Ylitöihin pakottaminen

Anonyymi

Olen kuin vahingossa joutunut rakennukselle töihin ja siellä on usein sellainen tilanne että työ pitää saada valmiiksi sinä päivänä. Usein tullaan sanomaan että nyt pitäisi jäädä, ja yleensä ne venyy tuonne iltaan siten että päivälle tulee mittaa 12-14 tuntia. Itse en voisi oikeastaan koskaan jäädä mutta jos sanon näin niin alkaa kauhea valitus että kyllä muuallakin jäädään ja että kyllä miehiä töihin löytyy jos ei kerran kiinnosta.

Miten on? Jos hommat olisi pahasti kesken mutta silti joku tilaa betoniauton niin onko silloin pakko jäädä moneksi tunniksi?

3

200

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Saahan siitä palkan ja ylityöprosentit päälle, huilaa sitten kun työmaa loppuu ja nosta ansiosidonnaista joka maksetaan sen korkean palkan mukaan. Jos ei lisäprosentteja makseta niin voit kyllä kieltäytyä eikä pomo sen jälkeen kysele.

• Anonyymi

Koskaan ei pidä alistua ylityöpakkoon, koska se ei ole mahdollista laillisesti.
      Arvostakaa vapaata, nimittäin pakkoylityöstä ei makseta oikeasti mitään, kolikoita oikeasti vain työntekijälle, mutta firman omistajalle kunnon tili!!!

Aina voi vedota terveydellisiin syihin jos pakotetaan ja työnantaja on voimaton pakottamaan!!!!!!!!

Joo ei pidä pelätä irtisanomista, koska se tulee kalliiksi firmalle.

• Anonyymi

kannattaa erottaa toisistansa ylityöt ja urakkatyöt. Ylitöihin ei voi työnantaja pakottaa. Jos on tehty työstä urakkatyösopimus jossa osapuolina työnantaja ja urakkaryhmä niin se tehty sopimus voi velvoittaa tekemään työ valmiiksi myös normaalin työajan jälkeen päivää venyttäen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yli 3 Vuotta sinä jaksoit

ja yrititit ottaa selvää minusta. Aika hämmästyttävää. Naiselle.
      Ikävä
      92
      1642
    2. Miksi kumppaniehdokkaan oma elämä on teille ongelma?

Täällä monesti kuulee vaatimuksia siitä, että kumppaniehdokkaalla ei saisi olla lemmikkejä, lapsia, kavereita, eksiä, su
      Sinkut
      441
      1150
    3. Mikä on viimeinen

este joka vielä pitää sinut ja kaivattusi erillään?
      Ikävä
      84
      1095
    4. Näin kaivattuni viimeksi...

...? Se tuntui kuin... ?
      Ikävä
      68
      1015
    5. Oikea nainen

On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t
      Sinkut
      186
      993
    6. Harmi että välimme

Menivät niin solmuun.
      Ikävä
      93
      877
    7. Se ei silloin ollut sattumaa

vaan tarkkaan suunniteltu juttu. 🪤
      Ikävä
      65
      655
    8. Olen pahoillani mies ihan kaikesta

Et sinä ole edes tehnyt mitään väärää. Eihän kenestäkään ole pakko tykätä. Pyydän anteeksi kaikkea häiriköintiä, joka on
      Ikävä
      60
      642
    9. Minä olen käyttänyt mustan magian riittejä ja taikoja aiheuttaakseni epäonnea ja pahaa joillekin

Ne jutut on toimineet. Olen harjoittanut tätä parisenkymmentä vuotta
      Ikävä
      171
      634
    10. Hei sinä rakas mies.

Milloinkaan kohdataan? Toivottavasti pian....❤️
      Ikävä
      37
      628
    Aihe