Kylmä on asunnossa

Anonyymi

Onko tämä yleinen käytäntö että Pellon vuokra-asunnoissa on 18 astetta sisällä lämmintä, eikä kukaan tee asialle mitään. Mihin tästä pitää ilmoittaa kun talonmies nakkelee niskojaan eikä vuokranantaja muuta kun ihmettelee.

45

1376

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tee ilmoitus terveysviranomaiselle Rovaniemelle ennen kun sairastut. Saat vielä hyvässä lykyssä vuokria takasin päin tai ainakin hyvitystä.

    • Anonyymi

      normi käytäntö.

      • Anonyymi

        Sopiva sisälämpötila Venäjällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sopiva sisälämpötila Venäjällä.

        Englannissa ihan luksusta.


      • Anonyymi

        Niin on normi käytäntö että vuokranantaja joutuu vastuuseen ja joutuu hyvittämään puutteet vuokrissa. Tai mikä vuokranantajalle pahinta koko asunto menee asumiskieltoon. Eikö näitä Pellossa ole jo tarpeeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Englannissa ihan luksusta.

        Pellohan on kuin Englanti ainakin asuntojen suhteen. Kylmiä, kosteita ja homeisia.


    • Anonyymi

      Mies jo säikähin että pakkasta.

      • Anonyymi

        Lumimieskö säikähti


    • Anonyymi

      Taloyhtiö saa kaikki kulunsa vero vähennyksiinsä joten tahallinen lämpötilan laskeminen, ei kartuta yhtiön kassaa.

      Lämpötilan pitäminen tietensä ja siten tahallaan liian alhaisena on peruste mm, vuokran alentamis vaatimukseen.

      • Anonyymi

        Täytyy olla viileätä, jos et saa yöllä nukuttua?


    • Anonyymi

      Onko kyseessä kunnan vai yksityisen vuokraamasta asunnosta?

      • Anonyymi

        Mitäköhän välii silläkin sitten on? Sama laki se on kaikilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäköhän välii silläkin sitten on? Sama laki se on kaikilla.

        Niinhän se on, mutta isännöitsiä varmaa eri


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän se on, mutta isännöitsiä varmaa eri

        Vaiha kämppää - niitä kyllä rahalla saapi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaiha kämppää - niitä kyllä rahalla saapi.

        Ensi viikolla lauhtuu, koeta kestää siihen asti.


    • Anonyymi

      Luteet ja muut kirput eivät viihdy vuokra unelmissa, jos on vilposta?🦇🦇🦇

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kyllähän se totuus on se, että Pellossakin vuokrat ovat kohdallaan niin yksityisellä kun kunnankin vuokrataloissa, että lämmön pitää riittää sillälailla ettei asunnossa palele ja kaikki muukin toimii kuten pitääkin toimia

      • Anonyymi

        Kyllä sen niin pitäisi mennä. Onneksi aina voi kuitenkin tehdä tarkistuspyynnön viranomaisille niin selviää moni asia. Missään ei ole niin hälläväli tyyliä kuin Pellossa vuokra-asuntojen suhteen. Siksi niin moni asunto on tyhjillään. Asukkaat äänestää jaloillaan, ei kukaan maksa, kun muualta saa lämpimän ja vedottoman kodin, eikä Pellossa mikään edes vedä puoleensa päin vastoin. Joo muulta voidaan muuttaa, mutta kun touhun, kämpät ja itse pellolaiset näkee niin kaipuu tulee palata takaisin mistä oli muuttanut. Ei ole enää unelmaa lapista.


    • Anonyymi

      Aloittajalle ja muillekin pieni vihje, mikä asia kannattaisi varmistaa.

      Mikäli on termostaattipatterit ikkunoiden alla ja on pitkät paksut verhot pattereiden ja termostaatin edessä, jopa lattiaan asti, tunnistaa termostatti juuri sen lämpötilan, mikä on verhon ja seinä välissä. Tällöin termostaatti ei "ymmärrä", että verhon toisella puolella huoneessa lämpötila on useita asteita viileämpää. Poistamalla paksu verho termostaatin ja huoneilman välistä, saattaa ongelma korjaantua. Tai siis, on korjaantunut kuvatussa tilanteessa.

      • Anonyymi

        Ei ole verhoa edessä on kappaverhot joka huoneessa. Että eipä mennyt tuokaan selitys läpi. Tuon olen kuullut jo vuosia sitten.


      • Anonyymi

        Tiistaina taas tarkenee...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole verhoa edessä on kappaverhot joka huoneessa. Että eipä mennyt tuokaan selitys läpi. Tuon olen kuullut jo vuosia sitten.

        No kuulehan. Tarkoitus oli vain auttaa, jos tilanne olisi ollut tuon kaltainen. Noin on äskettäinkin eräälle sattunut. Tarkoitus ei ollut selitellä yhtään mitään. En ihmettele, jos suhtatuvat sinuun kunnassa ja vähän muuallakin nuivasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kuulehan. Tarkoitus oli vain auttaa, jos tilanne olisi ollut tuon kaltainen. Noin on äskettäinkin eräälle sattunut. Tarkoitus ei ollut selitellä yhtään mitään. En ihmettele, jos suhtatuvat sinuun kunnassa ja vähän muuallakin nuivasti.

        Herkee valittamasta ja ryhdy itse toimeen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Herkee valittamasta ja ryhdy itse toimeen!

        Niin kauan kun mä maksan vuokraa ja lihotan tätä paska kuntaa, niin silloin mä en tee yhtään mitään. Muut tekee koska mä maksan siitä että asunnossa on perusasiat kondiksessa. Muutahan täällä näissä luukussa ei voikaan vaatia. Mut älkää huoliko asia on menossa hyvää vauhtia eteenpäin. Lämmöistä toki ei ole tietoakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin kauan kun mä maksan vuokraa ja lihotan tätä paska kuntaa, niin silloin mä en tee yhtään mitään. Muut tekee koska mä maksan siitä että asunnossa on perusasiat kondiksessa. Muutahan täällä näissä luukussa ei voikaan vaatia. Mut älkää huoliko asia on menossa hyvää vauhtia eteenpäin. Lämmöistä toki ei ole tietoakaan.

        Murtheesta päätellen et taija asua paikkakunnalla seku vain kirjottelet


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Murtheesta päätellen et taija asua paikkakunnalla seku vain kirjottelet

        Mistä arvasit? On muuten melko mukava harrastus näin kansakoulupohjalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiistaina taas tarkenee...

        Joo, ja keskiviikkona jo varmasti.


    • Anonyymi

      Kunta on maksanut, ja maksaa ehkä vieläkin, yli 200 000 euroa vuodessa yksityiselle hoivayhtiölle yhden autistin hoidosta. Palelkaa vuokrakämpissänne. Jostakin ne rahat tuollaiseen rahankylvöön on otettava.

      • Anonyymi

        Mennee puumethään sahan kanssa jos palelee. Takkaan että lämpenee, ainaski pokasahan kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mennee puumethään sahan kanssa jos palelee. Takkaan että lämpenee, ainaski pokasahan kanssa.

        Meinaatko että tulet tehdään keskelle lattiaa olohuoneeseen.
        Liekö ees syttyis kun kämpät on niin homeisen kosteita.
        Nyt ois mittarissa kämpässä rapiat 16 lämmintä. Hyvä asunto. Huomenna tulee terveystarkastaja käynnille Yes ja kiitos.


      • Anonyymi

        No Pellon kunnassa ei asu kohta enää yhtäkään vuokralaista. Mistä sitten tulot revitte? Niin monta asuntoa ja taloa on tyhjillään ollut jo vuosia. Ja jos nämä kaikki ongelmat ovat totta näissä Vuokra-asunnoissa mitä puskaradio kertoo niin taitaa tulla lisää maksettavaa kunnalle. Mutta onneksi laki on asukkaan puolella jos jotain ilmenee. Itseä nämä asiat eivät onneksi kosketa, en kuitenkaan toivo kenellekään mitään pahaa. Mutta en olekaan pellolainen enää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meinaatko että tulet tehdään keskelle lattiaa olohuoneeseen.
        Liekö ees syttyis kun kämpät on niin homeisen kosteita.
        Nyt ois mittarissa kämpässä rapiat 16 lämmintä. Hyvä asunto. Huomenna tulee terveystarkastaja käynnille Yes ja kiitos.

        Ei mithään tulia tartte tehä. Sulle tullee lämmin ja jopa hiki ku pokasahalla kaatelet koivuja, karsit ne , kannat ne sadan metrin päähän pinhoon ja sitte vain kirves töihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meinaatko että tulet tehdään keskelle lattiaa olohuoneeseen.
        Liekö ees syttyis kun kämpät on niin homeisen kosteita.
        Nyt ois mittarissa kämpässä rapiat 16 lämmintä. Hyvä asunto. Huomenna tulee terveystarkastaja käynnille Yes ja kiitos.

        mitäs terveystarkastaja tuumas?


    • Anonyymi

      18 on luksusta. Muutappa tuonne Aurinkorannikolle, siellä ei ole kämpissä lämmitystä ollenkhan ja talavella käy pakkasella.

      Vetosissa kämpissä on usein 10 C sisällä

    • Anonyymi

      Ei vuokralainen luksusta haekkaan vaan lämpöä asunnosta missä asuu, vaikka tämän päivän maailma onkin kylmä ei ihmisten tarvitse kylmyyttä tuntea ympärillään.

      • Anonyymi

        Jos luxusta haet niin sitä et ainakaan lapin tarjoamista vuokra-asunnoista löydä. Kyllä se on lähinnä tyyliin. Käyt vain yöt nukkumassa ja muun ajan vietät muualla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos luxusta haet niin sitä et ainakaan lapin tarjoamista vuokra-asunnoista löydä. Kyllä se on lähinnä tyyliin. Käyt vain yöt nukkumassa ja muun ajan vietät muualla.

        Nyt alkaa läämmetä. Pihala ennää - 8 astetta ja senku lauhtuu. Kohta on tupakin lämmin.


    • Anonyymi

      Paskat. Kotivainion kerrostalossa oli 26c sisällä, ihan sama mitä teit. Oli kyllä paskat yöunet. Muutin pois. Asuntotoimisto/talonmies ei asialle tehnyt mitään ku eivät osanneet.

      • Anonyymi

        Eikös kuntahan omista serviis isännöintipalveluyrityksen kyllähän sieltä pitäs löytyä apua, vai tökkiikö valvonta ettei mitään tapahdu?


    • Anonyymi

      kule,sinu ei tarvita ilmota uhta mitta.sina ossa itse laita termo kini ja 17 aste riitta kula kun laita toine sukka jalka ja pippo paa

    • Anonyymi

      Laitapa se temo kini ja soita talkari nin näe tuleko paikale

      • Anonyymi

        Ei tarvitse termoi laittaa kii kun ei patterit lämpene oli ne päällä tai ei. Mut huomen tulee terveystarkastaja käynnille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse termoi laittaa kii kun ei patterit lämpene oli ne päällä tai ei. Mut huomen tulee terveystarkastaja käynnille.

        Onkohan hänellä villasukat?


    • Anonyymi

      Voisikohan olla niin, että lämpöpattereissa olisi ilmaa niin että on tullut ilma tasku joka estää veden kieron parrerissa ja sen vuoksi ne eivät lämpene?
      Ei muut kun talonmiehet töihin ja ilmaamaan pattereita, sitä vartenhan he ovat

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9164
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2688
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      145
      2467
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1766
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1316
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      7
      1310
    Aihe