Merkityksetön

Anonyymi

Minulla on pitkään jo ollut todella rankkaa henkisen jaksamiseni kanssa, omaa syytäni paljolti, koska olen vain sitä tyyppiä joka ei paljon tunteistaan puhu. Positiivisista kylläkin, mutta negatiiviset tunteet pidän sisälläni.
Mieheni on muutaman kerran huomautellutkin siitä kun en kerro mitään. Itse hän kyllä vuodattaa kaikki tunteensa ja ajatuksensa, välillä myös niin että tunnen ettei minun tunteilleni ja ajatuksilleni edes olisi tilaa tai aikaa.

Kuten sanoin minulla on pitkään ollut rankkaa henkisesti, ja tässä muutamat viime viikot on ollut niin paljon ylimääräistä stressiä ja painetta joka suunnasta että yksinkertaisesti murruin. Mieheni kysyi minulta ihan normaaliin tapaan vaan että miten menee, ja kerrankin sanoin rehellisesti että mulla on voimat ihan lopussa, en oikeasti jaksa kun tuntuu että kaikki kaatuu päälle ja samalla vaan murruin totaalisesti ja aloin itkeä turhautumista ja voimattomuutta. Mitä mieheni tekee? Vilkasee mua nopeasti ja kääntyy sitten jatkamaan omia puuhiaan ja sanoo vaan "Heeei, lopetas nyt. Ei tässä mitään hätää oo"..... siihen loppui se keskustelu.

En tiedä ylireagoinko koska on muutenkin paha olla, mutta mulle tuli tuosta todella paha mieli. Enkö edes siinä täysin murtuneena ansainnut pientä halausta? Jos ei osannut käsitellä itkuani, niin eikö edes myöhemmin kun olin rauhoittunut olisi voinut kysyä vaikka että miten voit nyt, haluatko puhua tai että mikä painaa mieltä? Tässä on nyt kulunut 4 päivää, eikä asiasta ole vahingossakaan edes ohimennen maininnut. Mulle tuli tuosta täysin hylätty ja mitätön olo. Ei tuo ainakaan kannusta minua jatkossakaan jakamaan tunteitani tai ajatuksiani hänen kanssaan koska ovat selvästi hänelle liikaa.

2

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kerrohan tuntemuksesi miehellesi juuri noin kun tänne kirjoitit. Itse ottaisin tuon myös aika kylmänä reaktiona, enkä haluaisi, että rakkaani reagoisi noin minun tunteenpurkaukseeni. Mutta eiköhän häntäkin voisi koittaa ymmärtää, että jos et aikaisemmin ole kauheasti tunteitasi näyttänyt, niin ehkä se tuli vain niin suurena yllätyksenä miehelle, ettei hän hämmennykseltään osannut reagoida tuon paremmin. Voisit siis antaa hänelle nyt mahdollisuuden vastata paremmin tunteisiisi kertomalla, miltä hänen reagointisi sinusta tuntui. Hän voi sitten selittää oman näkökulmansa asiaan, sillä ei hän välttämättä tarkoittanut sitä välinpitämättömyyden osoituksena. Ja ehkä voisi "hyvittää" sen tunteen, jonka sinussa sai aikaan. Näin ainakin me toimimme kumppanimme kanssa, että jos toiselle on vahingossa aiheutettu huono mieli, niin pyydämme hellyydenosoitusten kera anteeksi, ja sitten on kaikki taas paremmin.

Toivottavasti tämä tilanteen eskaloituminen rohkaisisi sinua nyt jatkossa puhumaan tunteistasi avoimemmin. Tiedän, se on hyvin vaikeaa, mutta kannattaa! Sellainen suhde, jossa molemmat uskaltavat puhua myös vaikeista tunteistaan, molemmat haluavat ymmärtää toisiaan ja keksiä yhdessä ratkaisuja molempien hyväksi, on ihan paras. Sellaisessa on hyvä ja turvallinen olla :)

• Anonyymi

Siinäpä se, et ole ennenkään puhunut jaksamisestasi etkä näyttänyt tunteitasi.
      Ehkäpä miehesi on aikaisemmin yrittänyt lohdutella sinua jossain vähemmän dramaattisessa tilanteessa, tai tulla lähellesi, mutta sinä olet vetäytynyt pois.
      Ei voi tietää kun et kerro miten olet ennen reagoinut asioihin.

Joka tapauksessa miehesi ei osannut käsitellä tilannetta.
      Sinunkin on ollut helpompi vaieta ja antaa asioiden vaan olla.
      Miehesi käyttäytyi samalla tapaa kuin mitä sinä olet käyttäytynyt aiemmin.
      Vai olenko täysin väärässä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      59
      3166
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      23
      2964
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      51
      2862
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      56
      2668
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2548
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      48
      2530
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      53
      2301
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      2188
    9. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2082
    10. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2078
    Aihe