Nälkäpeliä pussiloilla.

Anonyymi

Mikä on numero yksi syy, miksi useimmat ihmiset luopuvat laihtuminen ruokavalio? Nälkä. Mutta mitä nälkä tarkalleen ottaen on? Onko mitään keinoa laihtua terveellä tavalla tuntematta nälkää?

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      On! Muuta ruokavalion laatua, älä määrää. Vanha kunnon lautasmalli > puolet ruuasta kasviksia. Vaihda nopeat hiilarit hitaisiin (esim täysjyvä) ja vähennä niiden määrää. Lisää proteiininsaantia, joka vähentää nälän tunnetta hiilareita tehokkaammin. Saat huijattua näläntunnetta kun (lähes) kalorittomat kasvikset venyttävät mahalaukkua ruuan jälkeen. Samalla periaatteella juo vettä ruuan yhteydessä. Lisäksi pureskelu vähentää nälkäsignaalia > pureskele ruoka hyvin, älä ahmi. Purkan jauhanta voi myös auttaa.

      • Anonyymi

        Vesi ei eivätkä muutkaan nesteet täytä vatsaa eivätkä lisää kylläisyydentunnetta.
        Useimmilla meistä on kokemuksia siitä, että aterialla syödään vatsa täyteen ja silti sen täyden vatsan läpi voi mennä pari litraa olutta.
        Sokeripitoisten juomien lihottavuuskin perustuu siihen, että elimistö tulkitsee kaikki nesteet vedeksi.


    • Anonyymi

      Ei sitä tavitse itseään huijata millään. Muutaman päivän tai viikon on nälkä. Ei nälän tunteeseen kuole. riittää kun syö ruoka-aikoina vain sallitun määrän ruokaa.

    • Anonyymi

      Tarkoitat siis pussiloisilla vai pussipoloisilla?

      Loiset ovat vastenmielisiä, en pidä niistä.

      Poloiset ovat poloisia, pussissa tai eivät pussissa. Niitä ei saa kiusata vaan pitäisi vapauttaa pussista.

    • Anonyymi

      Riittävästi proteiineja ja ravintokuituja. Proteiinit määräävät sen, miten kylläiseksi ihminen itsensä tuntee, ja kuidut tukevat asiaa. Moni laihduttaa jättämällä proteiinit pois, jolloin homma ei toimi. Eli salaatinlehdillä ja näkkärillä ei laihdu. Proteiinit suojelevat lihasmassaa.

      Parempi olisi laihduttaa sen verran maltillisesti, että energia riittää liikkumiseen. Pelkällä liikkumalla et laihdu, mutta oikeasti pienen nälänkin sietää paremmin, jos ulkoilee ja reippailee.

      Mieti itse, miten vuorokausirytmisi vaikuttaa nälkään ja syömiseen. Itse en ole nälkäinen iltaisin, joten voin olla syömättä yli puolet vuorokaudesta. Se helpottaa aika hurjan paljon painonhallintaa.

    • Anonyymi

      Mitä tarkoittaa pussiloilla?

      Arvaan että kyseessä on kirjoitusvirhe tai vastaava ja pussiloilla tarkoitetaan valmiiksi annosteltuja ja laskettuja pussikuureja. Ko. pusseja voi ehdottomasti suositella ainakin ensimmäisiksi viikoiksi motivaatiota lisäämään. Kun todella energiarajoitettu dieetti yhdistetään kohtuulliseen tai suureen määrään liikuntaa, painonlasku voi olla jopa 2 - 3 kiloa viikossa. Se parantaa merkittävästi motivaatiota.

      • Anonyymi

        Ns. loi-monikko, taloloissa, tyttölöille, kuuluu itämurteiden luonteenomaisimpiin piirteisiin. Se tosin puuttuu läntisimmistä kaakkoismurteista sekä Pihtiputaan – Lapinlahden – Lieksan linjan pohjoispuolisista savolaismurteista ja >savolaiskiilasta. Toisaalta se taas on Ruoveden ja Virtain kohdalla onnistunut tunkeutumaan länsimurteiden puolelle.
        http://sokl.uef.fi/aineistot/aidinkieli/murteet/loi-mon.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ns. loi-monikko, taloloissa, tyttölöille, kuuluu itämurteiden luonteenomaisimpiin piirteisiin. Se tosin puuttuu läntisimmistä kaakkoismurteista sekä Pihtiputaan – Lapinlahden – Lieksan linjan pohjoispuolisista savolaismurteista ja >savolaiskiilasta. Toisaalta se taas on Ruoveden ja Virtain kohdalla onnistunut tunkeutumaan länsimurteiden puolelle.
        http://sokl.uef.fi/aineistot/aidinkieli/murteet/loi-mon.html

        Eli suomeksi nälkäpeliä pusseilla.

        Sama lähde. 1970-luvulla Jyväskylässä kerätyssä tutkimusaineistossa loi-monikkoa tavattiin tosin vain eläkeläisten puheessa. Jos 1970-luvulla on jo oltu eläkkeellä, LOL-monikkoa käyttävät vain yli 100-vuotiaat. Kaikkea sitä oppii.


    • Anonyymi

      Aikuinen kestää kyllä pienen hetken nälkää. Syö noin 4 tunnin välein niin ei tarvitse ainakaan kovin pitkään nälässä olla jos edellisellä syönnillä on tankkaus jäänyt vajaaksi.
      Itsellä joskus tulee nälkä tuntia ennen ruoka-aikaa ja jos tuon vuoksi antaisi periksi laihtumistavoitteille niin kyllä olisi itsekuri heikko.
      Laihtuminen on pitkä projekti. Ei siinä kannata minuutteja laskea.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2486
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1399
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      61
      1372
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1156
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1101
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1032
    Aihe