olen vasemmistoliittolainen,ylpeä siitä.olen ns vasemmistoliiton kaikkein vasenta laitaa.en aina allekirjoita suvin ajatuksia eikä tarvitsekaan.työväenliikkeellä on perintönsä.kalliisti maksettu hinta,sitä me vasemmistolaiset emme saa unohtaa.
meidän pitää pysyä kaukana oikeistonriistäjistäjistä ja luoda suomeen uusi taisteleva äänekäs,anarkistinen vasemmistokulttuuri.puheiden aika on mennyt on tullut toiminnan ja tekojen aika.
eduskuntaan ehdolla 2007
9
479
Vastaukset
- t.i.ruskeepaa
Mielipiteet marginalisoidaan ja niitä vältellään VASsa. Siinä on keskustelumoraali alhaalla.
- kok.
Tunnen toisen varapj:stä oikein hyvin. Ei tekisi moista virhettä.
- t.i.ruskeepaa
kok. kirjoitti:
Tunnen toisen varapj:stä oikein hyvin. Ei tekisi moista virhettä.
Sama asia toteutuu suhteissa SKPhen. Eilisessä vappumarssissa Vasemmistoliitto ja SDP erosivat kulkueesta Hakaniemen torin kohdalla kun kulkue ja moni hyväntahtoinen kulkueeseen osallistunut kansalainen jatkoi matkaa SKPn kanssa Tokoin rantaan. VAS halusi pitää tilaisuutensa irrallaan SKPstä. Itse olen radikaali, mutta omalaatuinen, enkä ole sitoudu SKPn tai VASnkaan politiikkaan. Minua kohdellaan täysin samoin kuin SKPläisiä.
- Tuomas
t.i.ruskeepaa kirjoitti:
Sama asia toteutuu suhteissa SKPhen. Eilisessä vappumarssissa Vasemmistoliitto ja SDP erosivat kulkueesta Hakaniemen torin kohdalla kun kulkue ja moni hyväntahtoinen kulkueeseen osallistunut kansalainen jatkoi matkaa SKPn kanssa Tokoin rantaan. VAS halusi pitää tilaisuutensa irrallaan SKPstä. Itse olen radikaali, mutta omalaatuinen, enkä ole sitoudu SKPn tai VASnkaan politiikkaan. Minua kohdellaan täysin samoin kuin SKPläisiä.
Hakaniemen torin vappujuhlan järjesti SAK:n paikallisjärjestö, puhujina olivat Rakel Hiltunen ja Kari Uotila. Tokoinrannassa taas oli SKP:n ja joidenkin muiden ryhmien juhla. Hyvä kuitenkin, että kulkue oli yhteinen.
- Puhut asiaa
Ajatuksesi olivat kuin minun suustani.
- Serengeti
On mukavaa, kun voi aidosti tuntea saavansa liittyä ajatuksiisi.
Vasemmistoliitossa on paljon hyvää ja perinteet velvoittavat. Tosin ne tuntuvat olevan vahvasti hukassa näinä aikoina vasemmistoliitolla. Puheenjohtajan ajatukset ja arvomaailma askarruttaa minuakin.
No, politikka kai on tyyntä ja myrskyä niinkuin elämä yleensäkin.
Eduskuntavaalit...sinäpä haastetta halukkaille. Kansalaisia ei ole kovin helppo vakuuttaa politiikan ja poliitikkojen aitoudesta. Kansalaiset ovat lahjomattomia, vaikka nyt ovatkin sattuneet erehdyksessä Tony Halmeenkin eduskuntaan äänestämään.
Minusta ei ainakaan koskaan ole lausumaan sanoja, joita en aidosti tarkoita. Politiikka on totista peliä. Joskus tuntuu, että pieni pilke silmäkulmassa sitä tehden voi päästä saavutuksissaan paremmin kuitenkin eteenpäin. Katsotaan,,,näemme miten Matti Vanhanen kestää presidentinvaalitaiston kiirastulen yksinäisenä miehenä ja jonnin verran yksityiselämänsä verhoa kuitenkin uteliaille raottaen.
Miten olla kansalaisille yhtä aikaa asiallinen, heidän kielellään puhuva, uskottava ja luotettava ja ennenkaikkea aikaansaavan tunnelman välittävä.
En halua välittää pessimististä kuvaa, mutta kuinkahan paljon me Suomessa edes pääsemme enää EU:n perustuslain hyväksymisen myötä asioista päättämään.
No,rauhanturvaamistehtävät sanelee EU ja Suomeen valmistuva moderni kriisinhallintalaki.Ei mitään virkaa. Sinnehän sitä laitetaan miehiä turvamaan rauhaa, kun käsky käy EU:lta. Eipä se olekaan sisäpolitiikkaa ja paljon on toki muutettavaa sosiaali-koulutus-ja terveysasioissa, jotka sentä on ainakin luvattu, pysyvät omalla eduskunnallamme.
Mitens me sitten uudistaisimme tätä yteiskuntaa?? Ei muuta kun täydellinen kuntaremontti ja keskitetään vain,niin rahaakin säästyy. Enpä tiedä, kyllä tuolla systeemillä köyhä kansa mielestäni kärsii. Vaan niin ne tuntuu yhteiskunnan pyörät pyörivän.
Onhan tässä aikaa vielä vaaleihin. Toivottavasti ainakin voisi löytää sen oman luotettavan ehdokkaansa, ettei sen vuoksi tarvitse itse asettua ehdolle. Poista viestistäsi sana "anarkistinen", niin olen mukana! (anarkismi=sekasorto?)
vom- Punakone
Joo, laske mutkin mukaan. Kyllä se on kumma kun tätä meininkiä kattoo, ettei mitään liikehdintää synny. Kohta ollaan niin paskassa jamassa, että tavallinen tallaajakin alkaa etsiä kättäpitempää.
Mutta miten tämän kasvavan tyytymättömyyden saisi valjastettua järkeväksi toiminnaksi, eikä nyrkin lyönniksi baaritiskiin. Mistä agitaatorit ja raha, siinäpä kysymys ? Vasemmistoliittoa olen äänetänyt vuosia mutta kyllä usko politikkoihin on mennyt, jo vuosia sitten. Toiminta pitäisi lähteä muualta, kuin puhtaasti puolue pohjalta vähän niin kuin kansanliike tai vastaava.
Toverit jakakaa kiväärit...- t.i.ruskeepaa
Tätä palstaa ei tulla käyttämään väkivallan organisointiin, siihen yllyttämiseen tai siitä "unelmointiin". En hyväksy myöskään henkilökohtaisesti tuollaista väkivaltaista suhtautumista johonkin ryhmään.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?
Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant1993936Saisinpa halata sinua joka päivä
ja kertoa miten paljon sinusta välitän. Vaikka olisi jommalla kummalla huono päivä, väsynyt päivä tai kiireinen päivä, a343567Kolmen tuiki tavallisen demariahdistelijan nimet julki
Nyt tiedetään ketkä kolme oli niissä niin tavanomaisissa demarin jokapäiväisissä askareissa avustajia ahdistelemassa. K803014Sannahan laski sähkön ALV:n 10 prosenttiin, Riikka runnoi 25,5 %:iin
Tässäkin nähdään kumpi on Suomen kansan puolella, ja kumpi omaa vastaan. Putinistipersuille Suomen kansa tulee aina vii652489- 2072439
Nykymiehet odottaa, että nainen lähestyy?
Perus luonnonlaki menee päinvastoin! Oletko nähnyt luontodokkaria jossa naaraat juoksee uroksien perässä??? 🦁🫎🦍🐒🦦�1162200Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"
Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan501767Martinan pankkikortti
Seiska uutisoi, että Martina antoi pankkilortin tyttärilleen. Siinä on vaan sellainen pointti, että pankkikorttia ei saa3661739Riikka Purra perustelee hallituksen leikkauspolitiikkaa
Odotukset ovat kovat, mutta puhe on poikkeuksellisen onttoa jopa hallituksen omalla mittapuulla. Vastuu työnnetään alas,1001733Kansalaispalkka ja maksuton joukkoliikenne
Noilla pienillä parannuksilla saadaan Suomesta taas hitusen parempi paikka peruskansalaiselle, joka elää ekologisesti ja1011729