Jokos sielä palkintoporo

Anonyymi

On laitettu liekaan ja lapinakka taluttaa sen voittajalle. Melko mauton näytös jossa ei ole mitään eksotiikkaa enää. Keksikää nyt jotakin muuta kuin joulupukki ja poro.

16

683

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Perinteistä pitää pitää kiinni vaikka ne ei kaikkia miellytäkkään!

      • Anonyymi

        Joulupukki ei muuten kuulu perinteisiin.

        On keinotekoinen, keksitty eli satuiltu luomus vasta 1930-luvulta. Sekoitus jenkkikauppiaidenen coca-cola-tyyppiä sekä muinaissuomalaisia kekripukkeja.

        Joulupukkia ei ole koskaan tuota ennen ollut olemassakaan.

        Mutta poroista itse tykkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joulupukki ei muuten kuulu perinteisiin.

        On keinotekoinen, keksitty eli satuiltu luomus vasta 1930-luvulta. Sekoitus jenkkikauppiaidenen coca-cola-tyyppiä sekä muinaissuomalaisia kekripukkeja.

        Joulupukkia ei ole koskaan tuota ennen ollut olemassakaan.

        Mutta poroista itse tykkään.

        Ensi vuonna palkinnoksi kana, sitä saa syödä jopa Helsingissä ☺️


    • Anonyymi

      net eihvä syö poroa, son niile Petteri

      • Anonyymi

        Mutta miepä syön.
        Annappako sattuu kohalle Petteri, tuolla närhen takana, niin pääseeki minun lautaselle käristyksen muovossa joulunaikhan. Ei mene hukhan hyvä kisura.


      • Anonyymi

        Kyllä minä syön poroa, kunhan en ole koskaan nähnyt sitä elävänä kuopimassa jäkälää.

        Kun se on siististi siivutettuna paketissa, niin en ajattele, että siinä on itse Pietari. Tai sen rouva. Sen vauva!

        Se on vain läjä hyvänmakuista, elotonta lihaa.


    • Anonyymi

      Lihhaa ei saa kohta syä muutenkhaan että sama jos jaethaan palkintona ulkomaan elävile.
      Kattoma taas ens vuona sama näytös 😃

    • Anonyymi

      Mitä ihmettä, oliko ne kisat jo?? Missään ei ollut mitään tietoa niistä.

      • Anonyymi

        nuin siinä käy ko kussee suu auki tuulen puollelle, kiljupönäkän vieren


      • Anonyymi

        Broidi soitti mulle, että nyt on siellä sun Levillä kisat!
        Avasin telkun, naisten laskettelua. Otin tallennuksiin.

        Ihanat maisemat. Mietin, että eikös siellä pitänyt jo olla kaamosaika, mutta upea aurinko, valkoiset hanget ja tunturimaisemat, upea auringonlasku. Otin telkusta kuvia vieläpä kameraani!

        Ihania kuvia Immeljärvestä, vierellä Kätkätunturi. Olin aivan täpinöissäni. Rinne oli 1,5 km pitkä, rinne G3, eli laski ylhäältä n. kohti länttä, sille isolle parkkipaikalle, joka on Immeljärvestä hiukan etelään, tien toisella puolen, Levin juurella.

        Kiinnitin huomioni auringonlaskun väreihin sinisen maiseman yllä ja hiffasin, mistä te olette saaneet värit niihin Lapin asuihin.

        Eihän tuollaisia näkymiä ole "missään"! Paitsi tietysti Lapissa. Ohjelma varmaan löytyy Yle Areenasta, kaksi eri naistenlaskettelua, sunnuntainako se oli? Oli ilm. alkaneet jo lauantaina.

        Mä suunnittelen jo ensivuoden matkaa. Nyt mä alan tajuta mitä tarkoitetaan Lapin kuumeella. Kekkonenhan jo oli aivan taudin riivaama. 👓


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Broidi soitti mulle, että nyt on siellä sun Levillä kisat!
        Avasin telkun, naisten laskettelua. Otin tallennuksiin.

        Ihanat maisemat. Mietin, että eikös siellä pitänyt jo olla kaamosaika, mutta upea aurinko, valkoiset hanget ja tunturimaisemat, upea auringonlasku. Otin telkusta kuvia vieläpä kameraani!

        Ihania kuvia Immeljärvestä, vierellä Kätkätunturi. Olin aivan täpinöissäni. Rinne oli 1,5 km pitkä, rinne G3, eli laski ylhäältä n. kohti länttä, sille isolle parkkipaikalle, joka on Immeljärvestä hiukan etelään, tien toisella puolen, Levin juurella.

        Kiinnitin huomioni auringonlaskun väreihin sinisen maiseman yllä ja hiffasin, mistä te olette saaneet värit niihin Lapin asuihin.

        Eihän tuollaisia näkymiä ole "missään"! Paitsi tietysti Lapissa. Ohjelma varmaan löytyy Yle Areenasta, kaksi eri naistenlaskettelua, sunnuntainako se oli? Oli ilm. alkaneet jo lauantaina.

        Mä suunnittelen jo ensivuoden matkaa. Nyt mä alan tajuta mitä tarkoitetaan Lapin kuumeella. Kekkonenhan jo oli aivan taudin riivaama. 👓

        Anteeksi kirjoitusvirhe: pujottelurinne oli pitkä Levi Black-rinne, G2.
        🦌


    • Anonyymi

      Nykypänä son PohojoisKorree aihnut ko ei pukkia tunne, joka saatanan tolpannokan ähmäelikin sen nykysin tiethää, vaikka ois muukin usonto, kommunismi on ain eikä sekkään suojaa ennää

    • Anonyymi

      Todella hienot kisat Levillä! Täydellistä kauneutta. Porot ja joulupukki kuuluvat lappiin. Jos sinua ei miellytä, niin katsele niitä betoniseiniä ja hengitä tunkkaista ilmaa ympäriltäsi.

    • Anonyymi

      Siis, ojentaako ne elävän eläimen lahjaksi jollekin tuntemattomalle turistille?

      En usko, ei ole mahdollista.
      Ison eläimen, jonka hoito vaatii taitoa?

      Vai onko se jokin yhden päivän lemmikki, mitä saa talutella pitkin kyliä ja ruokkia kädestä?

      Vai TAPPAAKO NE PETTERIN???

      Onhan tietysti kauppojen hyllytkin täynnä kuolleita eläimiä, mutta itse en voisi syödä elukkaa, jonka olisin "tuntenut" elävänä.

      Eikä eläintä saa koskaan lahjoittaa toiselle, niin että toinen joutuu siitä sitten huolehtimaan. Jokainen hankkii itse omat eläimensä, perehtyen ensin, onko hän itse kykenevä hoitamaan sitä.

      Mikä ihmeen "lahjaporo"? 🦌

      • Anonyymi

        Vai vaatii hoitoa poron kasvattaminen,,halooo...
        Tuollahan nuo mettissä kaivaa talvella jäkälää ja kesäisin syövät mitä milloinki sattuu kohalle.
        Olekko kuullu karibuista, jotka myös ellää luonnossa. Niitä samoja elläimiä täällä kuttuthan poroiksi. Jokkainen ossaa antaa rautakaupoista ostettavaa muroa ja heiniä kisuroille, vai vaatii se hoitotaitoa, kakkea sitä kuulee ku vanhaksi ellää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai vaatii hoitoa poron kasvattaminen,,halooo...
        Tuollahan nuo mettissä kaivaa talvella jäkälää ja kesäisin syövät mitä milloinki sattuu kohalle.
        Olekko kuullu karibuista, jotka myös ellää luonnossa. Niitä samoja elläimiä täällä kuttuthan poroiksi. Jokkainen ossaa antaa rautakaupoista ostettavaa muroa ja heiniä kisuroille, vai vaatii se hoitotaitoa, kakkea sitä kuulee ku vanhaksi ellää.

        Vissiin se voittaja käypii syöttämässä sitä voittoporoa. Vai joutuuko se " pedon" tappamaksi.
        Silloin siittä saapii rahat.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      318
      2957
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      106
      2233
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      84
      1661
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      190
      1571
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      67
      1365
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      55
      1263
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      12
      1104
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      21
      1098
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      2
      1039
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      931
    Aihe