Vanhempien kunniallisten

Anonyymi

Miesten pitäisi neuvoa nuorten miesten uussukupolvea, kuinka käyttäytyä kauniisti ja arvostavasti naisia kohtaan. Vanhanajan herrasmies on sukupuuttoon kuoleva laji, pian jos mitään ei tehdä. Toivoa vielä kuitenkin on sillä välähdyksiä näistä herrasmiehistä on jossain vielä nähty.

36

61

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olen samaa mieltä. Kotona ne tavat opitaan. Terveisin herrasmies.

• Anonyymi

Vanhat ukot niintä riettaamipia ja pahimpia. Itse ollaan pöhöttyineitä mursuja silti omaikäisiä naisia haukuttaa ja epärealistisesti halutaan joku 20 vuotias Neiti elämää sulostuttamaan. Itsekin kun olin 20 niin vanhat äijät niitä lähdetäänkö panemaan tuli baarissa ehdottelemaan.

• Anonyymi

Voi olla alueellista. Onko sitä tutkittu?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi olla alueellista. Onko sitä tutkittu?

No mietipä erästäkin Suomalaista mies laulajaa. Kyllä se ihan joka puolella Suomea niin on. Sitten on tietysti nämä suloiset vanhat ukit jotka osaavat käyttäytyä. Mutta herättävät enemmänkin hoivaviettiä .

• Anonyymi

Ei voi avata edes kaupan ovea naiselle, kun ovet itsekseen aukeaa.
      Ennen nuoruudessa marketin ovat piti itse aukaista, eivät itsekseen auennneet.

• Anonyymi

Muistan sen ajan. Kyllä tuli joskus avattua ihan muodon vuoksi oman ikäisellekin naisille. Yleensä kylläkin vanhemmille ihmisille ja apuvälineillä liikkuville.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muistan sen ajan. Kyllä tuli joskus avattua ihan muodon vuoksi oman ikäisellekin naisille. Yleensä kylläkin vanhemmille ihmisille ja apuvälineillä liikkuville.

On mulle vielä niin tehty, nuoremmat sekä vanhemmat miehet. Aina läikähtää lämpö rinnassa. Hitto, se on kohteliasta jos mikä. Minä kiitän ja kumarran aina.

Nimin. Manuaaliovesta sisään 🙂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On mulle vielä niin tehty, nuoremmat sekä vanhemmat miehet. Aina läikähtää lämpö rinnassa. Hitto, se on kohteliasta jos mikä. Minä kiitän ja kumarran aina.

Kerran kaupassa oli muuten pyörätuolissa istuva henkilö. Oletin hänen olevan halvaantunut ja hän katseli kaihoisasti oluthyllyn ylähyllyllä olevia paketteja. Tietenkin kysyin josko nostan sieltä jotakin hänelle?

"Ei tarvitse." Sitten hän nousi pyörätuolista ja otti ihan itse sieltä ylähyllyltä 6-pakin. Heh ilmeisesti ei ollutkaan halvaantunut. Olinhan minä itsekin aikoinaan hetken pyörätuolissa. Jalka oli paikattu 42cm pitkällä titaanisella luuydinnaulalla, eikä sitä saanut hetkeen kuormittaa.

Voi sitä liikkumisen riemua ja vauhdin hurmaa, kun sain ruveta liikkumaan kyynärsauvoilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä minä useammin miehille oven avaan, etenkin vanhemmille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerran kaupassa oli muuten pyörätuolissa istuva henkilö. Oletin hänen olevan halvaantunut ja hän katseli kaihoisasti oluthyllyn ylähyllyllä olevia paketteja. Tietenkin kysyin josko nostan sieltä jotakin hänelle?

"Ei tarvitse." Sitten hän nousi pyörätuolista ja otti ihan itse sieltä ylähyllyltä 6-pakin. Heh ilmeisesti ei ollutkaan halvaantunut. Olinhan minä itsekin aikoinaan hetken pyörätuolissa. Jalka oli paikattu 42cm pitkällä titaanisella luuydinnaulalla, eikä sitä saanut hetkeen kuormittaa.

Voi sitä liikkumisen riemua ja vauhdin hurmaa, kun sain ruveta liikkumaan kyynärsauvoilla.

Monikaan pyörätuolia käyttävä ei ole täysin kyvytön kävelemään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Monikaan pyörätuolia käyttävä ei ole täysin kyvytön kävelemään.

Totta, itsekään en ollut sillä rullaillessani. Mutta silti on jokin hassu ajatus, että kaikki olisivat halvaantuneita. Se on sitä lapsena opittua ennakkoluuloa.

• Anonyymi

Sukupuolesta riippumatta niin monelta puuttuvat peruskäytöstavat nykyään 💁‍♀️

• Anonyymi

Kaikkien pitää käyttäytyä. Tuommoinen hyvä yllätys arjen keskellä on kuin helmi meressä.

• Anonyymi

Vanhempien pitäisi opettaa lapsiaan juomaan viinaa. Vain viinaa juomalla on mukana porukoissa ja voi löytää kumppanin.

t. viinamies

• Anonyymi

Asiakaspalvelutyötä tehdessä huomaa, että heikoimmin ne käytöstavat tuntuisi olevan hallussa keski-ikäisillä. Nuoret ovat pääasiallisesti varsin kohteliaita, vaikka toki joukosta niitä mätiäkin omenoita valitettavasti aina löytyy.

Suurin osa ihmisistä on kyllä ihan kiitettävillä käytöstavoilla varustettu.

• Anonyymi

Olisiko suunta tämä?

• Anonyymi

Meillä oli kotona siinä mielessä tiukka kuri. Että aina kun nousi ruokapöydästä piti kiittää ruuasta . Sanoa kiitos ja ole hyvä. Vanhemmille ei väitetty vastaan. Koulussa ei saanut olla hattu päässä. Tuttuvia piti tervehtiä ja kättä nostaa, vanhempia ihmisiä piti teititellä. Linja- autossa antaa paikansa vanhukselle tai raskaana olevalle. Kaupasta lähtiessä kiitetään ja linjasta poistuessa. Jos joku on hädässä kysytään tarvitsetko apua ja auttaa. Kylään mennessä viedään joku tuliainen. Ihmisiä tervehditään ja katsotaan silmiin .

• Anonyymi

Ei Suomessa sellaisia. Nämä palstallakin olevat naisvihaajat on jo vanhoja ukkoja.

• Anonyymi

Avataan ovia vuonna 2022. Sanotaan kiitos ja hymyillään.

• Anonyymi

On siinä sekin, että nuoret kuvittelevat kaiken kohteliaisuuden olevan iskuyrityksiä, niin jo siinäkin tunnelma kiristyy.

• Anonyymi

Paljon niille nuorille naisille niitä iskuyrityksiä tuleekin. Itsesuojelumekanismi siinä kytkeytyy päälle, kun ystävällinen kiitos tulkitaan usein lupana lähennellä. Se on tietenkin harmillista niille, jotka ovat kohteliaita ilman taka-ajatuksia. Mutta täytyy yrittää ymmärtää että se on paskojen kokemusten tulosta että on kylmäkiskoinen. Itse heräsi tähän vasta kun tytär alkoi olla teini-iässä. Vihaksi pisti kuulla ja etenkin nähdä vierestä, tytär joutui välillä toppuuttelemaan että ihan turha suuttua kun ei se mitään muuta.

• Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

Itse jos pidän ovea auki naiselle, niin tämä yleensä katsoo kuin halpaa makkaraa, ettei tuo vaan pyri uimaan liiveihin.

Tietysti tilanne olisi eri jos olisin Paul Rudd, mutta en ole. ; )

https://people.com/movies/paul-rudd-people-sexiest-man-alive-2021/

Ei älylliset järkevät naiset niin ajattele. Yleensä se on hämmennys ja sitten ilahtuminen, koska tapahtuu enää niin harvoin.

• Anonyymi

• Anonyymi

Vaikka itselläni on jo ikää, niin en ryhdy arvottamaan miehiä, enkä naisia iän mukaan. Kusipäitä löytyy niin nuorista, kuin vanhoistakin. Myös niitä fiksuja. Kyllä kysymys on loppupeleissä yksilöistä.

• Anonyymi

Näin on.

• Anonyymi

Keski-ikäiset miehet on pahimpia. Kuka niitä kouluttaisi?

• Anonyymi

Tälläkin palstalla vanhin 80 v mies jäkättää jatkuvasti kuinka naisten pitäisi tv-ohjelmissakin olla vittu levällään.

• Anonyymi

Aivan nappiin. Te herrasmiehet näyttäkää esimerkkiä ja viekää viestiä eteenpäin. Naiset kiittää.

• Kohteliaat tavat ovat jotenkin teennäisiä. Kyllä arvostusta voi osoittaa paljon luontevamminkin. Enemmän aitoa vuorovaikutusta tylsien maneerien tilalle.

Itseäni aina hämmentää se, että perässäkulkijalle pidetään ovea auki. Kuinka kauan siinä ovenkahvassa pitää roikkua, jotta olisi sopivasti kohtelias.
      Joskus siitä saa palkkioksi kiusaantuneen kiitoksen.

• Anonyymi

No eihän sun siihen päiväksi tarvi jäädä! 😂 Seuraavan naisen verran!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No eihän sun siihen päiväksi tarvi jäädä! 😂 Seuraavan naisen verran!

Tai miehen.

• Anonyymi

Jaa, jo hyvin nuorena opetettiin käytöstavat ja niillä on menty pitkään. En kyllä ole paljoakaan törmännyt huonoihin käytöstapoihin, voi johtua siitä että itse käyttäydyn hyvin ja vastineeksi saan hyvää käytöstä!

• Anonyymi

Herrasmiehiä on paljon, ehkä enemmänkin kuin ennen. Tietysti pukeutumistyyli on vähän erilainen kuin aikoinaan. Puuttuu hattukin.. sellainen, jossa lieri. Niitä miehet käyttivät vielä 60-70-luvun taitteessa.

- Sheena

• Anonyymi

Hyvän käytöksen takana on monesti hyötyminen toisesta? On toki heitäkin hyvän mielen lähettiläitäkin olemassa. Pettymykset, vastoinkäymiset ja huonot kokemukset naisista eivät hyviä tapoja synnytä vaan enemmänkin tuhoaa niitä. Ja se on naisten vika.

Ei kannattaisi aina yleistää asioita, monesti olen kuullut asioita, et kaikki miehet ovat samanlaisia tai et miehet on niin laiskoja, naiset joutuu kaikki itse tekemään. Syyllistäminen on naisten keino saada synnytettyä miehelle paha mieli, syy sille voi olla melko mitätönkin?

• Aika jolloin naiset eivät olleet huoria.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskallanko vielä kaivata sinua?

Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun
      Ikävä
      42
      9425
    2. T:ltä J-miehelle

Se kaunein jäi välillämme kokematta Sen olisin halunnut kokea. Miten olisit pitänyt mua hyvänä. Sen yhden kerran. Se oli
      Ikävä
      33
      2141
    3. Missä meetwursti on keksitty?

Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo
      Ruoka ja juoma
      27
      1830
    4. Terveiset kaipauksen kohteelle

tähän alle 👇👇👇 !!
      Ikävä
      135
      1631
    5. Miksi kirjoittelet sinkut-palstalla?

Olet sinkku? Kaipaat jutteluseuraa? Täällä on kivoja keskusteluja? Tapaat mielenkiintoisia ihmisiä? Joku muu syy?
      Sinkut
      195
      1194
    6. Miten se pihvi pitää oikeaoppisesti paistaa?

Törmäsin erikoiseen episodiin eräässä ABC-ravintolassa. Pysähdyin kahvikupilliselle ja kohta ravintolan toisesta nurkast
      Ruoka ja juoma
      8
      1149
    7. Kumpiko kaivatussasi

teki suhun vaikutuksen äly vai ulkonäkö?
      Ikävä
      71
      1107
    8. 92
      952
    9. Mikä kaivatussasi

kiehtoo?
      Ikävä
      49
      865
    10. Haluatko että

Rikotaan vähän lisää jäätä tai jotain muuta