Koirien hampaat

Onko kokemusta pienten koirien ( n. 12 kg) hampaiden kunnosta.
Omani on serobi ja vein sen hammaskiven poistoon kun rupesivat olemaan muuta kuin valkoiset. Koira rauhoitettiin ja hammaskivi poistettiin.

Nyt ovat kuin pepsodenttimainoksessa. Samalla oli lääkäri ottanut pois pari pientä hammasta jotka olivat toistensa ohessa. Eli melkein päällekkäin .
Mietin että joka lääkärikäynnin ohessa lääkäri on "vilkaissut" suuhun ja olen luullut keiken olevan hyvin.
Tuo puhdistus toi muitakin ongelmia esiin. Esim. siltä puuttuu kokonaan yksi takahammas. Tuon tiedän koska noin 2,5 vuoden iässä löysin lattialta selvästi takahampaan joka oli valkoinen ja puhdas. En voinut ymmärtää miksi se oli irronnut enkä ymmärrä vieläkään.

No nyt toisen puolen viimeinen hammas otetaan pois koska se on pahassa vaiheessa. Lisäksi pikkuhampaista vielä noin kolme.

Ainoa asia mihin sain kesällä infoa oli hammaskivi. Muusta ei kukaan ole puhunut mitään.
Miksi lääkärit eivät ole maininneet esim. siitä että pikkuhampaita on liikaa. Vai selviääkö nuo asiat vasta kun koira on rauhoitettu ja esim tämä lääkäri joka poisti hammaskiven näki paremmin.

Onneksi myöhäistä ei ole mikään ja kaikki hoituu. Hintaa sille toki tulee mutta hammashommissa tulee ihmisillekin.
Jäin vain miettimään että onko nuo koirien "vuosihuollot" leväperäisiä?

0

56

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

        Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
        Maailman menoa
        588
        3912
      2. Muuttaisiko viesti mitään

        Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
        Ikävä
        48
        3338
      3. Jos sinulla kiinnostaisi

        Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
        Ikävä
        38
        2811
      4. Valpuri Nykänen elokapina

        Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
        Maailman menoa
        66
        2789
      5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

        Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
        Ikävä
        19
        2164
      6. Jospa me nähtäisiin

        Sinne suuntaan menossa🤣
        Ikävä
        32
        2111
      7. Se että tavattiin

        Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
        Ikävä
        12
        2017
      8. Elämä jatkuu

        Onneksi ilman sinua
        Ikävä
        29
        1875
      9. Oot pala mun sielua

        Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
        Ikävä
        17
        1840
      10. Hei T........

        Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
        Suhteet
        47
        1769
      Aihe