porvari näyttelee tyhmää...

Otto_b

Laittomien lakkojen kynnys on madaltunut
ja porvarit vaatii lakkoihin puuttumista.
Ovatko he oikeasti niin tyhmiä, etteivät
ymmärrä omien toimiensa merkitystä lakkojen
syntymisessä... Eivät ole, kyseessä on pelkkä
hämäys, jolla yritetään peitellä koventuneita
otteita tyäväenluokkaa vastaan. Samaan sarjaan
kuuluu kirjoittelu lehdissä, joissa mm vaaditaan
palkan maksua todellisen tyän tuottavuuden mukaan. Vaativatko porvarit nyt vihodoin optioiden ja bonusten ottamista pois johtajilta ja rahojen antamista todellisille tuloksen tekijöille? Ei suinkaan, porvari tarkoittaa
tällä vain työläisten palkkojen laskemista.

9

457

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Boss

      Hyvä Otto_b!
      Oletko havainnut varsin ihmeellisen tapahtumaketjun itäisessä naapurissamme, joka muuten oli työväen aatteen mallimaa vuosia? RAHA otti hallinnan ja mitä tapahtuikaan? Toveri ei enää ollutkaan toveri, vaan vain vanha kaveri ja hetken kuluttua tuskin sitäkään. Se on aivan sama mikä luokka on vallankahvassa, sillä valta sumentaa jostain syystä loogisen ajattelutavan ja sen jälkeen ei millään ole yhtikäs mitään väliä. Vallasta ei luovuta, kun se on saavutettu ja nyt elämme kvartaalitalouden aikaa. Tutki historiaa, sillä vahva liike synnyttää aina vastaliikkeen, joten elä toivossa, mutta toivo että elät pitkään, jotta näet mitä toivoit!

      • t.i.ruskeepaa

        Sosialismin määritelmä on se, että teollisuus on yhteisessä hallinnassa. Se korjaa sen, että vauraus määrää kyvyn hallita elämänsä sisältöä ja laatua. Ei tähän kuulu mikään harvainvalta.


      • Boss
        t.i.ruskeepaa kirjoitti:

        Sosialismin määritelmä on se, että teollisuus on yhteisessä hallinnassa. Se korjaa sen, että vauraus määrää kyvyn hallita elämänsä sisältöä ja laatua. Ei tähän kuulu mikään harvainvalta.

        Ihan hyvää teoriaa sinultakin, mutta kunnioitan sinunkin tavoitettasi barrikaadeilla, mutta aika haraa vastaan sinunkin unelmissasi!!! Kyllä se sieltä tulee ajallaan.


      • t.i.ruskeepaa
        Boss kirjoitti:

        Ihan hyvää teoriaa sinultakin, mutta kunnioitan sinunkin tavoitettasi barrikaadeilla, mutta aika haraa vastaan sinunkin unelmissasi!!! Kyllä se sieltä tulee ajallaan.

        a) Teollisuuden yhteiseen omistukseen siirtyminen saattaa tapahtua harvainvaltaisesti. Demokraattisuus on elintärkeä yhteistyölle

        b) Aika ei luo individualistista kilpailujärjestelmää. Kapitalistit sen luovat. Taistelu on käytävä ideatasolla.

        c) En käy barrikaadeilla, koska kunnioitan vastustajani oikeuksia.


      • Boss
        t.i.ruskeepaa kirjoitti:

        a) Teollisuuden yhteiseen omistukseen siirtyminen saattaa tapahtua harvainvaltaisesti. Demokraattisuus on elintärkeä yhteistyölle

        b) Aika ei luo individualistista kilpailujärjestelmää. Kapitalistit sen luovat. Taistelu on käytävä ideatasolla.

        c) En käy barrikaadeilla, koska kunnioitan vastustajani oikeuksia.

        Maailmassa on nyt vaan meneillään se kausi, jolloin kapitalismi on onnistunut luomaan parhaat lähtökohdat ja saanut mukaansa monia perinteisten vastustajien joukosta (esim. N-liitto, Itä-Saksa jne). Elämme trendien täyttämässä maailmassa, jossa yksilön manipulointi on varsin helppoa. Vähemmistön ääni ei kuulu kauas, ei edes omassa demokratiassamme! Ehkä ei aika luo mitään, mutta sen tahtiin me tässä taaperramme ja tällä hetkellä meitä viedään kuin litran mittaa!! Toivottavasti terve järki voittaa.


      • t.i.ruskeepaa
        Boss kirjoitti:

        Maailmassa on nyt vaan meneillään se kausi, jolloin kapitalismi on onnistunut luomaan parhaat lähtökohdat ja saanut mukaansa monia perinteisten vastustajien joukosta (esim. N-liitto, Itä-Saksa jne). Elämme trendien täyttämässä maailmassa, jossa yksilön manipulointi on varsin helppoa. Vähemmistön ääni ei kuulu kauas, ei edes omassa demokratiassamme! Ehkä ei aika luo mitään, mutta sen tahtiin me tässä taaperramme ja tällä hetkellä meitä viedään kuin litran mittaa!! Toivottavasti terve järki voittaa.

        Kapitalismi perustuu sille, että vallankäyttäjät välttävät keskustelemista asioista toisten kanssa. Se on pelkkä kupla ja illuusio, joka johtuu eri tahtojen näkymättömyydestä. Individualistinen kilpailu ei ole tarpeellista hyvinvoinnin edestä.


      • Boss
        t.i.ruskeepaa kirjoitti:

        Kapitalismi perustuu sille, että vallankäyttäjät välttävät keskustelemista asioista toisten kanssa. Se on pelkkä kupla ja illuusio, joka johtuu eri tahtojen näkymättömyydestä. Individualistinen kilpailu ei ole tarpeellista hyvinvoinnin edestä.

        Olen samaa mieltä kanssasi teoriassa, mutta käytäntö on osoittanut aivan toista. Piinttyneinkin aatteen puolustaja joutuu pohtimaan valintojaan, kun tarttuu vallan kahvaan ja tuon otteen mukana tulee yleensä vääjäämättömästi raha ja hyvinvointi. Esimerkkejä ei tarvitse kaukaa hakea. Leikillisesti olen todennut useasti esim. uusien kansanedustajiemme kohdalla, että kun Siwa vaihtuu Stockmanniin on kosketus realismiin totaalisesti hukassa!


      • t.i.ruskeepaa
        Boss kirjoitti:

        Olen samaa mieltä kanssasi teoriassa, mutta käytäntö on osoittanut aivan toista. Piinttyneinkin aatteen puolustaja joutuu pohtimaan valintojaan, kun tarttuu vallan kahvaan ja tuon otteen mukana tulee yleensä vääjäämättömästi raha ja hyvinvointi. Esimerkkejä ei tarvitse kaukaa hakea. Leikillisesti olen todennut useasti esim. uusien kansanedustajiemme kohdalla, että kun Siwa vaihtuu Stockmanniin on kosketus realismiin totaalisesti hukassa!

        Mutta eihän se muuta sitä, että kommunikaatio hankaloituu. Jos oma moraali ei kestä houkutuksia, niin silloin sortuu siihen tiedonkulun estämiseen, johon harvainvalta ja kapitalistinen valtajärjestelmäkin perustuu. Teoria osoittaa käytännön tässäkin tapauksessa!


      • Kirjoituksesi melkein hyväksyttävissä sillä muutoksella, että lihavoitu sana RAHA muutetaan sanaksi KAPITALISMI. Tai jos halutaan sama asia ilmaista toisin, niin tässähän on esimerkki USA:n "demokratian viennin ristiretkestä", jonka Boris "the Simple" otti avosylin vastaan!
        vom


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      134
      1373
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      102
      1062
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      963
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      308
      832
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      803
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      692
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      141
      613
    Aihe