtion kassassa riittäisi varoja meille kittiläläisille avustuksiin.

        Täällä etelässä ihmiset ovat vastuullisia. Kittilässä jyllää mafia ajatelu. Tyypillistä vihervassari touhua, käsi aina jonkun toisen taskussa. Voi teitä reppanoita. Ilmankos on kunnan asiat sekaisin kuin seinäkello.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän se ole tyhmä joka pyytää, se on tyhmä joka maksaa...

        On ihan hyvä, että köyhiä tuetaan myös valtion varoin. Ei se, että pyytään, vaan se, että jotkut ovat loisia harmittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä etelässä ihmiset ovat vastuullisia. Kittilässä jyllää mafia ajatelu. Tyypillistä vihervassari touhua, käsi aina jonkun toisen taskussa. Voi teitä reppanoita. Ilmankos on kunnan asiat sekaisin kuin seinäkello.

        Juu,kyllä on nähty kuinka ”vastuullisia”etelän varikset on korona-aikana


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu,kyllä on nähty kuinka ”vastuullisia”etelän varikset on korona-aikana

        No kerroppa?


    • Anonyymi

      Isolla kirkolla on menoa ja meininkiä ja palvelua?🦌🦌🦌

    • Anonyymi

      On jäänyt koulu kesken jo kolmannen luokan
      jälkeen! Opettelisit pahvi edes kirjoittamaan,
      ennen kuin kommentoit! Prkl että ottaa hermoon
      tuommoiset …!!

      • Anonyymi

        Kyllä kaikki ymmärtää harmituksesi jos kolmannella luokalla koulukin on jäänyt kesken


      • Anonyymi

        Tuu torille niin teen sinusta miehen....korvatillikkaa on tarjolla!


    • Anonyymi

      Muuta Muonioon.

    • Anonyymi

      Samaa mieltä, sähkömiehet katsoo että on Jumalasta seuraavia ja Levin sähkössä nauraa irvistellään kun menee pyytämään ja todella kerjäämään että jos joku viitsisi katsoa sähköjärjestelmää ettei koti kärähtäisi-

      Ja v--u viisi veisaaavat virttä-

      Kouluttaudun itse sähkönaiseksi ja palvelen vaan naisasiakkaita. sitähän voi opiskella vaikka etätyönä näinä päivinä ja enkä nauraa irvistele että miten päin se sähkö oikein johdoissa kulkee.

      Ihan totta paikallisten koti saa vaikka palaa ja joku älykääpiö kysyi että osaatko sitten sulkea sähkön taulusta jos kärähtää- Jotkut isommat on edellä meitä pieniä..

      • Anonyymi

        Niin ja vielä mulla todella kärähti sähköinen järjestelmä mutta ei ole varaa tilata Rovaniemeltä ammattitaitoista väkeä vaan täytyy tyytyä jos, en muuta keksi, Kittilän vähäjärkiseen porukkaan.


    • Anonyymi

      Täkäläisiä vaivaava näköalattomuus ja sellainen ei mistään mitään tule asenne on kyllä kaikesta huonointa

      • Anonyymi

        Ja sellainen perusteeton ylimielisyys, jos joku tulee muutamaksi päiväksi ryyppäämään ja laskemaan mäkeä, niin paikallinen olettaa että kylä on jumalasta seuraava ja on Ah niin mahtavaa luontoa tarjolla ja upeat ihmiset. Kylässä ei ole mitään. Sääli käy niitä oppilaita jotka manipuloidaan menemään lähimpään opinahjoon jonnekin lähelle. Menisivät fiksuimmat suoraan parhaimpiin oppilaitoksiin niin ei tarvitsisi puolustaa elinikäisten maaplänttejä ja jäädä niihin jumiin.


    • Anonyymi

      Juu ja hieno asiallinen terveyskeskus vaikka tilaat ajan lekurille no ei oo vasta menny ku reilu 4kk eikä vielä näy?? Ja osa henkilökunnasta vois pitää sen suun supussa tk:n ulkopuolella!

      • Anonyymi

        ja minua ahdistellaan lääkärin aikoja määräillään miten sattuu ja en oleenkaan halukas menemään terveyskeskukseen.

        Hermostuin kun kirjeitä tulee terveyskeskuksesta ja määrätään labra aika sun muuta.

        Mitä kiinnostavaa minussa on, toiset saa odottaa sen 3-4 kuukautta ja minä joudun heti syyniin. En käsitä?

        Kiroilen postilaatikolla jos näenkään Kittilän kunnan lähettämiä kirjeitä ja mietin että on paljon ihmisiä jotka tarvitsevat apua ja minä en hetikään.
        Yksi syy on se että terveyskeskuksessa ei tiedetä höykäsen pölähtämää minusta ja olen käynyt yksityisellä ja tiedot pysyy siellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja minua ahdistellaan lääkärin aikoja määräillään miten sattuu ja en oleenkaan halukas menemään terveyskeskukseen.

        Hermostuin kun kirjeitä tulee terveyskeskuksesta ja määrätään labra aika sun muuta.

        Mitä kiinnostavaa minussa on, toiset saa odottaa sen 3-4 kuukautta ja minä joudun heti syyniin. En käsitä?

        Kiroilen postilaatikolla jos näenkään Kittilän kunnan lähettämiä kirjeitä ja mietin että on paljon ihmisiä jotka tarvitsevat apua ja minä en hetikään.
        Yksi syy on se että terveyskeskuksessa ei tiedetä höykäsen pölähtämää minusta ja olen käynyt yksityisellä ja tiedot pysyy siellä.

        Just


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja minua ahdistellaan lääkärin aikoja määräillään miten sattuu ja en oleenkaan halukas menemään terveyskeskukseen.

        Hermostuin kun kirjeitä tulee terveyskeskuksesta ja määrätään labra aika sun muuta.

        Mitä kiinnostavaa minussa on, toiset saa odottaa sen 3-4 kuukautta ja minä joudun heti syyniin. En käsitä?

        Kiroilen postilaatikolla jos näenkään Kittilän kunnan lähettämiä kirjeitä ja mietin että on paljon ihmisiä jotka tarvitsevat apua ja minä en hetikään.
        Yksi syy on se että terveyskeskuksessa ei tiedetä höykäsen pölähtämää minusta ja olen käynyt yksityisellä ja tiedot pysyy siellä.

        Tulee tuosta kirjoituksesta mieleen että ihmisellä on päätäntä valta missä häntä hoidetaan ja voi sanoa että kiitos mutta ei kiitos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulee tuosta kirjoituksesta mieleen että ihmisellä on päätäntä valta missä häntä hoidetaan ja voi sanoa että kiitos mutta ei kiitos.

        voihan noinkin tuumata mutta miksi Kittilässä ei valtaa potilailla? Minulla ei ollut haisukaan että joutuisin syyniin tk;een vaan tuli puskasta. En mennyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        voihan noinkin tuumata mutta miksi Kittilässä ei valtaa potilailla? Minulla ei ollut haisukaan että joutuisin syyniin tk;een vaan tuli puskasta. En mennyt.

        Kertomasi ei pidä paikkaansa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kertomasi ei pidä paikkaansa..

        Asia on niin että MINÄ otan yhteyttä terveyskeskukseen eikä HE minuun ja siinä välissä kävin yksityisellä.


      • Anonyymi

        Minä jouduin käymään, kerran toisen ihmisen puolesta, terveyskeskuksessa kello oli jotain kaksi iltapäivällä.

        Ei ristinsieluakaan missään ei potilaita, ei henkilökuntaa.
        Löysin päivystyksestä henkilön joka ystävällisesti auttoi minua asiassa.

        Kahden aikana iltapäivästä ja ketään ei paikalla.

        Saahan sitä tuollakin systeemillä jonot kasvamaan ja kansalaiset kuolemaan.


    • Anonyymi

      Kittilässä tuli tuli tankattua kalliimmat bensat ikinä. No ei haittaa kun on täys autoetu, mut tätä vauhtia Kittilässä maksetaan kohta densasta lähempänä kolmea kuin kahta euroa litra.

      • Anonyymi

        Totta. Ja kaikista kalleimmat on siinä Poron bensiksellä. Jopa Kittilän kirkonkylällä on parikymmentä senttiä halvempaa bensaa.


    • Anonyymi

      Turisti aika siks polttoaineiden hinnat korkeamalla kuin muualla!! Isolla kirkollako hyvä meno ja meininki??? Kyllä oli hyvä vitsi perskule eihän siell oo edes baareja enää ja viikonloppuna on ku olis aave kylä ketään ei missään!! Tosi kova meno.

      • Anonyymi

        no nuinhan se on aina olhu, Narinkalla parhat bilhet


      • Anonyymi

        Sillähän pakolaiset lähti pois- Yöllä ei liiku kuin sudet!









        s


      • Anonyymi

        Ihme perseilyä että hinnat nousee kun turistiauto saapuu kylään. Sama juttu ruokailun kanssa. Etelässä sata kertaa enemmän turisteja ja silti firmat elää siivosti. Voidaan tehdä myös niin, että tarkastetaan henkkarit etelässä kassalla ja kun löytyy paskantärkeä lappilainen niin laitetaan Lapin lisää hintoihin, tulee hälle sellainen kotoinen elo. Lappiinkin tulisi enemmän turisteja ja enemmän rahaa kun ei toimisi niin ahneesti. Nyt jengi menee mieluummin Teneriffalle kun sinne pääsee ja elää triplasti halvemmalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihme perseilyä että hinnat nousee kun turistiauto saapuu kylään. Sama juttu ruokailun kanssa. Etelässä sata kertaa enemmän turisteja ja silti firmat elää siivosti. Voidaan tehdä myös niin, että tarkastetaan henkkarit etelässä kassalla ja kun löytyy paskantärkeä lappilainen niin laitetaan Lapin lisää hintoihin, tulee hälle sellainen kotoinen elo. Lappiinkin tulisi enemmän turisteja ja enemmän rahaa kun ei toimisi niin ahneesti. Nyt jengi menee mieluummin Teneriffalle kun sinne pääsee ja elää triplasti halvemmalla.

        niin kuka hölmölainen maksaa lapin matkasta itsensä kipeeksi ja voisi päästä vaikka afrikkaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niin kuka hölmölainen maksaa lapin matkasta itsensä kipeeksi ja voisi päästä vaikka afrikkaan

        Sitä mekin "lappilaiset" toivomme, että menisitte vaikkapa sinne "afrikkaan". Pääasia, että ette tulisi tänne Lappiin.
        Kiitän ja kumarran sinne etelän suunnalle, kunhan pysyttelette vain siellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä mekin "lappilaiset" toivomme, että menisitte vaikkapa sinne "afrikkaan". Pääasia, että ette tulisi tänne Lappiin.
        Kiitän ja kumarran sinne etelän suunnalle, kunhan pysyttelette vain siellä.

        siinä sitä on rasismia aivan tarpeeksi ja asialliset kommentit poistetaan.. en ymmärra


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siinä sitä on rasismia aivan tarpeeksi ja asialliset kommentit poistetaan.. en ymmärra

        Ei sitä "ymmärrystä" ole kaikille annettu riittävästi.
        Mutta yritä pärjätä sillä, mitä olet syntymässäsi saanut.
        Kyllä ne täydessä ymmärryksessä olevat junailee asiat sinunkin puolesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sitä "ymmärrystä" ole kaikille annettu riittävästi.
        Mutta yritä pärjätä sillä, mitä olet syntymässäsi saanut.
        Kyllä ne täydessä ymmärryksessä olevat junailee asiat sinunkin puolesta.

        Kittilän sutkit junailee vai? Koko lössi vankilaan täyttä ymmärrystä vailla koko sakki .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä mekin "lappilaiset" toivomme, että menisitte vaikkapa sinne "afrikkaan". Pääasia, että ette tulisi tänne Lappiin.
        Kiitän ja kumarran sinne etelän suunnalle, kunhan pysyttelette vain siellä.

        Kyllä tuo kittilän kylä on kuin paluu jonnekkin viiskyt luvulle, ja siten jo ihan näkemisen arvoinen paikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä mekin "lappilaiset" toivomme, että menisitte vaikkapa sinne "afrikkaan". Pääasia, että ette tulisi tänne Lappiin.
        Kiitän ja kumarran sinne etelän suunnalle, kunhan pysyttelette vain siellä.

        Ettehän te voi muuta kuin toivoa, muut mahdollisuudet on jo käytetty.


    • Anonyymi

      Minä en ymmärrä tätä vastakkain asettelua. antaa turistien tulla nauttivat lumilakeuksia ja erämaahan mahtuu,

      Ei se ole kenekään pussista pois vaan on mukavaa kun tavanomaiseen Kittilän tulee muitakin ku sisäänpäin kääntyneet hölmöt.

    • Anonyymi

      kävin tankkaamassa Nesteelä Kittilässä ja jouduin salakuuntelemaan seuraavaa.
      ANTEEKSI en voida myydä KETTIOLLÄ
      ON TUNNIN MYÖHÄSSÄ. jo on perkele jos asiakkaat käännytetään ovelta takasin he eivät tule toiste ja omistajalle viesti että palkaa väkeä keittiöön

      • Anonyymi

        Koronan jälkeen tulee kittiläläiset yöjunassa, ei varauduta mahdolliseen ryntäykseen vaikka selvät merkit oli ilmassa.

        Minä olen liian vanha aloittamaan yritystä Kittilään mutta Herkkutuvan jäännökset olisi ilmassa ja siihen jos pykäisi ruokaravintolan pystyyyn niin ok.

        Ja kun ryysis on ohi panee ovet lukkoon niin kuin maailmalla tehdään ja pitää pientä kahvilaa vain pystyssä ja katsoo miten käy kun korona rajoitukset menevät peltiin.


    • Anonyymi

      Tänään Rovaniemellä saa kuulla loppupuheenvuorot Kittilän kunnalliset päättäjät vsn syyttäjä.
      Että tuliko kunnanhallituksen jäsenet ja varajäsenet (8 kpl) käyttäneeksi virkavastuuta väärin? Jännitysnäytelmä jatkuu.

    • Anonyymi

      Kommunistien pesä.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      160
      6815
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      36
      4047
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2055
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1989
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1839
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1666
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1573
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1568
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1545
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1408
    Aihe