En tiedä mitä tehdä

Anonyymi

Hei

Eli lyhyesti mulla tapahtu ystävän kanssa kränää ja asiassa pitäs jotenkin edetä mutta en tiedä mitä tehdä koska:

- tapaus itsellä herätti ainakin vanhat muistot koulukiusaamisajoista/huonoista kokemuksista mieleen
- mulla ei itsessään ole sen asian kanssa mitä tapahtu, ongelmaa vaan sen kanssa mitä sen jälkeen on tapahtunut

- mikä estää mua ottamasta asiaa esille: en haluaisi aina olla se jolla on jokin ongelma (vaikka enhän mä oo syyllinen omiin traumoihin), tää ystävä ei tiedä mun ongelmista ja musta tuntuu ettei hän ehkä ymmärrä (koska ei oo kokenut samaa), enkä jaksais tai halua omaa elämänhistoriaa juurta jaksain kertoo vaikka se mahd. edesauttaisi yhteisymmärrystä (pelottaa myös avautuminen)
- mulle on yleensäkin konfliktitilanteet hankalia koska aiempien huonojen kokemusten takia alan aattelemaan ihmistä jotenkin uhkana itselle vaikka ois kyseessä suht pienikin asia > on itsellekin raskasta mut en oikein pysty hallitsemaan tätä

Mitä teen?

1

888

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mulla itsellä ollut vähän samanlainen tilanne. Tuttava sanoi asioita, jotka oikeasti satuttivat ja järkyttivät mun mieltä. Jälkeenpäin olen sanonut niistä asioista, ett loukkasi mua pahasti, mutt hän vähätteli asiaa. Hänen ilmeensä ja sanat toivat mieleen entisen tuttavan vuosien takaa, mä oikeasti menin lukkoon ja käperryin kuoreeni. Noista huonoista kohtaamisista tuli mulle sellainen olo etten pysty kohtaamaan kyseistä tuttavaa enää kasvokkain, pelkään saavani samanlaista kohtelua, ett äyskii, tiuskii ja sanoo taas miten näytän vanhalta=rumalta, ett kaikki pitäisi muuttaa ulkonäössä, ett kelpaisin muille ihmisille. Kun katselin ohimeneviä ihmisiä, ärähti, ett hyvät nuo sun ilmeet ja yks kerta tiuski miten en ole mitään edes yrittänyt tehdä, ett se ja se haki hommia jne.. Tuttava ei ollut kuunnellut, kun olin kertonut olevani masentunut, ett kaduin, kun edes olin käynyt sen koulutuksen, piti vaan jonain laiskana paskana. En mä pysty enää enempää haukkumisia ottaa vastaan, muita siellä olleita ystäviä kohteli hyvin, jutteli ja naureskeli heidän kanssaan sillä välin mun istuessa yksin pöydässä. Kerran jopa lähti kaverinsa kans kävelemään pois pöydästä, mulle ei edes sanonut lähtevänsä, ei osoittanut tuolle kaverilleen tuntevansa mua vaikka itse oli kutsunut tulemaan tapaamaan häntä sinne kahvioon. Nuo kokemukset toi muistoja huonosta tuttavuussuhteesta ja se ahdisti mua. On se tuttava kysynyt miksen halua nähdä häntä tai on enempi moittinut siitä, en ole viitsinyt kertoa menneistä kokemuksista, ei häntä kiinnosta, joten koen paremmaksi olla vaan etäisesti tekemisissä. Eikä mun ole järkeä tulla istuksimaan johonkin kahvioon ja katsella, kun tuo tuttava juttelee mieluummin muiden ystäviensä kans ja mä saan yksinäni istua pöydän ääressä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      8
      3336
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      68
      1848
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      541
      1556
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      77
      1169
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      61
      972
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      32
      940
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      208
      861
    8. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      170
      813
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      59
      806
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      758
    Aihe