https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000008438791.html
"Homeisen leivän syömisestä on harvemmin suurta haittaa.
Oletko joskus leikannut leivästä homepilkut pois ja syönyt loput? Ei kannattaisi. Yksikin pilkku hometta nimittäin tarkoittaa, että koko leipä on pilalla.
Eviran ylitarkastaja Riina Tolvanen kehottaa kuitenkin noudattamaan niin sanottua turvallisuusperiaatetta eli jättämään homehtuneen leivän ennemmin syömättä kuin ottamaan riskin, vaikka se olisikin pieni. Homeisen leivän syömisellä nimittäin on toki joskus ikäviä seurauksia."
Kaikenlaista sitä, meikäläinen ei kyllä heitä koko leipää pois, jos yhdessä viipaleessa vähän hometta on.
Leikkaan homeisen kohdan pois ja syön leivän, koskaan tullut mitään oireita.
Kerran jouduin heittämään kokonaisen kääretortun roskiin ja se vasta harmitti.
Kaupasta olin juuri ostanut -50% alennuksella ja oletin, että ei ole mitään hometta siinä, kun ei ole koskaan ollut.
Ajattelin, että nyt pääsee herkuttelemaan.
No kääretortun päässä oli vähän hometta ja sen leikkasin pois ja eikun iso viipale ja sitten siitä nauttiman.
No, ei päässyt nauttimaan, maistui änkytäiselle homeelle, sellaiselle kitkerälle homeelle koko kääretorttu, joka kääretortun toinen pää, vaikka oli kaukana homekohdasta,
Kyllä tympi ja harmitti, kun roskiin joutui kääretortun laittamaan.
En jaksanut lähteä kauppaan kääretortun ja kassakuitin kanssa toteamaan, että möitte syömäkelvottoman kääretortun.
Siinä oli varmasti myrkyllistä hometta, kun ei sitä kertakaikkiaan pystynyt syömään, ei leivän home sellaiselle maistu, kun olen maistanut.
Leivän heitän roskiin, jos siinä on niin paljon sinivihreää hometta, että koko leipä on homeen peitossa.
t. Ätmi toteaa.
Kyllä minä syön homeinen leipä
Anonyymi
0
196
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1653080Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3732091- 411881
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii431856Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321431Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931221- 541183
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul329993Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles114973Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53802