Herttaisuus luo herttaisuutta.

Palstan riekkuvat taliaivot, joilla toinen aivosolu on jo surkastunu, ja toinen potee fataalia hapen puutetta, veministit, trollit, kupparit ja noilat sun muut elämästä livenneet, latelee tiukkoja ukaaseja, millane miespuolison tarttee niiku olla, et se kelpaa.

On sykologisteilla jääny sykologiaki oppimatta. Ei se sillei mee. Jos joku on kelpuutettu siks, et se on just ja just saanu normin täyteen, ei se kuiteskaan oo siitä ilone ja onnelline, vaan vasta sitten, jos on voinu YLITTÄÄ normin.

Ja siihe ei nää veministisiskot anna mahollisuutta. Soo niiku entiseen aikaan itälokissa. Jos oli pieninkään vaara, et joku ylittäis normin, nii normii suurennettiin. Päättäjät lupas kuun taivaalta ja lisää palkkaa, jos ylitti normin, mut sit normi kasvo, ku siin oliki mukamas löysää.

Mää olin 60-luvulla DDR:ssä kesätöissä auton sisärenkaita valmistavalla liukuhihnalla. Vakiotyöläiset oli karahtanu ansaan. Niille oli luvattu rutkasti lisää palkkaa, jos ne ylittää normin. Ja sillei ne tekiki, mut lisäpalkkaa maksettiin vaan jonku aikaa, ja sit normia suurennettiin.

Ennen kollektiivi oli työstäny 1600 letkuu työvuorossa, mut nyt normi oli 1800. Mut nyt työläiset ei enää menny ansaan. Jos oli vaarassa ylittää normi, pantiin vähäks aikaa koko liukuhihna kii, ja sit myöhemmin jatkettiin.

Ilo romanssiski syntyy siitä, et tekee jotakin yli sen, mitä vaaditaan, mut jos pitää aina vaan elää kasvavien vaatimusten mukaan, ei hotsita. Ja sit noi vähäaivoset veministit ihmettelee, et mihin ja miks ne kunnon miehet on livenny.

No, ne kunnon miehethän kattoo puolisoo HERTTASISTA tytöistä ja HERTTAILEE vastaan niille. 🌹👀

25

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Listaapa vielä, että mitä on ne ylimitoitetut ja liialliset vaatimukset, mitä miehille asetetaan, jotta parisuhde olisi mahdollista?

      Mun lista:
      - psyykkisesti terve ja riippuvuuksista vapaa. Fyysisen sairauden kanssa pystyy vielä elämään, mutta päävikaista ei jaksa kukaan.
      - positiivinen elämänasenne ja tasainen perusluonne. Kts. edellinen kohta.
      - yhteensopiva arvomaailma, elintavat ja elinpiirit.
      - omilla rahoillaan toimeentuleva, työssäkäyvä, kotinsa ja ihmissuhteensa itsenäisesti hoitava. Minä en kirjoittele joulukortteja kenenkään puolesta.
      - fyysinen kemia ja vetovoima. Tätä nyt tuskin tarvii edes selventää.

      Ehkä nuo on liikaa vaadittu, mutta mulle ihan minimi. Vasta kun nuo ylittää, voidaan puhua valioyksilöstä.

      • Herttasil tytsyil, niiku mun vaimolla, ei oo tommosta listaa olleskaan. 🌹👀


      • Anonyymi
        kynä.mi kirjoitti:

        Herttasil tytsyil, niiku mun vaimolla, ei oo tommosta listaa olleskaan. 🌹👀

        Juu, ei varmaan ole! Hänelle kelpaa päävikaiset.


      • Anonyymi

        Jep


      • Anonyymi

        Ihan samanlainen lista minulla olisi, jos kirjoittaisin, riittää että on mielessä.


      • Anonyymi
        kynä.mi kirjoitti:

        Herttasil tytsyil, niiku mun vaimolla, ei oo tommosta listaa olleskaan. 🌹👀

        Vaikka listaa ei olisi erikseen kirjoitettu ylös, niin jokaisella on sellainen. Jonkinlaiset parinvalintakriteerit ovat sisäänrakennettuna jokaiseen yksilöön.


    • Anonyymi

      Näin lausuu mies, joka ei koskaan ketään hauku eikä tuomitse eikä psykologisoi :D :D D

      • Anonyymi

        Ja joka poistattaa joka ainoan vastauksen, jossa mainitaan totuus hänen satuiluistaan. #mielikuvitusvaimo


    • Anonyymi

      Mitä nyt kun kirjoituksestasi puuttuu tiede?

    • (Kopioin kommenttini toisesta samasta ketjusta)

      Itse en ole kyllä huomannut moista ylivaatimuslistaa nähnyt asiakirjoittajilta.

      Mitä Kynis nyt tarkoitat?

      Onhan selkeästi jokaisella sukupuoleen katsomatta pariutumisvaatimukset, mutta mikä on se juttu, siis konkreettinen juttu, että vaatimustaso nousee tai ylittyy?

      • Siinä se asian ydin onkin. ASIAKIRJOITTAJAT eivät esittele vaatimuslistaa. Vaikka tieteellisesti onkin selvitetty, että parinvalinta tapahtuu tasoteorian mukaisesti, henkilökohtainen tuntemus on rakastuminen.

        Kun suhdetta ohjaa herttaisuus, voi aina tuntea saavansa sitä ja osoittavansa sitä ylenmäärin, molempiin suuntiin ilman kattoa. 🌹👀


      • "...vaatimustaso nousee tai ylittyy?"

        Ehkä parisuhteessa laiskistunut mies kokee vaatimustason nousseen, vaikka tasot ovat ennallaan.


      • Anonyymi
        kynä.mi kirjoitti:

        Siinä se asian ydin onkin. ASIAKIRJOITTAJAT eivät esittele vaatimuslistaa. Vaikka tieteellisesti onkin selvitetty, että parinvalinta tapahtuu tasoteorian mukaisesti, henkilökohtainen tuntemus on rakastuminen.

        Kun suhdetta ohjaa herttaisuus, voi aina tuntea saavansa sitä ja osoittavansa sitä ylenmäärin, molempiin suuntiin ilman kattoa. 🌹👀

        Ylenmäärin on liikaa.


      • Carl-Gustaf kirjoitti:

        "...vaatimustaso nousee tai ylittyy?"

        Ehkä parisuhteessa laiskistunut mies kokee vaatimustason nousseen, vaikka tasot ovat ennallaan.

        Vaatimusten nousemisen ymmärrän. Joko kuten CG esitit tai sitten onhan niitäkin naispuoleisia, joille ei mikään riitä.

        Mutta eihän silloin voida enää keskustellakaan tasa-arvoisesta ja toista kunnioittavasta, arvostavasta suhteesta.


      • Anonyymi
        kynä.mi kirjoitti:

        Siinä se asian ydin onkin. ASIAKIRJOITTAJAT eivät esittele vaatimuslistaa. Vaikka tieteellisesti onkin selvitetty, että parinvalinta tapahtuu tasoteorian mukaisesti, henkilökohtainen tuntemus on rakastuminen.

        Kun suhdetta ohjaa herttaisuus, voi aina tuntea saavansa sitä ja osoittavansa sitä ylenmäärin, molempiin suuntiin ilman kattoa. 🌹👀

        "Siinä se asian ydin onkin. ASIAKIRJOITTAJAT eivät esittele vaatimuslistaa."

        Miten ihmeessä sen itselle sopivan yksilön sitten löytää, jos tarjokkaita ei ole lupa yrittää lainkaan karsia etukäteen? Eihän siihen riitä koko ihmisikäkään mikäli jokaisen tarjokkaan kanssa pitää käydä treffailemassa, vain selvittääkseen lopulta varsin yksinkertaisesti kysyttävissä ja kerrottavissa olevia asioita.

        Pitäisikö asuntoakin etsiä niin, että käy läpi kaikki tarjolla olevat myytävät asunnot? Asunnon myynti-ilmoitus olisi vain, että "asunto myytävänä" ja lisätietoina korkeintaan puhelinnumero, josta voi kysellä missä tavataan niin viet mut sitten katsomaan sitä mysteeriasuntoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Siinä se asian ydin onkin. ASIAKIRJOITTAJAT eivät esittele vaatimuslistaa."

        Miten ihmeessä sen itselle sopivan yksilön sitten löytää, jos tarjokkaita ei ole lupa yrittää lainkaan karsia etukäteen? Eihän siihen riitä koko ihmisikäkään mikäli jokaisen tarjokkaan kanssa pitää käydä treffailemassa, vain selvittääkseen lopulta varsin yksinkertaisesti kysyttävissä ja kerrottavissa olevia asioita.

        Pitäisikö asuntoakin etsiä niin, että käy läpi kaikki tarjolla olevat myytävät asunnot? Asunnon myynti-ilmoitus olisi vain, että "asunto myytävänä" ja lisätietoina korkeintaan puhelinnumero, josta voi kysellä missä tavataan niin viet mut sitten katsomaan sitä mysteeriasuntoa.

        Hienostunut ja hyökkäävä käytös ei asu samassa ihmisessä. Näillä julkeilla listoilla antaa vastapuolelle tiedon, keitä kannattaa varoa kuin kulkutautia. 🌹👀


      • Anonyymi
        kynä.mi kirjoitti:

        Hienostunut ja hyökkäävä käytös ei asu samassa ihmisessä. Näillä julkeilla listoilla antaa vastapuolelle tiedon, keitä kannattaa varoa kuin kulkutautia. 🌹👀

        Et vastannut siihen oleellisempaan. Miten asia sinusta hoidetaan "hienostuneesti". Harvalla oikeasti on mahdollisuutta ravatat treffeillä joka päivä ja vielä sellaisten ihmisten kanssa, joiden kanssa homma ei tule toimimaan. Eikö sellainen tuhlaa myös miehen aikaa?


      • Anonyymi
        kynä.mi kirjoitti:

        Hienostunut ja hyökkäävä käytös ei asu samassa ihmisessä. Näillä julkeilla listoilla antaa vastapuolelle tiedon, keitä kannattaa varoa kuin kulkutautia. 🌹👀

        Jeps. Itse kartan kuin ruttoa sellaisia yksilöitä, joille pitäisi näyttää kuva itsestään. Jos ei pokka riitä tulla livenä katsomaan, niin antaa olla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Siinä se asian ydin onkin. ASIAKIRJOITTAJAT eivät esittele vaatimuslistaa."

        Miten ihmeessä sen itselle sopivan yksilön sitten löytää, jos tarjokkaita ei ole lupa yrittää lainkaan karsia etukäteen? Eihän siihen riitä koko ihmisikäkään mikäli jokaisen tarjokkaan kanssa pitää käydä treffailemassa, vain selvittääkseen lopulta varsin yksinkertaisesti kysyttävissä ja kerrottavissa olevia asioita.

        Pitäisikö asuntoakin etsiä niin, että käy läpi kaikki tarjolla olevat myytävät asunnot? Asunnon myynti-ilmoitus olisi vain, että "asunto myytävänä" ja lisätietoina korkeintaan puhelinnumero, josta voi kysellä missä tavataan niin viet mut sitten katsomaan sitä mysteeriasuntoa.

        Tai halutaan ostaa asunto. Ei missään nimessä kerrota millaista asuntoa etsitään.

        - Sheena


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et vastannut siihen oleellisempaan. Miten asia sinusta hoidetaan "hienostuneesti". Harvalla oikeasti on mahdollisuutta ravatat treffeillä joka päivä ja vielä sellaisten ihmisten kanssa, joiden kanssa homma ei tule toimimaan. Eikö sellainen tuhlaa myös miehen aikaa?

        Vain sen tiedän, ettei tyttöjen ylivoimainen enemmistö tunne tarvetta julkaista tällaisia listoja. Pitäisivätköhän niitä makaabereina?

        Muuten, treffit on minulle aivan tuntematon käsite. En tiedä koskaan käyneeni treffeillä. Mutta kyllä minulle selvisi muutenkin, ketkä tytöt olivat herttaisia. 🌹👀


      • Anonyymi
        kynä.mi kirjoitti:

        Vain sen tiedän, ettei tyttöjen ylivoimainen enemmistö tunne tarvetta julkaista tällaisia listoja. Pitäisivätköhän niitä makaabereina?

        Muuten, treffit on minulle aivan tuntematon käsite. En tiedä koskaan käyneeni treffeillä. Mutta kyllä minulle selvisi muutenkin, ketkä tytöt olivat herttaisia. 🌹👀

        Selventäisitkö mitä tarkoitat julkaisemisella?

        Jos siis esimerkiksi kyse olisi vaikkapa deittisovelluksesta, niin eikö ole vain järkevää kertoa jo etukäteen mistä pitää? Luulisi miestenkin ajan evan heille suht arvokasta. Haluavatko miehet tietentahtoen tuhlata aikaansa vaikka kahvitteluun sellaisten naisten kanssa, joiden kanssa ei tulla koskaan etenemään siitä kahvikupista?

        Jos taas vaikka tällä palstalla kysytään millaisesta miehestä pitää niin miten siihen kysymykseen tulisi vastata? Vai onko ylipäänsä epähienostunutta vastata sellaiseen kysymykseen? Jos niin oletan, että myös kaikkien tuon tyyppisten kysymysten esittäminen on epähienoa.

        Onko epähienoa esittää listata kriteerejä vaikkapa palkattavalle työntekijälle tai edellä mainitulle asunnolle? Onko autonostaja epähieno, jos hänellä on uudelle autolleen jotain toiveita? Ilmeisesti on epähienoa myös kertoa toiveammatistaan tai lempiruoastaan.


    • Anonyymi

      Voi herttileijaa sun aivoituksia :) Monta syräntä sun kirjoitukselle annettava, vaiko tämä sitä palstapetollisuutta pahimmillaan! ♥️

      Hups!♠️

    • Anonyymi

      Toisen herttaisuus voi olla myös verhottua petollisuutta? Kokemusta on.

    • Anonyymi

      Sellasia chattejahan on, jotka yhdistää keskustelijat ihan randomisti toisiinsa. Eli onko toiveissa nyt sitten samanmoinen deittipalvelu? Palvelu yhdistää randomisti kaksi käyttäjää ja toiveita ei saa esittää. Saako nyt ainakin toivoa itselle kelpaavaa sukupuolta? Entä maantieteellistä aluetta?

    • Sait taas reaktioita palstalla aikaiseksi..

      Aika raju yleistäminen naisista taas. Ei kaikilla ole tarvetta vaatia kohtuuttomia. Jotenkin tulee sellainen kuva, että nainen, jolla ei ole kovia kriteerejä kumppaniansa kohtaan, ihan kuin ei olisi itseänsä arvostava ihminen.

      Tänä nykyisyyden päivänä ihminen arvottaa itsensä eri tavalla kuin ennen. On vapaus valita .. kumppaninsa, koulutustaustansa, asumismuotonsa, jne...

      Se normin ylittäminen.. vaikkapa parisuhteessa. Mikä meitä ajaa siihen? Vaaditaanko parisuhteessa oikeasti suorittamista? Vai onko loppupeleissä kyse vain heikosta omanarvontunnosta, jota pönkitetään "suoriutumisella".

      Mielestäni kuulostaa kovin vieraalta ajatus, että parisuhteessa joutuisi normia ylittämään koko ajan. Minulla on täysin päinvastainen käsitys.. siis että ne normit nimenomaan valjentyvät siinä parisuhteessa kompromissien myötä. Tämä nyt vain minun näkemykseni.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      320
      3751
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      270
      2155
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      109
      1505
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1373
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      93
      1358
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1227
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1208
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      49
      1048
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1044
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      924
    Aihe