Toyota on nostanut vuoden aikana reippaasti itselataavan RAV4-hybridimalliston nelivetoisten mallien hintaa. Esimerkiksi Style Plus hybrid AWD-i maksaa jo 51.800 eur ilman mitään lisäkilkkeitä, päälle talvirengaspaketti n. 2000 eur, lämmittimet 800-3000 eur mallista riippuen, väri lähes 1000 eur jne. Ja vasta Stylessä tulee kuskin penkkiin säädettävä ristiseläntuki ja muut perussäädöt sähköllä. Etumatkustajan penkkiä ei voi säätää edes korkeussuunnassa ja selkänojan kallistuskin on vivulla portaallisena!
Onko RAV4 paras luokassaan? Nelivetoisia saa muiltakin, ja tuolla hinnalla jopa ladattavia hybridejä kuten Opel Grandland 300 hv AWD sekä Peugeot 3008 hybrid4 300 hv. Noissa on jo penkkeihinkin laajat säädöt.
Entäs Honda CRV hybridi tai korealaiset tuoreet Kia Sportage ja Hyundai Tucson? Nuo irtoavat itselataavina selvästi alle RAV4:n hinnan. Autoina todettu lehdissä hyviksi.
Silti RAV4 on myydyin noista, taisi olla 2021 sijalla 4 autoista. Mikä RAV4.ssä on muita parempaa?
Onko Toyota RAV4 paras katumaasturi luokassaan?
27
1059
Vastaukset
- Anonyymi
Paras on hyvin hankala käsite. Väittäisin että parasta ei ole olemassakaan kuin teinien väittelyissä. Autot on erilaisia ja sopivat erilaiseen käyttöön. ja erilaisille ostajille.
Fakta kuitenkin on että RAV4 on eniten myyty maasturi/cittari maailmassa. Kohtuullisen hyvä kompromissi sen täytyy olla kun eniten myydään. Heikkoutensa siinäkin on kuten kaikissa muissakin.
Sinun täytyy vaan selvittää mikä on paras sinun käyttöösi. - Anonyymi
Se, että auto on mahdollisimman kallis hankintahinnaltaan, ei tee siitä autosta mitenkään parasta. Se on ihmisestä, hänen haluistaan, hänen auton käyttötarpeista kiinni mikä auto on hänelle se parhain vaihtoehto. Esimerkiksi Mazda CX-5 ilman mitään hybridijärjestelmiä on paremmin ja tehokkaammin toimiva nelivetojärjestelmä kuin pistokeladattavassa hybridissä Toyota RAV4 Prime.
RAV4 hybiridin hinnannousu voi johtua myös siitäkin, että litium akustojen maailman markkinahinnat ovat nousseet litiumin hinnannousun, korkean kysynnän ja litiumin rajallisen saatavuuden takia.- Anonyymi
Miten litiumin-akustojen hinnan nousu vaikuttaa itsenylkyttävän Rav4:n hintaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten litiumin-akustojen hinnan nousu vaikuttaa itsenylkyttävän Rav4:n hintaan?
RAV4 on myynnissä litium-akuilla varustettuna.
https://www.toyota.fi/autot/rav4/varusteet/grade=f4975c57-ff3c-461d-a306-3729c9723092|bodytype=30b0ef55-504f-4ce5-8f54-6856b2e8aa20
- Anonyymi
RAV on kovin heikko luokassaan. Kehno ajettava, ei pysy liukkaalla mutkatiellä talvivertailun mukaan ja plukkari ei kulje sähköllä jos pakkasta on yli -10 astetta. Meluakin on ihan liikaa ja reilusti halvemmalla saa parempaa.
- Anonyymi
Voisi se melu vaimeampikin olla mutta RAVin melu on TMssä arvioitu samalla arvosanalla (samassa vertailussa) kuin VW Passat.
Tänään oli -11 ja RAV4 plugari meni kyllä sähköllä koko ajan. Pistin auton lämmittämään myös kaupassa olo ajaksi.
Jos on ostanut CX-5 Mazdan niin kaippa sitten on siihen tyytyväinen ja mikse olisi.
Näissä kommenteissa näkee että me kaikki valitsemme automme hyvinkin eri perusteilla. Joku osti CX-5 sen nelivedon vuoksi ja joku halusi auton mikä on Passattia/RAVia hiljaisempi.
Onneksi meille kaikille on löytynyt se uusi pätevä cittari, eikö?
Vai onko niin että asioista pitää vängätä koska muut ei voi olla eri mieltä kuin itse? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voisi se melu vaimeampikin olla mutta RAVin melu on TMssä arvioitu samalla arvosanalla (samassa vertailussa) kuin VW Passat.
Tänään oli -11 ja RAV4 plugari meni kyllä sähköllä koko ajan. Pistin auton lämmittämään myös kaupassa olo ajaksi.
Jos on ostanut CX-5 Mazdan niin kaippa sitten on siihen tyytyväinen ja mikse olisi.
Näissä kommenteissa näkee että me kaikki valitsemme automme hyvinkin eri perusteilla. Joku osti CX-5 sen nelivedon vuoksi ja joku halusi auton mikä on Passattia/RAVia hiljaisempi.
Onneksi meille kaikille on löytynyt se uusi pätevä cittari, eikö?
Vai onko niin että asioista pitää vängätä koska muut ei voi olla eri mieltä kuin itse?Melu on suuri ongelma ja siitä ei mihinkään pääse. Ajo-ominaisuudet jopa vaarallisen heikot. Pluggari ei toimi pakkasella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voisi se melu vaimeampikin olla mutta RAVin melu on TMssä arvioitu samalla arvosanalla (samassa vertailussa) kuin VW Passat.
Tänään oli -11 ja RAV4 plugari meni kyllä sähköllä koko ajan. Pistin auton lämmittämään myös kaupassa olo ajaksi.
Jos on ostanut CX-5 Mazdan niin kaippa sitten on siihen tyytyväinen ja mikse olisi.
Näissä kommenteissa näkee että me kaikki valitsemme automme hyvinkin eri perusteilla. Joku osti CX-5 sen nelivedon vuoksi ja joku halusi auton mikä on Passattia/RAVia hiljaisempi.
Onneksi meille kaikille on löytynyt se uusi pätevä cittari, eikö?
Vai onko niin että asioista pitää vängätä koska muut ei voi olla eri mieltä kuin itse?CX-5 kaiken kukkuraksi on paljon ketterämpi, vakaampi, tarkemmin ohjautuva kuin RAV4.
Jos laitetaan nämä autot vaikka moottoriradalle kaahailemaan 20 kierrosta niin siinä samassa ajassa kun RAV4 on kiertämässä vasta 17 kierrosta, CX-5 on jo ajanut kaikki 20 kierrosta koska CX-5 pystyi helposti liikkumaan kaikki mutkat paljon suuremmalla nopeudella kuin RAV4.
- Anonyymi
Ihmettelen tätä toyota-uskontoa. No tälle kansalle kelpaa mm. rumat vaatteet, kehno einesruoka, viinaa ja kaljaa vedetään känniin asti ja tehdään tappoja. Tojota menee samaan kastiin. Mauttomuuden huippu.
- Anonyymi
Voitko vähän avata mitä tarkoitat. ja miten Toyotan, Volkkarin tai Fordin ostaminen eroaa toisistaan vai eroaako?
Se että sinulle auton merkki on tärkeämpää kuin mikään ei tarkoita että se olisi ainoa tapa nähdä auton valinta tai keskustella autoista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voitko vähän avata mitä tarkoitat. ja miten Toyotan, Volkkarin tai Fordin ostaminen eroaa toisistaan vai eroaako?
Se että sinulle auton merkki on tärkeämpää kuin mikään ei tarkoita että se olisi ainoa tapa nähdä auton valinta tai keskustella autoista.VW ja Ford on kaikessa parempia. Ihan sama mulle mitä väki ostaa, mutta ihmetyttää tyhmyys jos valitsee surkeimman.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
VW ja Ford on kaikessa parempia. Ihan sama mulle mitä väki ostaa, mutta ihmetyttää tyhmyys jos valitsee surkeimman.
Aika lame tuo sinun kommenttisi. Koitappa uudelleen ja keskity nyt kertomaan joku asia missä ero suuri.
Onko VW:llä jotenkin luotettavampi voimalinja missä vaihteistot ei pauku tms. vai mitä tarkoitat?
- Anonyymi
Älä edes höpise noista grandlandeista ym. ranskalaisromuista samana päivänä Rav 4:n kanssa. Rav 4 on japanilainen huipputuote, ranskalaiset mauretanian paskageeneillä kokoonpukattuja romuja jo syntyessään.
- Anonyymi
Hihii, japanilainen halpuutettu ruostuja ja huojakka laatuja joka liikkuu vain bensalla.
- Anonyymi
RAV4 on paras luokasta, jossa on mukana vain RAV4:set. Muka hybridejä, mutta pitää laittaa sisäilman kierto aina päälle kun ajelee ravistimen takana, kun haisevat niin pahalle.
- Anonyymi
Jees se on se dieselin typen oksidi mikä aiheuttaa tuhansia kuolemia joka vuosi euroopassa.
jaa mutta se olikin volkkari mikä tästä jäi kiinni
- Anonyymi
kestää kyllä verrata suzuki vitaraan-teeppä koeajo ja mieti
hintakin vain 30000e - Anonyymi
Rav on selvästi heikoin luokassaan. Ajo-ominaisuudet heikot, melu ja ruoste vakiona. Pluggari ei toimi oikein -10 asteen pakkasessa ja on löytynyt paljon tapauksia ettei auto käynnisty lainkaan rele ja sähkövikojen vuoksi.
- Anonyymi
Helpottiko jo tuo mutuilu.
RAV4ssä ei ole relevikoja ollut ja auto toimii varsin hyvin erittäin kovillakin pakkasilla. Käyntiin lähtee napakammin kuin sinun bensakoneinen. RAV4 plugarissa on yli 10kW starttimoottori ja 50k kertainen akkukapasiteetti veivaamaan kone käyntiin kuin sinun autossasi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helpottiko jo tuo mutuilu.
RAV4ssä ei ole relevikoja ollut ja auto toimii varsin hyvin erittäin kovillakin pakkasilla. Käyntiin lähtee napakammin kuin sinun bensakoneinen. RAV4 plugarissa on yli 10kW starttimoottori ja 50k kertainen akkukapasiteetti veivaamaan kone käyntiin kuin sinun autossasi.Kyllä tuossa Ravissa relevikoja on muualla maailmassa . Suomessa tietenkin käyttäjän vika .
- Anonyymi
Siis onko? No ei ole.
- Anonyymi
On! Meinaan vaihtaa surkean 2014 mallisen XC60 D4:n uuteen RAV4:seen, hybridinä tottakai. Vakuutti heti koeajolla, 306 hv takaa että ei olla tientukkona mutta menee vähällä bensalla vaikkei piuhasta lataisikaan. Eikä dieselveroa rasitteena.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On! Meinaan vaihtaa surkean 2014 mallisen XC60 D4:n uuteen RAV4:seen, hybridinä tottakai. Vakuutti heti koeajolla, 306 hv takaa että ei olla tientukkona mutta menee vähällä bensalla vaikkei piuhasta lataisikaan. Eikä dieselveroa rasitteena.
Surunvalittelut, onneton valinta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On! Meinaan vaihtaa surkean 2014 mallisen XC60 D4:n uuteen RAV4:seen, hybridinä tottakai. Vakuutti heti koeajolla, 306 hv takaa että ei olla tientukkona mutta menee vähällä bensalla vaikkei piuhasta lataisikaan. Eikä dieselveroa rasitteena.
Miksi et ottanut Land Cruiseria? Ihan eri luokan peli eikä mikään lelu. Land Roverin, Range Roverin ja Jeepin ohella maapallon paras maastoauto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi et ottanut Land Cruiseria? Ihan eri luokan peli eikä mikään lelu. Land Roverin, Range Roverin ja Jeepin ohella maapallon paras maastoauto.
Jeeppi on surkea Fiat.
- Anonyymi
Rav on surkea ja muut paljon parempia, mutta massiivinen mainostus ja menneisyyden maine kannattelee jostain käsittelemättömästä syystä.
- Anonyymi
Rav ei pysy tiellä kaamea ajaa ota saku eli Tiquan saat aidon laatuvehkeen, saksalainen tekee parhaan tekniikan ja suosittelen eHybrid 245 jolla pieksee ravin plugarinkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1851354Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221158- 48874
- 70870
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva49753- 53722
- 33692
- 60689
- 47670