Ketoosi aiheutti kipuja ja ambulanssin kutsumisen

Anonyymi

”Esiintyvänä artistina olen halunnut näyttää hyvältä. Nuorempana se johti välillä älyttömiin ja epäterveellisiin laihdutuskuureihin. Kerran vedin niin kovan ketoosin, että jouduin kipujen vuoksi soittamaan ambulanssin. Ketoosi on aineenvaihdunnantila, joka käynnistyy, kun elimistöllä ei ole tarpeeksi hiilihydraatteja. Haluan edelleen olla hyvässä kunnossa ja yritän syödä terveellisesti, mutta en aseta itselleni rajoituksia.”

Rap-artisti Uniikin haastattelu Hesarissa (varoitus: sisältää alastomuutta): https://www.hs.fi/kuukausiliite/art-2000008488729.html

17

941

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kova ketoosi? Liuskat värjäytyvät tai sitten eivät. Tummuusasteessa saattaa olla eroja mutta itse elin 6 viikkoa varsin tummilla liuskoilla.
      0-linjalaisena lienen ollut kovalla ketoosilla. Vaimoni väittämän mukaan henkeni haisi oudolle. Hän ei tunnistanut asetyleeniä.

      Ei ollut mitään kipuja. Pirtu / kraanavesi yhdistelmän sieto oli olematonta.

      Tuosta liitteen kuvasta. Ei olisi syytä esittelyyn!

      • Asetoni. Asetyleeni on hajuton kaasu.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Asetoni. Asetyleeni on hajuton kaasu.

        Et ole tehnyt kaasuhitsausta. Teollisessa käytössä asetyleenillä on helposti tunnistettava haju!!!!!! Valkosipulia syöneen krapulaisen hengitys muistuttaa erehdyttävästi siltä.
        Hitsauspulloissa lienee asetonia asetyleenin kaverina.
        Selvyyden vuoksi. Se toinen pullo on happea jonka hajua ainakaan minä en tunnistanut. Onkohan hengitysilman happi turruttanut tuon sektorin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et ole tehnyt kaasuhitsausta. Teollisessa käytössä asetyleenillä on helposti tunnistettava haju!!!!!! Valkosipulia syöneen krapulaisen hengitys muistuttaa erehdyttävästi siltä.
        Hitsauspulloissa lienee asetonia asetyleenin kaverina.
        Selvyyden vuoksi. Se toinen pullo on happea jonka hajua ainakaan minä en tunnistanut. Onkohan hengitysilman happi turruttanut tuon sektorin?

        On tullut hitsattua ja minulla on jopa kaksi kaasuhitsauslaitetta (happi/propaani ja happi/vety). Teollisen asetyleenin haju johtuu epäpuhtauksista. En tiedä tehdäänkö asetyleeni edelleenkin karbidista mutta kun karbidi tehdään kivihiilestä ja siinä on merkittävästi rikkiä niin syntyy runsaasti erilaisia rikkiyhdisteitä jotka tuppaavaavat haisemaan. Työturvallisuuden kannalta hyvä asia.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        On tullut hitsattua ja minulla on jopa kaksi kaasuhitsauslaitetta (happi/propaani ja happi/vety). Teollisen asetyleenin haju johtuu epäpuhtauksista. En tiedä tehdäänkö asetyleeni edelleenkin karbidista mutta kun karbidi tehdään kivihiilestä ja siinä on merkittävästi rikkiä niin syntyy runsaasti erilaisia rikkiyhdisteitä jotka tuppaavaavat haisemaan. Työturvallisuuden kannalta hyvä asia.

        "On tullut hitsattua "

        valehtelemisen välissä. Muutenhan aika kuluu apteekissa juoksemiseen.


    • Anonyymi

      Liian vähähiilihydraattinenkin dietti on aivan perseestä.Minä syön ainakin PALJON hiilihydraatteja myös laihdutuksen aikana ja aina olen laihtunut erittäin hyvin vaikka olen syönytkin.
      Hiilihydraatti EI lihota VAAN ylimääräiset syödyt kalorit.

      • Anonyymi

        "olen laihtunut erittäin hyvin vaikka olen syönytkin."

        Paljonko painonmuutoksesi on viimeisen vuoden aikana?


    • Anonyymi

      Ilmeisesti tuossa on ollut kysymyksessä ketoosin ja voimakkaan fyysisen rasituksen yhdistelmä. Ne eivät sovi yhteen.

      • Anonyymi

        Lienet jäljillä! Vahvan ketoosin aikana kohtuullisetkin ponnistelut rajoittuivat noin 20:een sekunttiin. Esimerkkinä ruohonleikkurin työntäminen joka ei sentään ole kummoistakaan ponnistelua.


      • Anonyymi

        "Laiha ja hyvin treenattu atleetti voi kehonsa rasvassa varastoida yli 100 000kcal!"

        Lasketaanpa: yli 100 000 kcal vastaa yli 15 kiloa läskiä. Koska elimistö ei missään tilanteessa pysty käyttämään viimeistä rasvapisaraa, täytyy rasvavarastoa olla enemmän, esim. 18 kg.
        Oletetaan että "laiha ja hyvin treenattu atleetti" (kestävyysjuoksija) painaa 72 kg ja jos hänen painostaan on 18 kg läskiä (25 %) niin ei hän kovin laiha eikä hyvin treenattu voi olla.

        Toisaalta rasvan polttamiseen tarvitaan aina happea, joten suorittaminen on mahdollista vain aerobisella tasolla. Sopii siten ylipitkien matkojen hiihtäjille ja juoksijoille mutta ei sellaisiin lajeihin joissa vaaditaan nopeutta tai voimaa tai joihin liittyy anaerobista kuormitusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Laiha ja hyvin treenattu atleetti voi kehonsa rasvassa varastoida yli 100 000kcal!"

        Lasketaanpa: yli 100 000 kcal vastaa yli 15 kiloa läskiä. Koska elimistö ei missään tilanteessa pysty käyttämään viimeistä rasvapisaraa, täytyy rasvavarastoa olla enemmän, esim. 18 kg.
        Oletetaan että "laiha ja hyvin treenattu atleetti" (kestävyysjuoksija) painaa 72 kg ja jos hänen painostaan on 18 kg läskiä (25 %) niin ei hän kovin laiha eikä hyvin treenattu voi olla.

        Toisaalta rasvan polttamiseen tarvitaan aina happea, joten suorittaminen on mahdollista vain aerobisella tasolla. Sopii siten ylipitkien matkojen hiihtäjille ja juoksijoille mutta ei sellaisiin lajeihin joissa vaaditaan nopeutta tai voimaa tai joihin liittyy anaerobista kuormitusta.

        Anaerobisen kuormituksen välillinen vaikutus.
        Tehokas anaerobinen harjoittelu vaatii kohtaisen hyvää aerobista kuntoa joka ei synny pelkillä maksimiraudoilla.
        Se kuitenkin lisää lihasmassaa joka puolestaan nostaa peruskulutusta.
        Toinen vaikutus on, että treenin jälkeen elimistö jää "ylikierroksille".
        Jo nuorena totesin alkuillastakin suoritetun rankan punttitreenin haitaavan nukahtamista.


    • Anonyymi

      Mulla tuli kauheet virtsatiekivet ja sen myötä repeemä liiasta proteiinin syömisestä laihdutuksen aikana.
      Onneksi asun muutaman minsan päässä sairaalasta, muuten en tässä enää kirjoittelisi.

      • Anonyymi

        No olisit vähän lukenut ennen dieetin alotusta. Sitruunamehun lisäys veteesi tai muihin juomiisi auttaa estämään munuaiskivet.


    • Anonyymi

      "Ketoosi aiheutti kipuja ja ambulanssin kutsumisen"

      se on hyvä keino, mutta sokeria pitää aina saada 20 g ja sitten ehkä 50 g ihan joka päivä.
      ainakaan minä en saa lipsua yhtään dieetistä. eikä saa pitää yhtään herkkupäivää. jos pidin herkkupäivän 15-18 kg laihdutuksen noin 6 kk jälkeen tuli parissa kuukaudessa 10 kg takaisin.

      Aluksi rasvasolut vain kutistuu, ne palaa pois vasta myöhemmin.
      Kun syö normaalisti rasvasolut paisuu ja jakautuu sen takia on nopea lihominen.

      Usean kerran olin tietämättäni ketoosiruoalla, söin hillereitä 60-80 g. Se laihdutus onnistui hyvin ja pysyin samassa painossa 20 vuotta.

      Olen laihdutellut jo alle 10 vuotiaasta, nyt on ikää 78 vuotta, eli kokemusta on.
      Lihoin lapsella kun olin niin kova menemään, aina oli mukana näkkileipää, jossa voita ja siinä runsaasti sokeria. Lisäksi sain aina kavereilla ruokaa.
      Mulla oli hyvä koti, mutta usein lähdin aamulla 8 ja tulin kotiin 20 ja heti nukkumaan. Toki koulussa kävin ja oli 7,5 oppilas.
      Olin ihannepainossa 13-18v. Kun menin armeijaan, sanottiin että kaikin laihtuu siellä, minä epäonnekseni näytin että en laihdu. Paino nousu yli 10 kg.

      Sen vois vielä kertoa kun aloitin,
      lopetin työt 52v kun pelkäsin kuolevani, kun mopin paras työkaveri kuoli vain 3 kk sairastelun jälkeen. siitä seurasi pieni eläke.

      • Anonyymi

        "se on hyvä keino, mutta sokeria pitää aina saada 20 g ja sitten ehkä 50 g ihan joka päivä"

        Perustuen mihin??


    • Anonyymi

      ”Esiintyvänä artistina olen halunnut näyttää hyvältä."

      Tee alusta - tee oikein

      googlaa terveenä ja kylläisenä.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      110
      1907
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      9
      1539
    3. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1499
    4. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1477
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      150
      1415
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      107
      1350
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1307
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      648
      1239
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      16
      1147
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1108
    Aihe