Laihduttajan kotijumppa

Anonyymi

Moi!
Tarvitsisin apuja löytääkseni ohjeita ja videoita erilaisista kotijumpista, käsipainoista, vastuskuminauhasta ja jumppapallosta. Tarve kasvattaa voimia, parantaa kuntoa ja kuluttaa kaloreita.
Muutamilla foorumeilla olen samaa kysellyt ja vastaus on aina sama eli "osaat googlettaa, netti on täynnä ohjeita".
Totta, mutta on myös runsaudenpula. Aloittelija on kuin peura ajovaloissa, silmät pyöreinä.
Miten te jumppaatte ja mistä olette hyvät ohjeet ja neuvot löytänyt? Kertoisitteko minullekin? Ohjattuun jumppaan ja kuntosalille minulla ei ole mahdollisuutta mennä, joten kotona tarttis tehdä jotain.

21

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Moikka! mulla ei oo mitään vinkkiä jumpista tai muusta, mutta mun neuvo on, että aloittaa jollain lyhyellä hikeä ja sykettä kohottavalla jumpalla, tällöin ei tule tilannetta vastaan, että kyllästyisi ja jumppaaminen jäisi taas kokonaan pois. Sitten kun niitä on tehnyt voi mennä kokoajan pidempiin ja pidempiin jumppiin. Muista myös oikea ruokavalio niin niillä pitäisi tulla kaikki kuntoon. Tsemppiä!

    • Anonyymi

      Käy luotettavassa kehon koostumusanalyysissä ja valvotussa kuntotestissä! Ne yhdessä tarkkojen henkilötietojesi kanssa antaisivat mahdollisuuden rajata tarjottavaa valikoimaa.

    • Anonyymi

      Murheilu, murheileminen, liikuskelu, liikehtiminen ei laihduta. Ei lainkaan.

      • Anonyymi

        Hyvin tuntemamme kanannahka- ja excelmies valittiin koulun liikuntatunneilla joukkueisiin aina viimeisenä. Siitä alkoi hänen vihansa ja halveksuntansa kaikkea liikuntaa kohtaan.

        Totuus on että kaikki alan ammattilaiset suosittelevat liikuntaa jossakin muodossaan laihduttajille - tietenkin määrältään ja laadultaan "oikein" valitun ravinnon kanssa. Sana oikein tarkoittaa itse kullekin eri asioita, osalle rasvaisia kanannahkoja, mutta toisille vaikkapa näkkileipää. Ei ole vain yhtä tapaa laihtua.


      • Anonyymi

        Jos et ymmärrä lukemaasi niin en voi sille ongelmalle mitään, mutta laitetaan tämä nyt tähän kuitenkin. Aloittaja ei kertonut tavoittelevansa jumppaamisella laihduttamista:

        "Tarve kasvattaa voimia, parantaa kuntoa ja kuluttaa kaloreita."


    • Anonyymi

      "Tarve kasvattaa voimia, parantaa kuntoa ja kuluttaa kaloreita."

      Laihduttaminen on aivan riittävän rasittavaa, stressaavaa ja koettelavaa sinällään, sen lisäksi ei kannata läjätä taakakseen muita ankaria rasitteita.

    • Anonyymi

      Siis, olet löytänyt erilaisia ohjelmia, mutta et vaivaudu kokeilemaan, mikä sinusta olisi mieleisintä. Ei sellaiselle auta Mitkään neuvot. Et tee muuta kuin katselet makoilen.

    • Anonyymi

      Eikös tämä olekaan keskustelupalsta? Eikös täällä saakkaan kysellä muilta laihduttajilta ja kotijumppaajilta vinkkejä hyvistä ohjeista, nettisivuista sun muusta?

      Totta helvetissä netti on pullollaan jos jonkinmoista jumppaohjetta ja -videota eli se ei ole ongelma kuin sekään etten osaisi niitä itsekin etsiskellä, mutta ajattelin täällä olevan mukavaa porukkaa, kanssaeläjiä tällä laihduttamisen ja liikunnan lisäämisen tiellä tarpoessamme jolta saisin vinkkejä kokemuksen syvällä rintaäänellä lausuttuna aka kirjoitettuna. Vinkkejä ja omakohtaisia kokemuksia siitä miten te siellä kotona jumppaatte ja miten muutamia välineitä käytätte.

      Muutama asiallinen kiitos siitä, ja sitten se pakollinen trollaus.

      Olkoon laiskuutta, saamattomuutta tai tyhmyyttä, mutta toivoisin kuitenkin, että joku vaivautuisi vähän jumppavinkkejä tai hyviä nettisivuja kertomaan. Siitä kun on aikaa kun itse olen kansakoulussa liikuntatunnilla jumpannut, eikä silloin nykyisiä apuvälineitä edes tunnettu. Hulavanteen olen toivonut syntymäpäivälahjakseni ja ensi viikolla sen ehkä saan jos perheenjäsen on suurelle kirkolle menossa.

    • Anonyymi

      Murheilemisesta kannattaa kysellä murheilupalstoilta.
      Voimien kasvattamisesta kannattaa kysellä voimienkasvattamispalstoilta.
      Kunnon parantelemisesta kannattaa kysellä kunnonparantelemispalstoilta.

      Näillä laihdutuspalstoilla ja painonhallintapalstoilla vaanii iso joukko kaiken maailman helppoheikkejä jotka trokaavat mitä tahansa roinaa, pillereitä ja "palveluita" laihduttajille. Ja tietenkin suosittelevat säilöntäöljyn (engl: olive oil), oravanruuan ja linnunruuan ahmimista laihduttajille, jotta eivät laihdu vaan lihoavat, ja ovat siten otollisia ryöstettäviä ravitselemusteletapeille, personaali gainereille sun muille käärmeöljykauppiaille.

      Kohta koittaa kevät ja alkaa taas, nuun muassa, munamankelimainokset ....

      .

      • Anonyymi

        Tosi vastenmielisiä nämä Kananahkamiehen sepustukset ja satuhetket. Miksi hän ei voisi jättää ihmisiä rauhaan kiusaamiseltaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosi vastenmielisiä nämä Kananahkamiehen sepustukset ja satuhetket. Miksi hän ei voisi jättää ihmisiä rauhaan kiusaamiseltaan?

        Miksi noin ankarasti kipuilet hänen viesteistään? Minun mielestäni hän kirjoittaa aina asiaa, asiallisesti ja ajankohtaisesti sekä hauskasti, ja on aina oikeassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi noin ankarasti kipuilet hänen viesteistään? Minun mielestäni hän kirjoittaa aina asiaa, asiallisesti ja ajankohtaisesti sekä hauskasti, ja on aina oikeassa.

        Siinä Kanannahkamies kehuu itseään. Hiemankos meitä nyt naurattaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä Kanannahkamies kehuu itseään. Hiemankos meitä nyt naurattaa!

        Miksi toisen ihmisen mielenterveyden ongelmat sinua naurattaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi toisen ihmisen mielenterveyden ongelmat sinua naurattaa?

        Juurihan edellä totesit, että hän (sinä itse) kirjoittaa aina asiaa, asiallisesti ja ajankohtaisesti sekä hauskasti, ja on aina oikeassa. Onko kyse siitä huolimatta mielenterveysongelmasta?

        Jos kyseessä mentaaliongelma, pitää asettua jonoon päälääkärin vastaanotolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juurihan edellä totesit, että hän (sinä itse) kirjoittaa aina asiaa, asiallisesti ja ajankohtaisesti sekä hauskasti, ja on aina oikeassa. Onko kyse siitä huolimatta mielenterveysongelmasta?

        Jos kyseessä mentaaliongelma, pitää asettua jonoon päälääkärin vastaanotolle.

        En minä ole tähän ketjuun mitään aiemmin kommentoinut. Ihan totta, tulin puskista tähän ja luulet että olisin jutellut kanssasi pidempäänkin.

        Mutta pieleen meni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä ole tähän ketjuun mitään aiemmin kommentoinut. Ihan totta, tulin puskista tähän ja luulet että olisin jutellut kanssasi pidempäänkin.

        Mutta pieleen meni.

        Sanot siis että Kanannahkamiehellä on mielenterveyden ongelmia. Väite on uskottava, eikä nauru koskenut sairautta, vaan ihan muuta asiaa.


    • Anonyymi

      Netistä löytyy sivu, jolle on koottu lähes kaikki Suomen kansalaisopistojen kurssit. Siellä on hyvinkin edullisia jumppia, eli esimerkiksi jumppavideo tulee sähköpostiin kerran viikossa. Tuo itse valitsemani kurssi on vain parikymppiä, eli kyllä lähes kaikilla pitäisi olla siihen varaa. Hae toimeentulotukea, jollei ole. Sitä paitsi jollain rahalla ostat ne kuminauhat ja pallotkin. Oikeasti on mahdollista tehdä tehokasta jumppaa ilman mitään ylimääräisiä apuvälineitä.

      Ei kannata yliarvioida jumpan energiankulutusta. Siinä tapauksessa kannattaa mennä uimaan, siinä kuluu yleensä enemmän energiaa kuin kuivalla maalla. Monia muita hyötyjä jumpalla on. Kehon muokkautuminen, ryhti, tasapaino, motoriikka jne. Ja tietysti systemaattinen voimaharjoittelu lisää lihasmassaa ja siten energiankulutusta. Tosin se onnistuisi helpommin salilla. Kehonpainoharjoittelu on vähän vaativampaa.

      Omasta mielestäni kannattaa aloittaa jollakin ohjatulla, jos ei ole koskaan jumpannut. Edes ohjatulla etäjumpalla. Ainakin omassa jumpassani liikkeet ovat niin yksinkertaisia, että ne onnistuvat videoiden ohjeilla.

      Jos sinulla on vielä mahdollisuus käyttää DVD:itä, niin lainaa kirjastosta jumppavideoita. Kannattaa lainata useampia. Joku saattaa olla liian nopea tai koreografia liian vaikea. Kun pääsee alkuun, niin sitten löytää helpommin sopivia ohjelmia netistäkin. Vasta-alkajalla saattaa olla ongelmana se, että alkuun ei vaan löydä oikeita lihaksia, ja homma on onnetonta sähläämistä. Kun saa oman kropan käyttöönsä, alkavat vähän vaativammatkin liikkeet onnistua.

      Onnea! Kyllä sinä jotain löydät!

    • Anonyymi

      Hei, Lainaston DVDt on hyvä idea! Osaatko tai voitko ladata lainastosi jumppavideoita läppäriisi tai kännykkääsi?
      Silloin ne samat tutut ohjelmat ovat aina mukana.

      Ei tarvitse välttämättä tehdä koko ohjelmaa, sen voi katkoa osiin ja tehdä aina kun on aikaa.

    • Anonyymi

      Liikkuvuuden ja lihaskunnon kohentaminen ja laihdutus ovat harvoin kavereita.
      Vaativa yhdistelmä tavikselle.
      Jos ajattelet kotikuntoilulla merkittävää energian kulutusta niin suosittelen kuntopyörän tai crossarin hankintaa. Niitä jyystäessä voi katsella tv:n mieliohjelmia ja tallenteita. Valikoimahan on rajaton.
      Jyystät vähintään 3, mieluummin 5 kertaa viikossa tunnin jaksoissa pitäen sykkeen aerobisen alueen alarajoilla.
      Tuon lisäksi, kuntoilumielessä voit tehdä yhtä monena päivänä valitsemasi kuntopiirin äläkä kysy mikä sinulle sopii! Hitostako me tietäisimme?

      • Anonyymi

        Tunti turrhaa työtä on tuttava turistessa, mutta tuskaa tehdessä.


    • Anonyymi

      Kuntopyörä on ja sitä jopa käytänkin. Palloa, käsipainoja ja vastusnauhaa vain tuijottelen, eikä koulun jumppatunneiltakaan mitään muisto kuin haara-perus-hyppy. Kirjastoa ei meidän kunnassa ole, eikä itselläni dvd-soitinta. Pitänee siis jatkaa hyvien jumppaohjeiden etsimistä kun muillakaan ei mitään hyviä sivuja tai videoita ole vinkata. Vika minussa, ei teissä. Hyvää helmikuun jatkoa. AP.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      254
      2516
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      65
      1645
    3. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      74
      1454
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      59
      1305
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      161
      1232
    6. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      95
      1162
    7. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      84
      1039
    8. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      87
      998
    9. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      57
      942
    10. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      103
      896
    Aihe