Minkälainen Les Paul?

Kannattaa

Olen ostamassa les Paul tyyppistä kitaraa, minkälainen kannattaisi ostaa?

Entä mikä olisi hyvä putkivahvistin tuolle kitaralle?

16

2434

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • vaikka hyvä varmasti

Eikö olisi mitään halvempaa, tuohon tullee vielä 20 euron toimitusmaksu.

• koukkuun

Osu ja uppos, klonk.

• AlfredJKwak
        koukkuun kirjoitti:

Osu ja uppos, klonk.

So what?

• konk

Nii en mä tost niin perusta mut kaverin faijal on toi ja sano et soi helvetin hyvin!!!;)et varmasti on hintansa väärti...eikä se 20:nen niin paha sit ton hintases enää periaattees juuri lainkaan ole!?!

• AlfredJKwak

kun on oikeaan aikaan oikeassa paikassa.Ei kannata maksaa liikaa.

• perskule
    • Giovanni M.

Minulla on Ibanez Artist (malli AR 50). Vuosimallia 1981(?). Se on aivan timangikunnossa ja toimii minusta paljon paremmin kuin monet Les Paulin näköiset kitarat, joita on kaupassa myynnissä. Artist on tämmöinen doublecut-malli, joten se ei ole yhtään Les Paulin näköinen.

Artistista on sitten hiukan hienompia malleja. Näitä uusia halpoja Ibanezeja ei kannata ostaa. Kyllä sitten samassa hintaluokassa Tokai vie voiton.

Olen soittanut kitaraa 30 vuotta ja saanut joskus rahaakin siitä. Artist on *ainoa* sähkökitara jonka olen omistanut. Ainoa korjaus, mikä sille on suoritettu, on potentiometrin johdon juotos. Edes tallan korkeutta ei olla koskaan säädetty.

Haittapuolia on, että kaula on hieman leveä (sopii kyllä minulle) ja kitara painaa aivan helvetisti. (jotain 5 kg?) Jos jostain saat käsiisi tällaisen 80-luvun ihmevempaimen, osta heti. Näitä vois ehkä saada 3-400 eurolla.

Music Man vahvistin on toiminut tämän kanssa tosi hyvin.

Les Paul on hieno kitara. Minusta paras. Oikeat, kunnolliset Les Paulit ovat käsittääkseni kalliita.

Monet muuten pitävät Melody Makerista (se on kevyempi kitara).

• Jere

Mulla on myös Ibanez artist (vm-81) ja olen kyllä sitä mieltä että se ei pahemmin Gibsonille häviä.

• heebo
      • AlfredJKwak

ja muut vaan kopioita.

• Giovanni M.
        AlfredJKwak kirjoitti:

ja muut vaan kopioita.

Minulla on tullut sellainen kuva, että tietyt kitaramerkit, niin kuin Gibson ja Fender ovat yleisesti ottaen hiukan kalliimpia kuin muut merkit. Voi olla että tulla 4-5000 e:n hintaluokassa jyvät tosiaan alkaa erottua akanoista, mutta aika monet on sanoneet että Tokai olisi yksi niistä merkeistä, jotka pystyy valmistamaan hintaan nähden laadukkaimmat soittimet näissä "budjetti"-luokissa.

Sitten, pystyvätkö pienet kitaran valmistajat valmistamaan vielä Gibsonejakin ja Fendereitäkin parempia laatusoittimia? Suomalainen Ruokangas ja puolalainen Witkowski esimerkiksi. Mene tiedä.

Gibson ja Fender- merkeillä on aikojen saatossa valmistettu aika kelvottomiakin keppejä, joten minkäänlainen laadun tae se ei suinkaan ole. Suosittelen armotonta vertailua, itse kokeillen ja arviointeja lukien.

Pieni muistutus: Les Paulia pidettiin aikanaan niin vanhentuneena, että sen tuotanto loppui muistaakseni 1961, kunnes se tuli muotiin ohutkieliteniikan myötä. Ehkä tuolla jossain on uusi Les Paul?

• heebo
        AlfredJKwak kirjoitti:

ja muut vaan kopioita.

Yksinkertaisesti kaikilla ei ole varaa ostaa oikeaa Gibsonia, joten silloin on tyydyttävä mahdollisimman hyvään soittimeen mikä omalla varallisuudella on mahdollista hankkia.

• AlfredJKwak
        Giovanni M. kirjoitti:

Minulla on tullut sellainen kuva, että tietyt kitaramerkit, niin kuin Gibson ja Fender ovat yleisesti ottaen hiukan kalliimpia kuin muut merkit. Voi olla että tulla 4-5000 e:n hintaluokassa jyvät tosiaan alkaa erottua akanoista, mutta aika monet on sanoneet että Tokai olisi yksi niistä merkeistä, jotka pystyy valmistamaan hintaan nähden laadukkaimmat soittimet näissä "budjetti"-luokissa.

Sitten, pystyvätkö pienet kitaran valmistajat valmistamaan vielä Gibsonejakin ja Fendereitäkin parempia laatusoittimia? Suomalainen Ruokangas ja puolalainen Witkowski esimerkiksi. Mene tiedä.

Gibson ja Fender- merkeillä on aikojen saatossa valmistettu aika kelvottomiakin keppejä, joten minkäänlainen laadun tae se ei suinkaan ole. Suosittelen armotonta vertailua, itse kokeillen ja arviointeja lukien.

Pieni muistutus: Les Paulia pidettiin aikanaan niin vanhentuneena, että sen tuotanto loppui muistaakseni 1961, kunnes se tuli muotiin ohutkieliteniikan myötä. Ehkä tuolla jossain on uusi Les Paul?

olla tarkkana millaisen Gibsonin tai Fenderin ostaa.Esittelemäni Gibson Les Paul Heritage Standard -80 on erittäin hyvä.Ja oli vielä halpakin 5000 mummonmarkaa eli hieman reilu 700 euroa.Oikeaan aikaa kun on oikeassa paikassa niin tekee löytöjä.

• AlfredJKwak
        heebo kirjoitti:

Yksinkertaisesti kaikilla ei ole varaa ostaa oikeaa Gibsonia, joten silloin on tyydyttävä mahdollisimman hyvään soittimeen mikä omalla varallisuudella on mahdollista hankkia.

jottei kuormita taloutta niin paljon.Riippuu ihan siitä mitä haluaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi

Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy
      Maailman menoa
      8
      2082
    2. Huulitäytteet ja tekotisssit

Kylillä kulkiissa olen huomannut että tässäkin tuppukylässä on hameväki alkanut muokkaamaan ulkonäköään huulitäytteillä
      Suomussalmi
      113
      1482
    3. Drone-epäily Uudellamaalla

Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html
      Maailman menoa
      120
      1205
    4. Sait mut mies heikoksi

Yllätti tämä asia nyt kyllä. Olet ollut mielessä koko ajan. Ei riitä pelkkä kevät nyt syyksi. Veit jalat alta. Pannaan m
      Ikävä
      86
      1094
    5. Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen

"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-8
      Sinkut
      206
      1063
    6. Vauvat syntyvöät vihan lapsina?

Kyllä on pimeä oppi, ja olen ollut täydessä pimeydessä opillisesti, että pienet lapset syntyisivät paholaisen lapsina. O
      Luterilaisuus
      66
      1035
    7. Unelma tilanne

Miten haluaisit, että tilanteenne etenisi tai miten toivoisit hänen lähestyvän sinua? Vai toimitko mielummin itse, jos j
      Ikävä
      67
      805
    8. Itsensä pidättely

Pidätteletkö tunteitasi tai itseäsi hänen aikanaan ja jos niin miksi?
      Ikävä
      76
      770
    9. Stefan Therman. Vakava syyte ja vankila uhkaa.

Nyt ei taida mies selvitä enää selityksillä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      79
      722
    10. Oho! Martina Aitolehti teki radikaalin hiusmuutoksen - Uskaltaisitko itse?

Martina Aitolehti on menestyvä yrittäjä. Nyt hän on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukoissa Aitolehti nähdään
      Kotimaiset julkkisjuorut
      42
      634
    Aihe