Ihmisiin. Käyttekö treffeillä vai jutteletteko vain netissä?
Miten tutustutte
19
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Tätä oon miettinyt mikä siinä on muka vaikeeta. Missä vaan tutustuu ja tutustun. Minulla on ystävä kuka just kysy tätä, hän ihmetteli miten tapaan aina helposti ihmisiä. Hän on tosi mahtava tyyppi mutta ujo ja outo, kuka nyt sellasta jaksaisi niin ei kai nyt kukaan tahdo tutustuakaan.
- Anonyymi
Ihmisiin tutustuu, kun juttelee ihmisille. Vaan juttelussa pitää olla asiallisuutta, elämänmyönteisyyttä, ja joskus hieman huumoriakin.
t. Jari- Anonyymi
Juu, on asiallista, että ei kerro mitään kaksimielisiä vitsejä.
Vältän irl ihmisiin tutustumista, siksi mielummin höpöttelen täällä netissä. Tällä hetkellä elämässäni on hyvin vähän mielenkiintoa luoda uusia suhteita ja ylläpitää niitä.
Tuntuu, että jaksaminen riittää vain omiin ja perheen asioihin. Sairastaminen on vaikuttanut oleellisesti aina mun ihmissuhteiden luomiseen ja ylläpitoon. Kun en jaksa olla tehokas ystävä, kaikessa mukana niin äkkiä tulee ajatus ystävillä etten edes välitä heistä.
Niin se nyt ei kuitenkaan ole, välitän. En vain oikeesti jaksa selitellä miksi tänään jaksan ja huomenna en jaksa mitään. Niinpä hoidan tonttini ja läheisteni asioita voimieni mukaan.
Etäisyys on vaikea selittää ihmisille, niin että he hyväksyy syyt.- Anonyymi
Emme tutustu ihmisiin.
- Anonyymi
On Suomessa tutustuttu ihmisiin vielä 70-luvulla, mutta 80-luvun tosikkomaisuus ja välinpitämättömyys häiritsee tutustumista.
- Anonyymi
Netissä, kaupassa, harrastuksissa, lenkillä... ihsn missä vaan. Ei väliä...
Miten tutustutte ihmisiin vai miten tutustutte potentiaalisiin kumppaneihin? Kaksi ihan eri kysymystä…
Vanhat ystävät on lähtöisin lapsuudesta (2-18v), töistä nuorena ja sen jälkeen jatko-opiskelusta (jo -20v takaa). Joitakin ihmisiä on jäänyt mukaan senkin jälkeen, mutta ei enää kovin tiiviisti. Töissä tutustuu paljon ihmisiin. Kivoja ja fiksuja tyyppejä, yhteistyö on ilo, vaikka vapaa-aikaa ei yhdessä vietetä.
Sitten tuo kumppanipuoli. Entiset (jos laskee pitkät ja tapailusuhteet) on löytynyt harrastuksesta, opiskelijabileistä, töistä, netistä, keikalta/yökerho (kaikki yli 10-20v takaa). Nyt en ole varsinaisesti etsinyt mistään, enkä edes tiedä mistä kannattaisi etsiä, jos alkaa etsimään. Ilokseni ja yllätyksekseni täällä toki on mielenkiintoisia keskusteluja käyty. ♥️ Oikeastaan olen vähän hämmästynyt. Liityin tänne, jos nyt olen ihan rehellinen, päästäkseni eroon samaa looppia kiertävästä keskustelusta (lähinnä siis itseni kanssa) muusta aiheesta.- Anonyymi
Millaisia luuppeja olet pyörittänyt. Vaihdetaanko päitä, voisin mielelläni ottaa sun luupit😊
- Anonyymi
Oikea elämä on tällä palstalla, kysy vaikka Jasulta tai muilta turinatiimiläisiltä.
Terveenä on helppo aukoa päätä, niille jotka enemmän sairastaa eikä jaksa hankkia elvistely elämää irl, makeillakseen sillä netissä muille.
- Anonyymi
Jos tänäpäivänä joutuisi nettiin etsimään seuraa, en luultavasti osaisi. Noin vuonna 2000 on viimeksi tullut hengailtua, ja sen jälkeen suhteessa.
Luultavasti jos netin kautta jonkun tapaisi mahdollisimman nopeasti tapaaminen naamatusten. En jaksaisi kirjoitella. Heti tapaaminen ja siinähän sen voi todeta kiinnostaako molemmin puolin ottaa tapaamista uusiksi.- Anonyymi
Ihmiset on erilaisia…. Itse taas näen, että kirjoittamalla näkee sisään nopeammin. Ajatukset, arvomaailma, tunneyhteys, aaltopituus, kohtaako sielut, miten pää leikkaa. Ihmiselle on helpompi puhua asioita, joita ei ihan uudelle ihmiselle irl taatusti puhuisi ilman varautumista noin vaan mm. seksi. Koska ei tunneta, on helpompi olla oma sisin itsensä ilman sovinnaisuuden ja erinäisten kilpien suojaa. Vaikka jos joku tilanne saisi reagoimaan, voi hyvin ottaa aikalisän ja olla vaikka iltapäivän pois palstalla ilman isompaa huomiota. Oikeassa elämässä sama on vaikeampaa ilman vaaraa loukkaantumista.
Jos tuo sisin ei kohtaa, ei pidempi aikainen suhde käytännössä toimi oli ihminen miten ihana vaan. Tuo sisin jo kertoo, että kyseessä on ihminen, jonka kanssa olisi pohja kunnossa merkittävään ihmissuhteeseen: joko ystävänä tai sitten rakastettuna. Sen kolahtaisiko romanttisesti molemmin puolin irl, näkee vain irl.
Ihminen toki voi tarkoituksella antaa eri kuvan (alter ego), tai se mitä sanoo heijastaa enemmän omaa toivetta itsestään kuin mitä oikeasti. Ihan samaa tapahtuu oikeassa elämässä. Ihminen voi olla sisältä tempperamenttinen ja intohimoinen (en puhu vain parisuhteesta vaan kaikesta tekemisestä), mutta hallita tunteensa hyvin irl ja se aito sisin ei välttämättä näy pinta-treffailussa tai arjessa mitenkään, jos ei ole tarkkasilmäinen. Tästä esimerkki työelämästä: työkaveri, jonka silloin olin tuntenut ehkä vuoden sanoi, että sä olet niin rauhallinen etkä hermostu mistään. Toinen, joka tunnen melkein 20v, tokas virnuillen vierestä tietäsitpä vaan…(ei ollut mukana keskustelussa, mutta istui silloin avokonttorissa tuon toisen vieressä). Toinen esimerkki on seminaarit, joissa on usein get together (pylvästelyä ja small talk ihmisten kanssa)(ennen koronaa). Yksi introverttityökaveri kerran sanoi, että sä olet kuin kala vedessä. Uit sujuvasti ja silmät loistaa, näkee että sä tykkäät (itse inhosi get together). Hah. Totuus on, että osaan sen (halutessani), omien ystävien kanssa viihdyin (noita on töistä jäänyt), mutten todellakaan nauti enkä viihdy. Se sisin ei aina näy irl ulos ihan samanlaisena kuin mitä se aidoimmillaan on, koska ihminen pystyy hillitsemään tarvittaessa usein ulospäin näkyviä reaktioitaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmiset on erilaisia…. Itse taas näen, että kirjoittamalla näkee sisään nopeammin. Ajatukset, arvomaailma, tunneyhteys, aaltopituus, kohtaako sielut, miten pää leikkaa. Ihmiselle on helpompi puhua asioita, joita ei ihan uudelle ihmiselle irl taatusti puhuisi ilman varautumista noin vaan mm. seksi. Koska ei tunneta, on helpompi olla oma sisin itsensä ilman sovinnaisuuden ja erinäisten kilpien suojaa. Vaikka jos joku tilanne saisi reagoimaan, voi hyvin ottaa aikalisän ja olla vaikka iltapäivän pois palstalla ilman isompaa huomiota. Oikeassa elämässä sama on vaikeampaa ilman vaaraa loukkaantumista.
Jos tuo sisin ei kohtaa, ei pidempi aikainen suhde käytännössä toimi oli ihminen miten ihana vaan. Tuo sisin jo kertoo, että kyseessä on ihminen, jonka kanssa olisi pohja kunnossa merkittävään ihmissuhteeseen: joko ystävänä tai sitten rakastettuna. Sen kolahtaisiko romanttisesti molemmin puolin irl, näkee vain irl.
Ihminen toki voi tarkoituksella antaa eri kuvan (alter ego), tai se mitä sanoo heijastaa enemmän omaa toivetta itsestään kuin mitä oikeasti. Ihan samaa tapahtuu oikeassa elämässä. Ihminen voi olla sisältä tempperamenttinen ja intohimoinen (en puhu vain parisuhteesta vaan kaikesta tekemisestä), mutta hallita tunteensa hyvin irl ja se aito sisin ei välttämättä näy pinta-treffailussa tai arjessa mitenkään, jos ei ole tarkkasilmäinen. Tästä esimerkki työelämästä: työkaveri, jonka silloin olin tuntenut ehkä vuoden sanoi, että sä olet niin rauhallinen etkä hermostu mistään. Toinen, joka tunnen melkein 20v, tokas virnuillen vierestä tietäsitpä vaan…(ei ollut mukana keskustelussa, mutta istui silloin avokonttorissa tuon toisen vieressä). Toinen esimerkki on seminaarit, joissa on usein get together (pylvästelyä ja small talk ihmisten kanssa)(ennen koronaa). Yksi introverttityökaveri kerran sanoi, että sä olet kuin kala vedessä. Uit sujuvasti ja silmät loistaa, näkee että sä tykkäät (itse inhosi get together). Hah. Totuus on, että osaan sen (halutessani), omien ystävien kanssa viihdyin (noita on töistä jäänyt), mutten todellakaan nauti enkä viihdy. Se sisin ei aina näy irl ulos ihan samanlaisena kuin mitä se aidoimmillaan on, koska ihminen pystyy hillitsemään tarvittaessa usein ulospäin näkyviä reaktioitaan.Nyt töihin… 30s alakerrasta yläkertaan ja kone auki…
Kuten edellinen kommentoija, minäkin pidän siitä että pääsen tutustumaan ensin ihmisen ajatuksiin. Ja kirjallisesti, ei naamatusten näyttäisi ihmiset enemmän pohtivan rehellisiä ajatuksiaan ja näkemyksiään, kun irl naamatusten on omat jännitteensä ja häiriötekijät.
Itse olen kokenut helpoksi tutustua kirjoitellen siihen asti, että molemmista tuntuu että voisi tavata. Ja ainahan voi soittaakin tai videopuheluja ottaa oheen. Näkee millainen ihminen vastassa on.
Mä olen tyyppiä, tutustutaan rauhassa niinpä en parin näkemisen perusteella saa tarpeeksi irti toisesta.- Anonyymi
JasuM kirjoitti:
Kuten edellinen kommentoija, minäkin pidän siitä että pääsen tutustumaan ensin ihmisen ajatuksiin. Ja kirjallisesti, ei naamatusten näyttäisi ihmiset enemmän pohtivan rehellisiä ajatuksiaan ja näkemyksiään, kun irl naamatusten on omat jännitteensä ja häiriötekijät.
Itse olen kokenut helpoksi tutustua kirjoitellen siihen asti, että molemmista tuntuu että voisi tavata. Ja ainahan voi soittaakin tai videopuheluja ottaa oheen. Näkee millainen ihminen vastassa on.
Mä olen tyyppiä, tutustutaan rauhassa niinpä en parin näkemisen perusteella saa tarpeeksi irti toisesta.Juu, täällä ihmiset kirjoittaa raikkaasti, samoin ehkä yksityisviesteilläkin, mutta lopulta se totuus on irl.
Siellä se ihmisen kohtaaminen nenätysten on konkretiaa ja se mitä on ehkä kirjoitellen tuonut esiin, ei pädekään enää.
Avoimuus ja suoruus ainakin monelta unohtuu ja asioita ruvetaan pyöristelemään ja vältellään. Lipsahduksia saattaa tulla, kun joutuu keskittymäänkin siihen mitä sanoo ja on. Enää ei voi tarkistaa tekstiään kokonaisuutena ja painaa lähetänappia vasta sitten, vaan kaikki mitä sanoi, meni jo.
Ja tuossa mitä toi yllä kertonut sanoi vaikka tuosta työkavereistaan... niin 20 vuotta seurantana ei kerro lopulta ihmisestä mitään. Mä ainakin olen muuttunut jo alle 10 vuodessa käytökseltäni ja ajatusmaailmaltani niin paljon, että 20 vuotta minut tuntenut ei tuntisi minua sen paremmin kuin vuoden tuntenut, päinvastoin... se vuoden tuntenut ei tiedä muuta kuin mitä minä olen nyt, se ei sotke siihen sitä mitä olen ollut ennen. Anonyymi kirjoitti:
Juu, täällä ihmiset kirjoittaa raikkaasti, samoin ehkä yksityisviesteilläkin, mutta lopulta se totuus on irl.
Siellä se ihmisen kohtaaminen nenätysten on konkretiaa ja se mitä on ehkä kirjoitellen tuonut esiin, ei pädekään enää.
Avoimuus ja suoruus ainakin monelta unohtuu ja asioita ruvetaan pyöristelemään ja vältellään. Lipsahduksia saattaa tulla, kun joutuu keskittymäänkin siihen mitä sanoo ja on. Enää ei voi tarkistaa tekstiään kokonaisuutena ja painaa lähetänappia vasta sitten, vaan kaikki mitä sanoi, meni jo.
Ja tuossa mitä toi yllä kertonut sanoi vaikka tuosta työkavereistaan... niin 20 vuotta seurantana ei kerro lopulta ihmisestä mitään. Mä ainakin olen muuttunut jo alle 10 vuodessa käytökseltäni ja ajatusmaailmaltani niin paljon, että 20 vuotta minut tuntenut ei tuntisi minua sen paremmin kuin vuoden tuntenut, päinvastoin... se vuoden tuntenut ei tiedä muuta kuin mitä minä olen nyt, se ei sotke siihen sitä mitä olen ollut ennen.Joo. Minustakin saa täällä kuulemma puheliaan ja jotenkin vauhdikkaamman kuvan kirjoitusteni perusteella, kun irl olen kyllä juuri sitä mitä kirjoitan mutta rauhallinen. En mikään sählä tai hölpöttäjä.
Toki mulla on ne vilkkaammatkin hetkeni, kun suu käy kun rokkapata. Mutta tuttujen kesken. Vieraiden kesken tulee oltua melko pidättyväinen. Toisin kun täällä kehtaa olla avoimesti mitä on, tykättiin tai ei.
Se on totta, että 20 vuodessa muuttuu, en tiedä muuttuuko perustemperamentti, mutta moni asia on mullakin ihan toisin, mitä 20 v sitten.JasuM kirjoitti:
Joo. Minustakin saa täällä kuulemma puheliaan ja jotenkin vauhdikkaamman kuvan kirjoitusteni perusteella, kun irl olen kyllä juuri sitä mitä kirjoitan mutta rauhallinen. En mikään sählä tai hölpöttäjä.
Toki mulla on ne vilkkaammatkin hetkeni, kun suu käy kun rokkapata. Mutta tuttujen kesken. Vieraiden kesken tulee oltua melko pidättyväinen. Toisin kun täällä kehtaa olla avoimesti mitä on, tykättiin tai ei.
Se on totta, että 20 vuodessa muuttuu, en tiedä muuttuuko perustemperamentti, mutta moni asia on mullakin ihan toisin, mitä 20 v sitten.Tai näin olen niiltä kuullut joita olen irl tavannut keskustelupalstalta. Tai kirjeenvaihdossa aikoinaan.
Yllätys on ollut miten hillitty olen, kun palstalla saa riehakkaan kuvan kuulemma huumorini tms. vuoksi. :)
- Anonyymi
Viinaa juomalla m ies tutustu naisiin ja silloin mies voi löytää kumppanin. Te palstalaiset olette yksinäisiä eikä teillä ole ystäviä.
T viinamies
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .17410168Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde523425Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja493163- 642835
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2032189- 1162163
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai251993Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671608Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t221386Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121356