Kunnan taloustoimiston palkanlaskija laittaa kaikkien työntekijöiden palkat massa-ajossa maksuun, mutta välillä ollut ongelmia sijaisten palkkojen maksussa sellasia että työsuhteesta ja tunneista ei tule tietoja automaattisesti vaan palkanlaskija joutuu käsin syöttämään ne järjestelmään ja siksi ne ei kerkeä massa-ajoon.
Minulle on sijaisena ollessa käynyt niin että odotin kuun lopussa palkkaa tililleni mutta sitä ei tullut, aloin kyselemään palkanlaskijalta miksi en saanut ja hän selitti tuon kyseisen ongelman, pyysin että saisin tuon palkan tililleni mahdollisimman pian koska taloudellinen tilanteeni ei ole hyvä ja tulee ongelmia vuokranmaksussa ja laskujen kanssa. Palkanlaskija oli talousjohtajaltakin kysynyt voiko aikaistaa minun palkanmaksua mutta vastaus oli ei, palkkani maksetaan seuraavassa massa-ajossa joka on kuun 15 päivänä, eivät voi yksittäisiä palkkoja ruveta maksamaan massa-ajojen ulkopuolella.
Eikö tuollainen ole laitonta? minulle on kerrottu että kyllä myöhästyneen palkan voi maksaa tilille koska vain jopa saman päivän aikana, ei tarvitse olla määrätty päivä.
Mihin tästä asiasta voi valittaa ja viedä eteenpäin?
Kunnan taloustoimiston palkanmaksut takkuilee
Anonyymi
2
113
Vastaukset
- Anonyymi
Ammattiliitto auttaa näissäkin työnantajan vaikeuksissa.
Mitään teknistä estettä tuolle normaalista poikkeavalle palkanmaksulle ei ole, mutta se vain maksaa enemmän työantajalle ja ilmeisesti se on nyt se oikea "ongelma". - Anonyymi
Tuskin ammattiliitosta on apua
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000008874065.html
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2434203Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1182661Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412412Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1161466Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?811462- 481189
- 781107
- 45976
- 59973
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En171941