Valtava ahdistus yksinjäämisestä

Anonyymi

Miten päästä yli siitä ajatuksesta ja kaiken valtaavasta ahdistuksesta, että jos nyt eroan miehestäni, niin olen loppuelämäni tuomittu yksinäisyyteen? Tapasin nykyisen mieheni vajaa 3 vuotta sitten, sitä ennen olin ollut sinkkuna lähes 10 vuotta.

Toisaalta ajattelen että olisin mieluummin yksin kuin huonossa parisuhteessa, ja yritän ajatella niitä 10 vuotta kun jo olin yksin, ja vaikka ne välillä olivat raskaita niin ei maailmani siihen kaatunut. Pärjäsin rahallisesti hyvin ja olin ihan onnellinen. Nyt silti pelottaa, 2 vuotta ollaan asuttu yhdessä ja yhtäkkiä tuntuu siltä että mitä jos en enää pärjääkään yksin.
Vaikka uskon että olisin elämässäni ihan tyytyväinen yksinkin, niin silti myös pelottaa että mitä jos ihan oikeasti jään yksin. Jos minulta kesti 10 vuotta löytää tämä mies, niin löytyykö uutta tämän jälkeen enää ollenkaan? Se on valtavan ahdistava ajatus, että mitä jos todellakin jään ihan ypöyksin loppuelämäksi. Ikääkin on jo 34-vuotta, niin miksi joku yhtäkkiä haluaisi tällaisen vanhan akan itselleen....

7

899

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miksi ajattelet edes tuollaista?

      Onko ilmassa eron piirteitä?
      Jos on, niin tekee vain hyvää päästä eroon epämiellyttävästä ilmapiiristä. Sinä pärjäät aivan hyvin ilman jatkuvaa epätietoisuutta ja mielipahaa. Tuo vain tarpeettomasti kuluttaa energiaa; energiaa jonka sinä voit (ja kuuluukin ) käyttää paljon parempaan, positiiviseen ja itseäsi kehittävään. Menet avan reippaasti osallistumaan mikä sinua kiinnostaa, muiden ihmisten pariin.

      Tulet varmasti tapaamaan ihmisiä jotka tuntevat jonkun joka tuntee jonkun ja saat ystäväpiirisi kasvamaan. (verkostointia)
      Kyllä sieltä aikanaan ilmestyy erikoisen miellyttävä ystävä jonka kanssa jakaa ilot ja surut.

      Mutta jos jäät 4.n seinän sisälle, tuskin kukaan tulee sinua sieltä hakemaan seurakseen. Eiväthän he tiedä että olet edes olemassa!
      Niin kauan kun sinä mainostat itseäsi vanhana akkana, se ei kuulosta kovin ylevältä kenekään korvaan! Kukaan ei halua kuulla tuollaista kieltä.
      Sinä olet Luojan luoma yksilo siinä missä muutkin, sinun kuuluu arvostaa sitä eikä pilkaten haukkua!

      • Anonyymi

        Mietin sitä koska minulla ei yksinkertaisesti ole hyvä olla suhteessa ja haluaisin erota. En ala sen enempää erittelemään syitä sille miksi haluan erota, mutta sanotaan näin,että minun puoleltani syitä yhdessä pysymiseen ovat tällä hetkellä tosiaan se pelko siitä jäänkö kokonaan yksin ja se että voitan rahallisesti kun asumme yhdessä. Eikä ne ole oikeita syitä pysyä yhdessä eikä reilua miestäni kohtaan.

        Olen aina ollut menevää sorttia, on ollut useampi eri kaveriporukka, isoja kaveriporukoita, juhlia ja tapahtumia missä tavannut uusia kavereiden kavereita ja tuttavia ja milloin mitäkin. Mutta silti mitään parisuhdetta ei ikinä tullut vastaan, ja siksi minun on niin vaikea uskoa että niin tapahtuisi tulevaisuudessakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mietin sitä koska minulla ei yksinkertaisesti ole hyvä olla suhteessa ja haluaisin erota. En ala sen enempää erittelemään syitä sille miksi haluan erota, mutta sanotaan näin,että minun puoleltani syitä yhdessä pysymiseen ovat tällä hetkellä tosiaan se pelko siitä jäänkö kokonaan yksin ja se että voitan rahallisesti kun asumme yhdessä. Eikä ne ole oikeita syitä pysyä yhdessä eikä reilua miestäni kohtaan.

        Olen aina ollut menevää sorttia, on ollut useampi eri kaveriporukka, isoja kaveriporukoita, juhlia ja tapahtumia missä tavannut uusia kavereiden kavereita ja tuttavia ja milloin mitäkin. Mutta silti mitään parisuhdetta ei ikinä tullut vastaan, ja siksi minun on niin vaikea uskoa että niin tapahtuisi tulevaisuudessakaan.

        " voitan rahallisesti kun asumme yhdessä." -on huono syy jatkaa epämiellyttävää kehon ja kodin jakamista!
        Taloudellisista syistä sinä voit etsiä oman , vaikka kolmen huoneen asunnon ja valita kulujen maksajaksi kämppäkaverin. Siis ei intiimiystävää vaan reilusti asuinkaverin jakamaan asuntoon liittyvät kulut.


    • Anonyymi

      Ihmiset eroavat koko ajan. 34 vuotias ei ole vielä vanha. Riippuen tietysti minkäikäistä miestä kaipaat. Tunnen ihmisiä jotka ovat yli 60 alkavat vielä seurustella. Omasta aktiivisuudesta se on kiinni. Oma isoäitini etsi vielä lähempänä 80 jonkun miehen lehdestä ja arki kirjoitella seurustelivat jopa hetken. Koskaan ei ole liian myöhäistä. Miksi sinulla kesti noin kauan löytää kyseinen mies? Vaikka itse olen sitä mieltä että rakkaus ei löydy etsimällä . Se tulee yhtäkkiä odottamatta. Eikä sitä voi ennustaa tai etsiä. Mutta minä olenkin vähän ehkä vanha romanttinen höperö.

    • Anonyymi

      Ei vittu mitä paskaa. Ei aloittajalle ole tullut mieleen keskustella puolisonsa kanssa tuntemuksistaan?

      Rehellisesti asioista niiden oikeilla nimillä? Löytyisiköhän siitä se apu paremmin kuin Suomi24:stä tai jostain Facesta/Instasta?

      • Anonyymi

        Jos aloittaja olisi tuossa kertonut että hän on epävarma parisuhteestaan, tai ongelmista parisuhteessa, niin joo sitten niistä tuntemuksista pitäisi puhua miehen kanssa. Mutta eiköhän tuollaiset ongelmat ole ihan aloittajan itse selvitettävä, miten keskustelet toisen kanssa asiasta että hei, en oikeasti halua enää olla kanssasi, mutta pelottaa mitä tapahtuu jos jään yksin.

        Meinaatko jos sinun kumppanisi heittäisi tollaisen ilmoille että keskustelisit hänen kanssaan siinä järkevästi että mikäs sinua rakas pelottaa, sen kun rauhassa jätät mut vaan....


    • Anonyymi

      Tervetuloa joukkoon. Tässä se menee yksin ollessa, vuodesta toiseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2062
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1936
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1885
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1598
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1330
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1311
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe