Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Aitous ja rehellisyys työhaastatteluissa

Anonyymi

Olen itse aito ja rehellinen ihminen aina ja myös työhaastatteluissa. En esitä mitään roolia tai liioittele mitään hakemukseen enkä haastatteluun, kuten enin osa selkeästi tekee. Tämä rehellisyys on koitunut kohtalokseni. En osaa olla epärehellinen. Jos kysytään vaikka miksi olen vaihtamassa työpaikkaa, niin kerron suoraan mikä siinä työpaikassa on tai oli vikana - koska enhän minä vaihtaisi työpaikkaa muuten. Totta kait markkinoin itseäni. Tuntuu että rehellisyyttäni pelätään.

Olen sote-alalle korkeakoulutettu ja ollut esimerkiksi valtion virastoissa töissä. Etenkin valtiolla omien aivojen käyttö ja omat rakentavat mielipiteet on suoraan sanottuna kiellettyä. Lakia rikotaan todella paljon ja ihmisoikeuksia poljetaan tilastojen kiilloittamiseksi. Suhteilla jaellaan työpaikat perse edellä puuhun meneville.

Millaisia kokemuksia muilla?

28

850

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      ihmisellä on oikeastansa monta roolia. Ei siinä ole mitään epäaitoa tai epärehellisyyttä.
      Jokaisella meillä on omat mielipiteemme ja näkemyksemme oikeasta tavasta tehdä asioita. Toisaalta jos jokainen tekisi vain oman päänsä mukaan yhteisiä asioita ns. fiksusti siitä syntyisi helposti valtaisa kaaos.

      • Anonyymi

        Ai ei ole epäaitoa jos vaikka esittää epämiellyttävässä asiassa suhtautuvansa asiaan positiivisesti. Tai kun kertoo osaavansa täydellisesti saksaa, vaikka ei sitä osaa täydellisesti. Taidat olla melkoinen jakautunut persoona?


      • Anonyymi

        Olet kyllä paha feikki ja perseennuolija peesailija. Taitaa olla aika kaaos sinun pään sisällä? Ei ihme ettei Suomessa mikään toimi ja kehity .


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa ei saa yksilöllä olla omaa tahtoa.

        Suomessa ei saa olla myöskään yksilöllä omia mielipiteitä eikä sananvapautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai ei ole epäaitoa jos vaikka esittää epämiellyttävässä asiassa suhtautuvansa asiaan positiivisesti. Tai kun kertoo osaavansa täydellisesti saksaa, vaikka ei sitä osaa täydellisesti. Taidat olla melkoinen jakautunut persoona?

        Entä jos valehtee ettei osaa saksaa vaikka osaakin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä jos valehtee ettei osaa saksaa vaikka osaakin?

        Miksi valehtelisi noin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa ei saa olla myöskään yksilöllä omia mielipiteitä eikä sananvapautta.

        Eikä omia aivoja ja ajatuksia .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi valehtelisi noin?

        Siksi kun haluaa päteä.


    • Anonyymi

      niin ja ne muut ihmiset eivät tietenkään ole läheskään yhtä aitoja ja rehellisiä. He näyttelevät mutta minä en.
      ihmiset vaihtavat työpaikkaa monestakin syystä. Yleensä syy on ihan muu kuin edellisen työpaikan viat tai ongelmat ihmissuhteissa. Itse en ole koskaan vaihtanut työpaikkaa siksi että työapaikassa olisi jotain pahasti pielessä. Voin sen rehellisesti sanoa. Monta työtä ja työpaikkaa on uran varrella ollut. Nyt jo eläkkeellä

      • Anonyymi

        Valitettavasti yksilö ei saa vaihtaa työpaikkaa eikä ammattialaa jos itse tahtoo. Yksilön työpaikasta, ammattialasta, asuinpaikakunnasta, asuinmuodosta, kumppanista, kaverista, seksuaalisuudesta, mieltymyksistä, harrastuksista, vapaa-ajasta päättää se ”joku muu”.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti yksilö ei saa vaihtaa työpaikkaa eikä ammattialaa jos itse tahtoo. Yksilön työpaikasta, ammattialasta, asuinpaikakunnasta, asuinmuodosta, kumppanista, kaverista, seksuaalisuudesta, mieltymyksistä, harrastuksista, vapaa-ajasta päättää se ”joku muu”.

        Itselläni ei ole tuollaista ongelmaa.


      • Anonyymi

        Miksi sitten olet vaihtanut työpaikkaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti yksilö ei saa vaihtaa työpaikkaa eikä ammattialaa jos itse tahtoo. Yksilön työpaikasta, ammattialasta, asuinpaikakunnasta, asuinmuodosta, kumppanista, kaverista, seksuaalisuudesta, mieltymyksistä, harrastuksista, vapaa-ajasta päättää se ”joku muu”.

        Totta. Sitä ohjailee joku muu kuin yksilö. Siihen suomalaiset on aivopesty jo koulussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselläni ei ole tuollaista ongelmaa.

        Ehkä sinä elät jossakin omassa kuplassasi, kun olet pelkuri?


    • Anonyymi

      On tullut selväksi tämä suhteilla töiden jakelu. Ennen ei ollut näin. Pystyi luottamaan hakuprosessiin. Valittaminen kielletty. No, onneksi on muitakin paikkoja. Ei ennen päässyt suoraan "huipulle".

      • Anonyymi

        Aina on suhteilla menty. Ennen se ei vain näkynyt, kun oli enemmän työpaikkoja tarjolla. Eikä siitä ennen uskalleta puhua.


    • Anonyymi

      Kyllä aito typerä minäni on saanut työpaikan mitä hakenutkin ja koskaan en ole ollut työtän! Työtä olen hakenut ollessani työsuhteessa ja kertonut halusta firmaan tai yleensä muutokseen elämässä.

      Pisin työnhaku kesti yli 2 vuotta jotta pääsin työpaikkaan ja tehtävään jota halusin, kehitin samalla itseäni kyseiset vuodet!
      Kyseisessä työpaikassa lopulta olin 33 vuotta yhtäjaksoisesti!

      • Anonyymi

        Sekin on totta että tyhmiä otetaan mieluummin töihin, koska tyhmillä ei ole ole näkemyksiä ja he eivät uhkaa kenenkään asemaa.

        Kannattaa muistaa se, että työelämä on muuttunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekin on totta että tyhmiä otetaan mieluummin töihin, koska tyhmillä ei ole ole näkemyksiä ja he eivät uhkaa kenenkään asemaa.

        Kannattaa muistaa se, että työelämä on muuttunut.

        Näin se tuntuu olevan, tietäjä on uhka mutta silti se halpa hömelö valitaan. Miksi vaaditaan kuuta taivaalta jos kuitenkin valitaan nuori ilman työkokemusta tai elämänkokemusta? Tai sitten koko haastattelu menee entisten työsuhteiden pohdiskeluun, onko työnantajat todellakin näin pihalla nykyään? Jos sanon että olen tehnyt näitä hommia 20v ja kaikki pätevyydet löytyy niin silti kysellään miksi lähdit sieltä ja täältä? No, siksi kun ei kiinnosta taluttaa diplomi insinööriä joka mutkassa teknikon papereilla.. :) on tämä maa menossa sinne ja syvälle :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin se tuntuu olevan, tietäjä on uhka mutta silti se halpa hömelö valitaan. Miksi vaaditaan kuuta taivaalta jos kuitenkin valitaan nuori ilman työkokemusta tai elämänkokemusta? Tai sitten koko haastattelu menee entisten työsuhteiden pohdiskeluun, onko työnantajat todellakin näin pihalla nykyään? Jos sanon että olen tehnyt näitä hommia 20v ja kaikki pätevyydet löytyy niin silti kysellään miksi lähdit sieltä ja täältä? No, siksi kun ei kiinnosta taluttaa diplomi insinööriä joka mutkassa teknikon papereilla.. :) on tämä maa menossa sinne ja syvälle :)

        Totta. Liikaa arvostetaan yliopiston idiootteja joilla helpot asiat on vaikeita .
        Periaatteessa paljon toitä vaihtavat on niitä päteviä. Heillä on itseluottamusta vaihtaa työpaikkaa.


    • Anonyymi

      Juu, mutta tyhmän kanssa on hirveä työskennellä. Päälle vielä pinnaaminen, niin eikun äkkiä karkuun!

      • Anonyymi

        Ikävä kyllä tyhmiä on Suomen työelämä täynnä ja yleensäkin tässä kansassa.


    • Anonyymi

      Rehellisyys ei kannata työnantajaa kohtaan. Sellaisille nauretaan ja niitä pidetään tyhminä. Itsellä jäi kaikki paikat saamatta niissä haastatteluissa, joissa ollut rehdin oloinen ja kerroin rehellisesti etten ollut niin kovin hyvä vaikka asiassa x mut haluaisin kehittyä siinä, niin kattoivat vähän jo kieroon ja yrittivät kääntää haastattelun siihen, että olen aivan huono.

      Tulet vielä oppimaan sen. Älä kerro kaikkea työnantajalle, koska ei sekään kerro kaikkea sinulle vaan tyhjiä lupauksia jatkohommista, ylennyksistä ja vaihtelevista työtehtävistä sekä palkankorotuksista. Meidän pitäisi olla kuten Italiaiset tms. jotka kertovat valkoisia valheita ja jättävät joitain asioita kertomatta sekä kaunistelevat. Olemme monesti liian tunnollisia sekä vakavia ja sitä ei työnantajat arvosta.

    • Anonyymi

      Hmmm...näitä "rehellisiä" tapaa aina silloin tällöin rekryissä. En ymmärrä mikä pointti on hakkua tai kritisoida aiempaa työnantajaa tai työtehtäviään; mitähän sillä kuvittelee voittavansa paitsi tietenkin sen, että kuvittelee olevansa hyvinkin rehellinen. Negatiivisuus on tympeää ja kuka haluaa valittavan ja "rehellisen" työkaverin. Kai työnantajakin saa olla rehellinen ja sanoa, että tuollaista vinkujaa meille oteta, olipa koulutus mikä tahansa!

    • Anonyymi

      Esteenä saattaa olla, että olet haastattelijaa (esimiestä) korkeammin koulutettu tai et satu olemaan sukulainen / tuttava, valtion ja kunnan virastoissa paikat täytetään aina ensin näillä perusteilla ja jos jotain jää ..., voi onnistua.

    • Anonyymi

      rehellisyys on eri asia kuin avoimuus, Ei työntekijää hakeva työnantaja ole kiinnostunut omista uskomuksistasi ja maailmanvisioistasi, Ei työnantaja saa edes lain mukaan sellaista udelllakaan. Työnantajaa kiinnostaa vain haluatko tehdä tarjolla olevaa työtä, oletko kyvykäs työntekoon, noudatatko työaikoja, tuletko toimeen ihmisten kanssa jne. Työhaastattelussa on turha luennoida omista moraaliarvoista ja omista totuuksista. Ollaan hakemassa työtä eikä parantamassa maailmaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2132
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1818
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      32
      1802
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1540
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      67
      1506
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1412
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1364
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1322
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1284
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1281
    Aihe