Kesäksi 2022 normaali painoon?

Olen 36-vuotias mies 179cm pitkä ja painoa kertynyt 105kg ,tavoitteena pudottaa painoa -25kg alkukesään 2022 mennessä.

Laihdutanko mielestänne väärin tai liian suurilla miinuskaloreilla? Tällä hetkellä syön päivittäin n. 1500-1600 kcal eli päivittäin tulee n. 1000 kalorin vaje päivittäiseen enrgiatarpeeseen.
Paino tippuu n. 1kg viikko tahtia. Syön normaali kotiruokaa. Syöminen tapahtuu yleensä 10:00-18:00 välillä ja yleensä ilta kuuden jälkeen tulee juotua vain vettä jota menee päivässä n. 4 litraa. En käy kuntosalilla tai harrasta ylipäätänsäkään mitään liikuntaa. Ainoa hyötyliikunta tulee siitä kun pyöräilen/kävelen kauppaan suunnilleen kilometrin päähän 2-3x viikossa. Ruuminrakenne roteva. Voinnissa ei valittamista nukun normaali yöunet n. 7-8 tuntia yössä. Olen tällä hetkellä työtön joten senkään puolesta ei ole aktiivisuutta.

Tarkoitus päästä alkukesään 2022 mennessä suunnilleen 80kg painoon ja tämän jälkeen aloittaa kuntosalilla käyminen, nostaa kaloreita ja yrittää kasvattaa lihasta tilalle. Proteiinia syön liian vähän , siitä olen tietoinen joten tästä syystä osa painosta lähtee varmastikkin lihaksista mutta se on mulle ok. En koe että sinänsä mitään menetän koska ei niiden eteen oo tullu koskaan mitään tehtykkään.

esimerkki päivän syömisistä jotka syön 3 osassa 10:00-18:00 välissä

3kpl keitetty kanamuna
70g ylikypsä palvikinkku
300g lihapulla
285g kasvispaistos (porkkana,kesäkurpitsa,sipuli,paprika)
210g salaattia (tomaatti, kurkku, jäävuorisalaatti)
150g rasvaton raejuusto
90g kermaviilikastike joka maustettu omaan makuun ihan perus mausteilla

Mitä itse muuttaisit/tekisit eri tavalla?

13

54

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Peruna unohtu tuosta listalta sitä 250 grammaa. Katoaan löytyykö täältä muokkaus nappula jostain :D

    • Anonyymi

      Laskin aika hyvällä laskurilla https://www.niddk.nih.gov/bwp , että pääsisit tavoitteeseesi 1800 kilokalorin dieetillä (1. kesäkuuta 105:stä 80:een kiloon).

      Ravintoarvoja voit laskea THL:n ylläpitämässä Fineli-ruokalaskentapalvelussa.

      Sinun kannattaa luoda sinne käyttäjätili, niin ateriamuistiinpanosi säilyvät muistissa.

      Voit esim. tehdä yhden mallipäivän ruokapäiväkirjan ja katsoa sen ravintoarvot.

      • Anonyymi

        Jatkan vielä. C-vitamiinia näyttäisit ainakin päällisin puolin katsottuna saavan liian vähän, samoin kuitua tulee liian vähän.

        Suolaa tuleee liikaa, onko verenpaineitasi mitattu viime aikoina?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkan vielä. C-vitamiinia näyttäisit ainakin päällisin puolin katsottuna saavan liian vähän, samoin kuitua tulee liian vähän.

        Suolaa tuleee liikaa, onko verenpaineitasi mitattu viime aikoina?

        Joo ehkä pitäisi ostaa jotain vitamiinilisää ruokavalion kylkeen. Oliskohan joku c-vitamiini ja monivitamiini jossa mukana d-vitamiiniä hyvä? Verenpaineet oli 134/89 eli kait lievästi koholla mutta ei kuitenkaan mitään hälyttävää kait..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo ehkä pitäisi ostaa jotain vitamiinilisää ruokavalion kylkeen. Oliskohan joku c-vitamiini ja monivitamiini jossa mukana d-vitamiiniä hyvä? Verenpaineet oli 134/89 eli kait lievästi koholla mutta ei kuitenkaan mitään hälyttävää kait..

        Monivitamiini riittää sinulle hyvin.

        Kohta on alkamassa espanjalaisten Navel-appelsiinien sesonki, niissä on runsaasti C-vitamiinia ja ovat sesonkiaikana maukkaita.


    • Anonyymi

      Mun mielestä se proteiinimäärä ei paljon jää tavoitteesta, tuosta tulee äkkiseltään arvioiden ehkä 70g. Heitän ihan mutulla että sun kokoinen kaveri tarvii proteiinia noin 85 - 90 g / vrk.

      Sen sanoisin ohjenuorana että jos alkaa heikottamaan tai tulee nälkä, missään vaiheessa, niin teet jotakin väärin. Useimmiten syynä on liian pitkä(t) ateriaväli(t) ja/tai liian pieni proteiinimäärä.

      • Anonyymi

        Kiva kun valmennat täällä meitä.👍💙
        Minä en jaksanut sitä fineliä opetella mutta yritän taas uudestaan.
        Hanne


      • Anonyymi

        Käytin tuota finelin ruokapäiväkirjaa apuna ja tuo proteiinin määrä yllättikin positiivisesti.. Toki on päiviä milloin liha ei ole pääosassa niin silloin voi tulla pientä vajetta.

        Missään vaiheessa ei ole tullut minkäänlaista heikotusta tai kovaa nälän tunnetta ainoastaan mielitekoja joka varmaan ihan normaalia miinuskaloreilla :)


    • Anonyymi

      Olet tosi tuhti, kun käytät työttömyysaikasi kuntosi ja hyvinvointisi parantamiseen.

      Jos minulla olisi lihaksia, niin en antaisi niiden huveta.
      On vaikeaa kasvattaa niitä lihasvoimistelua.
      Sinähän et kuntosaleista ja vomailusta pidä.
      You Tubessa on monia hyviä miesten kuntoilu juttuja.
      Kuten naantalilainen "Yksikipinä" Tomi Kokko, joku ristiretki mies.
      Kyllä ne sieltä esiin tupsahtaa.
      Kokeile, mikä sinulle sopii.
      Itse ostin uusia, eri vahvuisia kumiletkuja Lidelistä.
      Köyhä eläkeläinenkin saa siten ruista ranteisiin ja selän suoraksi.
      Pää pystyyn ja hyvällä mielellä oman kehon rakentamiseen🏋️‍♂️🚴‍♂️🤾‍♂️🧘‍♂️

      Hanne

    • Anonyymi

      En muuttaisi mitään muuta kuin veden määrää. Koska et liiku, vedentarpeesi - muun nesteen lisäksi - on 1 - 1,5 litraa päivässä. Loppuosa vain pyrkii laimentamaan kropan nesteitä ja kuormittaa elimistöä ja munuaisia.

      Parasta on tuo ruokasi monipuolisuus sekä rajoitetut kalorit. Kun rajoitat energian saantia -1000 kaloria päivässä, painosi tulisi laskea noin kilon viikossa. Tahti hidastuu jatkossa, kun painosi laskee.

      Jos haluat, aloita ulkoilu, siis lähinnä kävely. Ajatuksesi ovat hyvät eli onnea matkaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      415
      4604
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      247
      2294
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      70
      1710
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      161
      1462
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      309
      1399
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1147
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      140
      1131
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      79
      1103
    9. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1085
    10. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      985
    Aihe