Ärsyttää näsäviisaus

Anonyymi

Tai mikä sana tällaista kuvaakaan. Asioista puhuttaessa jos saa lähes aina vastaukseksi jonkin "tieteellisen" perustelun tai muun vastaavan.

Ajatteleeko se vastaaja, että minulla ei ole omia aivoja joilla osaan päätellä asioita tai tiedostan niitä? Ei ole joka kerta vain tarvetta tuoda niitä esille.

Muilla samanlaisia kokemuksia?

30

869

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No, jos puhuu tiedettä ja tutkittua tietoa vastaan niin kannattaa tuoda ilmi puhuvansa omista tuntemuksistaan ja omista kokemuksistaan. Senkin voi samoa, että tietää puhuvansa tutkitun tiedon vastaisesti. Eihän se toinen osapuoli voi mistään tietää mitä sä tiedät ja mitä et, jos et tuo sitä esille.

      • Anonyymi

        Erona kuitenkin, että on ihmisiä joilla ei ole tarvetta tuoda esille mitään tieteellistä kantaa. Eikä siinä mitään, jos joskus tuokin. Mutta lähes joka kerta niin on aika raskasta kuunneltavaa.


      • Anonyymi

        Lisäyksenä vielä, että kyseessä tilanteita joissa ei ole puhunut mitään tutkittua tietoa vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erona kuitenkin, että on ihmisiä joilla ei ole tarvetta tuoda esille mitään tieteellistä kantaa. Eikä siinä mitään, jos joskus tuokin. Mutta lähes joka kerta niin on aika raskasta kuunneltavaa.

        "Ei ole tarvetta", tuokin on taas ihan näkökulmakysymys. Millä tavalla sun kanssasi sitten saa keskustella - olemalla samaa mieltä ja myötäilemällä? Musta ainakin on mielenkiintoista tietää, jos jostain aiheesta on ns. tieteellistäkin tietoa. Itse kun en tiedä kaikesta kaikkea ja mutuilu nyt ei usein ole kauhean rakentavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ei ole tarvetta", tuokin on taas ihan näkökulmakysymys. Millä tavalla sun kanssasi sitten saa keskustella - olemalla samaa mieltä ja myötäilemällä? Musta ainakin on mielenkiintoista tietää, jos jostain aiheesta on ns. tieteellistäkin tietoa. Itse kun en tiedä kaikesta kaikkea ja mutuilu nyt ei usein ole kauhean rakentavaa.

        Minustakin on mielenkiintoista oppia uutta ja yleensä kysynkin jos en jotain tiedä ja haluan aiheesta tietää lisää. Se on vähän rasittavaa jos aina täytyy tuoda esille oma tietämys asiaan kuin asiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minustakin on mielenkiintoista oppia uutta ja yleensä kysynkin jos en jotain tiedä ja haluan aiheesta tietää lisää. Se on vähän rasittavaa jos aina täytyy tuoda esille oma tietämys asiaan kuin asiaan.

        Tuo ärtyminen ja viisasteluksi olettaminenkin on tosi rasittava piirre ihmisessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ärtyminen ja viisasteluksi olettaminenkin on tosi rasittava piirre ihmisessä.

        nyt taisi osua pätijää nilkkaan


    • Anonyymi

      Mulla kokemusta enempikin sellasesta, ett mua pidetään ihan idioottina, joka ei älyä, ei ymmärrä asioista minkään vertaa, toiset tutuista ovat fiksumpia vaikka ovat sanoneet just samaa asioista kuin mäkin. Olenkin pitänyt turpani kiinni, antanut toisten pitää mua vajaaälyisenä älykääpiönä, jos kerran heidän mielestään olen sellainen, niin sitten olen. En mä ikinä ole kehunut omalla älykkyydelläni, en mä ole mensan tasoinen älykkö, eikä edes tarvi olla, eikä mun tarvi tietää yhtään mitään yhtään mistään, ketä kiinnostaa, pidän suuni kiinni ja annan toisten kehuskella omalla fiksuudellaan.

      • Anonyymi

        Samoja kokemuksia aloittajalla. Tuntuu, että joskus minua pidetään jotenkin tyhmänä. Johtuuko se siitä, että minulla ei ole vain tarvetta tuoda kaikkia ajatuksiani ja tietoa esille? Sitten luullaan, että en tiedä mitään. No siinäpä luullaan.


    • Anonyymi

      Tiede on todistettua tietoa. Muu on huuhaata ja uskomuksia, uskonnot mukaanlukien.

      • Anonyymi

        Kyllä kyllä. Tässä ei olekaan tuollaisesta kysymys. Esimerkkinä toinen sanoo, että "on niin kaunis vihreä kasvi. Värit ovat loistossaan." Vastaus on: "se kasvi on saanut niin paljon valoa ja ravinteikkaan kasvualustan. Siksi värit ovat hyvin intensiiviset." Tämänhän keskustelun aloittaja osaa todennäköisesti päätellä itsekin. Se vain ihmetyttää, miksi jotkin ihmiset antavat joka asiaan tuon kaltaisen vastauksen. Sen sijaan olisi voinut vain vastata: "niin onkin upeat värit."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kyllä. Tässä ei olekaan tuollaisesta kysymys. Esimerkkinä toinen sanoo, että "on niin kaunis vihreä kasvi. Värit ovat loistossaan." Vastaus on: "se kasvi on saanut niin paljon valoa ja ravinteikkaan kasvualustan. Siksi värit ovat hyvin intensiiviset." Tämänhän keskustelun aloittaja osaa todennäköisesti päätellä itsekin. Se vain ihmetyttää, miksi jotkin ihmiset antavat joka asiaan tuon kaltaisen vastauksen. Sen sijaan olisi voinut vain vastata: "niin onkin upeat värit."

        Sivusta ...

        Koska ihmisillä on erilaiset ajattelutavat. Se toinen voi vaikkapa olla viherkasviharrastaja ja siksi nuo valot ja ravinteet ovat hänelle luonnollinen tapa reagoida. Tuo on minusta oikeastaan varsin heikosti tieteellinen tapa vastata tuohon. Itse saattaisin ruveta keskustelemaan tietyistä makroravinteista ja miettiä millähän kasveja lannoitetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivusta ...

        Koska ihmisillä on erilaiset ajattelutavat. Se toinen voi vaikkapa olla viherkasviharrastaja ja siksi nuo valot ja ravinteet ovat hänelle luonnollinen tapa reagoida. Tuo on minusta oikeastaan varsin heikosti tieteellinen tapa vastata tuohon. Itse saattaisin ruveta keskustelemaan tietyistä makroravinteista ja miettiä millähän kasveja lannoitetaan.

        Niin kyse onkin siitä, että lähes joka ikiseen asiaan ja aiheeseen vastataan tuon kaltaisesti. Siinä on jo jotakin pätemisen tarvetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin kyse onkin siitä, että lähes joka ikiseen asiaan ja aiheeseen vastataan tuon kaltaisesti. Siinä on jo jotakin pätemisen tarvetta.

        Ei välttämättä. Itse pohdin hyvin helposti syitä ja selityksiä erilaisille havainnoille. Olen pohdiskelija ja analysoija. En mä jaksa vaivautua edes vastaamaan, jos keskustelu on joutavanpäiväisyyksiä. Onpas vihreä väri ... en ehkä vastaisi mitään, jos ainoa sallittu vastaus olisi "joo niin on".


    • Anonyymi

      Miksei asioista puhuta, niiden oikeilla nimillä, kuten esimerkiksi: Talo, auto peruna - ja veikkauskuponki.

    • Anonyymi

      Sekin on pidemmän päälle rasittavaa, jos jonkun kanssa joutuu aina miettimään mitä asioita voi tuoda esiin. Jos itse on vaikkapa tutkittuun faktaan luottava yksilö, mutta asioista ei saa mainita, jottei joku tunne itseään tyhmäksi. Helposti sitä lakkaa vaan keskustelemasta mielensäpahoittajan kanssa.

      • Anonyymi

        Saa mainita, mutta tarvitseeko joka kerta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saa mainita, mutta tarvitseeko joka kerta.

        Ihmiset ovat erilaisia ja heidän ajatuksensa kulkevat erilaisia uria. Ko. asia ei välttämättä liity sinuun ja sinyn oletettuun tyhmyyteesi miään tavalla. Jos ei kykene sitä kestämään niin kannattaa etsiä toisenlaista seuraa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmiset ovat erilaisia ja heidän ajatuksensa kulkevat erilaisia uria. Ko. asia ei välttämättä liity sinuun ja sinyn oletettuun tyhmyyteesi miään tavalla. Jos ei kykene sitä kestämään niin kannattaa etsiä toisenlaista seuraa

        Kestän kyllä. Välillä vain rasittavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kestän kyllä. Välillä vain rasittavaa.

        Sun reaktiosikin on luultavasti rasittava sen vastapuolen mielestä. Jos toisen ihmisen ajattelutyyli ja tapa ilmaista itseään oikeasti ärsyttää niin parempi olla viettämättä aikaa yhdessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sun reaktiosikin on luultavasti rasittava sen vastapuolen mielestä. Jos toisen ihmisen ajattelutyyli ja tapa ilmaista itseään oikeasti ärsyttää niin parempi olla viettämättä aikaa yhdessä.

        En yleensä reagoi muuten kuin vastaamalla takaisin, että niinhän se on tai muuta siihen sopivaa. Joten tuskin ärsyttää ketään sellainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En yleensä reagoi muuten kuin vastaamalla takaisin, että niinhän se on tai muuta siihen sopivaa. Joten tuskin ärsyttää ketään sellainen.

        Luultavasti aliarvioit itsensen toisen osapuolen kykyä lukea reaktioitasi ja sanatonta viestintääsi. Pidätkö häntä tyhmänä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luultavasti aliarvioit itsensen toisen osapuolen kykyä lukea reaktioitasi ja sanatonta viestintääsi. Pidätkö häntä tyhmänä?

        En pidä tyhmänä. Hyvin ystävällisesti häntä kohtaan käyttäydyn vaikka jotkin asiat välillä ärsyttäisivätkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En pidä tyhmänä. Hyvin ystävällisesti häntä kohtaan käyttäydyn vaikka jotkin asiat välillä ärsyttäisivätkin.

        Jos oletat, ettei toinen huomaa mikroilmeitä ja äänensävyn tahattomia muutoksia, niin pidät joko itseäsi yli-ihmisenä tai sitä toista tyhmänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos oletat, ettei toinen huomaa mikroilmeitä ja äänensävyn tahattomia muutoksia, niin pidät joko itseäsi yli-ihmisenä tai sitä toista tyhmänä.

        Vai niin. Niinkö se sitten on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos oletat, ettei toinen huomaa mikroilmeitä ja äänensävyn tahattomia muutoksia, niin pidät joko itseäsi yli-ihmisenä tai sitä toista tyhmänä.

        Aivan, olet tietysti oikeassa 🙏


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai niin. Niinkö se sitten on.

        Niin se onon. Noille mainituille kun ei kukaan ihminen mitään mahda. Yli-ihmisistä en tiedä, kun en sellaisia henkilökohtasesti tunne. Ja siis voihan se kaverisi olla tyhmä kuin saapas tässä asiassa.


    • Anonyymi

      On samanlaisia kokemuksii, yleensä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ku ei jaksa aina kuunnel. Jotkut ovat vaa sen luonteisii.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Jos kuulemasi tieteelliset vastaukset lainkaan kiinnostavat sinua, kysy lisää!
      Saat ilmaiseksi ladattua tietopankkiasi.

      Mutta ellei sinua kiinnosta mikään, kuinka kanssasi voi edes jutella mistään? No ainahan voi tarinoida toissakesän sateisuudesta ja kuinka se vertaa 10 vuotta sitten olleeseen säähän.
      Kuinka kauan edes sinäkään jaksaisit jauhaa tuota?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 193
      2519
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      198
      2234
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      56
      2232
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      173
      1743
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1277
    7. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      9
      1263
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      18
      1222
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1215
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1118
    Aihe