Ikärakenne ateismi palstalla

Anonyymi

Yleinen trendi on ikääntymisen tuoma usko Jumalaan. Ihmiset muuttuvat vuosien saatossa, kun ikää kertyy. Vielä ei olla eläkeiässä, mutta usko on vahvistunut siitä
huolimatta. Suvussa kaikki ovat ja olleet uskovia ihmisiä ainakin kuusi sukupolvea.
Myheritage.fi-sivusto antoi tietoa ja kuvia. Nyt korona aikana ihmisiä kuolee ilman tartuntaakin perusoireisiin. . Muistakaa säilyttää hyvä huumori ja ottakaa rokotteet.

18

53

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Höpsistä, ei ihminen ala uskomaan satuihin kun vanhenee. Nykyiset vanhat ihmiset ovat omaksuneet sadut jo nuorina kansakoulussa kun kristinusko oli vielä vallitsevana.

• Anonyymi

Näiden palstojen lukuharrastus ei varmasti lisää uskoa helvettiin ja sinne omilla aivoillaan ajattelevia ihmisiä heittelevään jumalaan, vaikka ikää tulisi kuinka paljon.

Kahdesti rokotettu, tammikuussa kolmas. Voin hyvin. Kaikki tuntemani rokotetut voivat.

• Anonyymi

Myös dementia lisääntyy iän myötä. Suosittelen aloittajalle lääkärissä käyntiä. Varhaisiän dementia on kavala tauti.

• Anonyymi

shokissa.

– Olen sanaton eilisillasta. Olen itse asiassa shokissa enkä tiedä, mitä sanoa, häh
        Avaukseni on huono jopa omasta mielestäni

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

shokissa.

– Olen sanaton eilisillasta. Olen itse asiassa shokissa enkä tiedä, mitä sanoa, häh
        Avaukseni on huono jopa omasta mielestäni

Koetin käydä Lääkärissä
        Pieraisin kovaa steroskooppiin

Lääkäri säikähti

• Anonyymi

Kuka näitä kehnoja parodioita ja provoja kiivaasti viljelee?
      Matkii minua kehnosti.

• Anonyymi

Olen 65-vuotias, mutta Jumala se vaan on yhtä olematon edelleen kuin vuosikymmeniä sitten. Ei tuo ole nurkissa käynyt pyörimässä juutalaisten keksimistä saduista huolimatta.

• Anonyymi

Ei pidä paikkaansa . itse olen jo yli 70, mutta uskominen on minusta yhtä kaukana kuin kuu maasta, sillä uskohan on vain harhaa, joka istutettiin joka ainoaan vielä siihen aikaan kuin synnyin. Onneksi olen rimpuillut siitä irti , koska uskominen ydin on niin täynnä höttöä, että tarvitsee todella nähdä se ydin avoimin silmin. Puhumattakaan siitä kaikesta välkivallasta ristiinnaulitsemisineen, joita uskovat puhuvat kuin kakun koristelusta.

• Anonyymi

Uskominen on perinnöllistä. Eli geneettinen ominaisuus.
      Omat lapset tulivat uskoon Jumalaan ilman mitään painostusta.
      Kyllä se on veressä asuvaa. Mutta ei saa tehdä liikaa lapsia.
      Kolme on hyvä määrä.

• Anonyymi

Höpiset tyhmiä. Kuka tahansa ja varsinkin lapsi tulee uskoon, kun näkevät kotona uskonnon harjoitusta. Ja varsikin jos ovat alttiita vaikutuksille. Kyllä alttius tulee jostain muualta ihmisessä kuin verestä. Eiköhän se ole aivojen tuotetta.

• Anonyymi

oon yhdeksän kymppinen oon yhdeksän kymppinen takana on raju putki rillu vuosien.
      jos ihmiselle ei ole selvinnyt edes vanhana elämän tarkoitus eli olemus niin jeesus astuu kuvaan 🤣

Yleensä uskovaisen perimän omaavat voivat olla uskonnottomia elämän alkuvuosilla , mutta sitten vanhana alkavat uskovaisiksi.

• Anonyymi

Ateismin ilmiasu on monimuotoinen. Esim. ns. palsta l. teiniateismi, jossa käsitellään ihmisen eritteitä on omiaan erottamaan ihmisiä ateismia käsittelevän keskustelun parista. Toisaalta ihmisillä on myös oma henkilökohtainen ateisminsa, joka ilmenee jokaisella omanlaisenaan.
      Kyse on siitä onko ihminen perustellut oman henkilökohtaisen ateismin itselleen vai onko ihminen perustelematta asiaansa ateismissa? Molemmat mahdollistavat oman henkilökohtaisen ateismin kokemisen itselleen soveliaalla tavalla. Ateismin lähdekriittinen tarkastelu antaa toisaalta syvyyttä omaan henkilökohtaiseen ateismin kokemukseen.
      Kyse on aina siitä, mistä ihminen itse ajattelee ateisminsa johtuvan, miten ajattele, että siinä tulisi olla ja mitä siitä ajattelee seuraavaan. Vrt. esim. palsta ateismi vs. perusteleva keskusteluun kykenevä ateismi. Ateismin vastuu on kuitenkin jokaisen ateistin henkilökohtaisesti päätettävä. Osallistuuko inhimillisesti ateismista käytävään keskusteluun? Vai onko asia itselleen niin pyhä, että siitä ei voi keskustella, koska oma ateismi voi saada särön? Ja siksi on häiriköitävä.

• Anonyymi

Itse ateistina koko ikäni no pienenä olin 15v asti agnostikko.

• Anonyymi

Pieni ajatuskoe selventänee asiaa.
      Jos suomalainen sylivauva adoptoitaisiin Lähi-itään hurskaaseen muslimiperheeseen,hänestä tulisi erittäin todennäköisesti muslimi.
      Eli helvettiin joutuisi,sillä muhammettilainen ei mitenkään voi päästä kristittyyn taivaaseen.
      Uskontoja on maailmassa tuhansittain ja jokaisen "armosta osalliset" kuvittelevat omaavansa juuri sen ainoan oikean.
      On siis rehellisesti todettava,että uskonnot ovat humbuugia.

• Anonyymi

63v. ja sairaseläkkeellä vuoden. Vanhemmat kuolivat 2017 ja 2019. Isä tuli uskoon vasta loppumetreillä. Muuten uskonnollinen perheyhteisö. Jouluevankeliumi luettiin aina pöydässä. Tämä käytäntö oli perua isovanhemmilta ja saattoi sukupolvia kerralla yhteen.

• Anonyymi

Meidät taas sian pakara sai kokoontumaan pöydän ympärille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meidät taas sian pakara sai kokoontumaan pöydän ympärille.

Sian pakara herättää uskonnollisia tunteita. Muutaman metrin päässä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sian pakara herättää uskonnollisia tunteita. Muutaman metrin päässä.

Minulla sian pakara herättää pierun. Kolmantena päivänä syömisestä alkaa ankara pärinä. Tapanina pönttö laulaa :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      141
      7939
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      43
      2061
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      2000
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1663
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1595
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1060
    7. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      999
    8. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      51
      960
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      840
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      832
    Aihe