Ero vai eikö sittekään, kysymyksiä?

Anonyymi

Naiset, kertokaa, auttakaa miestä ymmärtämään naisen logiikkaa...

Erosin naisystävättärestäni riidan päätteeksi n 6 kk sitten. Suhde oli muutenkin kovin on-off, naiseni alotteista. Eron jälkeen oli hiljaiseloa mutta tuossa syksyn tullen ystävttäreni on alkaut otaa wa-viestein 1-3 vko välein yhteyttä. 2 vko sitten halusi tavata ja tavattiinhan me molemmille jäi mukavat fiilikset.

Puheissaan hän puhuu että suhde on ohi, suhde meni näin, paluuta ei ole. Mutta konkreettiset teot, eleet, katseet antaa toisenlaisen vaikutelman.
Esim:
Puhuu kaipuusta, yhteisistä hetkistä
Lähettää kauniita kuvia itsestään
Lähettää kuvia maalauksistaan (tietää että arvostan hänen talteellisuuttaan).
Puhuu mun äidistä (joka oli harrastajamaalari) tai viittaa puheissaan höneen. Äiti on tehnyt ystävättäreeni suuren vaikutuksen, vaikka eivät koskaan ole tavanneet.
Näytti asunnon minne muuttaa pikapuolin
Autossa laittoi käsivartensa keskikonsolille niin että käsivartemme kosketti, ei yrittänyt vetää kätään pois.
On ollut aina aloitteellinen yhteydenotoissa
Lähetti linkin kappaleseen jota kuuntelimme usein sängyssä yön hiljaisina ja hellinä hetkinä.
Uteli, onko minulla uutta tai olenko tapaillut, tapailenko.
Kertoi itse suoraan että on yksin.

Mistä tuo ristiriita puheiden ja tekojen välillä kertoo? Mun pään se ainakin saa pyörälle.

Kun viimeksi viestiteltiin, sanoin että minulla on tunne ettei hänen teot, eleet ja puheet ole linjassa, ikään kuin jotain jäisi/jättäisi kertomatta. Kysymykseen hän jätti vastamatta, kommentoimatta, poistui tilanteesta ja vetosi puheluun. Viestittely jäi tähän. Mulla on tunne että hän ikään kuin haluaa pitää mut jotenkin mutta ei sitten kuitenkaan pysty tai halua.

Tiedän että kovin herkkä nainen hän on.

Kommentteja, naisnäkökulmaa?

Kyse on ihan ikuisesta naisesta, eronneedta 5 v sitten, 3 laose äidistä.

15

882

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Se vain pelleilee kanssasi. Haluaa saada sinut rukoilemaan ”suhteenne” takaisinpaluuta.

      Ilmoita että mitähän jos keskittyisit täysillä lapsiisi ja jättäisit minut jo rauhaan. Samoin KAIKKI miehet. Kerro että hänen paikkansa on lastensa luona, ei laukkaamana miesten perässä!

    • Anonyymi

      Parhaan vastauksen saa varmaan ajan kanssa häneltä itseltään, jos sen selvittämiseen riittää tahtoa. Ei ole välttämättä kyse mistään tietoisesta, oman totuutensa usein sivuuttaa, ja siksi se jää sanomatta. Ajattelemattomuuttaan siihen tulee toki ehkä joskus vihjanneeksi, teoin ja sanoinkin. Toki voi olla muustakin kyse, ehkä vaan hirvittää mennä eteenpäin.

    • Anonyymi

      Hei! Luin viestistäsi moneen kertaan. Olen varmaan samaa ikäluokkaa kanssasi, luulisin. Yritän avata sinulle pyytämääsi naisnäkökulmaa. Olen myös aikalailla samassa tilanteessa kanssasi. Olen nukkunut viime yönä vain muutaman tunnin, kun olen miettinyt omaa tilannettani suhteessa mieheeni. Tai pikemminkin on off suhteessa olevaan mieheeni, seurustelukumppaniini. Tuntuu hullulta kirjoittaa seurustelukumppaniini, koska en tosiaankaan tiedä, mikä tilanteemme on. Saan lähes päivittäin ihania viestejä, minut pyydetään syömään, kotiovella odottaa kukkapaketti. Seksi on hyvää, rakastavaa, hellää. Tässä vaiheessa korostan että mies on eronnut vuosia sitten ja hänen lapset ovat aikuisia. Hän asuu yksin. Kun minut on hukutettu hellyyteen ja ruusuihin, takana ihanat pari päivää, mies muuttuu kuin vieraaksi. Pitää lähteä, anna suukko. Kamala kysyä sinulta, mutta voitaisiinko sinua pitää varalla? Huomautan, että meitä varalla olijoita voi olla useampia. Me olemme kuin entisajan puhelinmuistio, tarpeen tullen käytettävissä. Voimme olla tällaiselle ihmiselle eräänlainen ankkuri, johon sitoa itsensä mutta samalla tutkia ympäristöä. Kysynkin sinulta, oletko huomannut seuraavia merkkejä? Sinut tavallaan "lokeroidaan" tiettyyn kohtaan hänen elämässään, olet käytettävissä mutta et aina, tulevaisuudesta ei voi puhua ilman että toinen hermostuu, saat osaksesi välillä täysin tyhjästä tullutta kiukuttelua, tai sitten sinut nostetaan jonnekin ihan yläilmoihin, kehutaan, hellitään, rakastetaan, kaikki mitä teet ja mitä edustat, on jotain mielettömän upeaa. Toisen käytös on välillä rakastavaa, välillä julmaa ja häikäilemätöntä. Tämä on nyt tietty ääripää, mutta toivottavasti saan avattua ajatuksiani sinulle. Minä en tiedä mihin ratkaisuun sinä päädyt, mutta minä yritän repiä itseni irti tästä suhteesta. Kun on kauan ollut manipuloinnin kohteena, omien ajatusten ja uskalluksen löytäminen voi olla vaikeaa mutta kannattaa yrittää. En usko että olemme ainuita. Nykyaika ruokkii tuollaista käytöstä. Voimia sinulle!

      • Anonyymi

        Kiitos vastauksesta

        Olen kyllä miettinyt tätä varallaoloa. Hän on luonteeltaan jotenkin umpirehellinen ja kertoi/sanoi viimeksi ettei hänellä ole ketään ja kysyi onko minulla. Totesi että jos olisi, yhteyttä ei voisi tällä tavalla pitää.

        Mutta hän on luonteeltaan kyllä kovin värähtelevä, aaltoileva... Kuten kuvailee itseään.

        Minulla on 3 - 4 vaihtoehtoa:
        1 olen varalla
        2 hän on epävarma tunteistaan
        3 hän ottaa yhteyttä kun hänellä on murheita ja tarvitsee jonkun jolle purkaa murheitaan
        4 tai jonkinlainen yhdistelmä noista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta

        Olen kyllä miettinyt tätä varallaoloa. Hän on luonteeltaan jotenkin umpirehellinen ja kertoi/sanoi viimeksi ettei hänellä ole ketään ja kysyi onko minulla. Totesi että jos olisi, yhteyttä ei voisi tällä tavalla pitää.

        Mutta hän on luonteeltaan kyllä kovin värähtelevä, aaltoileva... Kuten kuvailee itseään.

        Minulla on 3 - 4 vaihtoehtoa:
        1 olen varalla
        2 hän on epävarma tunteistaan
        3 hän ottaa yhteyttä kun hänellä on murheita ja tarvitsee jonkun jolle purkaa murheitaan
        4 tai jonkinlainen yhdistelmä noista.

        Minä olen tuollainen "varalla pidetty". Moninaisten sattumien kautta on selvinnyt koko karmea verkko mitä mies on selkäni takana kutonut. Ja tässä tapauksessa mies tosiaan osaa puhua ja käyttäytyä. Minua pidetään kädestä kiinni, katsotaan silmiin, ollaan niin rehellisyyden perikuvaa että ei mitään rajaa. Sanotaan että valehtelijan tunnistaa. Ei kyllä tässä tapauksessa. Jos en olisi saanut vedenpitäviä faktoja eteeni, en ikimaailmassa olisi uskonut!! Tulee lähinnä mieleen joku patogeeninen valehtelija. Taito laji.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen tuollainen "varalla pidetty". Moninaisten sattumien kautta on selvinnyt koko karmea verkko mitä mies on selkäni takana kutonut. Ja tässä tapauksessa mies tosiaan osaa puhua ja käyttäytyä. Minua pidetään kädestä kiinni, katsotaan silmiin, ollaan niin rehellisyyden perikuvaa että ei mitään rajaa. Sanotaan että valehtelijan tunnistaa. Ei kyllä tässä tapauksessa. Jos en olisi saanut vedenpitäviä faktoja eteeni, en ikimaailmassa olisi uskonut!! Tulee lähinnä mieleen joku patogeeninen valehtelija. Taito laji.

        Kiitos kommentista.

        Näin se voi olla tämänkin casen osalta,vaikka vaikea sitä on uskoa. Itse omalla kohdalla olen ajatellut että olen hänen tuki ja turva sillon kuin elämä murjoo tai kokee yksinäisyyttä, tyhjyyttä merkityksettömyyttä yms.

        Kun hän on ottanut yhteyttä hänellä on ollut apeat tunnelmat. Syyksi hn on kertonut oman yksnäisyyden, ongelmat ja/tai lastensa haasteet jotka ovat häntä ahdistaneet.

        Voihan se olla että hän ottaa yheyttäjos/kun taustalla onkin ollut hänen oman elämänsä ihmissuhdekoukerot.

        No hän itse tietää, minä en voi muuta päättellä/arvailla.


    • Anonyymi

      Jaa, kertoo narsismista

      • Anonyymi

        On myös muita psyyken häiriöitä kuin loppuun käytetty narsismin käsite. Kuten epävakaa persoonallisuus, omantunnon puuttuminen (on oikeasti olemassa), ym ym.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On myös muita psyyken häiriöitä kuin loppuun käytetty narsismin käsite. Kuten epävakaa persoonallisuus, omantunnon puuttuminen (on oikeasti olemassa), ym ym.

        Kiitos kommenteista

        Herkkyyttä on kuin myös impulsiivisyyttä. Tuo on vain kukonaskeleen päässä epävakaudesta. En osaa sanoa onko ihan ns diagnoosin mukainen epävakaus, mutta ehkä jotain siihen suuntaan voisi olla.

        Hän puhuu omasta ambivalenttisuudesta (viha ja rakkaus yht aikaa, haluaa olla lähellä mutt ei kuitenkaan vaan ottaa etäisyyttä) yms ristiriitaista tunnetta yhtä aikaa.


    • Anonyymi

      Vastaan naisena, joka on juuri aikeissa jättää miehen 1.5 vuoden seurustelun jälkeen.

      Kun suhde junnaa paikallaan ilman tosisitoutumista, on se aika jättää. Vaikka olisi mukavia hetkiäkin miehen kanssa. Itse tulisin varmasti tekemään samoin jos ei ketään muuta astu elämääni sitä täydentämään.

      Toisin sanoen, hän viihtyy kanssasi, mutta eroaa, koska et ole tehnyt mitään elettä yhteisen tulevaisuuden eteen. Ajattelee varmasti, että tykkäät hänestä, muttet rakasta. Silloin fiksu nainen ottaa lähdöt ja etäisyyttä.

      Hänelle löytyy varmasti se oikea muualta. Kauniit puheet ja yhdessä ajoittain viihtyminen ei vaan aina riitä.

      • Anonyymi

        Kiitos vastauksesta, voi olla toki näinkin mutta viimeksi kun näimme hän sanoi minulle : " kyllä mä olen tuntenut ja kokenut että rakastit mua.." ja saman toisti kun viime viikolla viestitteli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta, voi olla toki näinkin mutta viimeksi kun näimme hän sanoi minulle : " kyllä mä olen tuntenut ja kokenut että rakastit mua.." ja saman toisti kun viime viikolla viestitteli.

        Ja minä olin omassa elämässäni ollut valmis ottamaan seuraavan askeleen suhteessamme kuten hän oli aiemmin toivonutkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta, voi olla toki näinkin mutta viimeksi kun näimme hän sanoi minulle : " kyllä mä olen tuntenut ja kokenut että rakastit mua.." ja saman toisti kun viime viikolla viestitteli.

        Ja sinä yhä laukkaat sen perässä! AAAAh, sinä valkealla hevosella ratsastava prinssi joka tulee mone lapsen äidin avuksi. "Suhteeseen"
        Jäkäjäkä pläp pläp plä plä plääää

        Käske äitiä olemään huolellisesti ja harkiten tehdyille lapsilleen äiti!!!!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sinä yhä laukkaat sen perässä! AAAAh, sinä valkealla hevosella ratsastava prinssi joka tulee mone lapsen äidin avuksi. "Suhteeseen"
        Jäkäjäkä pläp pläp plä plä plääää

        Käske äitiä olemään huolellisesti ja harkiten tehdyille lapsilleen äiti!!!!!!!!

        Mikä sinäkin siinä olet jakari pätemään mene matkoihisi siittä!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sinä yhä laukkaat sen perässä! AAAAh, sinä valkealla hevosella ratsastava prinssi joka tulee mone lapsen äidin avuksi. "Suhteeseen"
        Jäkäjäkä pläp pläp plä plä plääää

        Käske äitiä olemään huolellisesti ja harkiten tehdyille lapsilleen äiti!!!!!!!!

        Jos ihan tarkkoja ollaan, hän on ollut se yhteydenottaja liki aina. Mä elän kyllä omaa elämääni.

        Olen vaan jäänyt miehenä pohtomaan, hieman hömmentuneenä, tätä suhteen jälkinäytöstä,

        Aiemmissa suhteissa en ole vastaavaa kokenut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3269
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      91
      3001
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2278
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      25
      1796
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1539
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1504
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1447
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1407
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1345
    Aihe