Niin se on että

Anonyymi

teksti voi olla loistavaa ja jopa ihastuksen aiheuttavaa, hauskaa ja briljanttia, mutta totuus kuvaruudun toisella puolella yököttävää. Tutustukaa hyvät naiset vain niihin miehiin, jotka näette suoraan kasvotusten.

79

709

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pätee naisiin myös?

• Anonyymi

Naiset haluavatkin tavata heti kasvotusten, mutta jos/kun mies piilottelee itseään, alkaa asiat vahvistamaan itse itseään.

• Anonyymi

Yleensä myös hyvät jutut paljastuvat sermin takaa p askasisällöksi kun pinta rapautuu pois.

• Anonyymi kirjoitti:

Naiset haluavatkin tavata heti kasvotusten, mutta jos/kun mies piilottelee itseään, alkaa asiat vahvistamaan itse itseään.

Jaa, mulle taas aivan sama heti tai myöhemmin. Ei oo kiire mihkään.

• Anonyymi kirjoitti:

Yleensä myös hyvät jutut paljastuvat sermin takaa p askasisällöksi kun pinta rapautuu pois.

Toisissa on tuokin puoli joo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Varmaan sun kriteereitä ei kukaan täytä tässä elämässä. Ootko muuten vilkaissut miltä peilissä näyttää? Oma aihesisältösi ainakin haisee nimittäin kun kurapaska. Ulkonäkökin varmaan samaa tasoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Varmaan sun kriteereitä ei kukaan täytä tässä elämässä. Ootko muuten vilkaissut miltä peilissä näyttää? Oma aihesisältösi ainakin haisee nimittäin kun kurapaska. Ulkonäkökin varmaan samaa tasoa.

Eli tunnustit itsesi? Tai ystäväsi. Sävy oli ainakin sellainen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oman kokemukseni mukaan taas miehillä on aina kiire.

• Useimmiten ulkonäköä ikävempi yllätys on, että julkikuva käytös on hurmaavaa, mutta todellisuus on kärttyinen, töykeä tai jotenkin muuten ongelmallinen tms.

Sofisticat onkin jotain muuta oikeesti.

• Anonyymi

Hyvät ihmiset saavat takaisin hyvää, pahaan vastataan pahalla. Tai yleensä pahat saavat sitä samaa pahaa takaisin. Ovat kuin ikään kuin valinneet tulevan. Hyvänkin olisi voinut valita.

• Anonyymi kirjoitti:

Hyvät ihmiset saavat takaisin hyvää, pahaan vastataan pahalla. Tai yleensä pahat saavat sitä samaa pahaa takaisin. Ovat kuin ikään kuin valinneet tulevan. Hyvänkin olisi voinut valita.

Hmm, ehkä. Olen kyllä törmännyt siihenkin, että pahaksi tuomitaan surutta, koska omat mielikuvat värittää kuvaa synkäksi.

Ettei se noinkaan mene.

• Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

Hmm, ehkä. Olen kyllä törmännyt siihenkin, että pahaksi tuomitaan surutta, koska omat mielikuvat värittää kuvaa synkäksi.

Ettei se noinkaan mene.

Kyllä se näin menee, kuten sanoin.

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se näin menee, kuten sanoin.

Ei mene aina. Ihmiset erehtyy useammin kun ne kehtaa edes itselleen myöntää.

• Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

On mennyt. Sen pohjalta. Näyttöä on.

• Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

Eihän kukaan niin toivoisi.

• Anonyymi kirjoitti:

On mennyt. Sen pohjalta. Näyttöä on.

Mullakin on kokemusta luulotautisista ja ne on ikäviä kokemuksia.

• Anonyymi kirjoitti:

Eihän kukaan niin toivoisi.

Eikä varsinkaan ne jotka tekemällä tehdään pahoiksi. Vaikkei he edes ole.

• Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

Ne varmasti osaavat kertoa omasta puolestaan.

• Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

Näinpä juuri. Kova on ollut mustamaalaus. Sekin on aina siitä kohtaa, kummalla puolella raja-aitaa seisot. Kenen joukoissa sillä hetkellä seisot. Älyä ja taitoa on se, että säilyttää objektiivisuutensa, mikä kommenttien(ne) sekamelskassa osallistujilta usein unohtuu ja takki kääntyy ympäri kuin tutkimusaseman tuulessa.

• Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

Muista neuvosi.

• Anonyymi kirjoitti:

Muista neuvosi.

Sääliä saa ilmaiseksi, kateus pitää ansaita.

• Anonyymi kirjoitti:

Näinpä juuri. Kova on ollut mustamaalaus. Sekin on aina siitä kohtaa, kummalla puolella raja-aitaa seisot. Kenen joukoissa sillä hetkellä seisot. Älyä ja taitoa on se, että säilyttää objektiivisuutensa, mikä kommenttien(ne) sekamelskassa osallistujilta usein unohtuu ja takki kääntyy ympäri kuin tutkimusaseman tuulessa.

Tää nyt on tämmöstä hölmöläisten hommaa täällä netissä. Kyräilijöitä, kun joku ei taivu mutkalle käskystä, niin aletaan kehittelemään kaikkea paskaa päänmenoksi.

Pimiätä sakkia.

• Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

Sääliä saa ilmaiseksi, kateus pitää ansaita.

Tyhjiä puheita niin kuin aiemmat vuodet täynnä. Ei noilla heitoilla mitään tee. Elämässä ne pitää näyttää. Mutta olen jo tottunut, että osa elää elämänsä tällä palstalla. Ehkä ne jutut sitten täällä toimivat.

• Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

Mullakin on kokemusta luulotautisista ja ne on ikäviä kokemuksia.

Harmi, että elämäsi on ollut sellaista.

• Anonyymi kirjoitti:

Tyhjiä puheita niin kuin aiemmat vuodet täynnä. Ei noilla heitoilla mitään tee. Elämässä ne pitää näyttää. Mutta olen jo tottunut, että osa elää elämänsä tällä palstalla. Ehkä ne jutut sitten täällä toimivat.

Tutustu ihmisiin palstan ulkopuolella, niin tiedät mitä he ovat oletusten sijaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Harmi, että elämäsi on ollut sellaista.

Niin on, olen erakko ihan syystä. Ihmiset on kieroja ja en tartte niitä mihkään.

• Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

Niin on, olen erakko ihan syystä. Ihmiset on kieroja ja en tartte niitä mihkään.

Aihe näyttää puhututtavan.

• Anonyymi kirjoitti:

Aihe näyttää puhututtavan.

Puhukaa vaan, minä sanoin sanottavani. Ei lisättävää.

• Anonyymi

Hullu olet, jos pelkän tekstin pohjalta kehität tunteita.

• Anonyymi

Miten ihmiset tutustuvat? Kättä nostamalla? Viittomalla? Tekstiä tulee kynästä, näppäimistöstä, suusta, radiosta.

Tuotannon kautta saadaan näkymiä pään sisälle. Moni ihastuu ajatusmaailmaan, siitä nähdään hyväsydämisyys tai sen puutos, maailmankuva jne.

Miten se sinulla tapahtuu? Avaatko meille hieman.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten ihmiset tutustuvat? Kättä nostamalla? Viittomalla? Tekstiä tulee kynästä, näppäimistöstä, suusta, radiosta.

Tuotannon kautta saadaan näkymiä pään sisälle. Moni ihastuu ajatusmaailmaan, siitä nähdään hyväsydämisyys tai sen puutos, maailmankuva jne.

Niin minusta aloittaja vaikuttaa vaativaiselta ja pinnalliselta.

sivusta

• Anonyymi

Voit löytää Ecuadorista suomalaisena kumppanin jos ihminen on rehellisesti ollut se ihminen, jonka kuvan on tekstissä antanut. Kaikki eivät heti ole lentokentällä. Matkojen takaa se alkaa siitä jos oman maan rajat eivät riitä. Kotimaassa kuvaan kyllä kuuluu näyttäytyminen. Mätä omena on kyseessä jos homma vanuu hubbabubbaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toimimalla tosielämässä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toimimalla tosielämässä.

No luitko aloitusta taas ollenkaan ennen kuin kommentoit?

• No jos ihminen on rehellinen kirjoituksissaan, niin pitäisi kyetä silloin näkemään ne aidot ajatukset ja arvojakin.

Riippuu toki miten avoimesti niistä kertoo, mutta minä ainakin ihastun nimenomaan ihmisen ajatuksiin oli se sitten irl tai netissä.

Pinta tulee vasta toisena.

• Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

No jos ihminen on rehellinen kirjoituksissaan, niin pitäisi kyetä silloin näkemään ne aidot ajatukset ja arvojakin.

Riippuu toki miten avoimesti niistä kertoo, mutta minä ainakin ihastun nimenomaan ihmisen ajatuksiin oli se sitten irl tai netissä.

Pinta tulee vasta toisena.

Minä olen aina laittanut painoa enemmän teoille kuin sanoille, ajatuksille ja ääneen lausutuille arvoille.

Ihmisessä on se ikävä puoli, että aina vaan se tahtoo tuoda itsestään paremman puolen esiin, varsinkin hiemankin oudomman kanssa.
        Ja varsinkin silloin kun kumppanin löytäminen otetaan oikein agendalle, niin tämä puoli korostuu.

Sanoilla hämääminen on helpompaa kuin teoilla.

• Anonyymi

Ai jaa? Miksi?

• Anonyymi kirjoitti:

Minä olen aina laittanut painoa enemmän teoille kuin sanoille, ajatuksille ja ääneen lausutuille arvoille.

Ihmisessä on se ikävä puoli, että aina vaan se tahtoo tuoda itsestään paremman puolen esiin, varsinkin hiemankin oudomman kanssa.
        Ja varsinkin silloin kun kumppanin löytäminen otetaan oikein agendalle, niin tämä puoli korostuu.

Sanoilla hämääminen on helpompaa kuin teoilla.

Voi se joillain noinkin olla. Ei siinä mitään voita, että esittää parempaa kun on. Paljastuuhan se totuus aina kuitenkin kun tutuksi tulee.

Joten vähempi vaivaa, kun on mitä on alusta asti.

• Anonyymi

Ihan samaa mieltä tuosta. Mä en ymmärrä miten kukaan voi ihastua pelkkiin sanoihin. Itsekin olen kyllä "netissä" ihastunut, mutta tekoihin. Ihmiseen, jonka olin tuntenut jo tosi kauan (8 vuotta).

• Anonyymi kirjoitti:

Ihan samaa mieltä tuosta. Mä en ymmärrä miten kukaan voi ihastua pelkkiin sanoihin. Itsekin olen kyllä "netissä" ihastunut, mutta tekoihin. Ihmiseen, jonka olin tuntenut jo tosi kauan (8 vuotta).

Ihastumisesta on vielä pitkä matka rakastumiseen. Ihastus voi syttyä hetkessä, mutta myös sammua hetkessä.

Rakastumista sanojen myötä en ymmärrä, ihastumisen taas oikein hyvinkin. Sanat sisältää älyä, äly ihastuttaa.

Älyttömyys myös paljastuu kirjoituksista.

• Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

Ihastumisesta on vielä pitkä matka rakastumiseen. Ihastus voi syttyä hetkessä, mutta myös sammua hetkessä.

Rakastumista sanojen myötä en ymmärrä, ihastumisen taas oikein hyvinkin. Sanat sisältää älyä, äly ihastuttaa.

Älyttömyys myös paljastuu kirjoituksista.

Minä, jolle vastasit en ymmärrä ihastumistakaan pelkkiin sanoihin. Sellaisia sanoja ei ole olemassakaan, jotka saisivat mun sydämeni läpättämään, jos en jo tunne jotain ennen niitä sanoja.

• Anonyymi kirjoitti:

Minä, jolle vastasit en ymmärrä ihastumistakaan pelkkiin sanoihin. Sellaisia sanoja ei ole olemassakaan, jotka saisivat mun sydämeni läpättämään, jos en jo tunne jotain ennen niitä sanoja.

Me ollaa erilaisia, toiset on psyykkisiä ja toiset fyysisiä. Jotkut osaa tunnistaa ihmisen sanoista, jotkut teoista.

Kuka mitenkin analysoi.

• JasuM kirjoitti:

Me ollaa erilaisia, toiset on psyykkisiä ja toiset fyysisiä. Jotkut osaa tunnistaa ihmisen sanoista, jotkut teoista.

Kuka mitenkin analysoi.

Sanathan nimenomaan tuo julki miten ihminen elämää ajattelee, mitä älyilee vastavuoroisessa kanssakäymisessä. Mulle sanojen sisältö kertoo paljon ihmisestä ja harvoin olen enää vanhemmalla iällä erehtynyt, kun olen päätelmät tehnyt.

• Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

Kuka mitenkin analysoi.

Sanatovat aina vain sanoja. Niillä ei ikinä ole yhtään sen syvempää substanssia. Puhuminen on halpaa, sanoi mitä tahansa.

• Anonyymi kirjoitti:

Sanatovat aina vain sanoja. Niillä ei ikinä ole yhtään sen syvempää substanssia. Puhuminen on halpaa, sanoi mitä tahansa.

Älä tule sanomaan sapioseksuaalille tollasta. Toi on psyyken pilkkaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Sanat ei ole koskaan ongelma, vaan ongelma on ettei tyyppi osaa sanoja tulkita oikein ja punnita oikein. Silloin menee metikköön.

Silloin todetaan, sanat on vaan sanoja.

• JasuM kirjoitti:

Sanat ei ole koskaan ongelma, vaan ongelma on ettei tyyppi osaa sanoja tulkita oikein ja punnita oikein. Silloin menee metikköön.

Silloin todetaan, sanat on vaan sanoja.

Vika on tulkitsijoissa siis, ei sanoissa.

• Anonyymi

Indeed. Koskaan en netissä haikuilevaa ottaisi, sen verran pimeitä juttuja täällä, kyllä nämä scumbägit saa jäädä muiden naisten huoleksi.

• Anonyymi

Totta, liian paljon p a s k a a.

• Nooh, kaikki eivät ole ulkonäkökeskeisiä. Minut voi hurmata verbaalisella ulosannillaan, eikä minua enää sen jälkeen kiinnosta minkä näköinen tyyppi on. Jos ihminen on hurmaava sisältä, se tulee parhaiten esiin juuri siinä tavassa miten hän kirjoittaa. Enkä tarkoita virtuoosimaista taituruutta verbaalisesti.

Ihastuin pujottelijaankin hänen aitoutensa takia, palstan vähäsanaisimpaan mieheen. Mutta hänen rehellinen ja aito tapansa kirjoittaa .. se hurmasi.

• Anonyymi

Mjoo

Minusta ihminen näyttää tekstiltään.

Mitä tuota sen suuremmin selittelemään. Samaa tavaraahan ne molemmat ovat.

(reps)

• Anonyymi

Joo. Joltainhan se aina näyttää

• Ehkä kannattaisi suhtautua nettikirjoittelijoihin samoin kuin kirjailijoihin. Jonkun tietyn kirjailijan kirjat voi olla mitä sydäntä sykähdyttävintä luettavaa, mutta oikeassa elämässä tyyppi saattaa olla ihan asshole. Ei se silti niistä kirjoista sen huonompia tee. Samalla tavalla voi edelleen ihailla hyvää kirjoittajaa netissä ja olla miettimättä persoonaa tekstien takana.
      Jos pitää kumppania etsiä netistä, niin mieluummin vain lyhyesti faktat pöytään, mitä haluaa tietää; ikä, elämäntilanne, suhdestatus ja sitten äkkiä tapaamaan. Kirjoittelua voi sitten jatkaa keskenään, jos huvittaa, kun on tutustunut toiseen kasvokkain ja todennut miten hyvin ne luonteet ja elämät yhteen sopii.

• Anonyymi

Hyvä. Olen ennenkin sanonut, että vanhoissa naisissa on järkeä. Ota miten haluat :)

Yhden asian lisään tuohon lyhyeen listaasi: maantieteellinen sijainti.

• Anonyymi kirjoitti:

Hyvä. Olen ennenkin sanonut, että vanhoissa naisissa on järkeä. Ota miten haluat :)

Yhden asian lisään tuohon lyhyeen listaasi: maantieteellinen sijainti.

Hmmm... Pitäisikö nyt loukkaantua vai kiittää... 👵

Joo, maantieteellinen sijainti on myös oleellinen tieto. Jos Suomen rajojen sisällä pysytään, toki tapaamiseen voi varmaan vielä päästä, vaikkapa johonkin puoli väliin Suomea, jos toinen asuu Utsjoella ja toinen Hangossa, mutta miten se tutustuminen ja yhteiselämä siitä sitten etenisi, vaikka yhteensopivuutta olisikin..?

• Anonyymi
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

Hmmm... Pitäisikö nyt loukkaantua vai kiittää... 👵

Joo, maantieteellinen sijainti on myös oleellinen tieto. Jos Suomen rajojen sisällä pysytään, toki tapaamiseen voi varmaan vielä päästä, vaikkapa johonkin puoli väliin Suomea, jos toinen asuu Utsjoella ja toinen Hangossa, mutta miten se tutustuminen ja yhteiselämä siitä sitten etenisi, vaikka yhteensopivuutta olisikin..?

Niin,
        Siinä mielessä se on itselleni oleellista, että usein ikäiseni ihmiset ovat jumissa siinä kuviossa missä ovat, samoin itse. (Lapset, vanhukset, ystävät, työt, kiinteistöt....) Että kovin helposti ei tällä ikää kukaan lähde laittamaan koko pakkaa uusiksi.

Itsellä kun ei ole aikomus enää kenenkään kanssa saman katon alle päätyä, niin tämä on vielä merkittävämpi tekijä.

• Anonyymi kirjoitti:

Niin,
        Siinä mielessä se on itselleni oleellista, että usein ikäiseni ihmiset ovat jumissa siinä kuviossa missä ovat, samoin itse. (Lapset, vanhukset, ystävät, työt, kiinteistöt....) Että kovin helposti ei tällä ikää kukaan lähde laittamaan koko pakkaa uusiksi.

Itsellä kun ei ole aikomus enää kenenkään kanssa saman katon alle päätyä, niin tämä on vielä merkittävämpi tekijä.

Juu, näinhän se on. Itselläkin sellainen kuvio, että se on aika lukkoon lyöty, oli mukana matkassa nykyinenkään kumppani, tai ei. Vanhemmat asuvat hyvinkin lähellä ja pidän heistä huolta, vaikka vielä hyvässä kunnossa ovatkin. Asun oman sukuni tilalla ja muitakin kiinteistöjä täällä päin Suomea on, joista täytyy pitää huolta, etenkin myöhemmässä elämän vaiheessa. Lastenkin elämässä sellaisia tekijöitä, että helpompaa olisi, jos ei ihan kauhean kaukana toisistamme olisi. Ainoastaan työ on sellainen, jota voin tehdä, missä huvittaa, kotoa käsin tai jossain valitsemassani rauhallisessa paikassa.

• Jossain kohtaa minusta alkoi tuntumaan siltä, että annan itsestäni makeilevan kuvan tällä palstalla. Aloin korostamaan negatiivisia puoliani, jotta en olisi niin ällö. Ja taas mentiin metsään.

Yritän jatkossa keskittyä ajatuksilla ja sanoilla leikkimiseen.

• Anonyymi

Olet vain oma itsesi.
        Siltikään nämä haihattelijat ei täällä ymmärrä, että täällä paljastuu ihmisestä vain hyvin kapea alue.

• Tää ei liity sinänsä palstakirjoituksiin, mutta vaikka kirjallisuuteen yleensä. En ole itse tykännyt koskaan sanoilla leikkimisestä ja kikkailusta. Tulee mieleen esim. Jari Tervo. Mulla menee jotenkin hermo, kun aloitan lukemaan hänen kirjojaan. Kun joka tilanne ja tapahtuma kerrotaan vitsikkäästi kikkaillen ja sanoilla leikkien, mutta sisältö ei silti ole sen erikoisempi kuin muillakaan. Enemmän kiehtoo, jos joku kertoo samaistuttavaa tarinaa, vaikka hyvinkin eleettömästi ja niukasti. Sanotaan vaikka Kari Hotakaisella on itseä miellyttävämpi tyyli kertoa. Petri Tammisesta nyt puhumattakaan.

• yksinkertainen.blondi kirjoitti:

Tää ei liity sinänsä palstakirjoituksiin, mutta vaikka kirjallisuuteen yleensä. En ole itse tykännyt koskaan sanoilla leikkimisestä ja kikkailusta. Tulee mieleen esim. Jari Tervo. Mulla menee jotenkin hermo, kun aloitan lukemaan hänen kirjojaan. Kun joka tilanne ja tapahtuma kerrotaan vitsikkäästi kikkaillen ja sanoilla leikkien, mutta sisältö ei silti ole sen erikoisempi kuin muillakaan. Enemmän kiehtoo, jos joku kertoo samaistuttavaa tarinaa, vaikka hyvinkin eleettömästi ja niukasti. Sanotaan vaikka Kari Hotakaisella on itseä miellyttävämpi tyyli kertoa. Petri Tammisesta nyt puhumattakaan.

"Enemmän kiehtoo, jos joku kertoo samaistuttavaa tarinaa, vaikka hyvinkin eleettömästi ja niukasti."

Minun samaistuttavat tarinat liittyvät omaan elämääni. Tarkastelen niissä huvittuneena omaa turhamaisuutta, laiskuutta ja älyllisyyden ihannointia. Toistaiseksi olen jättänyt tarinat pöytälaatikkoon, koska niiden kertominen ei ole mahdollista ilman oman itsensä korostamista.

Haluan tulla huomatuksi, mutta parrasvaloissa en viihdy.

• Carl-Gustaf kirjoitti:

"Enemmän kiehtoo, jos joku kertoo samaistuttavaa tarinaa, vaikka hyvinkin eleettömästi ja niukasti."

Minun samaistuttavat tarinat liittyvät omaan elämääni. Tarkastelen niissä huvittuneena omaa turhamaisuutta, laiskuutta ja älyllisyyden ihannointia. Toistaiseksi olen jättänyt tarinat pöytälaatikkoon, koska niiden kertominen ei ole mahdollista ilman oman itsensä korostamista.

Haluan tulla huomatuksi, mutta parrasvaloissa en viihdy.

Mutta täällähän voi harjoitella ;) Laita tänne omia kirjoituksiasi, jos et ole niitä jo laittanut. Nimimerkin suojista, niin ei tarvitse olla parrasvaloissa.

• Anonyymi

Komppaan Pirpanaa, mutta hieman eri vivahteella. Jos sisin kolahtaa, ei ulkoinen ole este. Toisaalta taas pelkkä ulkoinen ei edes kolahda karismaa lukuunottamatta. 😆 Minua ei vietellä sixpack tai hauiksen ympäryksellä.

Kirjoittelun perustella ihminen voi olla kiinnostava tai voi huomata saman aaltopituuden. Se tarkoittaa, että löytyisi todennäköisesti pohjaa mielenkiintoiselle ajatuksen vaihdolle palstalla, kaveruudelle, ystävyydelle, suhteelle tai ihan oikeallakin parisuhteelle. Ainakin itse olisin varovainen tapaamaan ketään oikeasti ainakaan kovin impulsiivisesti, ja tuota pitäisi edeltää jotain henkilökohtaista kontaktia (kirjoittelu tai puhuminen), jossa saisi parempaa kuvaa onko kirjoittelija aito oma itsensä ja jos ei ole mitä kuoren alta paljastuu.

Jos kirjoittelee pidempään, ja esittää jotain muuta mitä on, tahtoo later egon kulmat kupria ajan mittaan. Toki alter ego voi olla osa persoonaa, vaikkei ehkä se arjessa hallitsevasti esillä oleva. Mielenkiintoiset ihmiset on usein moniuloitteisia. Kykyä ajatella ja keskustella ei kuitenkaan voi valehdella, se on taustalla vaikka mielipiteitä voi kärjistää suuntaan tai toiseen.

Kiinnostus ja samat arvot on hyvä pohja ihastukselle tai rakastumiselle. Silti ilman tapaamista ei voi tietää kolahtaako ihmisen kanssa vai ei. Ainakin itsellä tuo taitaa sopia paljon ihon tuoksusta, jolle nyt kumpikaan ei voi mitään. Vaikka toinen olisi hyvin viehättävä, arvomaailma sopisi täydellisesti yhteen, aallonpituus kolahtaa, ei se välttämättä riitä kuin kaveruuteen. Jos tunteet ei syty eikä intohimon siemen ala kasvaa, ei parhaasta tyyppistä ole ”kuin” kaveriksi. Jos kaveruus sopii molemmille, voi vierelle löytyä lopun elämän ihminen, muttei vain romanttisessa mielessä. Iso asia sekin!

Se miten kaksi ihmistä kokee toisensa ei näe kuin irl.

• Tuosta tuli mieleen, että on jonkun verran eri asia, synkkaako jonkun kanssa ns. kirjallisesti tai puheen tasolla. Mulla ei ole ollut koskaan kumppania, jonka kanssa olisin kommunikoinut kirjoittamalla. Hyvin vähäistä on ollut, edes tekstiviestien tasolla, nykyisenkään kumppanin kanssa. En oikein usko, että meillä synkkaisi kirjoittaen. Hän on ihminen, joka osaa kyllä suoltaa tieteellistä tekstiä sivukaupalla, mutta mikään kirjoittamalla kommunikoija hän ei ole. Lukee hän kyllä sujuvasti ja ihan hyvää kirjallisuutta, ja voi kommentoida jotain mun tekstiäkin puheen tasolla. Mutta en pysty kuvittelemaan, mitä hän esim. johonkin Suomi 24:een esimerkiksi kirjoittaisi. Ajatus on täysin absurdi. Ehkä voisi kysyä jossain venepalstalla jonkun moottorin ominaisuuksista, muuta en keksi. Eli ei ole mikään välttämättömyys, että ihmiset osaa kommunikoida kirjoittaen toisilleen. Oman kokemukseni mukaan siis.

• Tähän väliin on minun sanottava, että hienosti kiteytit.

Ihminen joka ihastuttaa on aina tutustumisen arvoinen, siitäkin huolimatta ettei siitä syntysi yhtään mitään. Tarvitseeko lopputulosta edes arvuutella.

Elämä on lyhyt, siinä kohtaa ihmisiä eri tavoin. Jokainen joka viehättää tavalla tai toisella on elämän rikaste. Jos sellaiseen pääsee tutustumaan, saa olla onnekas, vaikka vain hetken aikaa. Elämän polut kohtaavat, risteytyvät, kulkevat rinnakkain tai kietoutuvat toisiinsa.

Minä tutustuin erääseen hyvin viehättävään ihmiseen vuosi sitten syksyllä. Palstan kautta. Meistä ei tullut ystäviä, mutta tuttavuuksia. Hän on rikastuttanut minun sielunmaisemaani ja voin vain toivoa, että olen osannut antaa hänelle itsestäni myös. Ei olisi koskaan tapahtunut ilman palstailua. Arvokas ja hieno ihminen elämässäni, kuitenkaan olematta elämässäni.

Ja jos olen onnekas .. saan lisää uusia viehättäviä rikasteita palstaltakin. Ihmisiä, joihin en olisi voinut tutustua ilman palstaa.

• Anonyymi

Joo, siis ihan naistenkin kohdalla suosisin samaa hommaa. Netti on täynnä tyyppejä, jotka luovat itsestään ulkokullatun kuvan, mikä ei sitten kestäkään päivänvaloa... niin se vaan on.

Kannattaa tavata livenä useampikin kerta, ennenkuin alkaa ainakaan itselleen luomaan mitään isompaa pilvilinnaa. Ja turha siitä on toisenkaan pahastua. Tai sitten ei ehkä olekaan kaikki ihan kohdallaan...

• Anonyymi

Jotkut miehethän eivät halua tulla livetapaamisiin, koska he haluavat vain kirjoitella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jotkut miehethän eivät halua tulla livetapaamisiin, koska he haluavat vain kirjoitella.

Joo. Voi olla niin...

Joskus naisystäväni kertoi, että yks mies oli käyttänyt sdrkkunsa kuvaa jopa treffiilmoituksessa. 🤣🤣🤣

Ja mun yhdet treffit meni niin, että nainen makasi lattialla ja suusta tuli vaahtoa ja se sätki. Oli mielenterveyspotilas ja vetänyt lääkkeitä. Kuvat mitä laittoi mulle oli 10-15 vuotta sitten ja ei millään meinannut lähtee ambulanssiin mukaan, kun oli ne treffit mun kaa... no sain houkuteltua sanomalla valkoisen valheen, et tavataan uudestaan...

Ei tavattu... mutta ssiraalaan se oli saatava.. 🙄

• Anonyymi

Ja ne maskit sitten naamoihin.

• Anonyymi

Kokovartalo maski.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kokovartalo maski.

Nyt muuten jäi mietityttään että onko se kokovartalo maski vai kokovartalomaski. Jos kuvailtaisiin tapaan kaunis maski niin olis kokovartalo maski muutoin kokovartalomaski. Mulla meni kyllä aiemmin yhdyssanatesti hyvin, mutta tämä on nyt epäselvä. Miten toi menee?

• Anonyymi

Menee samoin toisinkin päin. Myös nainen voi olla ihan muuta kuin oletetaan.

• Anonyymi

jos mies ei uskalla tavata naista, silloin jää tämä olettamaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

jos mies ei uskalla tavata naista, silloin jää tämä olettamaan.

Ja sama tuossakin myös toisinpäin.

• Anonyymi

Ookeeei. Sama pätee toisinkin päin

• Anonyymi
    • Anonyymi

Millaista tekstiä? Mitä pidät briljanttina? Itselläni kokemus mieluummin toisinpäin. Ensin ajatuksia kirjallisesti ja vasta sitten katsotaan, kohtaako ne minun vastaaviin ja jos niin nähdään.

• Itse olen eränlainen poikeus siinä, että tutustuin palstan kautta kumppanukseen. Ja kyllä, ihastuin hänen tapaansa kirjoittaa, mutta samalla tein havaintoja arvomaailmasta, kuinka hän kohteli muita kirjoittajia jne.

Tapaaminen oli tietysti pakollinen, piti saada tietää enemmän. Se oli molemminpuolista.

Ehkä paras huomio oli se että jutut sopivat myös irl hyvin yhteen. Ja moni muukin, arvomaailmaan kolahtava asia.

Joku mianitsi siitä, että etäisyys voi olla este suhteelle. Olihan se vaikeaa aluksi meillekin, mutta asia ratkesi sitten kuitenkin onnistuneesti.

• Anonyymi

Hyvin kirjoittava ihminen voi olla aivan sietämätön kanssaeläjä, jopa luonnevikainen. Celinekin natsi. Ja joku joka huono kirjallisessa ilmaisussaan taas hyvin aito ja läsnäoleva ihminen. Joka ymmärtää ja tulee ymmärretyksi ilman sanojakin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskallanko vielä kaivata sinua?

Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun
      Ikävä
      43
      10153
    2. T:ltä J-miehelle

Se kaunein jäi välillämme kokematta Sen olisin halunnut kokea. Miten olisit pitänyt mua hyvänä. Sen yhden kerran. Se oli
      Ikävä
      33
      2511
    3. Missä meetwursti on keksitty?

Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo
      Ruoka ja juoma
      29
      1928
    4. Terveiset kaipauksen kohteelle

tähän alle 👇👇👇 !!
      Ikävä
      136
      1703
    5. Miksi kirjoittelet sinkut-palstalla?

Olet sinkku? Kaipaat jutteluseuraa? Täällä on kivoja keskusteluja? Tapaat mielenkiintoisia ihmisiä? Joku muu syy?
      Sinkut
      197
      1229
    6. Miten se pihvi pitää oikeaoppisesti paistaa?

Törmäsin erikoiseen episodiin eräässä ABC-ravintolassa. Pysähdyin kahvikupilliselle ja kohta ravintolan toisesta nurkast
      Ruoka ja juoma
      12
      1205
    7. Kumpiko kaivatussasi

teki suhun vaikutuksen äly vai ulkonäkö?
      Ikävä
      71
      1137
    8. 92
      982
    9. Mikä kaivatussasi

kiehtoo?
      Ikävä
      50
      931
    10. Haluatko että

Rikotaan vähän lisää jäätä tai jotain muuta