Onnistuin painonhallinnassa ja hiihto ja laihtuminen alkaa

Anonyymi

Olen nyt onnistunut pitämään painoni samassa noin1,5 kuukautta vaikka olen syönyt aika paljon herkkuja esim karkkia,kakkua ja pullaa ja liikunta on ollut hyvin vähäistä ajanpuutteen vuoksi,sekä olen syönyt JOKA ILTA 2 kertaa mahan täyteen ennen nukkumaan menoa.
Keskimääräinen kalorimäärä ollut vain noin 2500,kun ne aina ennen on ollut
n 3300

Se asia MITEN olen tässä onnistunut on
Vähennetty puolella tai lopetettu niitä ruokia ja herkkuja mistä olen yleensä lihonut.päivän aikana syödyt ylimääräiset ruuat ja herkut laitan aina paperille alekkain niinkuin ennenkin ja niiden kalorit
Ylimmääräiset kalorit peruskalorit=______ Laskemisessa ei tarvitse käyttää kalorilaskimia.Paperilla laskeminen ON monta kertaa nopeampaa kuin tietokonella,siihen menee aikaa päivästä vain 1 minutti.Jos jotain on jättänyt syömättä peruskaloreista vähentää ne kaloreista.

Saan normaalisti syödä keskimäärin 3300-3500 jos harrastan paljon liikuntaa.
Nyt on taas aikaa liikunnalle hiihdän 2-2,5 tuntia joka päivä ja syön 2500 kaloria kuten ennenkin.Sillä olen aina ennen laihtunut 4 kiloa kuukaudessa.

Tämä on aivan tyypillistä
On onnistunut laihtumaan,tietää tietää tarkasti mistä lihoo mutta syö kuitenkin laihdutuksen jälkeen liikaa ja lihoo takaisin.Tällä ohjelmalla minkä sain suunniteltua sitä ei tapahdu.

Saa siis syödä karkkia ja pullaakin ja syödä paljon illalla niin EI liho ja vähäinenkin liikunta riittää.(pitää vain tietää tarkasti päivän aikana syödyt kalorit.Ne ei saa ylittyä yhtään.JO 250 kalorin ylitys päivässä lihottaa 1 kg kuukaudessa.
Tässä yksi jojolaihduttaja
https://www.youtube.com/watch?v=h4KC_hoeuy0&t=42s

81

779

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Sinun pitäisi tehdä jotain tuolle kakunahmimishäiriöllesi.

      • Anonyymi

        Onko KUN syö sitä 20g paljon ?Näitä asioita pitää ajatella yläpäällä eikä alapäällä.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko KUN syö sitä 20g paljon ?Näitä asioita pitää ajatella yläpäällä eikä alapäällä.

        "olen syönyt aika paljon herkkuja esim karkkia,kakkua ja pullaa"

        Ja sitten väität syöneesi kakkua 20g.
        Jos siis paljon on 20g niin onko vähän 5g?

        Onkohan meillä mielenterveys nyt kunnossa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "olen syönyt aika paljon herkkuja esim karkkia,kakkua ja pullaa"

        Ja sitten väität syöneesi kakkua 20g.
        Jos siis paljon on 20g niin onko vähän 5g?

        Onkohan meillä mielenterveys nyt kunnossa?

        Kakku 20g keksi 20g = 100 kal

        Karkki 50g=200 kal
        Suklaa 30g=150 kal
        Tämä on laihduttajalle paljon.Normaalisti näitä SAA syödä 3 kertaa enemmän

        Normaalisti kun en laihduta kakkupalankin koko ON vähintään 50-70g ja karkkia syön vähintään 200g 800 kal joka päivä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "olen syönyt aika paljon herkkuja esim karkkia,kakkua ja pullaa"

        Ja sitten väität syöneesi kakkua 20g.
        Jos siis paljon on 20g niin onko vähän 5g?

        Onkohan meillä mielenterveys nyt kunnossa?

        Aloittaja on ilmeisesti kirjoittanut vain yhden viestin tässä ketjussa. Tuo 20 grammaa -viesti oli jonkun muun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kakku 20g keksi 20g = 100 kal

        Karkki 50g=200 kal
        Suklaa 30g=150 kal
        Tämä on laihduttajalle paljon.Normaalisti näitä SAA syödä 3 kertaa enemmän

        Normaalisti kun en laihduta kakkupalankin koko ON vähintään 50-70g ja karkkia syön vähintään 200g 800 kal joka päivä

        Normaalisti ruoka-aterian paino saa olla 600g.Ainoastaan roskaruokaa pitää syödä vähemmän.Laihtumisen jälkeen tulen ainakin rajoittamaan pullan,leivän ja karkin syöntiä pysyvästi.Määrät saa tietysti olla suuremmat kuin nyt mutta mitään 4000-5500 kalorin annoksia otan jatkossa vain korkeintaan kerran viikossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Normaalisti ruoka-aterian paino saa olla 600g.Ainoastaan roskaruokaa pitää syödä vähemmän.Laihtumisen jälkeen tulen ainakin rajoittamaan pullan,leivän ja karkin syöntiä pysyvästi.Määrät saa tietysti olla suuremmat kuin nyt mutta mitään 4000-5500 kalorin annoksia otan jatkossa vain korkeintaan kerran viikossa.

        Kyllä se vaan niin on että JOS osaa syödä oikein EI LIHO vaikka syö herkkuja JA syö paljon illalla.


    • Anonyymi

      Montako vuotta tuo Karkki-Rotta, Kakku-Riippuvainen on laihdutellut hiihtämällä?

      Hän tuntee hyvin kcal, mutta katsoisi nyt samalla, millä hän kehoaan myrkyttää!
      Finellistä saa tietoa, kuten googlaamalla terveyden huollosta.

      Tuo kcal on sokeria, palmurasvoja, niitä kiellettyjä, halpoja, kemikaaleja.

      Kuules nyt, Papparainen, kun hiihtelet siellä ladulla ja tuuletat aivojasi raikkaalla ilmalla, niin aatteles, miten kehosi voisi paremmin, kun saisit nuo kcal hedelmien ja vihannesten vitamiineista ja hivenaineita ja kuiduista. Kehosi uudistuisi aivan toisella tavalla.

      Olet mitä syöt. Sokeri vaikuttaa sinun mieleesi ja kehoosi kielteisesti.
      Pienempi paha olisi se juusto ruisleipä, mikä lihottaa. 😆 Karkki ei lihota!🤣
      Pysyisit paremmin ladulla.

      • Anonyymi

        Hän itse asiassa ei ole papparainen, vaan palstan ehkä kovakuntoisin nainen. Ollut aikoinaan SM-tason hiihtäjiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän itse asiassa ei ole papparainen, vaan palstan ehkä kovakuntoisin nainen. Ollut aikoinaan SM-tason hiihtäjiä.

        Ilmankos hän vaikuttaa naismaisen hysteeriseltä! Minulla on samoja oireita, kun saan jotain päähäni. Hysteerinen itsepäisyys! 😆🤣
        Naisella on ihan ymmärrettävää tuo karkki-kakku tarve!
        Kolottaa miestenkin karkkihammas, mutta hiihtäjättären tapa on ihan eri asia.

        Tosi hauska mimmi! Tykkään siitä, että naiset liikkuvat ja pitävät kuntoaan yllä!
        Kertoisi hiukan niistä hiihtoharrastuksiensa aloituksesta🤩 ja saavutuksistaan.


      • Anonyymi

        Olen laihduttanut jo noin 45 vuotta.Aina kun olen lihonut,olen laihduttanut ne heti pois.
        Ennen olen AINA ihonut takaisin(takaisinlihomisprosenttini on ollut ennen 100%,mutta nyt kun olen oppinut syömään oikein painoni ON pysynyt samassa.

        Liikuntaa harrastava saa syödä MYÖS terveellistäkin ruokaa enemmän kuin sohvaperuna.
        Yeensä noin puolet kaloreistani ON terveellistä ruokaa.
        On kyllä monesti ennen ollut niinkin että 90% on tullut roskaruuasta.Olo on ollut aina silloin erittäin huono päänsärkyä ja kovaa väsymystä.Hiilihydraatti on liikaa käytettynä myrkky.
        Jos tarve on vain 400g ja syö vaikka 600-800g olo on erittäin huono,ja lihoo nopeasti.

        Mitä liikaasyönti aiheuttaa
        https://www.youtube.com/watch?v=aNLo-yiqeqw&t=7s


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen laihduttanut jo noin 45 vuotta.Aina kun olen lihonut,olen laihduttanut ne heti pois.
        Ennen olen AINA ihonut takaisin(takaisinlihomisprosenttini on ollut ennen 100%,mutta nyt kun olen oppinut syömään oikein painoni ON pysynyt samassa.

        Liikuntaa harrastava saa syödä MYÖS terveellistäkin ruokaa enemmän kuin sohvaperuna.
        Yeensä noin puolet kaloreistani ON terveellistä ruokaa.
        On kyllä monesti ennen ollut niinkin että 90% on tullut roskaruuasta.Olo on ollut aina silloin erittäin huono päänsärkyä ja kovaa väsymystä.Hiilihydraatti on liikaa käytettynä myrkky.
        Jos tarve on vain 400g ja syö vaikka 600-800g olo on erittäin huono,ja lihoo nopeasti.

        Mitä liikaasyönti aiheuttaa
        https://www.youtube.com/watch?v=aNLo-yiqeqw&t=7s

        En minä ole mitenkään poikkeava ihminen.Tämä on TOTUUS että melkein kaikki lihovat takaisin.Takaisinihomisen syy on se että EI osata syödä oikein.

        Monille käy lopulta niin että eivät jaksa enään laihduttaa,koska lihovat AINA kaiken takaisin.Lihomisen seuraukena tulee sitten kaikelaisia kivuliaita sairauksia ja joutuu syömään kaikenlaisia kalliita lääkkeitä joihin ei monilla olisi edes varaa.

        Laihana elämän laatu on huomattavasti parempaa kuin lihavana.Siinä ei ole mitään järkeä syödä itseään hengiltä.
        Olen huomannut että ihmiset tekevät paljon muutakin tyhmiä asioita kuin itsensä lihottaminen.Esim kaduilla kävellään liukkailla keleillä ilman liukuesteitä.Nastarenkaitakin on talvella pyörissä hyvin harvoilla.Kaatuminen ON erittäin vaarallista.Käsi saattaa murtua,voi saada aivotärähdyksen yms
        Vesisateessa ajetaan pyörällä ilman sadeviittaa.Auton laseja ei suojata talvella suojapeitteellä,mikä on sekin täysin järjetön teko.Ikkunanlasin suoja ON erittäin hyvä,MUTTA sitä pitää OSATA käyttää.Sitä ei saa koskaan laittaa märän päälle koska se jäätyy siihen kiinni kun tulee pakkasta.Sitä pitää aina välillä kuivata jos se pääsee kastumaan.

        Liukastumiseen kuolee suomessa vuodessa 1200 ihmistä.Loukkautuneita on moninkertainen määrä,luita poikki,murtumia yms
        https://www.ts.fi/uutiset/1074174187


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä ole mitenkään poikkeava ihminen.Tämä on TOTUUS että melkein kaikki lihovat takaisin.Takaisinihomisen syy on se että EI osata syödä oikein.

        Monille käy lopulta niin että eivät jaksa enään laihduttaa,koska lihovat AINA kaiken takaisin.Lihomisen seuraukena tulee sitten kaikelaisia kivuliaita sairauksia ja joutuu syömään kaikenlaisia kalliita lääkkeitä joihin ei monilla olisi edes varaa.

        Laihana elämän laatu on huomattavasti parempaa kuin lihavana.Siinä ei ole mitään järkeä syödä itseään hengiltä.
        Olen huomannut että ihmiset tekevät paljon muutakin tyhmiä asioita kuin itsensä lihottaminen.Esim kaduilla kävellään liukkailla keleillä ilman liukuesteitä.Nastarenkaitakin on talvella pyörissä hyvin harvoilla.Kaatuminen ON erittäin vaarallista.Käsi saattaa murtua,voi saada aivotärähdyksen yms
        Vesisateessa ajetaan pyörällä ilman sadeviittaa.Auton laseja ei suojata talvella suojapeitteellä,mikä on sekin täysin järjetön teko.Ikkunanlasin suoja ON erittäin hyvä,MUTTA sitä pitää OSATA käyttää.Sitä ei saa koskaan laittaa märän päälle koska se jäätyy siihen kiinni kun tulee pakkasta.Sitä pitää aina välillä kuivata jos se pääsee kastumaan.

        Liukastumiseen kuolee suomessa vuodessa 1200 ihmistä.Loukkautuneita on moninkertainen määrä,luita poikki,murtumia yms
        https://www.ts.fi/uutiset/1074174187

        "Liukastumiseen kuolee suomessa vuodessa 1200 ihmistä."

        Tuo ei pidä paikkaansa, ainakaan tilastokeskuksen kuolemansyyntilastojen mukaan.

        En jaksa nyt tarkistaa viimeisiä lukuja, mutta perinteisesti, kaatuamis-, liukastumis- ja putoamisonnettomuuksissa on kuollut noin 700 henkeä vuodessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Liukastumiseen kuolee suomessa vuodessa 1200 ihmistä."

        Tuo ei pidä paikkaansa, ainakaan tilastokeskuksen kuolemansyyntilastojen mukaan.

        En jaksa nyt tarkistaa viimeisiä lukuja, mutta perinteisesti, kaatuamis-, liukastumis- ja putoamisonnettomuuksissa on kuollut noin 700 henkeä vuodessa.

        Höpsis, kyllä niitä on ollut n. 1200 viime vuosina.

        https://pxnet2.stat.fi/PXWeb/sq/6e81fba5-2225-4797-b797-2e1293166ee0


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Liukastumiseen kuolee suomessa vuodessa 1200 ihmistä."

        Tuo ei pidä paikkaansa, ainakaan tilastokeskuksen kuolemansyyntilastojen mukaan.

        En jaksa nyt tarkistaa viimeisiä lukuja, mutta perinteisesti, kaatuamis-, liukastumis- ja putoamisonnettomuuksissa on kuollut noin 700 henkeä vuodessa.

        2017 kaatumis ja putoamistapaturmat 1200.Voi olla että pelkät liukastumiset on 800

        https://www.tilastokeskus.fi/til/ksyyt/2016/ksyyt_2016_2017-12-29_tie_001_fi.html


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä ole mitenkään poikkeava ihminen.Tämä on TOTUUS että melkein kaikki lihovat takaisin.Takaisinihomisen syy on se että EI osata syödä oikein.

        Monille käy lopulta niin että eivät jaksa enään laihduttaa,koska lihovat AINA kaiken takaisin.Lihomisen seuraukena tulee sitten kaikelaisia kivuliaita sairauksia ja joutuu syömään kaikenlaisia kalliita lääkkeitä joihin ei monilla olisi edes varaa.

        Laihana elämän laatu on huomattavasti parempaa kuin lihavana.Siinä ei ole mitään järkeä syödä itseään hengiltä.
        Olen huomannut että ihmiset tekevät paljon muutakin tyhmiä asioita kuin itsensä lihottaminen.Esim kaduilla kävellään liukkailla keleillä ilman liukuesteitä.Nastarenkaitakin on talvella pyörissä hyvin harvoilla.Kaatuminen ON erittäin vaarallista.Käsi saattaa murtua,voi saada aivotärähdyksen yms
        Vesisateessa ajetaan pyörällä ilman sadeviittaa.Auton laseja ei suojata talvella suojapeitteellä,mikä on sekin täysin järjetön teko.Ikkunanlasin suoja ON erittäin hyvä,MUTTA sitä pitää OSATA käyttää.Sitä ei saa koskaan laittaa märän päälle koska se jäätyy siihen kiinni kun tulee pakkasta.Sitä pitää aina välillä kuivata jos se pääsee kastumaan.

        Liukastumiseen kuolee suomessa vuodessa 1200 ihmistä.Loukkautuneita on moninkertainen määrä,luita poikki,murtumia yms
        https://www.ts.fi/uutiset/1074174187

        Olet aivan oikeassa siinä, että se naisten jojottelu alkaa hormoonien vaikuttaessa enemmän.
        Minäkin olen laihduttanut keski-ikään tullessani kai joka vuosi.
        Talvisin sitä istuu ja saa niitä vilustumispuuskia vähää väliä.
        Kuten nyt ja vaikea main kuin syksyn aikana jo muutaman kerran.
        Sitä on vuodepotilaana, eikä ehdi jaloilleen tarpeeksi kauan voidakseen liikkua.
        Tammikuussa tulee sitten se vatsa influenssa oksennuksineen joten ei jumpata.
        Helmikuussa huhtikuuhun pikku kuumetta ja töitten rästittymisiä.
        Taas saan jättää sen 5kg:n trimmauksen ensi toukokuusta eteenpäin.
        Valtavan hyvää jos nyt onnistun säilyttämään tämän 6-8kg:n pudotuksen.
        Mutta näin se on ollut että minun 40nr vaatteet pysyvät kaapin takaosissa.
        Yritän tyytyä yougaan, kun olen tästä vironnut ja vahvistunut.
        Hanne


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet aivan oikeassa siinä, että se naisten jojottelu alkaa hormoonien vaikuttaessa enemmän.
        Minäkin olen laihduttanut keski-ikään tullessani kai joka vuosi.
        Talvisin sitä istuu ja saa niitä vilustumispuuskia vähää väliä.
        Kuten nyt ja vaikea main kuin syksyn aikana jo muutaman kerran.
        Sitä on vuodepotilaana, eikä ehdi jaloilleen tarpeeksi kauan voidakseen liikkua.
        Tammikuussa tulee sitten se vatsa influenssa oksennuksineen joten ei jumpata.
        Helmikuussa huhtikuuhun pikku kuumetta ja töitten rästittymisiä.
        Taas saan jättää sen 5kg:n trimmauksen ensi toukokuusta eteenpäin.
        Valtavan hyvää jos nyt onnistun säilyttämään tämän 6-8kg:n pudotuksen.
        Mutta näin se on ollut että minun 40nr vaatteet pysyvät kaapin takaosissa.
        Yritän tyytyä yougaan, kun olen tästä vironnut ja vahvistunut.
        Hanne

        Jos kalorit menee punaisen puolelle,pitää heti 3-4 vähempikalorista päivää.EI varmasti liho takaisin.
        Jos laji on hiihto pitää juoda vähintään 2 litraa päivässä vähäkalorista juomaa koska hiihdossa hikoilu on erittäin runsasta.Kylmällä pitää pukeutua hyvin ja siitä tulee kova hiki. Jos ei juo tulee nestevajaus.
        Alan nyt itse käyttämään rautaa koska se lisää kaikkien muitten ravintoaineitten imeytymistä.Esim verilätyissä on paljon rautaa.Sitä kun syö puolukkahillon kanssa saa myös marjoja ja rasvaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kalorit menee punaisen puolelle,pitää heti 3-4 vähempikalorista päivää.EI varmasti liho takaisin.
        Jos laji on hiihto pitää juoda vähintään 2 litraa päivässä vähäkalorista juomaa koska hiihdossa hikoilu on erittäin runsasta.Kylmällä pitää pukeutua hyvin ja siitä tulee kova hiki. Jos ei juo tulee nestevajaus.
        Alan nyt itse käyttämään rautaa koska se lisää kaikkien muitten ravintoaineitten imeytymistä.Esim verilätyissä on paljon rautaa.Sitä kun syö puolukkahillon kanssa saa myös marjoja ja rasvaa.

        Totta, että reippaassa liikunnassa on pukeuduttava oikein. Minulla on hikoiluun sopivasta materiaalista alusvaatteita. Myös villavaatteita. Mutta olen käyttänyt pumpulisia ja ne kun kostuvat niin kylmettyy. Vielä jalatkin kastuivat rännässä. Siinä syytä.
        Tuo raudansaanti on tärkeää. Minua ei voitu leikata huonojen veriarvojen tähden.
        Alan ottaa taas Mivitotal, Blutsaft ja massa punajuurta.
        Yritän tässä huuhtoa nenää suolaliuoksella ja gurklata vahvemmalla suolavedellä.
        Nyt maistuu sipulimaito, kanannahkaliemi, sitruuna, valkosipuli...
        Hanne


    • Anonyymi

      Kivaa, että tulit kertomaan. Tule jutuistasi aina hyvälle tuulelle. Olet niin touhukas ja innoissasi aina mitä teetkin. Sinähän niillä pihdeillä mittaat tuloksia?
      Itsekin lopulta löysin ne, pihdit, että mitata Fläsän hupenemista.

      Vielä mahdun pienempiin vaatteisiin, mutta painoa on tullut lisää 2kg.
      Johtuu siitä, että en ole voimistellut ja HIITtaillut, mikä vie minulta painoa.
      Luin, että rasva muuttuu liikkuessa höyryksi ja kai siksi kävelyt ja hölkkä, hiihtely ovat niin tehokkaita. Hengityksen ja hikoilun kautta ne rasvat hupenee.

      Koko marraskuu meni istuen ja laiskotellen. Vain - 6kg keväästä.
      Jaksan laihduttaa vain noin kuukauden verran kerrallaan. Sitten normaalisyöntiä.
      Tänään olen syönyt koko 1kg persimoneja, kaki, miksi niitä nimitetään.
      Kun aamusta alkaa niin ehtii iltaan mennessä! 😁 Niin makeaa, että käyvät karkista ja pahaa oloa nyt. Mutta muuta en paljon olekaan syönyt kahvin lisäksi.

      En uskalla mennä liukastelemaan ulos, mutta partyteltassa on Nordik Walker.
      Se on niitä stepperin tapaisia hiihtovälineitä. Ei kovin tehokas ilman kumiremmejä vastustukseksi. Mutta auttaa olemaan liikkeessa ja kyllä siinäkin hien saa pintaan ja hengästyy.

      168cm ja aion pudottaa vielä muutaman kg. Niin, että tuntuu kevyeltä.
      Nyt on ähky olo liiasta hiilihydraateista. Mutta huomenna ne olisivat olleet liian kypsiä. En halua heittää ruokaa pois.

      Jatketaan harjoituksia.
      Hanne

      • Anonyymi

        Minäkin pidän hänestä. Olen aina pitänyt erilaisista massasta poikkeavista ihmisistä, päinvastoin kuin palstan ahdistunut nuoriso, joka ivaa armottomasti jokaista normista poikkeavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin pidän hänestä. Olen aina pitänyt erilaisista massasta poikkeavista ihmisistä, päinvastoin kuin palstan ahdistunut nuoriso, joka ivaa armottomasti jokaista normista poikkeavaa.

        Nuoret eivät kykene seisomaan omilla jaloillaan. Bambit kaipaavat tykea ja turvaa.
        Olen ollut vähää väliä kuumeessa ja yskässä. Taas olen sä, nkypotilas.
        Siinä yksi syy, että ei uskalla sydämen tähden voimistella, ulkoilla.
        Isän ja äidin poismeno johtui sydämestä.


    • Anonyymi

      Avauksessa näkyy jälleen pilailutarkoitus, joka piristää päivää. Kiitos.

      Kukaanhan ei voi laihduttaa samalla tavalla vuodesta toiseen, pitäisihän edes jotakin kuitenkin tapahtua. Pihtimitta on ollut vuosia muutaman millin tasolla toisistaan, hiihtää tai ei.

      Nuorisobambit eivät vain ymmärrä kunnon vanhan ajan pilailua.

      • Anonyymi

        Pihtimitastani on jo numerot kuluneet niin mittatulos ei ole enää oikein tarkka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pihtimitastani on jo numerot kuluneet niin mittatulos ei ole enää oikein tarkka.

        Pihdeillä saa luotettavaa mittausta ja tulos kannustaa jatkamaan.
        Hanne


    • Anonyymi

      Nyt kova reeni päälle ja herkut pois 4 jäksi päiväksi.Kalorit 1500

      • Anonyymi

        Kokeilen nyt 2200 kalorilla.1500 ei minulla toimi.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      "Saa siis syödä karkkia ja pullaakin ja syödä paljon illalla niin EI liho ja vähäinenkin liikunta riittää.(pitää vain tietää tarkasti päivän aikana syödyt kalorit.Ne ei saa ylittyä yhtään.JO 250 kalorin ylitys päivässä lihottaa 1 kg kuukaudessa.
      Tässä yksi jojolaihduttaja"

      Kiitos kun esittelet itsesi. Kalorien laskeminen on hauskaa mutta ei käytännössä mitään hyötyä. Jatka kirjoittamaasi malliin mutta älä ylläty kun jojoilu jatkuu.

      • Anonyymi

        Onko siis ratkaisuna DietDoctorin sivut?


      • Anonyymi

        Mitenkäs kun siellä sanotaan, ettei ketodieetistä olekaan hyötyä pitkällä aikavälillä (stark evidens)?


      • Anonyymi

        Toimii se,EN OLE nyt lihonut yhtään.Nämä kaksi YKSINKERTAISTA toimenpidettä

        1 vähennetty pullan ja kakun syömistä puolella,vähentämällä puolella kahvin juontia.(puolet vähemmän kahvia puolet vähemmän pullaa ja kakkua)
        2 vähennetty aamu ja päiväsyöntiä puolella
        - edelleen illalla SOPIVAN runsasta syöntiä ennen nukkumaan menoa 2 kertaa .

        (karkkia olen edelleen syönyt liikaa,vielä sitä pitää vähentää ainakin laihdutuksen ajaksi 80%
        Enemmän SAA syödä sitten kun ON laihtunut,ja kakkupalatkin SAA olla sitten suurempia)

        Näilläkin toimenpiteillä kalorini ON pienentynyt päivässä 1000-1500 kaloria enkä ole sen takia lihonut,vaikka EN ole harrastanut liikuntaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenkäs kun siellä sanotaan, ettei ketodieetistä olekaan hyötyä pitkällä aikavälillä (stark evidens)?

        "Mitenkäs kun siellä sanotaan, ettei ketodieetistä olekaan hyötyä pitkällä aikavälillä (stark evidens)?"

        Misssä????


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toimii se,EN OLE nyt lihonut yhtään.Nämä kaksi YKSINKERTAISTA toimenpidettä

        1 vähennetty pullan ja kakun syömistä puolella,vähentämällä puolella kahvin juontia.(puolet vähemmän kahvia puolet vähemmän pullaa ja kakkua)
        2 vähennetty aamu ja päiväsyöntiä puolella
        - edelleen illalla SOPIVAN runsasta syöntiä ennen nukkumaan menoa 2 kertaa .

        (karkkia olen edelleen syönyt liikaa,vielä sitä pitää vähentää ainakin laihdutuksen ajaksi 80%
        Enemmän SAA syödä sitten kun ON laihtunut,ja kakkupalatkin SAA olla sitten suurempia)

        Näilläkin toimenpiteillä kalorini ON pienentynyt päivässä 1000-1500 kaloria enkä ole sen takia lihonut,vaikka EN ole harrastanut liikuntaa.

        Tässä sitä köhii kuumeisena, kurkku arkana oten en ole harrastanut muuta liikuntaa kuin sängystä suosikki tuolille löhömään.
        Kurkusta ei mene muuta alas kuin kanannahka liemi rahkalla vahvistettuna, että saa hiukan proteiinia. Omenaa tulee pureskeltua ja sipulimaito juotua.
        Kahvini koostuu 1/2dl kaurakermaa vaahdotetaan, cayannepippuria ja vaniljasokeria ja hiukka suklaata, niin ei tarvitse pullaa tai kakkua sen kahvin kanssa.
        Vettä tulee juotua kuumana vähää väliä. Lääkettä samoin.
        Tätä tahtia kun jatkaa, niin ne pari hössö kg:tä karisee sopivasti.
        Kuivaa vaatetta saa etsiä koko ajan, kun hikoilee.
        Sellaista tämä elämä nyt on 4:n rokotuksen kanssa.
        Sain 3 kovid ja 1 syysflunssa rökötystä ja kipeä olen.
        Olenko säästynyt sairaalakäynniltä, sitä en tiedä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä sitä köhii kuumeisena, kurkku arkana oten en ole harrastanut muuta liikuntaa kuin sängystä suosikki tuolille löhömään.
        Kurkusta ei mene muuta alas kuin kanannahka liemi rahkalla vahvistettuna, että saa hiukan proteiinia. Omenaa tulee pureskeltua ja sipulimaito juotua.
        Kahvini koostuu 1/2dl kaurakermaa vaahdotetaan, cayannepippuria ja vaniljasokeria ja hiukka suklaata, niin ei tarvitse pullaa tai kakkua sen kahvin kanssa.
        Vettä tulee juotua kuumana vähää väliä. Lääkettä samoin.
        Tätä tahtia kun jatkaa, niin ne pari hössö kg:tä karisee sopivasti.
        Kuivaa vaatetta saa etsiä koko ajan, kun hikoilee.
        Sellaista tämä elämä nyt on 4:n rokotuksen kanssa.
        Sain 3 kovid ja 1 syysflunssa rökötystä ja kipeä olen.
        Olenko säästynyt sairaalakäynniltä, sitä en tiedä.

        Hmm. Et ole massiivikalorihöpöttäjä etkä oikein vaikuta kanannahkamieheltäkään, vaikka juotkin kanannahkaliemirahkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toimii se,EN OLE nyt lihonut yhtään.Nämä kaksi YKSINKERTAISTA toimenpidettä

        1 vähennetty pullan ja kakun syömistä puolella,vähentämällä puolella kahvin juontia.(puolet vähemmän kahvia puolet vähemmän pullaa ja kakkua)
        2 vähennetty aamu ja päiväsyöntiä puolella
        - edelleen illalla SOPIVAN runsasta syöntiä ennen nukkumaan menoa 2 kertaa .

        (karkkia olen edelleen syönyt liikaa,vielä sitä pitää vähentää ainakin laihdutuksen ajaksi 80%
        Enemmän SAA syödä sitten kun ON laihtunut,ja kakkupalatkin SAA olla sitten suurempia)

        Näilläkin toimenpiteillä kalorini ON pienentynyt päivässä 1000-1500 kaloria enkä ole sen takia lihonut,vaikka EN ole harrastanut liikuntaa.

        Tein nyt vähän pieniä muutoksia syömiseeni.klo 15.00 oikeaa ruokaa 500 kaloria roskaruoka 400 kal.Iltaruuasta pois 600 kal.Kalorit pysyy suunnilleen samana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tein nyt vähän pieniä muutoksia syömiseeni.klo 15.00 oikeaa ruokaa 500 kaloria roskaruoka 400 kal.Iltaruuasta pois 600 kal.Kalorit pysyy suunnilleen samana.

        Syötkö mitään vitamiini- tai kivennäisainetabletteja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tein nyt vähän pieniä muutoksia syömiseeni.klo 15.00 oikeaa ruokaa 500 kaloria roskaruoka 400 kal.Iltaruuasta pois 600 kal.Kalorit pysyy suunnilleen samana.

        Nyt on niin ähky olo että en varmasti nyt syö mitään koko illan aikana.Yleensä illalla on ollut kova nälkä.Nyt kun söin klo 15.00 vähän enemmän kuin yleensä teki tämän ähkyn.
        Nyt täytyykin tehdä niin että syö illalla sen mukaan miten on nälkä,eikä niin että syö aina tasaisesti saman verran joka päivä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syötkö mitään vitamiini- tai kivennäisainetabletteja?

        Ainoastaan kalanmaksaöljyä aamuisin 1 rkl ja nyt olen huolehtinut raudan saannista.Se vaikuttaa kymmenien ravintoaineitten imeytymiseen.Rautaa saa parhaiten verestä.

        En käytä mitään lisäravinteita.Kaikki ravintoaineet saa oikeasta ruuasta.Olen niitä joskus vähän ostanut , ne olen kaikki pistänyt roskiin.Kannattaa ostaa ennemmin oikeaa ruokaa niilläkin rahoilla.
        Kalanmaksaöljyäkään ei tarvitse silloin käyttää jos syö rasvaista kalaa.


      • Anonyymi

        Korsord, suduko, kcal lasku on samaa aivovoimistelua. 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on niin ähky olo että en varmasti nyt syö mitään koko illan aikana.Yleensä illalla on ollut kova nälkä.Nyt kun söin klo 15.00 vähän enemmän kuin yleensä teki tämän ähkyn.
        Nyt täytyykin tehdä niin että syö illalla sen mukaan miten on nälkä,eikä niin että syö aina tasaisesti saman verran joka päivä.

        Söin kuitenkin ne mitä ennenkin,ja hyvin maistui hyvällä ruokahalulla.Teenkin nyt niin että nostan laihdutuskalorit 2500 päivässä koska nyt on päällä kova hiihtoreeni.

        Liian pienillä laihdutusaloreilla laihdutuksessa tulee myöhemmin vain pohjaton nälkä,JA lihoo kaiken takaisin.

        Pohjaton nälkä.Aiheesta löytyy asiaa lisää gooklettamalla
        http://syomishairiokeskus.blogspot.com/2019/05/pohjaton-nalka-ja-loputtomalta-tuntuva.html


    • Anonyymi

      Tuo iltasyöminen tuntuu oudolta: syöt illalla mahasi täyteen ja aamuun mennessä kaikki energia mitä ei ole yön aikana kulunut, on muuttunut rasvaksi.
      Laihduttaja tekee juuri päinvastoin, jättää illalla syömättä jolloin elimistö polttaa yön aikana vyötärölle varastoitunutta rasvaa pois.

      • Anonyymi

        Ei pidä paikkansa.Sillä ei ole mitään väliä mihin aikaan syö.Vuorokauden aikana syöty energiamäärä ja kalorivaje ratkaisee. Olen laihtunut aina vaikka olen syönyt illalla.

        Elimistössä EI ole kelloa.
        https://www.is.fi/laihdutus/art-2000001019504.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä paikkansa.Sillä ei ole mitään väliä mihin aikaan syö.Vuorokauden aikana syöty energiamäärä ja kalorivaje ratkaisee. Olen laihtunut aina vaikka olen syönyt illalla.

        Elimistössä EI ole kelloa.
        https://www.is.fi/laihdutus/art-2000001019504.html

        Päinvastoin iltasyönnistä on vain hyötyä.Hiilihydraatti väsyttää,ja antaa hyvät yöunet.
        Jos menee tyhjällä mahalla nukkumaan ei saa kunnolla unta ja yöunet jää lyhyeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päinvastoin iltasyönnistä on vain hyötyä.Hiilihydraatti väsyttää,ja antaa hyvät yöunet.
        Jos menee tyhjällä mahalla nukkumaan ei saa kunnolla unta ja yöunet jää lyhyeksi.

        Silloin voisi ottaa pienen kaura-annoksen maksuun unilääkkeeksi.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä paikkansa.Sillä ei ole mitään väliä mihin aikaan syö.Vuorokauden aikana syöty energiamäärä ja kalorivaje ratkaisee. Olen laihtunut aina vaikka olen syönyt illalla.

        Elimistössä EI ole kelloa.
        https://www.is.fi/laihdutus/art-2000001019504.html

        Liian suurella aamu ja päiväsyömisellä on vain lihottava vaikutus,KOSKA sitä syö illalla KUITENKIN vaikka päättää sen että nyt ei syödä illalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä paikkansa.Sillä ei ole mitään väliä mihin aikaan syö.Vuorokauden aikana syöty energiamäärä ja kalorivaje ratkaisee. Olen laihtunut aina vaikka olen syönyt illalla.

        Elimistössä EI ole kelloa.
        https://www.is.fi/laihdutus/art-2000001019504.html

        «Elimistössä EI ole kelloa.
        https://www.is.fi/laihdutus/art-2000001019504.html»

        Tuo oli jonkun amerikkalaisen hihhuliterapeutin kirjoitus. Etkö löytänyt asiantuntijaa, sellaisia olisi löytynyt Suomestakin?

        ” Viime aikoina on tullut paljon tutkimustietoa, jonka mukaan kalorit eivät ole pelkkiä kaloreita kaikkina aikoina yhtä lailla. Ihmisen hormonaalinen ja aineenvaihdunnallinen tila illalla ja yöllä on sellainen, että myöhään nautittu energia muuttuu helpommin varastoituvaksi, erityisesti jos on kysymys vähän liikkuvasta ihmisestä. Aamulla aikaisemmin nautitut kalorit taas tulevat hyödynnetyiksi energiana, Rissanen selittää.”

        https://www.laakarilehti.fi/ajassa/ajankohtaista/iltakalori-jaa-aamukaloria-helpommin-vyotarolle/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liian suurella aamu ja päiväsyömisellä on vain lihottava vaikutus,KOSKA sitä syö illalla KUITENKIN vaikka päättää sen että nyt ei syödä illalla.

        Jos ihminen PÄÄTTÄÄ, että hän ei syö illalla, niin EIHÄN HÄN SILLOIN SYÖ illalla. Siitä on kaksinkertainen hyöty, päivittäinen energiansaanti pienenee ja aamuyöllä kun elimistö polttaa pääasiassa pelkkää rasvaa rasvanpolttoaika pitenee.
        Tyhjemmällä vatsalla nukkuu yhtä hyvin ja yhtä pitkään, jos sitä uskaltaa kokeilla. Kokemusta on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloin voisi ottaa pienen kaura-annoksen maksuun unilääkkeeksi.

        Itse saatan syödä ilalla hedelmän, omenan tai mandariinin. Eikä mitään muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ihminen PÄÄTTÄÄ, että hän ei syö illalla, niin EIHÄN HÄN SILLOIN SYÖ illalla. Siitä on kaksinkertainen hyöty, päivittäinen energiansaanti pienenee ja aamuyöllä kun elimistö polttaa pääasiassa pelkkää rasvaa rasvanpolttoaika pitenee.
        Tyhjemmällä vatsalla nukkuu yhtä hyvin ja yhtä pitkään, jos sitä uskaltaa kokeilla. Kokemusta on.

        "Jos ihminen PÄÄTTÄÄ, että hän ei syö illalla, niin EIHÄN HÄN SILLOIN SYÖ illalla. "

        Yliarvioit ihmisen vaikutusmahdollisuudet oman elimistönsä toimintojen yläpuolelle, aika raskaalla kädellä.

        Nälkä ja nälkähormoonit on sellaisia välineitä että niitä vastaan painiessa et selviä voittajana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos ihminen PÄÄTTÄÄ, että hän ei syö illalla, niin EIHÄN HÄN SILLOIN SYÖ illalla. "

        Yliarvioit ihmisen vaikutusmahdollisuudet oman elimistönsä toimintojen yläpuolelle, aika raskaalla kädellä.

        Nälkä ja nälkähormoonit on sellaisia välineitä että niitä vastaan painiessa et selviä voittajana.

        Aliarvioit tahdonlujuuden ja rationaalisuuden merkityksen ihmisen menestyksessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aliarvioit tahdonlujuuden ja rationaalisuuden merkityksen ihmisen menestyksessä.

        Arvioni perustuu pelkästään omaan kokemukseeni. Vuosikymmeniä uskottelin itselleni, ettei tyhjän mahan viereen voi mennä nukkumaan, mutta kun lopetin iltapalan syömisen huomasin, ettei se ole ollut mitenkään välttämätön.
        Jos (kun) syön päivällisen illalla n. klo 19, niin ei minulle tule nälkä ennen nukkumaanmenoa (n. klo 24), enkä herää aamulla nälkäisenä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aliarvioit tahdonlujuuden ja rationaalisuuden merkityksen ihmisen menestyksessä.

        Kyllä nälkä tappaa tahdon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä nälkä tappaa tahdon.

        Harvoinpa sitä keskivertosuomalainen näkee nälkää. Lihavuus ei johdu nälästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ihminen PÄÄTTÄÄ, että hän ei syö illalla, niin EIHÄN HÄN SILLOIN SYÖ illalla. Siitä on kaksinkertainen hyöty, päivittäinen energiansaanti pienenee ja aamuyöllä kun elimistö polttaa pääasiassa pelkkää rasvaa rasvanpolttoaika pitenee.
        Tyhjemmällä vatsalla nukkuu yhtä hyvin ja yhtä pitkään, jos sitä uskaltaa kokeilla. Kokemusta on.

        Minulla iltasyönti toimii ainakin.En ole koskaan syönyt aamulla,enkä tule syömään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla iltasyönti toimii ainakin.En ole koskaan syönyt aamulla,enkä tule syömään.

        Jos ette itse osaa päättää, niin tässä teille aikataulu:

        - klo 7: aamiainen
        - klo 11: lounas
        - klo 14.15: välipala
        - klo 17.30: päivällinen
        - klo 20:30: iltapala

        Jos on kysyttävää, [email protected]

        PS. Kasviksia on syytä syödä joka aterialla, jotta puolen kilon suositusmäärä tulee täyteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ette itse osaa päättää, niin tässä teille aikataulu:

        - klo 7: aamiainen
        - klo 11: lounas
        - klo 14.15: välipala
        - klo 17.30: päivällinen
        - klo 20:30: iltapala

        Jos on kysyttävää, [email protected]

        PS. Kasviksia on syytä syödä joka aterialla, jotta puolen kilon suositusmäärä tulee täyteen.

        Sellainen lisäys, että jos ette syö maksaa, syökää joka päivä puolitoista porkkanaa (n. 120 g) A-vitamiinin puutteen ehkäisemiseksi.

        Jos vielä on kysyttävää, [email protected]


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harvoinpa sitä keskivertosuomalainen näkee nälkää. Lihavuus ei johdu nälästä.

        Jouduin ihan tarkastamaan ja totta, tämä on laihdutus-foorumi. Tuliko se sinulle yllätyksenä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jouduin ihan tarkastamaan ja totta, tämä on laihdutus-foorumi. Tuliko se sinulle yllätyksenä?

        Lihominen ei ole johtunut nälästä, vaan jostain muusta syystä.

        Jos lihavat söisivät vain nälkäänsä, he laihtuisivat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lihominen ei ole johtunut nälästä, vaan jostain muusta syystä.

        Jos lihavat söisivät vain nälkäänsä, he laihtuisivat.

        Missä puhutaan lihavista, tässähän puhutaankin laihduttajista ja heidän tuntemuksistaan. Laihduttajalle tulee nälkä, jos hän syö väärin, kas kun kaikki elintarvikkeet eivät ole tasa-arvoisia. Ei ole laihduttajalle sama syödä 200 kalorilla appelsiineja tai wienereitä.

        Tahdonlujuuden ja rationaalisuuden voi jättää yritysjohtajille. Tavalliselle ihmiselle riittää, kun asettaa painotavoitteen eikä tunne nälkää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä puhutaan lihavista, tässähän puhutaankin laihduttajista ja heidän tuntemuksistaan. Laihduttajalle tulee nälkä, jos hän syö väärin, kas kun kaikki elintarvikkeet eivät ole tasa-arvoisia. Ei ole laihduttajalle sama syödä 200 kalorilla appelsiineja tai wienereitä.

        Tahdonlujuuden ja rationaalisuuden voi jättää yritysjohtajille. Tavalliselle ihmiselle riittää, kun asettaa painotavoitteen eikä tunne nälkää.

        Nälkä ja ruokahalu ovat eri asioita. Fyysinen nälkä ei ala heti aterian jälkeisen kylläisyyden päättymisen jälkeen.


    • Anonyymi

      Siihen MIKSI ei laihdu ON yksinkertainen selitys.Liian vähän liikuntaa.Ei kannata syödä liian vähän.Lisää vain reilusti liikuntaa niin laihtuu varmasti.

      Nyt on luminen talvi joten NYT kannattaa hiihtää paljon.Välineilläkin ON väliä
      Otin nyt käyttöön uudet sukset ja monot mitkä ostin viime vuonna.Ero niihin ensilumen suksiin oli huomattavan suuri.Hiihtonopeus kasvoi melkein puolella ja pito oli erittäin hyvä vaikka latu oli kova ja sitä ei ollut aurattu.
      Päällisin puolin sukset näyttivät aivan samalta.Ne saa varmasti kuntoon suksihuollossa hiottamalla pohja ja teroittamalla suksen reunat
      https://www.xxl.fi/vinkit-ja-neuvot/suksihuolto

      Lisään nyt hiihtoa myös iltaan

      • Anonyymi

        Lykkyä tykö.

        Montako tuntia hiihdät nyt joka päivä?


      • Anonyymi

        Olet nyt kirjoittanut samaisesta hiihdostasi ja pyöräilystä ja pihdeistä vuosikausia! Etkö vieläkään ole tavoitepainossa?


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet nyt kirjoittanut samaisesta hiihdostasi ja pyöräilystä ja pihdeistä vuosikausia! Etkö vieläkään ole tavoitepainossa?

        En ole vielä,MUTTA painaisin ainakin 300 kiloa jos en harrastaisi yhtään liikuntaa,ja sairauksiakin olisi varmasti monenlaisia.

        Ennaltaehkäisen liikunnalla lihomista 30-40 kiloa vuodessa.Terveys on erittäin hyvä.Parempi kuin 30 vuotiaana.Ainoa vaiva on eturauhasen liikakasvu. Nyt kun olen laihtunut lääkettä on tarvinnut ottaa vain joka 3 mas päivä.Harvennan sitä pikkuhiljaa lisääkinTäytyy kokeilla jossakin välissä 4-5 päivän välejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lykkyä tykö.

        Montako tuntia hiihdät nyt joka päivä?

        2-2,5 tuntia,ja voin (ehkä) lisätä sitä välillä vielä iltaankin yhden tunnin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole vielä,MUTTA painaisin ainakin 300 kiloa jos en harrastaisi yhtään liikuntaa,ja sairauksiakin olisi varmasti monenlaisia.

        Ennaltaehkäisen liikunnalla lihomista 30-40 kiloa vuodessa.Terveys on erittäin hyvä.Parempi kuin 30 vuotiaana.Ainoa vaiva on eturauhasen liikakasvu. Nyt kun olen laihtunut lääkettä on tarvinnut ottaa vain joka 3 mas päivä.Harvennan sitä pikkuhiljaa lisääkinTäytyy kokeilla jossakin välissä 4-5 päivän välejä.

        Eturauhanen? Olen psyykkisesti herkkä, ja sain kerran sellaisen näyn, että olisit entinen SM-tason naishiihtäjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole vielä,MUTTA painaisin ainakin 300 kiloa jos en harrastaisi yhtään liikuntaa,ja sairauksiakin olisi varmasti monenlaisia.

        Ennaltaehkäisen liikunnalla lihomista 30-40 kiloa vuodessa.Terveys on erittäin hyvä.Parempi kuin 30 vuotiaana.Ainoa vaiva on eturauhasen liikakasvu. Nyt kun olen laihtunut lääkettä on tarvinnut ottaa vain joka 3 mas päivä.Harvennan sitä pikkuhiljaa lisääkinTäytyy kokeilla jossakin välissä 4-5 päivän välejä.

        "En ole vielä,MUTTA painaisin ainakin 300 kiloa jos en harrastaisi yhtään liikuntaa,ja sairauksiakin olisi varmasti monenlaisia.

        Ennaltaehkäisen liikunnalla lihomista 30-40 kiloa vuodessa."

        Minä painaisin ainakin 1000 kiloa jos en olisi syönyt vähemmän.
        Ennaltaehkäisen vähemmällä syömisellä lihomista ainakin 60 kiloa vuodessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole vielä,MUTTA painaisin ainakin 300 kiloa jos en harrastaisi yhtään liikuntaa,ja sairauksiakin olisi varmasti monenlaisia.

        Ennaltaehkäisen liikunnalla lihomista 30-40 kiloa vuodessa.Terveys on erittäin hyvä.Parempi kuin 30 vuotiaana.Ainoa vaiva on eturauhasen liikakasvu. Nyt kun olen laihtunut lääkettä on tarvinnut ottaa vain joka 3 mas päivä.Harvennan sitä pikkuhiljaa lisääkinTäytyy kokeilla jossakin välissä 4-5 päivän välejä.

        Muutama vuosi sitten huomasin että kyllä minä nyt olen LIIAN lihava,joten päätin heti aloittaa laihduttamisen.Painoni olisi kohta ollut 100 kiloa JOS en olisi aloittanut.
        Tämä eturauhasen liikakasvu on melkein kaikilla yli 60 vuotiailla miehillä.Se on sellainen vaiva että ei pysty virtsaamaan jos ei ota lääkettä.
        Tämänhetkinen painoni on 65 kiloa ja tavoite on edelleen 58-59 kiloa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutama vuosi sitten huomasin että kyllä minä nyt olen LIIAN lihava,joten päätin heti aloittaa laihduttamisen.Painoni olisi kohta ollut 100 kiloa JOS en olisi aloittanut.
        Tämä eturauhasen liikakasvu on melkein kaikilla yli 60 vuotiailla miehillä.Se on sellainen vaiva että ei pysty virtsaamaan jos ei ota lääkettä.
        Tämänhetkinen painoni on 65 kiloa ja tavoite on edelleen 58-59 kiloa.

        Tein laihdutuksessa silloin alussa sen PAHAN virheen että laihdutin liian pienillä hiilihydraateilla.Nykyään hiilihydraatteja on vähintään 330g päivässä,ja se toimii 100 kertaa paremmin kuin vähähiilihydraattinen ruokavalio.
        Esim 200g hiilihydraatteja on aivan liian pieni määrä urheilevalle

        Laillistettu ravitsemusterapeutti annette palsa ( kopioitu tekstistä)
        Kevyttä työtä tekevä nainen joka syö n. 2000 kcal vuorokaudessa, syö hiilihydraatteja 250-300 g. Siihen mahtuu monta ruisleipää, perunaa ja pastaa
        https://keventajat.fi/ruoka/paljonko-hiilihydraatteja/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tein laihdutuksessa silloin alussa sen PAHAN virheen että laihdutin liian pienillä hiilihydraateilla.Nykyään hiilihydraatteja on vähintään 330g päivässä,ja se toimii 100 kertaa paremmin kuin vähähiilihydraattinen ruokavalio.
        Esim 200g hiilihydraatteja on aivan liian pieni määrä urheilevalle

        Laillistettu ravitsemusterapeutti annette palsa ( kopioitu tekstistä)
        Kevyttä työtä tekevä nainen joka syö n. 2000 kcal vuorokaudessa, syö hiilihydraatteja 250-300 g. Siihen mahtuu monta ruisleipää, perunaa ja pastaa
        https://keventajat.fi/ruoka/paljonko-hiilihydraatteja/

        Ruokavalioni sisältää nykyään vain hyvin vähän viljatuotteita ja paljon sokeria karkin muodossa.Se näyttää toimivan erittäin hyvin.Jos syön paljon leipää,pullaa ja muita viljatuotteita päätä särkee koko ajan väsyttää ja lihoo nopeasti.Viljat on huonosti sulavaa ravintoa.Ne ennemmin tukkii suolistoa kuin lisää suolen toimintaa.

        Hyvin sulavaa ruokaa
        https://www.fodmap-keittioni.fi/category/reseptit/ruokaa/page/2/


    • Anonyymi

      Yleensä ylipaino ei kerry tasaisesti joka päivä, vaan ainoastaan niiltä mässäilyaterioilta joilla syömme yli 1000 kilokaloria. Kun vältämme näitä mässäilyaterioita, kykenemme samalla kumoamaan lihoamista. Syö normaalisti, älä mässää!

      Hanskat tiskiin -efekti: https://patrikborg.blogspot.com/2020/04/hanskat-tiskiin-efekti.html

      ” koska haukkasin valkoista leipää ja päivä olikin sitten pilalla niin vedin saman tien koko patongin ja vähän seuraavaa, myöhemmin söin kiukuissani myös jäätelöä puoli litraa hillolla ja olin äksy perheelleni koko illan. Seuraavana päivänäkin ärsytti.”

      • Anonyymi

        Näin se onkin jo 3 messa päivässä lihoo kilon OIKEAA läskiä JOS syö mahan täydeltä kaikkia herkkuja niin että kalorit menee päivässä 4000-5500 (tämän olen todennut tarkalla ruokapäiväseurannalla ja mittauksilla.Kaikki mitat kasvoi yhtä aikaa pihtimitta,vyötärönympärysmitta,paino joten tulos ON luotettava.

        Jos syö 5500 kaloria vain joka toinen viikko yhtenä päivänä EI aiheuta lihomista KOSKA keskimääräinen syöty kalorimäärä kasvaa vain vähän.

        Turvallinen kalorimäärä päivässä on 2500 JOS on kova reeni päällä saa syödä vaikka 3300 joka päivä


    • Anonyymi

      "Ennaltaehkäisen liikunnalla lihomista 30-40 kiloa vuodessa."

      Liikunta on terveellistä, hyödyllistä ja usein jopa hauskaa.

      "Minä painaisin ainakin 1000 kiloa jos en olisi syönyt vähemmän. Ennaltaehkäisen vähemmällä syömisellä lihomista ainakin 60 kiloa vuodessa."

      Hyvä näkemys! Itse laskin, että jos perusaineenvaihduntani olisi ihan minimi, munuaiseni ja lämmöntuotto eivät toimisi eikä kulutusta olisi juuri mitään, painaisin nyt yli 70 tonnia. Vain suu ja hampaat toimisivat. Olen siis nykyisillä elintavoillani ennaltaehkäissyt lihomista 70 000 kilolla elinikiäni aikana. Pelkästään tähän mennessä.

      • Anonyymi

        Kun laskette ehkäistyjä kiloja, otatteko huomioon, että kun mielikuvituspaino kasvaa, mielikuvitusenergiankulutuskin kasvaa ja mielikuvituspainon mielikuvitusnousu hidastuu?


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    6. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    7. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    8. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    9. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    10. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    Aihe