Onko muita kohtalotovereita, joiden aviomies tai miesystävä rakentaa taloja jälleenmyyntiin ja siinä samalla pitäisi myös ylläpitää parisuhdetta?
Meillä on sellainen tilanne, että olemme miesystäväni kanssa olleet yhdessä 2 vuotta ja hän halusi toteuttaa pitkäaikaisen unelmansa rakentaa taloa jälleenmyyntiin nyt viime keväänä. Ammatiltaan on siis kirvesmies ja on oman työnsä kautta rakentanut paljon erityisesti uudiskohteita eli osaamista on. Meillä kummallakaan ei ole ennestään lapsia eikä lapsihaaveita olekaan.
Olen itse exäni kanssa aiemmin rakentaneet yhteisen omakotitalon, mutta aika pian talon valmistumisen jälkeen erosimme. Tiedän siis kokemuksesta, kuinka rankkaa sellainen projekti on. Mutta nyt tilanne on erilainen, koska nykyinen mies rakentaa talon itselleen sijoitusmielessä eikä meille yhteiseksi kodiksi. Toki siinä asumme sitten sen aikaa kunnes talo voidaan myydä verottomana, mutta mulla ei ole taloon omistusoikeutta. Olen kyllä muuten tarvittaessa apuna, esim. välillä autan hänen rakennustyömaallaan mitä osaan, mutta useimmiten teen ruuan valmiiksi hänelle ja apumiehille.
Tilannetta vaikeuttaa myös se, että asumme eri paikkakunnilla, mutta hän rakentaa taloa kaupunkiin, jossa minä asun. Eli viikonloput hän viettää luonani, mutta silloin hän on eniten tällä rakennustyömaallaan. Viikot hän tekee kotikaupungissaan omaa palkkatyötään pitkiä päiviä.
Ymmärrän hyvin, että yhteinen aika on nyt kortilla, mutta usein tässä turhauttaa se, että olen tällä hetkellä parisuhteessa kuin yksin ja kun joudun "kärsimään" tästä kaikesta menetetystä yhteisestä parisuhdeajasta ilman että tämä olisi yhteinen unelma, josta minä saisin nauttia lopuksi yhteisestä kodista. Loppupeleissä miesystävä hyötyy tästä eniten (rahallisesti siis).
Miten te muut olette jaksaneet tälläisessä parisuhteessa?
Mies rakentaa omakotitaloa myyntiin
18
1017
Vastaukset
- Anonyymi
Ahneus tuhoaa. Tajuaakohan mies että sinä löydät pian itsellesi toisen jonka ei tarvitse esittää mitään?
- Anonyymi
tou on miehelle täydellinen kuvio: rakentaa kalliille paikalle oma talo. Ei asuinkustannuksia,(sinä ole ilmainen hotelli), halpa tyovoima, myynnistä sievoinen voitto omaan taskuun.
Jos tuo on mitv sinv tulevaisuudelta haluat, jatka samaa käytostä.
Ellei tuo kiinnosta, vaihda kumppania ja olllesi lappu: hotelli suljettu pysyvästi koronan takia. - Anonyymi
Yhteinen tavoite. Työsuhdeasunnosta omaan taloon.
Hankkeen toteutuksen käynnistyessä lapsemme olivat 3kk ja 1v 4kk ikäisiä.
Mieheni oli paljon työmatkoilla joskus viikonkin jaksoina. Hän oli hoitanut valmistelut. Hankkinut kirvesmiehet, muuraajat ja raudoittajan. Osa heistä oli mieheni jonkin tason tuttavia.
Lainoitussyistä rakentaminen pääsi käynnistymään vasta syksyllä.
Rinnetalon alakerta oli muurattu ja holvi valettu kun mieheni nilkka murtui rakennuksella.
Kaiken lisäksi hän joutui tekemään työmatkoja jalka kipsissä kainalosauvojen kanssa. Kehui Finnairin palvelua.
Minä työnsin lapsemme tasolisätyllä vaunulla äidilleni noin 5:n kilometrin päähän ja menin rakennukselle auttelemaan siinä missä pystyin.
Viimeisten työntömatkojen aikaan oli lumi ollut maassa, siis jalkakäytävillä jo muutaman kuukauden.
Päästyään kipsistä eroon joutui mieheni tekemään työmatkansa ainoalla autollamme.
Yhdessä vaiheessa mieheni organisoi osastonsa miehet muutamiin, mittaviin talkoisiin. Korkean sivun telineiden tekeminen jäi mieleeni.
Tilanne oli tuo mikä oli. En nauttinut siitä mutta tilanne vaati nuo ponnistelut. Tiesin asioiden helpottuvan.
Yhdessä sovittu tavoite jonka eteen kumpikin antoi parhaansa. Elämäähän se oli.- Anonyymi
Tuo on ollut varmasti tosi raskasta. Oli meillä exänkin kanssa kun 10 vuotta sitten rakennettiin, joka asiassa ja työvaiheessa vastustusta, tuli jopa vakava riita talotehtaan kanssa heidän tekemästään asennusvirheestä. Mutta terveinä pysyttiin ja säästyttiin ilman mitään haavereita! No, se suhde kaatui muihin syihin sitten lopulta.
-Ap
- Anonyymi
Eli ... oliko mies aloittanut tuon projektin ennen tapaamistanne, vai oletko sinä sen mahdollistaja? Jos projekti oli jo aloitettu ja suunniteltu ja niin edelleen, niin sitten mä tajuan kuvion. Vaan jos homma alkoi vasta mentyänne yhteen, niin mitä ihmettä?
Itse pistäisi tikkua ristiin sellaisen projekrin vuoksi, jossa en ole osallisena. Sellasen odottaminen on ihan asiatonta. Ymmärrän myös, että pakkohan se on noin aikatauluttaa, jos työs ovat eri paikkakunnalla. Vaan enpä tosiaan alkaiso tuollaiseen kuvioon, jos ei siinä olisi mullekin jotain hyötyä. Tiedän kokemuksesta, että rakentaminen on parisuhteelle valtava koetinkivi. Jos ei siinä ole molemmille jotain tavoitetta, niin tiukkaa tekee varmasti. Se parinnviodrn asuminenkaan ei ihan oikeasti ole mikään porkkana, vaan pikemmin lisää keppiä. Muutat johonkin, jonka tiedät väliaikaiseksi. Been there. done that ja ei todellakaan ole mitään herkkua, jos ei sitten rakasta muuttamista.- Anonyymi
Miesystävä oli jo monta vuotta haaveillut rakentaa, nyt meidän suhteen aikana löytyi sopiva tontti hyvältä asuntoalueelta. Olen monta kertaa muuttanut, mutta en sitä rakasta..
Toki minun pitää jotenkin myös päästä osingolle tai hyötyä tästä projektista, ja siitä on puhuttukin, niin kiltti en sentään ole. Yhteinen ajanpuute vain repii usein hermoja.
-Ap
- Anonyymi
Mieheni rakensi myös taloja myyntiin. 14 taloa taisi rakentaa eli pari taloa vuodessa. Ei ollut mitään ongelmaa parisuhteessa koska mieheni ei tehnyt ylipitkiä päiviä ja apulaisia sillä oli ettei yksin tehnyt kaikkea. En minä stressannut yhtään ja rahan takia sitä taloa rakensi mieheni myös.
Siitä tienaa mukavasti, paljon enemmän kun jos tekisi taloa jonkun firman palkkalistalla. Mieheni katsoo myös kaikki remontti ohjelmat kuten remppa ja muutto aina ja on miettinyt taas että ostaisi jonkun huonokuntoisen asunnon ja remppaisi sen ja myisi sitten. Mieheni on nyt työtön ollut 2 vuotta niin varmaan saisi siitä töitä kun ostaisi jonkun asunnon ja remppaisi sitä.- Anonyymi
Sinun kokemuksesi eroaa aloittajasta siinä, että aloittajan mies rakentaa taloa vapaa-aikanaan, eli se on yhteisestä vapaa-ajasta poissa.
- Anonyymi
Monimutkainen juttu. Ymmärrän hyvin harmisi. Tässä tulee hyvin esille, että miehille perisuhteessa usein riittää, että nainen vaan on ja nainen haluaa enemmän tunteita, yhdessäoloa jne.
Tuollainen projekti, joka vie yhden tai useamman ihmisen vapaa-ajan olisi ymmärrettävää, jos siitä hyötyisi molemmat, mutta hyöty jää tässä tapauksessa vain miehellesi ja sinä saat vain negatiiviset puolet. Eri asia, jos mies tekisi tuota työkseen
Ehdottaisin ensiksi kunnon keskustelua, jossa kertoisit, mitä mieltä olet. Jos mies ei ymmärrä sinun kantaasi ja suostu ottamaan sinua osalliseksi, niin sinulle tulee pohdinnan paikka siitä mitä haluat parisuhteelta.
Sinänsä mies ei huonolta mieheltä kuulosta. Hyvin ahkera ainakin.- Anonyymi
Monta kertaa on keskusteltu ja riidelty asiasta. Aluksi uhkasin jo erota, mutta sitten päätin antaa suhteelle mahdollisuuden ja katsoa kestääkö. Miehessä ja meidän suhteessa on kuitenkin niin paljon hyvää, etten halua luovuttaa.
Kyllä mielessä on jotenkin päästä osingoille, kunhan saadaan sellaiset asiat sovittua. Itse pidän tärkeimpänä sitä yhteistä aikaa, ja jos sellaista välillä on, niin mies on aina tosi väsyksissä. Tuntuu vain, että on yksin tämän asian kanssa, kun tilanne on niin harvinainen..
-Ap
- Anonyymi
Siinä on hyvä mies, joka vaativan rakennusprojektin ohessa jaksaa pitää sinun seksuaalitarpeistasi huolta! Olisit kiitollinen!
- Anonyymi
Anna miehen rakentaa..voisi tehdä paljon kurjempiakin asioita!
- Anonyymi
Pitkäjänteisyys palkitaan. Talo valmistuu pian.
- Anonyymi
Näinhän se on, se joka tekee se myös hyötyy. Eli maalaisjärjen mukaisesti oman työn tuloksista pitää ensisijaisesti itse tekijän hyötyä
En tiedä kuinka paljon teillä on yhteistä aikaa ja mitä silloin teette mutta teidän tapauksessa varmaan laadun pitäisi korvata määrä; kuten monissa etäsuhteissa tai suhteissa, joissa on paljon muutakin meneillään.
Jos et jaksa tätä, älä jaksa. Ei kait tuo sen kummempaa ole."Näinhän se on, se joka tekee se myös hyötyy. Eli maalaisjärjen mukaisesti oman työn tuloksista pitää ensisijaisesti itse tekijän hyötyä"
Tuohan on juuri se seikka, jonka takia monet hyvin ansaitsevat miehet eivät ymmärrä miksi heidän pitää maksaa tasinkoa avioerossa. Hehän ovat painaneet niska limassa hommia töissä, kun taas vaimo on ollut ensin kuusi vuotta lasten kanssa kotona ja sen jälkeen vielä vuosia lähtenyt aikaisin töistä kotiin.
- Anonyymi
Minun mies rakensi taloa vapaa-ajalla myös, siihen meni noin vuoden päivät. Olin myös mukana koska ajattelin että se on vapaa ajastamme pois jos mies on töissä ja minä vaan kotona. Nyt asumme siinä talossa jonka mies rakensi ja minäkin tein paljon kuten maalasin ja opin paljon vaikka aluksi en osannut mitään. Kyllä kannatti koska nyt meillä on oma talo. Oman talon rakentaminen vie kyllä kaikki vapaa ajat vuodessa mutta nyt meillä on loppuelämä aikaa olla tässä ja se lähensin meitä. En kokenut stressiä lainkaan vaan se on oma valinta mitä haluaa tehdä. Nyt meillä on kuitenkin oma talo ja meillä on yhteistä aikaa ollut paljon.
- Anonyymi
Olen ollut apuna aina silloin, kun hän ei ole saanut omia kavereitaan apuun tai jos en ole viikonloppuna töissä. Niin, tässä on myös sekin haaste, että itselläni on 2-vuorotyö ja useimmat viikonloput olen omissa töissä kiinni.. ja palkitsevinta olisi, jos tämä talo tulisi kokonaan meille kodiksi, mutta se on vain väliaikainen, koska sitten mies myy sen pois kun saa verottomana myydä.. Hyödyn itse toki talosta sen parin vuoden asumisen ajan.
-Ap
- Anonyymi
Ystävän mies teki myös. Eihän se mitään kaupaksi mennyt. Asuneet siinä kohta 10 vuotta vaikka piti olla vaan pari vuotta 👍 Toisella ystävän miehellä on ihan rakennusfirma ja tekee myös nuita asuntoja onkohan niillä 4 asunto suunnitellaan. Ihan hirveän homma parin vuoden välein. Toivottavasti on kaiken sen vaivan arvoista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nasima löi Jussille luun kurkkuun
Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse2366507Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"
jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r474565Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen
Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi944396Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa
SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli64196Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta
Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s393692Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta1173608Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä
ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan683596Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto
Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava233501SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat
Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha713263Maataloustuet voi poistaa, naudan tuottajahinta pompsahtanut 25 %
Enää ei tarvitse veronmaksajien tukea, koska maajussi saa lihasta nyt hyvää hintaa. https://yle.fi/a/74-20198739532415