En jaksa enää

Anonyymi

Tilillä 35 senttiä. En saa nukuttua. Ahdistaa, masentaa.. Tässä on useampi vuosi jouduttu kituuttaa kelan sairauspäivärahalla ja työttömyysturvalla. Nyt vaan en enää jaksa. Odotamme toimeentulotuki päätöstä. Ei ehdi tälle viikkoa. Eivät kiirehdi päätöksen tekoa kun maanantaina tuli elatustuki. Sillä kun maksoi laskun ja osti lääkkeitä niin ei paljoa jäänyt. Diakonia ei auta kun saimme jouluapua. Me aikuiset pärjätään vaikka kynsiä syöden mutta lapsi ei. Olen ajatellut lopettaa päiväni. Olisi yksi tukia saava vähemmän.

4

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hei! <3 Älä tee itsellesi mitään pahaa! Tämä yhteiskunta on osin hyvin sairas ja julma! E ei ole sinun vikasi. Päättäjät ovat tehneet huonoja on julmia päätöksiä. Et ole niistä vastuussa.
      Ymmärrän hyvin, että sairaana tilanne tuntuu kohtuuttomalta jos toinen puolistoista vielä joutuu olemaan tahtoansa vastaan vailla työtä!

      Älä välitä ilkeästä kommenteista!

      Niiden kirjoittajat paljastavat sanoillaan oman ymmärtämättömän ja kovan sydämestään.
      Sääli heitä ja niitä, jotka heidön rumia sanoja joutuvat päivittäin kuulemaan.

      Pidä kiinni rakkaitani, he ovat tärkeintä, mitä sinulla on. <3

      Muistan sinua ja perhettäsi!
      Etsi apua!
      Löydät sitä!
      <3

    • Anonyymi

      Tiedoksi vaan että töitä etsitään. On vaan vaikea saada kun on sairauksia ja kummalakin ikää yli 50 vuotta. Miehelleni yrittättävät eläkettä. Päätöstä saaa varmaan odottaa kauan. Meillä on kalliita lääkkeitä eikä kelan maksusitoumus korvaa niitä kokonaan. Ja jos olette huomanneet niin ruoka ym on kallistunut paljon. Meillä on laktoositon ruokavalio. Alkoholia yms emme käytä. Kissoja meillä on. Ovat hyvää terapiaa.

    • Hei,

      On olemassa monia matalan kynnyksen auttavia tahoja, joista voi saada tukea, kun omat voimavarat ei riitä. Etenkin itsetuhoiset ajatukset kannattaa ottaa puheeksi. Tässä tiedoksi muutama paikka, joista saa sekä ammattimaista tukea että vertaistukea. Näihin voi ottaa yhteyttä anonyymisti.

      - Tukinet.net - Tukipisteesti netissä https://tukinet.net/

      Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilö löytyy esimerkiksi Mieli Tukisuhteesta. https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/

      Lisäksi maanantaista torstaihin klo 15-19 on aikuisten kahdenkeskinen Solmussa-chat, jossa voi jutella päivystäjän kanssa mistä tahansa elämän ongelmatilanteesta.

      Tukinetissä on myös monenlaisia ryhmächattejä ja keskusteluryhmiä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja.

      Tukinetin kaikki palvelut saa käyttöönsä rekisteröitymällä palveluun anonyymisti. Osaa palveluista voi käyttää ilmankin reksiteröitymistä.

      Keskusteluapua on mahdollista saada matalalla kynnyksellä myös seuraavilta tahoilta:

      - Valtakunnallinen kriisipuhelin

      Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää24/7 numerossa 09 2525 0111.

      - Kriisikeskukset

      Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Myös etävastaanotto on mahdollista osassa paikoista. Kriisikeskusten yhteystiedot löytyvät mm. MIELI Suomen Mielenterveys ry:n nettisivuilta: https://mieli.fi/tukea-ja-apua/keskusteluapua-kriisivastaanotoilla/

      Ystävällisin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

    • Anonyymi

      Pian vaan tulee nälkä kun mikään taho ei nyt tässä tilanteessa auta. Toimeentulotuki on edelleen kelassa käsittelyssä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      127
      2386
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      109
      1434
    3. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      338
      1163
    4. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      113
      1141
    5. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      104
      1097
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      99
      1005
    7. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      44
      710
    8. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      252
      709
    9. Ei koskaan saatu tuntea

      Mitä olisi ollut painautua toisiimme vasten. Hengittää syvään, hyväillä ja rakastella vailla kiirettä. Tai repiä vaattee
      Ikävä
      33
      700
    10. 50
      674
    Aihe