https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kl/943a5c9b-3422-46e1-b4d0-ffb1ec6d242e?ref=ampparit:a343
noniin
Vety tulla jyskyttää väkisin eurooppaan
4
130
Vastaukset
- Anonyymi
mumssi
- Anonyymi
Olen samaa mieltä että henkilöautoihin vety ei sovi, mutta raskaskalustoon kylläkin sillä suurien lastien siirtäminen pitkiä matkoja vaatii paljon energiaa eikä välttämättä liiketaloudellisesti kuljetusyrittäjällä ole aikaa latailla nykyisellä akkutekniikalla. Kuljetuskalusto pitää pystyä pitämään tiellä yli puolet päivästä jotta se olisi kannattavaa.
"Kaaviot näyttävät samalta muuallakin maailmassa. Esimerkiksi raskaan liikenteen paikallispäästöjen leikkaaminen, eli ajoneuvojen sähköistäminen, voi energiayhtiön numeroiden näkökulmasta olla mahdollista ainoastaan uusiutuvasta sähköstä tuotetun vedyn siivittämänä. Koko raskaan liikenteen tarpeita palvelevaa akkulatausverkostoa kun on mahdoton rakentaa. Sen vuoksi myös Alexela suunnittelee jo täyttä päätä vedynjakeluverkoston rakentamista."
Muutenhan tuo artikkeli pikemminkin tuki sähköhenkilöautoja... - Anonyymi
Uutinen
500 000 asukkaan kaupunki perui 50 vetybussin tilauksen – Sähköllä ajo yli 6x halvempaa: Kilometri vedyllä olisi maksanut 95 senttiä
Tuomas Kangasniemi12.1.202218:02SÄHKÖAUTOAUTOLIIKENNE
Ranskalainen Montpelierin kaupunki luopuu vetybussien tilauksesta hinnan takia. Suora sähkö on monin verroin halvempaa.
Ranskan etelärannikolla sijaitseva Montpellierin kaupunki on päättänyt luopua 50 vetybussin tilauksesta sähköbussien hyväksi. Aiempi päätös vetybusseista tehtiin kaksi vuotta sitten.
Tapauksesta uutisoivan Electrek-lehden mukaan kaupunki teki päätöksensä taloudellisista syistä: sähköbussit ovat edullisempia.
Electrek siteeraa alkuperäislähdettä, ranskalaislehti La Tribunea, jonka uutisessa (osittainen maksumuuri) kaupunginjohtaja Michaël Delafosse valitteli, että vetyteknologia olisi tullut yli kuusi kertaa kalliimmaksi. Ajokilometri vedyllä olisi maksanut 0,95 euroa, kun sama sähköllä tekee 0,15 euroa.
Delafossen mukaan Montpellier aikoo harkita tilannetta uudestaan vuonna 2030.
La Tribune kertoo, että autojen vedyntuotantoa varten oli tarkoitus perustaa teollinen elektrolyyseri noin 800 kilogramman päiväkapasiteetilla. Tilauksen kustannuksiksi oli arvioitu 29 miljoonaa euroa.
https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/tt/18b38065-fea8-47ec-86aa-1dc561b58082?ref=ampparit:9ab5 - Anonyymi
osta vetyosakkeita
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882