Kuole, *****?

On aika dumpata vuositttainen avautuminen tänne.

Niin... miten edeltävät 12 kuukautta tai sinnepäin sitten menivät? Ruusuilla tanssimista tämä on ollut, piikit ovat repineet paikat hajalle. Jokainen askel eteenpäin tekee kipeää, tulehtunut mieli vuotaa visvaa ja verta. Olinko ennen näin rikki, vai enkö enää osaa hahmottaa asiaa?

On vain työ. Ei ole muuta kuin työ. Aivoni sumussa minun on leipäni tienattava. Leipäni, se kitkerä käntty, mitä et kuitenkaan uskalla pois heittää. Entä jos ei ole mitään muuta? Huomenna aamulla se odottaa taas. Vatsa löysällä ja hermot kireällä pääsee sorvaamaan jonnin joutavuuksia ja selvittämään sekoiluja, mihin itsellä ei ole osaa eikä arpaa. Onko tämä burnoutia? Olenko vain kyllästynyt? Miten tästä pääsee pois?

Toleranssi ihmisten sietämiseen lähestyy nollaa. Jokainen ihminen on kuin loputon vaatimuslista. Jos en tietoisesti työnnä kaikkia loitommas, teen sen tiedostamatta. Varmasti sen näkee naamasta, kun kaiken nielevä potutus pirskahtelee tipoittain esille. Yritän pitää mölyt mahassani, mutta välillä ilmoille pääsee tahattomia poikkipuolisia murahduksia. En ole varmaan koskaan kokenut olevani osa porukkaa työyhteisössäni, mutta nyt olen alkanut kokea olevani oikeasti hylkiö. Olen sydämellisesti ilahtunut näkökenttäsäni siintävien moninaisten vaihtoehtojen laajasta kirjosta: irtisanoudu ja tee ammatillinen itsemurha, älä irtisanoudu ja tee ammatillinen itsemurha.

Samoista syistä on ihan mahdoton edes harkita keneenkään tutustumisen yrittämistä. Mitä minusta on jäljellä, muuta kuin ärisevä ja muriseva kuori? Kuka haluaa elämäänsä valtameren verran kyynisyyttä, vihaa, kostofantasioita ja itsekeskeistä valitusta? Se on kaikki, mitä minulla on tarjota. Se on kaikki, mitä päässäni pyörii tunnista toiseen, päivästä toiseen, kuukaudesta toiseen. Miten syvälle tähän kuiluun voi pudota, ennen kuin pohja tulee vastaan ja jäljelle jää vain murskaantunut raato? Oi miksi, oi miksi… miksi en ole jo raato?

Elämä ei taida olla minua varten.

7

69

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kun olisi edes se työ. Kyllä, haluan tuntea olevani hyödyllinen edes hetkellisesti, muuta en ole jaksanut tavoitella tai ylläpitää vuosiin.

    • Anonyymi

      Minullakin on vain työ työ työ.
      Elämässäni ei ole mitään muuta sisältöä.
      Saan rahaa siitä tyytyväinen mutta kun eri asia ihmissuhteissa niitä ei ole.
      Kaipaan niitä mutta ei pysty eikä rakkauskaan ole minun juttuni.
      Välillä sapettaa kaikki eikä innosta mikään.
      Mieli alhaalla.
      Tuntuu kuin kaikki olisi päin puuta elämässä...

      • Anonyymi

        Anteeksi tekee avautua jos ei haittaa??
        Sekin siis minulla on ollut ystäviä mutta ei niin rakkaita ja luotettavia enää.
        Yksi ei välitä.. ainostaan silloin kun on tarve saada tukea toiselta kun sitäkin annan niin seuraavana päivänä tulee viesti ettei olekkaan mikään ystävä koskaan ollutkaan.
        Se lyö kovaa kasvoihin niin...piiloviestinä kun tuon luen.
        Kirjoittaa ovelasti mutta tiedän kuinka lukea rivien välistä valitettavasti. . . .
        No toivottavasti hän on onnellinen ei kait siinä ♥️


    • Anonyymi

      Toista se oli UKK:n aloittaessa pitkää presidenttikauttaan.
      Kiitos olkoon edesmenneiden sukupolvien, jotka jaksoivat rakentaa meille kevyempää tulevaisuutta.
      Olin jo kansakouluni käynyt kun Kansaneläkelaki tuli voimaan.
      Silloin jokainen kotiäiti tai ikänsä uurastanut henkilö sai hiukan kuukausittain omaakin rahaa.

      . sotaveteraanin poika.

    • Anonyymi

      Ennen oli vain työtä ja työtä. Nyt ei ole enää mitään. Olen niin tyhjä sisältä etten osaa enää muuta sanoa.

    • Anonyymi

      sun juttuja on hauska lukea.... huomaa että oot eläny erikoisen elämän ja kokemusta henkisistä jutuista !
      Ite oon varmasti nuorempi kun sä ja ei ole kuin se työ jota monessa kirjoituksessa toitotat ja sen takia just onkin noi sun kirjoitukset mielenkiintoisia ja hauskoja.
      Jatka kirjoittamista asteroidming...

    • Anonyymi

      Niin, vaatimuslista, ja jos ei täyty, oot boikotissa. Kriitikkona minä älyni tienasin, sillä Suomen maassa alabeteni maksulliseksi ilmoitin. Siitä ei olekaan tapa puhua, yläkerta on myös veivattu. Kulutettu, käytetty, monta kertaa hiljaiseksi jätetty.
      Vinkki. Lue uka unkkaa. Ukalle käy Eeneksen kanssa kaikenlaasta.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1286
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1185
    3. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      886
    4. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      51
      852
    5. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      73
      743
    6. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      29
      742
    7. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      157
      724
    8. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      59
      718
    9. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      58
      717
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      655
    Aihe