Kelataksien tilausnumerot muuttuneet

Anonyymi

Kelan sivujen mukaan taksin voi nykyään tilata joko Taksi Helsingin tai Taksi Lähilogistiikan numerosta. Jos on tallentanut numeron vaikka puhelimeen niin kannattaa vaihtaa Kelan sivuilta löytyviin numeroihin.

23

901

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Helsinkillä saattaa olla huonosti suomea puhuvia kuskeja, olen kuullut.

    • Anonyymi

      Haloo untamo!!! tilaus keskus on helsingissä lapissa on samat paikkakunnan yrittäjät ja kuskit ajamassa kelakyytejä ku ennenki.

      • Anonyymi

        Ei ne kaikki kuskit ihan samoja ole, mutta kielten ossaamisesta en mittään tiijä.


      • Anonyymi

        Juuri näin


      • Anonyymi

        Pellonkin taksimiehet saavat kelakyytejä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pellonkin taksimiehet saavat kelakyytejä

        Kumman firman leivissä mahtavat olla? Vai onko kummankin?


    • Anonyymi

      Pellossa voi liikkua kävellen. Ei sitä tartte mitään krla kyytejä tilata. Tulee yhteiskunnalle kalliiksi. Pellolainen tuhlaa silloin kun muut maksaa. Muuten on nuuka, eikä raaski mitään ostaa.

      • Anonyymi

        HOX, HOX! Taas tietämätön mölisee... aika usein esim syöpä, sydänsairaus tai muu vakava sairaus vaatii keskussairaalakäynnin tai peräti OYS:iin menon ja sinnehän ei sitten kyllä kävellä!!!! Kävelisitkö itse? Kela-taksin käyttöön pitää olla lupa ja se myönnetään vain syystä, elikkä todella sairaanko pitäisi alkaa jalankulkijaksi?

        Kannattaa ottaa asioista selvää niin TIETÄÄ. Luulo ei ole tietoa.

        Pellolainen käyttää Kela-taksia, kun on niin huonossa kunnossa ja sairas, että muuten ei pääse hoitoihin. Sama käytäntö muillakin paikkakunnilla, luvan ja korvauksen saat vain kun sitä tarvitset.
        Itse maksat 300 €:oon asti ja 25 € omavastuu per matka niin pitkään, että tuo maksukatto 300 € on kertynyt. Sairastaminen ei ole halpaa huvia, 300 omavastuu kulkemisista, 600 € lääkkeistä sekä hoidoista ja sairaus tulee tahtomattasi, ei sitä voi valita, se tulee jos tullakseen. Näin minä, syöpähoidoissa kulkeva sinua, mölisijää, valistan! Netistä kyllä löytyy tietoa tästäkin asiasta niin ei tarvi olla harhaisten luulojen varassa ja levittää silkkaa sontaa ja tietämättömyyttään muille. Sinulla olisi kyllä aihetta hävetä ja kiittää Luojaa, että olet terve etkä tarvi kelakyytejä!


      • Anonyymi

        Moni sairaus jäisi hoitamatta jos Kela-taksijärjestelmää ei olisi. Jos pitää käydä hoidoissa esim Oulun Yliopistosairaalassa niin matkat maksavat todella paljon ja itse ei jaksa ajaa omalla autolla sekä julkisilla ei onnistu lainkaan. Pellosta ei mene Ouluun mitään linjaa ja vaihdot vie ne viimeisetkin voimat ja hoitojen jälkeen vointi huonompi niin mikään muu kulkuneuvo ei tule kysymykseenkään. Jos yksi taksimatka Ouluun maksaa 600 € niin todella jää käymättä, nyt maksaa vain 2 x 25 € kerta ja kun maksukatto täyttyy,Kela korvaa matkan kokonaan. Hyvin usein niitä OYS:n matkoja tulee kymmeniä, kuka on valmis maksamaan omasta kukkarosta.

        Sairaus itsessään vie voimat ja jos vielä pienituloiselta kaikki rahatkin niin vaihtoehdot vähissä.
        Pellossa saa kävellä hän joka siihen kykenee, mutta hyvä, että Kela-taksin saa silloin kun sitä OIKEASTI tarvitsee.
        Surullista tuon anonyymi klo 16:19 ajatusmalli. Hyväkytkö edes todella vaikeasti sairastuneen lapsen kohdalle Kela- taksin käytön, kun se ei kuitenkaan täysin ilmaista ole?
        Lääkkeet ja sairaala sekä terveyskäynneistäkin peritään silkkaa rahaa, ei ole helppoa kun sairaus panee elämän sekaisin ja vie rahat. Kannataa ajatella tai ottaa asioista selvää ennen kuin tuo mielipiteensä kaikkien näkösälle!


      • Anonyymi

        Harvinaisen kateellista väkeä, kun Kela-taksin käyttäjääkin kadehtitaan. Sen edun saa vain syystä, ei ole helppoa olla vakavasti sairas. Ei ne terveet Kela-taksilla liiku!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HOX, HOX! Taas tietämätön mölisee... aika usein esim syöpä, sydänsairaus tai muu vakava sairaus vaatii keskussairaalakäynnin tai peräti OYS:iin menon ja sinnehän ei sitten kyllä kävellä!!!! Kävelisitkö itse? Kela-taksin käyttöön pitää olla lupa ja se myönnetään vain syystä, elikkä todella sairaanko pitäisi alkaa jalankulkijaksi?

        Kannattaa ottaa asioista selvää niin TIETÄÄ. Luulo ei ole tietoa.

        Pellolainen käyttää Kela-taksia, kun on niin huonossa kunnossa ja sairas, että muuten ei pääse hoitoihin. Sama käytäntö muillakin paikkakunnilla, luvan ja korvauksen saat vain kun sitä tarvitset.
        Itse maksat 300 €:oon asti ja 25 € omavastuu per matka niin pitkään, että tuo maksukatto 300 € on kertynyt. Sairastaminen ei ole halpaa huvia, 300 omavastuu kulkemisista, 600 € lääkkeistä sekä hoidoista ja sairaus tulee tahtomattasi, ei sitä voi valita, se tulee jos tullakseen. Näin minä, syöpähoidoissa kulkeva sinua, mölisijää, valistan! Netistä kyllä löytyy tietoa tästäkin asiasta niin ei tarvi olla harhaisten luulojen varassa ja levittää silkkaa sontaa ja tietämättömyyttään muille. Sinulla olisi kyllä aihetta hävetä ja kiittää Luojaa, että olet terve etkä tarvi kelakyytejä!

        Kävellen aamulla Ajangista/Vittikkovuomalta/Naamijoelta kauppaan ja illalla kotiin kuin Finnairin mainoksessa.
        Kovin on kapea näkemys kulkemistarpeista yhdellä kirjoittajalla.

        Voimia sinulle syöpää poteva. Kun ihminen on kateellinen niin voi kadehtia vakavasti sairastakin, kokemusta on.


    • Anonyymi

      Ehkä Ajangista tai Vittikkovuomalta menee kävellen hieman aikaa.

    • Anonyymi

      Luuleeko joku, että Kela-taksi ei maksa mitään? Kannattaa ottaa selvää.
      Jos on oikein sairas niin ei jaksa kävellä tuolta kunnan laita-alueilta.

    • Anonyymi

      Klo 16:19 kommentin lähettänyt voisi perustella näkemystään.

      • Anonyymi

        Kunta on maksanut, ja maksaa ehkä vieläkin, yli 200 000 euroa vuodessa yksityiselle hoivayhtiölle yhden autistin hoidosta. Jostakin ne rahat tuollaiseen rahankylvöön on otettava.


    • Anonyymi

      Onko pellossa kela taksi ajossa kuinka monta autoa

      • Anonyymi

        Neljä


    • Anonyymi

      Toivottavasti riittää et kaikki pääsevät hoitoihinsa...ajallaan ja turvallisesti

    • Anonyymi

      Tekisi mieli vähän tukistaa tuota joka paheksuu Kela-taksin käyttöä ja kehoittaa kävelemään. Hän ilmeisesti itse terve, mutta että vielä tietämätönkin = tollo.
      Sat Kela-taksiin käyttöoikeuden vain ja ainoastaan syystä.

    • Anonyymi

      Kumpi välitysyhtiö pelaa paremmin vai pelaako kumpikaan helsinki

    • Anonyymi

      Eipä tullut kelataksia maanantaina iltapäivällä vaikka viime viikolla varattu. Siinä haihtui puoli vuotta kestänyt jonotusaika LKS:ssa savuna ilmaan. Toivottavasti ei tarvitse maksaa sakkomaksua käyttämättä jääneestä ajasta. Sipilän hallituksen surullisenkuuluisa taksiuudistus kiusaa vielä ihmisiä, toivottavasti tämän hallituksen aikana saadaan aikaan sekin korjattua. Selvitystyö on kuulemma meneillään, kertoi ministeri.
      Lähilogistiikan taksin olisi pitänyt tulla.

    • Anonyymi

      Maailman kateellisin ihminen paheksuu Kela-taksin käyttöä. Sairastuppa itse ja lähde kävelemään vaikkapa LKS:aan. Mietippä sitä, vakava sairaus ja joko kävelet tai sitten käytät vähät rahasi muihin kyyteihin.

      • Anonyymi

        Näitä kateellisia riittää, tekisi mieli toivoa tällaisille sairauksia, mutta sittenhän alentuisi heidän tasolleen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      368
      3491
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      129
      2499
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      126
      1775
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1270
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      72
      1127
    6. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      49
      1117
    7. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      161
      1085
    8. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      1053
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      289
      904
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      42
      836
    Aihe