Toyota bZ4X Ainoa harkittava nyt 2021/11

Anonyymi

Ainoa vakavasti otettava sähköauto jos ostaisin.

10

933

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voihan tuo olla ok, mutta ei Toyota ensi vuonna ainakaan maailmaa tuolla valtaa, ei ainakaan sähköautomarkkinoita. Toyotalla ei ole riittävästi tuotantokapasiteettia (eikä myöskään kokemusta) täyssähköautojen valmistamiseen suuressa mitassa vielä moneen vuoteen. Kyllä, Toyotalla on paljon tehtaita, mutta niitä ei ole tehty sähköautojen valmistamiseen. Hybridit valmistetaan eri tavalla, joten hybridejä valmistavat tehtaat pitäisi täysin uusia jotta täyssähköautoja voisi valmistaa. Ja tähän menee vuosia.

      Sekä Tesla että VW myyvät moninkertaisen määrän täyssähköautoja verrattuna Toyotaan vielä vuonna 2023 ja 2024. Siitä eteenpäin tilanne voi muuttua, mutta mitään nopeaa maailmanvalloitusta Toyota ei sähköautoilla tee. Eikä Toyota siihen uskokaan eikä yksi malli siihen riittäisikään.

      Ja olen nähnyt Toyotan autosta speksit, siinä ei ole yhtään mitään uutta tai erikoista. Se on lähinnä keskitason sähköauto, mutta toki sekin riittää, jos hinta on oikea. Se ei ole tilavampi, siinä ei ole parempi range (ihan ok, mutta sama kuin kilpailijoilla), latausnopeus on keskitasoa, se ei ole tehokkaampi, se jopa näyttää samalta kuin kilpailijat jne. Toyota on jopa kopioinut ratin Teslalta, tosin Toyotalla tuo on lisävaruste. Ainoa merkittävä ero muihin on erinomainen akkutakuu, joka toki on erittäin tärkeä asia.

      Todennäköisesti Toyota myy korkeintaan 0,1 miljoonaa bZ4x:ää vuonna 2022, kun Tesla myy luultavasti 1,5 miljoonaa ja VW:kin voi lähestyä miljoonaa sähköautoa. Mutta tämähän on tietenkin vain aloitus, joten tuokin on ok. En usko, että Toyota edes tekee tuota enempää bZ4x:ää, vaikka kysyntää olisikin suuremmalle määrälle.

    • Anonyymi

      Auto, jossa on vain hidas 150 kW max lataus, eikä edes 3x16A laturia? Anna minun nauraa.

      • Anonyymi

        Jos nyt reiluja ollaan, niin ei VW:n useimmilla sähköautoilla (ID3:ssa ja ID4:ssa on molemmissa hitaampi lataus) ja monella muullakaan sähköautojen valmistajalla tuon nopeampaa DC-latausta ole. Tuota suuremmat ovat Teslalla, Hyundain Ioniq 5:ssä ja parissa kalliissa luksusautossa, kuten Porschessa. 150 kW on keskitasoa, ei huono, mutta ei erityisen hyväkään.


      • Anonyymi

        Tuota nopeampaa latausta ei oikeasti tarvitse kukaan. Akut edelleen on se heikoin lenkki jota super lataus tapaa nopeutetusti. Eikös olekkin tarkoitus pelastaa maapallo eikä nopeutetusti louhia maapallon mineraalivaroja. Olen kuullut jostain globaalista ilamastohätätilastakin joten 150kw on enemmän kuin tarpeeksi kun otetaan asiat huomioon ne tärkeät asiat.
        Laturit muuttuu vielä tarpeisiin sopivaksi ja lataushan sujuu 220v pistorasiastakin kotosalla tankaten 0,60€/kWh pian maksavaa sähköä. Nelivetoisena tuommoinen toyota isommalla paremmalla akulla jota ei vielä ole olisi jo hyvä auto siis akkua ole. Opettajat suksikaa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos nyt reiluja ollaan, niin ei VW:n useimmilla sähköautoilla (ID3:ssa ja ID4:ssa on molemmissa hitaampi lataus) ja monella muullakaan sähköautojen valmistajalla tuon nopeampaa DC-latausta ole. Tuota suuremmat ovat Teslalla, Hyundain Ioniq 5:ssä ja parissa kalliissa luksusautossa, kuten Porschessa. 150 kW on keskitasoa, ei huono, mutta ei erityisen hyväkään.

        Toyotan yksivaihelaturi ei oikein nappaa. Kotona 3.7 kW lataus vain, ellei saa jotenkin 32A virtaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan yksivaihelaturi ei oikein nappaa. Kotona 3.7 kW lataus vain, ellei saa jotenkin 32A virtaa?

        Jos on varaa ostaa sähkö auto asuu omakotitalossa jossa 3 x 63 a sulakeet


    • Anonyymi

      Ioniq5 on se toinen.

    • Anonyymi

      Aloittaja perustelee valintansa surkeasti. Vain fanaattista Toyotan kannattamista. Oli se sitten Mirai tai nyt tällä kertää tämä.

    • Anonyymi

      Tuo Subaru tuskin on kovin kummoinen auto, sen verran surkeita Toyota ja Subaru on aina.

    • Anonyymi

      Teslalla niin hyvä
      Ei kokemusta edes kestävästä maalaamisesta ja ruostesujaukseta

      Ei missään autossa ole todellista kolmivaihe latausta vaikka tulppa n voi liittää kolmivaihe pistokkeeseen

      Tesla myyjä tietää

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

      Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      168
      6144
    2. Ootko rakastunut?

      Kerro pois nyt
      Ikävä
      147
      1714
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

      Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1508
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

      Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1260
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

      Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      46
      904
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

      Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      28
      844
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

      En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      96
      827
    8. Reeniähororeeniä

      Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      5
      779
    9. Kävit nainen näemmä mun

      Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      729
    10. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

      Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      219
      714
    Aihe