Näkemys Työpaikka kiusaamisesta?

Anonyymi

Onko teidän mielestä tämä minkälaista kiusaamista. Minua syrjittiin ja meitä oli noin 20 henkilöä, suurin osa ei mulle puhunut töiden lomassa mitään, ei pyydetty tauoille.
Aina jos joku tuli vapaa ajalla työntekijöistä käymään firmassa, ikinä muhun ei otettu kontaktia.
Muuten siviilissä mulle ihmiset juttelevat ja pitävät mukavana, hauskana, rauhallisena. Muuten mun kanssa on tultu toimeen mutta tuossa firmassa Pöyristyttävää Miksi kukaan ei mulle jutellut yms.
Mun mielestä tuolla oli joku ns. Keskushenkilö joka puhui muut puolelle..

Nyt tarkentui se myös kun deittailu yhtä tyyppiä ja kävi ilmi että hän tuntee mun entisestä työkavereista yhden tyypin.
Oli kuulemma tältä mieheltä kysynyt ketä tapailee noh luultavasti mun nimen maininnut niin lopetti mies saman tien muhun yhteydenpidon.

Minkälaisesta kiusaamis muoto tämä on, melkein rikoksen voisi nostaa.
Kertokaa mielipiteitä?

8

82

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tyypillistä suomalaista vittumaisuutta, työpaikat ovat lastentarhoja missä häiriintyneet otukset muodostavat kuppikuntia joissa kaikki muut haukutaan ja ingnoorataan.

      • Anonyymi

        Juuri näin on. Oikeastaan ne muut puukotetaan verbaalisesti hengiltä. Jätetään vastaamatta tervehdykseen. Yms. Ei riitä että osa porukasta on sitä mieltä että olet mukava ja rehellinen ja hauska tyyppi, jos siellä on yksikin taitava manipuloija joka levittää myrkkyjjään verkostoon. Se vaikuttaa siihen miten uhrin käytös alkaa mennä huonompaan suuntaan, ja sitten hänen on helpompi taivutella myös lähes kaikki hyvää ajattelevatkin omaan näkemykseensä. Uhri alkaa epäillä mielenterveyttään. Kiusaaja nauttii siitä.


    • Anonyymi

      Voiko oikeesti noin mennä että ihan ulkopuolinenkin joka ei ollut kyseisessä firmassa edes töissä niin ottaa etäisyyttä kun yks tyyppi kertonut juttuja. Eihän niissä ole edes mitään perää.

      • Anonyymi

        Totta kai. Itsellenikin eräs manipulaatio esimies (käytän tässä nimeä Esteri)oli aluksi mukava ja sanoi muka luottavasti että tässä firmassa on hyviä tyyppejä mutta että pääasiakasfirmassa puukotetaan välittömästi. Ajan kuluessa selvisikin että totuus oli juurikin toisinpäin, ja hänestä ei pidetty siinä toisessa firmassa koska puukotti itse kaikkia selkään ja levitti keksimiään juoruja. Hänet jopa potkittiin vihaisesti ulos projekteista. Omassa firmassamme myös moni asia oli sekaisin. Varasti kunnian minun tekemistä töistäkin. Jouduin itse outoon tilanteeseen kun sanoin että kyllä minä tämän osaan tehdä, koska tein sen viimeksikin ja siihen toinen sanoi että miten niin teit, koska Esteri sanoi juuri yhteiskokouksessa tehneensä sen itse. Sitten viikon päästä eräs tyyppi tuli kysymään minulta neuvoa lievästi aggressiivisena ja sanoi että miten tämä tehdään, koska sinähän kuulemma tiedät kaikesta kaiken.

        Paljon pahempaakin tapahtui mutta menee varmaankin vielä vuosia ennenkuin olen valmis puhumaan niistä. Yleistä ja kummallista oli että kukaan ei avoimesti hyökännyt Esteriä vastaan hänen kieroiluistaan ja puheistaan. Moni kyllä vaihtoi firmaa.

        Harva on niin itsenäinen tai vakaa, että ei lähde muiden haukkumiseen mukaan. Mutta sitten jää myös ulos piireistä. Näin se menee.


    • Anonyymi

      Itse kun aavistin tämmöisen tapahtuvan kun nimen mainitsi

    • Anonyymi

      Silti ärsyttää tilanne, olin todella ihastunut kyseiseen ihmiseen mutta tämä on ihan uskomatonta Miksi näin voi edes käydä.

      Mulle ei töissä edes puhuttu mitään, aina se olin minä joka kyseli kuulumisia jne. Muut eivät mun kanssa edes halunnut jutella, ihan outo tilanne oli silloin.
      Mun mielestä tuollainen oli Työpaikka kiusaamista

      • Anonyymi

        Olit ehkä uhka jollekkin ja siksi tyyppi päätti eristää muista kertoilemalla kenties satuja. Muut myötäilee pelon takia ettei itse joudu syntipukiksi. Osa porukasta kyllä tietää missä mennään mutteivat puutu. Muista että sinussa ei ole mitään vikaa se on se kateus mikä saa kiusaamaan vaikkei sitä kiusaajat koskaan myönnä. Tiedän ite mistä puhun. Toivottavasti löydät mukavamman työyhteisön missä kohdellaan hyvin. Ja jos tyyppi lakkas pitämästä yhteyttä niin unohda moinen, ansaitset parempaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olit ehkä uhka jollekkin ja siksi tyyppi päätti eristää muista kertoilemalla kenties satuja. Muut myötäilee pelon takia ettei itse joudu syntipukiksi. Osa porukasta kyllä tietää missä mennään mutteivat puutu. Muista että sinussa ei ole mitään vikaa se on se kateus mikä saa kiusaamaan vaikkei sitä kiusaajat koskaan myönnä. Tiedän ite mistä puhun. Toivottavasti löydät mukavamman työyhteisön missä kohdellaan hyvin. Ja jos tyyppi lakkas pitämästä yhteyttä niin unohda moinen, ansaitset parempaa.

        Juuri näin. On tosi ihmeellistä kun täällä löytyy ihmisiä jotka ymmärtävät miten valheiden verkkoa yksi manipulaattori ylläpitää.

        Esim. Jos muissa työpaikoissa sinua kohdellaan hyvin, ja tässäkin aluksi, mutta yhtäkkiä aletaan katsomaan oudosti, ei vastata tervvehdykseen, virnistellään ja supatellaan, niin siellä on joku kiero sadisti joka manipuloi koko firmaa. Jos hän on esimies, niin ei voi muuta kuin olla äärettömän paksunahkainen tai vaihtaa firmaa. Suora hyökkäys kääntyisi vain itseä vastaan. Totuudellahan tuossa paikassa ei ole mitään arvoa, vain sillä millaista pinnallista roolia esittää, ja kuka haukkuu ketä. Kierouden määrä on silmitön ja tyhmyyden.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8036
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      39
      2905
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2482
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2213
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      18
      1866
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      13
      1624
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1479
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1456
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1425
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    Aihe