Milloin sanomalehden jakajan palkka romahti?

Anonyymi

Vai onko aina ollut näin kehno? Kyseessä kuitenkin rankka yötyö. Vakijakaja saa 1200€-1400€ bruttona ja lehtiä on jaettavaksi 300-600kpl per yö.

23

965

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ja duunitorissa röyhkeästi listataan, että palkka olisi 2021€ kuussa.

    • Anonyymi

      Olisikohan se kiinni siitä, että kuinka paljon kohteita siihen sisältyy?

      • Anonyymi

        Jakoaika on 1:00 - 6:00 eli yli 5h per yö ei voi olla ja sillä ei yli 1400 pääse.


      • Anonyymi

        Jakoaika on 1:00 - 6:00 ja sitä enempää ei voi olla ja sillä ei yli 1400 pääse. Duunitori kusettaa.


      • Anonyymi

        Mihin hintaan itse juoksisit yöt pitkin kyliä?


    • Anonyymi

      En tiedä nykyään, mutta ainakin ennen lehdenjakajat olivat vain joku 4 tuntia töissä. Saa olla aikamoinen tuntiliksa että siitä tienaa kunnon rahat. Eiköhän noi ole tarkoitettu opiskelijoille sekä lisähommaksi. Itse tienasin jotain 7 euron päälle tunnilta kesällä 2005 kun jaoin aamulehtiä. Opiskelijalle kiva lisätienesti, mutta eihän toi nyt aikuiselle ole mikään kunnon työ. Kouluttautukaa hyvät ihmiset, niin ei tarvitse rappuja ravata öisin.

      • Anonyymi

        Ihan murtomiehiä noissa lehdenjakajissa on.


      • Anonyymi

        En ala enää kouluja käymään. Sosialisointi ei ole juttuni. Koulu on minulle huomattavasti tuskaisempaa kun juokseminen joka yö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan murtomiehiä noissa lehdenjakajissa on.

        Mitä hemmetin murtomiehiä? Minä olen ensin itseni opiskellut elektroniikka-asentajaksi ja kun töitä ei löytynyt opiskelin itseni ammattikuljettajaksi, sai niistä hommista potkut kun virolainen teki halvemmalla. Nyt lehdenjaossa toista vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ala enää kouluja käymään. Sosialisointi ei ole juttuni. Koulu on minulle huomattavasti tuskaisempaa kun juokseminen joka yö.

        En ole murtomaahiihtäjiin törmännyt tässä työssä.

        T. jakaja


    • Anonyymi

      Miten kauan terveys kestää jatkuvaa yötyötä? Varsinkin kun palkkaa poljetaan?

    • Anonyymi

      Siis mitä vittua kelalta saa saman rahan. Miksi helvetissä kukaan tuolla palkalla edes tekee töitä. Täytyy kyllä olla melkoinen vajakki jos ei tajua että tuossa jää vain tappiolle.

      • Anonyymi

        Kelasta tulee parin kuukauden karenssi jos irtisanoutuu, eli jaa sossun rahoille ja ne tulee -50% alennettuna kun omasta syystä työttömänä. Koitappa siinä sitten.


    • Anonyymi

      Aikanaan sanomalehtien jakelu oli lehtien omien firmojen hallussa ja palkka oli hyvä sekä työsuhteet jatkuvia. Kehitys huonoon suuntaan alkoi internetin syödessä lehtien tuottoja.

    • Anonyymi

      No itse teen nollatuntisopparilla vaihtelevia piirejä ja kyllä tällä jotenkin toimeen tulee, mutta raskasta on kun pitää tehdä pitkää pätkää elantonsa eteen, eikä pysty kunnon vapaita pitämään. Tarkoituksena onkin tässä etsiä muuta duunia ja pyörät jo pyörii.

      Miinuspuolena sanoisin myös sen, että ainakin itse koen erittäin ahdistavaksi, kun tämä työ rajoittaa ainakin omalla kohdallani syömisiä ja juomisia ennen työvuoron alkua. Nimittäin, jos kesken työvuoron tulee vessahätä, niin eipä ole vessaa mihin mennä. :(
      Älkääkä nyt vaan alkako puhumaan mitään puskapissailusta tai muusta. Ei ole mun juttu!

      • Anonyymi

        Olen itse tässä hommassa nyt parivuotta ollut. Ihan reilusti kerrostalon kulmiin kusen, työaikaan ei ole varattu kusitaukoja ja hikoillessa vettä kuluu. Aatelkoot ihmiset mitä ajattelee jos sattuvat näkemään. Oikein hyvää mainosta postille tästä orjatyöstä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen itse tässä hommassa nyt parivuotta ollut. Ihan reilusti kerrostalon kulmiin kusen, työaikaan ei ole varattu kusitaukoja ja hikoillessa vettä kuluu. Aatelkoot ihmiset mitä ajattelee jos sattuvat näkemään. Oikein hyvää mainosta postille tästä orjatyöstä.

        Ei kai siinä, helppohan se olisi kerrostalon nurkkiin kusta jos olisi mies. Oletettavasti yllä oleva kommentti on miehen kirjoittama. Naisilla se on vähän vaikeampaa ja vaatii muutakin kuin vain sen että kääntää selkänsä ja avaa vetskarin. No, onneksi kuitenkin vain muutama tunti yössä ja toistaiseksi rakkoni on kestänyt syömisen ja juomisen säännöstelyn ansiosta.

        P.s. Myös syömisen säännöstelyä, koska jos isompi hätä tulee, onkin jo hankalempaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai siinä, helppohan se olisi kerrostalon nurkkiin kusta jos olisi mies. Oletettavasti yllä oleva kommentti on miehen kirjoittama. Naisilla se on vähän vaikeampaa ja vaatii muutakin kuin vain sen että kääntää selkänsä ja avaa vetskarin. No, onneksi kuitenkin vain muutama tunti yössä ja toistaiseksi rakkoni on kestänyt syömisen ja juomisen säännöstelyn ansiosta.

        P.s. Myös syömisen säännöstelyä, koska jos isompi hätä tulee, onkin jo hankalempaa.

        Justiin toissa yönä väänsin kyykkypaskat porvarin nurmikolle. (Ei ole minun vika ettei ole taukoja/taukopaikkaa.) Porvarit ihmetelkööt ruskeaa kärmestä nurmikolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Justiin toissa yönä väänsin kyykkypaskat porvarin nurmikolle. (Ei ole minun vika ettei ole taukoja/taukopaikkaa.) Porvarit ihmetelkööt ruskeaa kärmestä nurmikolla.

        onpas sulla huono vatsa ja suolisto. Normi-ihminen vain kerran vuorokaudessa tekee pökäleensä. Siinä mielessä juttusi ontuu että vain ripulihädässä joutuu toisten pihoille ulostamaan. Harvalla se yöllinen jakoaika on kovinkaan montaa tuntia. Harva yöllä jakaa 8 tunnin vuoroja.


    • Anonyymi

      eiköhän se johdu siitä että ihmiset lukevat paljon edullisempia digilehtiä.
      Jos olisi olemassa vain paperilehtiä olemassa niin jakajan työstä saisi kohtuu palkankin. Paperilehdet loppuvat jossain vaiheessa kokonansa kun tilaajia ei enää ole.

    • Anonyymi

      Jos rivakasti liikkuu niin ei tule kusihätä vaikka kuinka joisi nesteitä.

    • Anonyymi

      miksi muuten jaatte lehtiä yöaikaan ja surkealla palkalla. Mikä siinä motivoi?? muitakin duunaritöitä voisi löytyä joista saa taatusti parempaa liksaa. Onko syynä erakkoluonne, ujous, ei saa yöllä nukuttua, kuntoilu jne,. Kunhan kysyn

      • Anonyymi

        Meikälle sosiaaliset tilanteet olleet aina haastavia, vapisen kuin haavanlehti ja harvemmin saan mitään järkevää sanottua, ei toimi työhaastatteluissa eikä useimmissa töissäkään. Jos ei olisi lehdenjakoa olisin työtön.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      310
      3473
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1659
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1389
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1280
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1240
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1183
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1137
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      175
      1110
    Aihe