Vaimo on lihava

Anonyymi

Olen 46 v. mies, vaimoni on 4 vuotta nuorempi. Hän on lihonut tai oikeastaan reilu 6 vuotta sitten kuopuksen maailmaan tulon myötä, kilot ovat jääneet. Hän näyttää siltä, kuin olisi yhä raskaana isostikin. Aiheesta ei oikein voi puhua, kun on tosi herkkä ulkonäköön liittyvistä aiheista. Itseä lihavuus masentaa, kun itse olen sporttisessa kunnossa. Vientiä todella olisi, mutta pettää en haluaisi, periaatteena on olla uskollinen. Hän kyllä ikään kuin yrittää, käy salilla ja jumpassa, mutta missään se ei ole näkynyt vuosiin. En tiedä syökö hän salaa sitten makeaa, minulle sen ei pitäisi tietysti edes kuulua, mutta tavallaan hän kyllä tietää, etten pidä lihavuudesta yhtään. Masentaa, kun kenellekään ei voi tästä puhua. Ja tämä vaikuttaa kyllä haluihin paljonkin. En tiedä mitä tässä pitäisi tehdä.

37

2641

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hmm. Sinua siis masentaa hänen lihavuus? Tai siis se, että luulet, ettet voi puhua kenenkään kanssa siitä. Taidat kyllä olla aika pässi.

      Maassa on sadoittain psykologeja ja psykiatreja joille voit koska tahansa mennä keventämään mieltäsi. He ovat muutenkin masennusoireiselle parempi paikka kuin kaverit.

      Muuten kyllä ymmärrän, että kumppanin lihominen vetää mielen matalaksi. Itseäkin harmittaa, kun haluaisi tuntea halua, mutta ei pysty.

    • Anonyymi

      Vie se lenkille. sano ettei tuo vetele että lihoo niin paljon.

      • Anonyymi

        Sehän käy jumpissa ja salilla, mutta ruokavaliotaan ei ole muuttanut, ei liikunta auta, jos syö enempi, kun kuluttaa.
        Hänen kantsii mennä jonkun hyvinvointivalmentajan luokse, kuten Mannisen Rita ja Aki saa ihmiset laihtumaan , olen itse laihtunut heidän kursseilla aikoinaan 28 kg ja pysynyt uusissa elämäntavoissani.


    • Anonyymi

      Vientiä nyt olisi kenellä tahansa, sitä ei kannata pitää minään mittarina tai perustaa itsetuntoaan tuollaiselle...!!

      Mutta asiaan, lihominen varmasti masentaa vaimoasi ja luultavasti masentuisi entistä enemmän jos lähtisit häntä opastamaan tai neuvomaan laihdutuksessa. Kyllä kaiken on lähdettävä ihmisestä itsestään ja jos tästä asiasta haluaa puhua, hän varmasti siitä jossain vaiheessa puhuu.

      Ymmärrän kyllä halujen vähenemisen mutta eivät kai ne kokonaan ole ulkonäöstä kiinni, nimittäin silloin kuolisi hyvin monen vähemmän kauniin / hoikan / nuoren seksielämä. EI se siis noin mene, seksihalut kun ovat oikeasti muutakin kuin vain sitä, miltä toinen näyttää,.

      SUosittelen itsetutkiskelua ja sen miettimistä, miten voisit itse muuttaa ajatusmaailmaasi.

      • Anonyymi

        Just ei kaikki ole kauniita ja rohkeita, jollei ole läski , niin on ruma pärstä tai rumat sääret, ei kaikkea voi saada, pääasia , että on terve ja onneksi kumppanikin on vähemmän kaunis niin kun minäkin, mutta ollaan siitä huolimatta terveitä ja onnellisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just ei kaikki ole kauniita ja rohkeita, jollei ole läski , niin on ruma pärstä tai rumat sääret, ei kaikkea voi saada, pääasia , että on terve ja onneksi kumppanikin on vähemmän kaunis niin kun minäkin, mutta ollaan siitä huolimatta terveitä ja onnellisia.

        No mitä helvettiä.. viehän se nyt halut, kun puolisosta tulee ihrasäkki. Ei muutako vieraisiin, jos ei tahdo lasten yms. takia erota.


    • Anonyymi

      Painonhallinta synnytysten jälkeen ei ole helppoa. Itselleni on käynyt samalla tavoin kuin vaimollesi. Tosin itse olen ollut masentunut, kun mies on aromanttinen ja ilmeisesti osittain aseksuaali. Silloin kun olin normaalipainoinen, aika passiivinen hän silloinkin oli petipuuhissa. Joten ei voi olla pelkästään siitä kiinni. Onko teillä muuten asiat hyvin ? Oletteko terveitä jne. ? Voivatko lapset hyvin ? Jos nyt syrjit vaimoadi, hän voi masentua ja syödä entistä enemmän tuskaansa. Mitä jos nyt vaan hankkiutuisit hänen kanssaan intiimikontaktiin ? Onko hän kuitenkin sinulle tärkeä ? Kilot jne. ovat vain pintaa. Tärkeintä on itse ihminen. Eikö ? Yksi vaihtoehto itse ruokavaliossa voisi olla sokerin syömisen opettaminen. Sitä voisi ehkä ehdottaa. Ja ehkä itse voisit kokoa hänelle terveellistä vaikkapa kasvispainoitteista ruokaa ?

      • Anonyymi

        Säännölliset ruoka ajat siis kunnon aamiainen , lounas ,välipala , kahvi , päivällinen ja iltapala.
        Kunnon ravitsevaa ruokaa, ylimääräiset juomat ja makeat pois ja jatkuva napostelu, karkkipäivä kerran viikossa.
        Säännöllinen liikunta joka päivä esin noin 10 000 askelta, salilla kerran pari viikossa jos kerkeää, hiihtäminen nyt , kun on lunta on tosi hyvää liikuntaa, hyvät unet noin 8 t yössä, siitä se lähtee uudet elämäntavat.
        Pois myös puolisolta jatkuva nälviminen ja itsensä kehuminen, kuinka sutjakassa kunnossa on , sellainen tekee pahan mielen ja paha mieli masentaa, ja lopulta johtaa avioeroon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Säännölliset ruoka ajat siis kunnon aamiainen , lounas ,välipala , kahvi , päivällinen ja iltapala.
        Kunnon ravitsevaa ruokaa, ylimääräiset juomat ja makeat pois ja jatkuva napostelu, karkkipäivä kerran viikossa.
        Säännöllinen liikunta joka päivä esin noin 10 000 askelta, salilla kerran pari viikossa jos kerkeää, hiihtäminen nyt , kun on lunta on tosi hyvää liikuntaa, hyvät unet noin 8 t yössä, siitä se lähtee uudet elämäntavat.
        Pois myös puolisolta jatkuva nälviminen ja itsensä kehuminen, kuinka sutjakassa kunnossa on , sellainen tekee pahan mielen ja paha mieli masentaa, ja lopulta johtaa avioeroon.

        Tuskin tämä aloittaja tarvitsee liikunta- ja ravintovalmennusta. Hänhän itse on normaalipainoinen ja sporttinen.


      • Anonyymi
        Yogamies kirjoitti:

        Tuskin tämä aloittaja tarvitsee liikunta- ja ravintovalmennusta. Hänhän itse on normaalipainoinen ja sporttinen.

        Tuo oli ehkä tarkoitettu sen muijalle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo oli ehkä tarkoitettu sen muijalle.

        Ei sen muija tätä lue.


      • Anonyymi
        Yogamies kirjoitti:

        Ei sen muija tätä lue.

        Lukeepas se tunnisti tästä itsensä ja meni jääkaapille.


      • Anonyymi
        Yogamies kirjoitti:

        Tuskin tämä aloittaja tarvitsee liikunta- ja ravintovalmennusta. Hänhän itse on normaalipainoinen ja sporttinen.

        Mistäs tiedät , äijä voi olla 150 kg trolli , joka on peräkammarinpoika ja asuu vanhan äiteensä kanssa, kirjoittelee lämpimikseen tänne, kun työttömänä ei ole muutakaan tekemistä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mistäs tiedät , äijä voi olla 150 kg trolli , joka on peräkammarinpoika ja asuu vanhan äiteensä kanssa, kirjoittelee lämpimikseen tänne, kun työttömänä ei ole muutakaan tekemistä.

        No se riski täällä palstalla on varmaan otettava, ettei ihmiset ole sitä mitä sanovat olevansa.

        Kuitenkin itse ongelma on yleinen ja tunnistettava. Tuolla parisuhdepalstalla ja avoliittopalstalla ainakin on kysytty vastaavia kysymyksiä useasti.


    • Anonyymi

      Suunnittelua.Samoilla raskauskiloilla useampi tenava.
      Vaino oli 23v ikäinen synnyttäessään ensimmäisen tenavamme.
      Alkuaan 52 kiloisen naisen paino jäi 58:aan kiloon ja etukäteissuunnitelman mukaisesti laitoimme seuraavan tenavan tulemaan.
      Jälleen synnytyksen jälkeen tuo 58kg josta vaimoni hissukseen veti sen alkuperäiseen 52 kiloon.
      Hän piti tuon painon 52v ikään saakka kunnes erään sisäelinsairauden oheisvaikutuksena osa maksasta hyytyi. Verisuonet osittain tukkeutuivat liin korkean Hb:n vuoksi.
      Lekuri sanoi, että rouvan on saatava painoa lisää koska yksi vakava mahatauti voi olla kohtalokas. Painoaan säädellyt nainen ryhtyi popsimaan kahvipullaa, täytekeksejä, kuivakakkua yms.
      Lieneekö kohtalon sattumaa mutta kun paino oli noussut siihen 58:aan kiloon oli lekuri tyytyväinen?

      Pitkän sepustuksen viesti. Olkaa tyytyväisiä lisäkiloihin. Niissä on pelivaraa ja lekuri sanoi, että varsinkin ikääntyessä on suotavaa omata ihon alaista vararavintoa.

    • Anonyymi

      Olisi hyvä tosiaan tietää, että olisiko syömistavoissa jotakin parannettavaa. Parasta on oma esimerkki ja tekeminen, jos itse teet teille vaikka terveellistä ruokaa tai terveellisiä leffanaposteltavia.

      Itse en voisi sietää ylipainoa itselläni, joten ymmärrän hyvin, jos kumppanikaan ei sellaisesta pitäisi. Mielestäni asiasta voisi kyllä ihan nätisti puhua, jotta saisi toisenkin näkökulman asiaan. Jos siihen kilojen pysymiseen on vaikka jokin sellainen syy, jota et vielä tiedä. Tai sitten hän voisi tosiaan tarvita tukea ja kannustusta muutokseen, jos ei ole mitään vakavampaa syytä taustalla. Jos kyseessä on vain vastustamattomat mielihalut tmv., niin miksi hän ei haluaisi yrittää päästä kiloistaan teidän molempien vuoksi, sinun avullasi?

    • Anonyymi

      Seksuaalisille viehtymyksilleen ei kukaan meistä tietenkään voi mitään. Omaa mieltäni tekstissäsi tosin häiritsee se, että et tunnu pohjimmiltaan välittävän vaimostasi, vaan puhut vain itsestäsi ja vaimosi lihavuuden vaikutuksesta sinuun. Itse olisin sinun tilanteessasi enemmän huolissani vaimosta ja lasten äidistä, hänen terveydestään ja hyvinvoinnistaan, enkä vain omasta seksielämästäni. Tosin voi tietysti olla, että et vain jostain syystä halunnut tuoda tuota puolta esiin.

      Noin sen vaimosi laihdutuksen kannalta sillä terveydellä kuitenkin luultavasti on loppupeleissä paljon enemmän merkitystä, kuin seksillä. Aito välittäminen, rakastaminen, tukeminen ja oman huolestuneisuuden asiallinen asiallinen esilletuominen voisivat jopa auttaa vaimoasi.

      Yksinkertaisia patenttiratkaisuja ei ole, vaikka laihduttaminen ja painonhallinta noin periaatetasolla ovatkin hyvin helppoja asioita. Tuskinpa painonpudotus kenenkään kohdalla jää kiinni siitä, etteikö tietäisi miten se onnistuisi. Niiden hyvien käytännön keinojen löytäminen vaatii kuitenkin hieman yksilön tuntemista. Kerroit itse olevasi sporttinen. Löytyisikö siltä suunnalta sitten apua, yhdessä tekemistä ja vaikka sen ruokavalion miettimistä? Osaatko tukea ja olla kannustava?

      p.s. "Itseä lihavuus masentaa, kun itse olen sporttisessa kunnossa." Siis oletko ihan tosissasi. Tuossa ei ole oikein mitään järkeä.

      • Anonyymi

        No provohan se onkin.


    • Anonyymi

      Minä, minä ja minä, voi kauheeta, kun vaimo on ylipainoinen , nyt sun elämäs romahtaa
      En yhtään ihmettele, jos vaimosi syö masennukseen, kun sillä on noin itsekäs ukko.
      Olisin ennemmin huolissani hänen terveydestä, kun ulkonäöstä.

    • Anonyymi

      Lihavuusleikkaus, kyllä lähtee kilot!!

    • Anonyymi

      Itselläni paino nousi lasten saamisen myötä ja painoa oli enempi lasten pikkulapsiaikaan, nykyisin painoa on vähempi ja nuoruudessa olin siis hoikka. Noin paljon painoa mitä aloituksessa oli kuvattu ei ole ollut. Silti sanoisin, että lasten saaminen, siihen päälle väsymys ja kova kiire lasten kanssa herkästi lihottaa ja aikaa ei välttämättä ole liikunnalle. Kun lapset kasvaa niin enempi liikkumaan ja syömään terveellisemmin ja oikeesti olo on parempi ja jaksaakin enempi. Kun itellä oli jonkin verran painoa enempi niin kukaan ei onneksi kommentoinut siitä. Sanoisin ap, että kumppanisi on itse ymmärrettävä tehdä asialle jotain, voisit olla enemmänkin huolissaan hänen jaksamisestaan ja terveydestään. Ap vaikuttaa narsistiselta, itsensä ihailijalta ja ehkäpä hänen olisi parempi lähteä etsimään uutta kumppania itselleen. Tiesittekö muuten, että naiset monesti laihtuu eron jälkeen, ehkä he ovat henkisesti silloin helpommassa tilanteessa.

      • "Kun lapset kasvaa niin enempi liikkumaan ja syömään terveellisemmin ja oikeesti olo on parempi ja jaksaakin enempi."

        Estävätkö lapset syömästä terveellisesti? Onko lapsille pakko syöttää jotain epäterveellistä?

        " Ap vaikuttaa narsistiselta, itsensä ihailijalta ja ehkäpä hänen olisi parempi lähteä etsimään uutta kumppania itselleen."

        Äkkiäpä sinä ihmisestä narsistin teet. Onko ihminen narsisti myös jos hän on huolissaan kumppanin hygieniasta?


      • Anonyymi
        Yogamies kirjoitti:

        "Kun lapset kasvaa niin enempi liikkumaan ja syömään terveellisemmin ja oikeesti olo on parempi ja jaksaakin enempi."

        Estävätkö lapset syömästä terveellisesti? Onko lapsille pakko syöttää jotain epäterveellistä?

        " Ap vaikuttaa narsistiselta, itsensä ihailijalta ja ehkäpä hänen olisi parempi lähteä etsimään uutta kumppania itselleen."

        Äkkiäpä sinä ihmisestä narsistin teet. Onko ihminen narsisti myös jos hän on huolissaan kumppanin hygieniasta?

        Kasvikset on kyllä tärkeitä ruokavaliossa, mutta harva tykkää syödä vaan peruna, kukkakaali, parsakaali tai porkkana mössöjä.


    • Miksi lapsia aina syytetään lihomisesta, kun todellinen syy on kuitenkin lihojan korvien välissä, joka laittaa syömään enemmän kuin kuluttaa.

      Tottakai, jos ei ole aikaa liikkumiseen, niin saa syödä vähemmän, mutta silti kaiken perusta on syömisen kontrolli.

      • Anonyymi

        Kuule yogamies naisena varmaan ymmärrät mitä muutoksia lapsen saaminen saa aikaan kehossa. On totta, että ylipaino on monesti psykologinen juttu. Kyllähän ylipainoiset tietää, että pitäisi syödä vähemmän ja liikkua enemmän ja laihdutusbisnes on yksi suuri ja tuottoisa ala. Kaikki varmaan olisivat hoikkia, jos se olis noin vaan päätettävissä. Samoin kuin kaikki olis koulutettuja, kaikki olis terveitä ym. jos ne asiat olis noin vaan helposti päätettävissä. Tuo vaatii psykologista silmää, toisen tukemista ja todellakin henkistä apua. Tällä palstalla tosin on suurempiinkin ongelmiin henkistä apua tarvitsevia, esim ap. Ylipaino on monen asian yhteissumma. Myös esim sairaudet, lääkehoidot, hormonitoiminta ja monet muut asiat vaikuttaa ihmisen painoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuule yogamies naisena varmaan ymmärrät mitä muutoksia lapsen saaminen saa aikaan kehossa. On totta, että ylipaino on monesti psykologinen juttu. Kyllähän ylipainoiset tietää, että pitäisi syödä vähemmän ja liikkua enemmän ja laihdutusbisnes on yksi suuri ja tuottoisa ala. Kaikki varmaan olisivat hoikkia, jos se olis noin vaan päätettävissä. Samoin kuin kaikki olis koulutettuja, kaikki olis terveitä ym. jos ne asiat olis noin vaan helposti päätettävissä. Tuo vaatii psykologista silmää, toisen tukemista ja todellakin henkistä apua. Tällä palstalla tosin on suurempiinkin ongelmiin henkistä apua tarvitsevia, esim ap. Ylipaino on monen asian yhteissumma. Myös esim sairaudet, lääkehoidot, hormonitoiminta ja monet muut asiat vaikuttaa ihmisen painoon.

        Olen samaa mieltä, että monet asiat vaikuttavat painonnousuun, mutta loppujen lopuksi painonnousu on korvien välissä.

        Raskaus ei sinänsä aiheuta painonnousua kuin raskauden ajan ja imetys yleensä auttaa pääsemään siitä eroon. Sen sijaan jos lapsen tuloa pidetään selityksenä painonnousulle kutakuinkin pysyvästi ollaan hakoteillä

        Samalla tavalla on kerrottu, että n. 30-vuotiaana ihmisessä tapahtuu muutos aineenvaihdunnassa jolloin ihminen lihoo. Viimeaikoina sekin on osoitettu vääräksi.

        Jos itse saisin lapsen, niin luultavasti laihtuisin, koska arkiliikunnan määrä moninkertaistuisi. Tällä hetkellä tulee koko työpäivä istuttua tietokoneen äärellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuule yogamies naisena varmaan ymmärrät mitä muutoksia lapsen saaminen saa aikaan kehossa. On totta, että ylipaino on monesti psykologinen juttu. Kyllähän ylipainoiset tietää, että pitäisi syödä vähemmän ja liikkua enemmän ja laihdutusbisnes on yksi suuri ja tuottoisa ala. Kaikki varmaan olisivat hoikkia, jos se olis noin vaan päätettävissä. Samoin kuin kaikki olis koulutettuja, kaikki olis terveitä ym. jos ne asiat olis noin vaan helposti päätettävissä. Tuo vaatii psykologista silmää, toisen tukemista ja todellakin henkistä apua. Tällä palstalla tosin on suurempiinkin ongelmiin henkistä apua tarvitsevia, esim ap. Ylipaino on monen asian yhteissumma. Myös esim sairaudet, lääkehoidot, hormonitoiminta ja monet muut asiat vaikuttaa ihmisen painoon.

        Tuota en ymmärrä miten lääkkeet voi lihottaa, eihän lääkkeissä ole kaloreita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuota en ymmärrä miten lääkkeet voi lihottaa, eihän lääkkeissä ole kaloreita.

        Totta, jos lääkkeet sinänsä lihottaisivat, olisi maailman paino-ongelmat ratkaistuja.

        On kuitenkin lääkkeitä, jotka vähentävät esimerkiksi kulutusta (beetasalpaajat) ja psyykelääkkeet lisäävät ruokahalua ja kuivattavat suuta.


    • Anonyymi

      Yhyyyy😭😭 vaimo on lihava. Mua masentaa. Oon 46 vuotias poika enkä osaa hoitaa mitään asiaa. Osasin sentään kirjottaa suomi24.😭😭

      • Anonyymi

        🤣🤣🤣🤣


      • Tämä on sitä tyypillistä pilkkaa mitä miehet saavat kuulla yrittäessään puhua tunteistaan. Pilkka tulee sekä naisilta että miehiltä.

        Miesten huolenaiheet ovat aina jotenkin vääriä ja huolet esitellään jotenkin väärässä paikassa ja väärään aikaan.


      • Anonyymi
        Yogamies kirjoitti:

        Tämä on sitä tyypillistä pilkkaa mitä miehet saavat kuulla yrittäessään puhua tunteistaan. Pilkka tulee sekä naisilta että miehiltä.

        Miesten huolenaiheet ovat aina jotenkin vääriä ja huolet esitellään jotenkin väärässä paikassa ja väärään aikaan.

        Minäminä -miehen "huolenaiheita" ei oikeasti jaksa kukaan ottaa edes tosissaan.


      • Anonyymi

        Juuri tämä. Onneks oon sinkku♥️♥️🙏🙏


      • Anonyymi
        Yogamies kirjoitti:

        Tämä on sitä tyypillistä pilkkaa mitä miehet saavat kuulla yrittäessään puhua tunteistaan. Pilkka tulee sekä naisilta että miehiltä.

        Miesten huolenaiheet ovat aina jotenkin vääriä ja huolet esitellään jotenkin väärässä paikassa ja väärään aikaan.

        Haluisin nähä aloittajan,onko komea mies, jolla varaa naista haukkua.


    • Anonyymi

      Mikä syöden tulee, se syöden lähtee.

    • Anonyymi

      Ota ero.

    • Anonyymi

      Liika hiilihydraatin syöminen lihottaa, joten sitä pitää karsia reilulla kädellä. Veikkaan että kyse on juuri tästä. Nosta ns. ”kissa pöydälle”, en nyt tarkoita että pitäisi sanoa että nyt lähtee joko eukko tai läskit, mutta asiasta on pakko puhua jos siihen haluat muutosta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miehen lapsettomuus keski-ikäisten deittailussa

      Tällä palstalla esitetään usein ajatus, jonka mukaan lapsia saanut nainen olisi parisuhdemarkkinoilla huonommassa asemas
      Sinkut
      273
      2288
    2. Kunpa voisin halata sinua

      ja sanoa sinulle miten onnellinen olen siitä, että olet elämässäni. Mutta et ole halausetäisyydellä... etkä elämässäni.
      Ikävä
      44
      1103
    3. Mikä oli se hetki

      kun tajusit rakastuneesi?
      Ikävä
      76
      1041
    4. Muut yrittää seata meidän välejä

      Nainen, oot varmaan sen myös huomannut. Ihan irl oon sen huomannut jo hyvän aikaa. Eihän anneta sen häiritä.
      Ikävä
      100
      1033
    5. Miksi Suomi ärsyttää Venäjää?

      Jatkuvasti? Hyvin suomen herrat tietää, että tuo DCA-sopimus on paha ärsyke Venäjälle. eihän Venäjä ole hyökännyt Suomen
      Maailman menoa
      274
      862
    6. Kun unohdat tämän

      Sivuston, unohdat myös meidät nopeammin. Kokeile. Naiselle.
      Ikävä
      79
      815
    7. Jotenkin tätä asiaa pitää nyt käsitellä

      Vaikka sitten anomuumisti. Olen lähestulkoon rakastunut vanhempaan mieheen mutta tämä ei nyt oikein suju niin kuin pitäi
      Ikävä
      72
      789
    8. Älä turhaan nainen ikävöi minua

      Olen sellainen jäntevä pantteri ja sinä jo melkein rollaattorikamaa. Ei onnistu mikään.
      Ikävä
      64
      690
    9. Meillä olisi kaunis kesä

      Yhden viestin päässä. Haluaisin tutustua. Vaikka oltaisiin vaan ystäviä. Eikä mitään vaan vähättelyä. Ajattelen et olet
      Ikävä
      17
      670
    10. Kuinka paljon voi olla rakastunut..

      ....ja välittää ihmisestä jota ei edes tunnen kunnolla? Eikö silloin ole kysymys jostain suuremmasta? Mitä on yhteenkuul
      Ikävä
      64
      669
    Aihe