https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kl/943a5c9b-3422-46e1-b4d0-ffb1ec6d242e?ref=ampparit:a343
noniin
Vety tulla jyskyttää väkisin eurooppaan
4
145
Vastaukset
- Anonyymi
mumssi
- Anonyymi
Olen samaa mieltä että henkilöautoihin vety ei sovi, mutta raskaskalustoon kylläkin sillä suurien lastien siirtäminen pitkiä matkoja vaatii paljon energiaa eikä välttämättä liiketaloudellisesti kuljetusyrittäjällä ole aikaa latailla nykyisellä akkutekniikalla. Kuljetuskalusto pitää pystyä pitämään tiellä yli puolet päivästä jotta se olisi kannattavaa.
"Kaaviot näyttävät samalta muuallakin maailmassa. Esimerkiksi raskaan liikenteen paikallispäästöjen leikkaaminen, eli ajoneuvojen sähköistäminen, voi energiayhtiön numeroiden näkökulmasta olla mahdollista ainoastaan uusiutuvasta sähköstä tuotetun vedyn siivittämänä. Koko raskaan liikenteen tarpeita palvelevaa akkulatausverkostoa kun on mahdoton rakentaa. Sen vuoksi myös Alexela suunnittelee jo täyttä päätä vedynjakeluverkoston rakentamista."
Muutenhan tuo artikkeli pikemminkin tuki sähköhenkilöautoja... - Anonyymi
Uutinen
500 000 asukkaan kaupunki perui 50 vetybussin tilauksen – Sähköllä ajo yli 6x halvempaa: Kilometri vedyllä olisi maksanut 95 senttiä
Tuomas Kangasniemi12.1.202218:02SÄHKÖAUTOAUTOLIIKENNE
Ranskalainen Montpelierin kaupunki luopuu vetybussien tilauksesta hinnan takia. Suora sähkö on monin verroin halvempaa.
Ranskan etelärannikolla sijaitseva Montpellierin kaupunki on päättänyt luopua 50 vetybussin tilauksesta sähköbussien hyväksi. Aiempi päätös vetybusseista tehtiin kaksi vuotta sitten.
Tapauksesta uutisoivan Electrek-lehden mukaan kaupunki teki päätöksensä taloudellisista syistä: sähköbussit ovat edullisempia.
Electrek siteeraa alkuperäislähdettä, ranskalaislehti La Tribunea, jonka uutisessa (osittainen maksumuuri) kaupunginjohtaja Michaël Delafosse valitteli, että vetyteknologia olisi tullut yli kuusi kertaa kalliimmaksi. Ajokilometri vedyllä olisi maksanut 0,95 euroa, kun sama sähköllä tekee 0,15 euroa.
Delafossen mukaan Montpellier aikoo harkita tilannetta uudestaan vuonna 2030.
La Tribune kertoo, että autojen vedyntuotantoa varten oli tarkoitus perustaa teollinen elektrolyyseri noin 800 kilogramman päiväkapasiteetilla. Tilauksen kustannuksiksi oli arvioitu 29 miljoonaa euroa.
https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/tt/18b38065-fea8-47ec-86aa-1dc561b58082?ref=ampparit:9ab5 - Anonyymi
osta vetyosakkeita
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 172413
- 441261
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70907Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää135848- 45841
- 59807
- 42786
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44755Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe164742Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis130694