Toyotalta vetypolttomoottoriautoja

Anonyymi

20

105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos vuodesta 2017 autoa on kehitetty, niin ilmeisesti sen hankintahintaa ja/tai käyttökustannuksia ei olla saatu puristettua tarpeeksi alas, jotta sitä kannattaa massatuotantona valmistaa? Joskus luin jostakin että polttomoottori kuluttaa aika paljon vetyä polttokennoon verrattuna, joka on melko suuri ongelma. Ehkä joku löytää artikkelin? Toisinsanoen tuleeko pitkässä juoksussa polttokenno kuitenkin taloudellisemmaksi kuin vetypolttomoottoriauto vaikka polttokennoauton hankintahinta olisi suurempi?

      • Anonyymi

        Toisaalta vety palaa polttomoottorissa huomattavasti tehokkaammin kuin bensa ja päästöt vedyn palamisesta on vain vettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisaalta vety palaa polttomoottorissa huomattavasti tehokkaammin kuin bensa ja päästöt vedyn palamisesta on vain vettä.

        "päästöt vedyn palamisesta on vain vettä"

        Ei pidä paikkaansa. Typen oksideja tulee myös paljon ja ne tappavat ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "päästöt vedyn palamisesta on vain vettä"

        Ei pidä paikkaansa. Typen oksideja tulee myös paljon ja ne tappavat ihmisiä.

        "Ei pidä paikkaansa. Typen oksideja tulee myös paljon ja ne tappavat ihmisiä."

        Miksi valehtelet? Typen oxideja tulee, mutta ei paljoa, vain vähän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ei pidä paikkaansa. Typen oksideja tulee myös paljon ja ne tappavat ihmisiä."

        Miksi valehtelet? Typen oxideja tulee, mutta ei paljoa, vain vähän.

        Ne typen oxidit eivät tule vedyn palamisesta vaan polttomoottorin voiteluöljystä ja sitä tulee vain mikroskooppisen mitätön määrä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne typen oxidit eivät tule vedyn palamisesta vaan polttomoottorin voiteluöljystä ja sitä tulee vain mikroskooppisen mitätön määrä.

        Äläpäs viisastele kun et näköjään ymmärrä mistään mitään!
        Vetypolttomoottorin voiteluöljystä tulee hiilidioksodipäästöjä muutama gramma kilometrille.
        Typenoksideja syntyy runsaasti korkeissa palamisläpötiloissa polttoaineesta riippumatta. Typpi siinä on kotoisin ilman typestä! Vetypolttomoottori tarvitsee pelkistyskatalysaattorin typenoksitien vähentämiseksi aivan samoin kuin bensa-auto.
        Vetypolttomottori ei voi koskaan olla 0-päästöinen edellä mainituista syistä, toisin kuin polttokennoauto. Senkin CO²-päästöt voivat olla todella suuret käytettäessä ns. Harmaata vetyä, mitä on vielä yli 90% nykyisin tuotetusta vedystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äläpäs viisastele kun et näköjään ymmärrä mistään mitään!
        Vetypolttomoottorin voiteluöljystä tulee hiilidioksodipäästöjä muutama gramma kilometrille.
        Typenoksideja syntyy runsaasti korkeissa palamisläpötiloissa polttoaineesta riippumatta. Typpi siinä on kotoisin ilman typestä! Vetypolttomoottori tarvitsee pelkistyskatalysaattorin typenoksitien vähentämiseksi aivan samoin kuin bensa-auto.
        Vetypolttomottori ei voi koskaan olla 0-päästöinen edellä mainituista syistä, toisin kuin polttokennoauto. Senkin CO²-päästöt voivat olla todella suuret käytettäessä ns. Harmaata vetyä, mitä on vielä yli 90% nykyisin tuotetusta vedystä.

        "Vetypolttomottori ei voi koskaan olla 0-päästöinen edellä mainituista syistä, toisin kuin polttokennoauto. "

        Yes, mutta lukemani mukaan ko. päästöt ovat maltillisia vs. polttari, mutta toki aina ei-tovottuja. Yksi vetypolttomoottorin miinus on sen tavitsemat suuret tankiit.

        "Senkin CO²-päästöt voivat olla todella suuret käytettäessä ns. Harmaata vetyä, mitä on vielä yli 90% nykyisin tuotetusta vedystä."

        Totta tuokin, mutta on huomioitava miten vihreän vedyn hankkeet ovat vasta alkumetreillään ja kehitysvaiheessa, eli tulevaisuudessa tilanne tulee paranemaan ... puhumattakaan jos Oulun kehitystyö tuo tulevaisuudessa vetyä ilman sähkön tarvetta ... joka olisi valtava globaalin tason Game Changer.

        Sama ongelma myös s-auton suhteen, joista globaalilla tasolla ei liene kovin suurta %-osuutta ladata "puhtaasta" "energista, joka sekään ei todellisuudessa ole puhdasta, siis tuulivoima ja aurinkopaneelit.

        Lisäksi s-auto mallista riippuen, voi olla jopa liki 2x polttaria saastuttavampi jo tehtaan liukuhihnalta ulos tullessaan ja sillä saa ajaa melkoiset km:t (48tkm - 85 tkm) ennen kuin se pääsee tasoihin polttarin tehtaalta ulostulon kanssa.

        Mutta edes paikallisesti nollapäästöistä autoa ei edes ole olemassa, sillä esim. polttarissa ilmansaasteista 20% tulee jarruista ja 10% renkaista ja se koskee muitakin vaihtoehtoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Vetypolttomottori ei voi koskaan olla 0-päästöinen edellä mainituista syistä, toisin kuin polttokennoauto. "

        Yes, mutta lukemani mukaan ko. päästöt ovat maltillisia vs. polttari, mutta toki aina ei-tovottuja. Yksi vetypolttomoottorin miinus on sen tavitsemat suuret tankiit.

        "Senkin CO²-päästöt voivat olla todella suuret käytettäessä ns. Harmaata vetyä, mitä on vielä yli 90% nykyisin tuotetusta vedystä."

        Totta tuokin, mutta on huomioitava miten vihreän vedyn hankkeet ovat vasta alkumetreillään ja kehitysvaiheessa, eli tulevaisuudessa tilanne tulee paranemaan ... puhumattakaan jos Oulun kehitystyö tuo tulevaisuudessa vetyä ilman sähkön tarvetta ... joka olisi valtava globaalin tason Game Changer.

        Sama ongelma myös s-auton suhteen, joista globaalilla tasolla ei liene kovin suurta %-osuutta ladata "puhtaasta" "energista, joka sekään ei todellisuudessa ole puhdasta, siis tuulivoima ja aurinkopaneelit.

        Lisäksi s-auto mallista riippuen, voi olla jopa liki 2x polttaria saastuttavampi jo tehtaan liukuhihnalta ulos tullessaan ja sillä saa ajaa melkoiset km:t (48tkm - 85 tkm) ennen kuin se pääsee tasoihin polttarin tehtaalta ulostulon kanssa.

        Mutta edes paikallisesti nollapäästöistä autoa ei edes ole olemassa, sillä esim. polttarissa ilmansaasteista 20% tulee jarruista ja 10% renkaista ja se koskee muitakin vaihtoehtoja.

        "Sama ongelma myös s-auton suhteen, joista globaalilla tasolla ei liene kovin suurta %-osuutta ladata "puhtaasta" "energista, joka sekään ei todellisuudessa ole puhdasta, siis tuulivoima ja aurinkopaneelit."

        Vihreän vedyn ongelma on aina kolminkertainen sähkön käyttö sähköautoon verrattuna, koska vedyn valmistuksessa, paineistuksessa ja polttokennossa polttamisessa tapahtuu häviöitä, joita ei voi välttää fysiikan laeista johtuen.

        "Lisäksi s-auto mallista riippuen, voi olla jopa liki 2x polttaria saastuttavampi jo tehtaan liukuhihnalta ulos tullessaan ja sillä saa ajaa melkoiset km:t (48tkm - 85 tkm) ennen kuin se pääsee tasoihin polttarin tehtaalta ulostulon kanssa."

        Käytännössä sähköauton valmistus tuottaa 30% suuremmat päästöt polttikseen verrattuna. Tämä lukema paranee koko ajan sähköauton eduksi, koska materiaaleja menee vähemmän hukkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sama ongelma myös s-auton suhteen, joista globaalilla tasolla ei liene kovin suurta %-osuutta ladata "puhtaasta" "energista, joka sekään ei todellisuudessa ole puhdasta, siis tuulivoima ja aurinkopaneelit."

        Vihreän vedyn ongelma on aina kolminkertainen sähkön käyttö sähköautoon verrattuna, koska vedyn valmistuksessa, paineistuksessa ja polttokennossa polttamisessa tapahtuu häviöitä, joita ei voi välttää fysiikan laeista johtuen.

        "Lisäksi s-auto mallista riippuen, voi olla jopa liki 2x polttaria saastuttavampi jo tehtaan liukuhihnalta ulos tullessaan ja sillä saa ajaa melkoiset km:t (48tkm - 85 tkm) ennen kuin se pääsee tasoihin polttarin tehtaalta ulostulon kanssa."

        Käytännössä sähköauton valmistus tuottaa 30% suuremmat päästöt polttikseen verrattuna. Tämä lukema paranee koko ajan sähköauton eduksi, koska materiaaleja menee vähemmän hukkaan.

        "Vihreän vedyn ongelma on aina kolminkertainen sähkön käyttö sähköautoon verrattuna, ..."

        Maailma muuttu eskoseni ja vihreän vedyn tuotanto tehostuu progressiivisesti. Liäksi joka tapauksessa on löydettävä vaihtoehtoja fossiilisille ja siksi mm. EU:ssa on mittavat hankkeet sen suhteen.

        "Käytännössä sähköauton valmistus tuottaa 30% suuremmat päästöt polttikseen verrattuna."

        Satua. Todellisuus on suunnilleen 70%, eli "hieman" eri lähtöasetelma kuin tuossa halutaan jällen kerran markkinoida vastoin todellisuutta.

        "Tämä lukema paranee koko ajan sähköauton eduksi, koska materiaaleja menee vähemmän hukkaan."

        Kaipaisin hieman lihaa luiden ympärille, eli faktaa, sillä ei se kaivostoiminnaltaan ympäristö saaste-pommi akkuteknologia ole mitenkään radikaalisti kehittynyt.

        ***

        ps. Ovatko suomalaiset mielestäsi, noin keskimäärin poikkeusellisen vähä-älyisiä kun eivät ole valtavasta lobbauksesta huolimatta tavallasi oivaltaneet s-auton autuutta, ellei suorastaan eko-taivaspaikkaisuutta ja sen vuoksi niiden osuus on edelleenkin vain noin _ 0.52% _ henkilöautokannasta ;-)

        Samaan aikaan jopa Yenkeissä niiden osuus on yli 4 kertainen, eli noin 2.5%.


    • Anonyymi

      Kaasulla ollaan menty ties montako kymmentä vuotta sitten ensimmäisen kerran ja biokaasulla kulkee useita tuhansia autoja kokoajan meilläkin. Biokaasua syntyy yhteiskuntajätteen käsittelyn yhteydessä ja siksi se on kovin vihreää.

    • Anonyymi

      Nam nam, vety syttyy herkästi ja saa moottorin pörisemään, ilman katalysaattoria Toyotas!

    • Anonyymi

      uutta pukkaa

    • Anonyymi

      "ps. Ovatko suomalaiset mielestäsi, noin keskimäärin poikkeusellisen vähä-älyisiä kun eivät ole valtavasta lobbauksesta huolimatta tavallasi oivaltaneet s-auton autuutta, ellei suorastaan eko-taivaspaikkaisuutta ja sen vuoksi niiden osuus on edelleenkin vain noin _ 0.52% _ henkilöautokannasta ;-)
      Samaan aikaan jopa Yenkeissä niiden osuus on yli 4 kertainen, eli noin 2.5%."

      Narsistin toimintakaava on pitää itseään fiksuna ja muita vähä-älyisinä kun eivät ole samaa mieltä hänen kanssaan vaikka myyntilastot ja facebook ryhmän kasvaminen vetyautoja todella paljon voimakkaammin vain kasvaa. Ja sitten kuitenkin itse vielä levittäen netissä vanhentunutta prosenttia kun ottaa pikkusieluisena niin kupoliin ettei vetyautoilusta tainnut sittenkään tulla oikein mitään oman tietämättömyyden (tyhmyyden) takia.

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17261502/tayssahkoautojen-osuus-henkiloautokannasta-083

      • Anonyymi

        "Narsistin toimintakaava on pitää itseään fiksuna ja muita vähä-älyisinä kun eivät ole samaa mieltä hänen kanssaan vaikka myyntilastot ja facebook ryhmän kasvaminen vetyautoja todella paljon voimakkaammin vain kasvaa."

        Tulee rinnastaa sitä mikä on rinnastettavista, eikä tässä omalta pupoleltani todellakaan ole kyse edustamastasi penikkamaisesta ja nopeasti laukeavan kuka kusee pidemmälle hiekkalaatikkoleikistä ....... jossa lisäksi toistamiseen ja valheellisesti koetat sanoa lausumakseni ja näkökannakseni sellaista jota en edes rivienvälisesti ole antanut ymmärtää, .... siinä on ihan aidon narsku-manipuloijan eväät matkassa.

        Tuossakin tartuit itesellesi helppoon 'ps-osioon' lillukanvarsia etsien ja sivuutit itse kommentin oleellisimman osuuden.

        Mutta äimistelet toistamiseen sitä miksi s-autoja on x-määrä vs. vetyautot, sivuuttaen kokonaan sen, miten s-autoja on vuosikaudet suorastaan aivopesullisesti eko-sellaisina lobatttu suunnilleen joka ainosta tuutista ... sen lisäksi että EU:ssa niihin ollaan __pakottamassa kaikki_ ja lakisääteisesti polttareille on jo lasuttu niiden kuoleman vuosi.

        Edelleen vielä liki "ikuisuuteen" ei-ajankohtaisista vetyautoista ei mediassa ja yhteiskunnissa edes juuri puhuta ja niitä koskevat artikkelit ovat sattuneesta syystä johtuen lapsipuolen asemassa s-autohin verrattuna, jossa massoilla on hyvin vähän edes tietoisuutta niistä.

        Sitten penikka-rehvastelet pienillä s-autoluvuilla vs. vetyautot __ samalla kun vetyverkkoa ei edes ole olemassa ja jos joskus tulee olemaan, niin se on melkoisen kaukana tulevaisuudessa, eli varsinainen hankintaa suunnitteleva vetyautokeskustelu on ajankohtaista vasta joskus tulevaisuudeessa ... jos nyt yksityisautoiluun riittävä vetyverkko edes joskus rakennetaan.

        Miten on ylipäätään mahdollista kyetä näkemään asioiden kulku suorastaan noin aivottoman putkiaivoisesti ...

        Anti-vety-fanaatikot kuvittelevat ja odottavat, että vetyautoista tulisi keksutella heidän omaa fanaattisuuttaan vastaavalla tavalla.

        Realistisempi lähetysmiskulma on se, että Suomessa voi ostaa uuden polttarin ja ajaa sen rauhassa fiinaaliinsa ja katsoa sitten josko riitävä vetyverkko on olemassa ... mutta nopeasti laukeaville penikoille maailma tietty näyttätyy "hieman" erilaisessa valossa.

        ;-)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Narsistin toimintakaava on pitää itseään fiksuna ja muita vähä-älyisinä kun eivät ole samaa mieltä hänen kanssaan vaikka myyntilastot ja facebook ryhmän kasvaminen vetyautoja todella paljon voimakkaammin vain kasvaa."

        Tulee rinnastaa sitä mikä on rinnastettavista, eikä tässä omalta pupoleltani todellakaan ole kyse edustamastasi penikkamaisesta ja nopeasti laukeavan kuka kusee pidemmälle hiekkalaatikkoleikistä ....... jossa lisäksi toistamiseen ja valheellisesti koetat sanoa lausumakseni ja näkökannakseni sellaista jota en edes rivienvälisesti ole antanut ymmärtää, .... siinä on ihan aidon narsku-manipuloijan eväät matkassa.

        Tuossakin tartuit itesellesi helppoon 'ps-osioon' lillukanvarsia etsien ja sivuutit itse kommentin oleellisimman osuuden.

        Mutta äimistelet toistamiseen sitä miksi s-autoja on x-määrä vs. vetyautot, sivuuttaen kokonaan sen, miten s-autoja on vuosikaudet suorastaan aivopesullisesti eko-sellaisina lobatttu suunnilleen joka ainosta tuutista ... sen lisäksi että EU:ssa niihin ollaan __pakottamassa kaikki_ ja lakisääteisesti polttareille on jo lasuttu niiden kuoleman vuosi.

        Edelleen vielä liki "ikuisuuteen" ei-ajankohtaisista vetyautoista ei mediassa ja yhteiskunnissa edes juuri puhuta ja niitä koskevat artikkelit ovat sattuneesta syystä johtuen lapsipuolen asemassa s-autohin verrattuna, jossa massoilla on hyvin vähän edes tietoisuutta niistä.

        Sitten penikka-rehvastelet pienillä s-autoluvuilla vs. vetyautot __ samalla kun vetyverkkoa ei edes ole olemassa ja jos joskus tulee olemaan, niin se on melkoisen kaukana tulevaisuudessa, eli varsinainen hankintaa suunnitteleva vetyautokeskustelu on ajankohtaista vasta joskus tulevaisuudeessa ... jos nyt yksityisautoiluun riittävä vetyverkko edes joskus rakennetaan.

        Miten on ylipäätään mahdollista kyetä näkemään asioiden kulku suorastaan noin aivottoman putkiaivoisesti ...

        Anti-vety-fanaatikot kuvittelevat ja odottavat, että vetyautoista tulisi keksutella heidän omaa fanaattisuuttaan vastaavalla tavalla.

        Realistisempi lähetysmiskulma on se, että Suomessa voi ostaa uuden polttarin ja ajaa sen rauhassa fiinaaliinsa ja katsoa sitten josko riitävä vetyverkko on olemassa ... mutta nopeasti laukeaville penikoille maailma tietty näyttätyy "hieman" erilaisessa valossa.

        ;-)

        Ottaako koville? Voi voi...

        Ehkä vetyautoista ei puhuta niin paljoa, koska henkilöautoissa vety ei ole realismia? Eikun ei, kaikki on suurta salajuonta, ja vain SINÄ tiedät totuuden, niinhän?


    • Anonyymi

      soon rules ja myynti kasvaa taas

    • Anonyymi

      rallimiehet suosittaa juu

      pölvästit vastustaa-VW konserniko?

      • Anonyymi

        Lähinnä he vastustavat, jotka haluavat autolleen yli 200 km toimintamatkan. Vetypolttomoottorin heikkous, täysin onneton range.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähinnä he vastustavat, jotka haluavat autolleen yli 200 km toimintamatkan. Vetypolttomoottorin heikkous, täysin onneton range.

        missä maassa asut?


    • Anonyymi

      Ei ole vielä kauheasti näkynyt vetyautoja missään muodossa, eikä edes sähköautoja Toyotalta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1325
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      61
      906
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe