No onkos käynyt niin,

että kyllästyttää jompi kumpi binäärinen sukupuoli puheenaiheena? Mistä se vois johtua, jos näin on päässy käymään?

39

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voiko miehiin tai naisiin vaan kyllästyä?

• Anonyymi

Miehistä ei kiinnosta puhua eli ei ole mitään puhuttavaa onko ne ihmisii edes ja on niin saat.nan rumii pilaa maailman ja olis edes miehiä ei niitä kovin montaa enään ole maailmassa minä isäni isoisäni ja veljeni ja sukulaismiehet ei muita olekkaan

• Sulla syy on rumuus vai, miks kyllästyttää miehet?

• Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

Sulla syy on rumuus vai, miks kyllästyttää miehet?

Ei jaksa koko ajan puhua isästäni isoisästäni veljestäni sukulaismiehistä tai siskojen ja veljeni poikalapsista kai muustakin voi puhua ja jos haluan puhua miesten asioita ja miesten kanssa niin sitten menen heidän kanssaan juttusille tai itsestäni ei kiinnosta puhua mut kun ei ole muita miehiä niin ei voi oikein jutella miesten kanssa miästen niästen nhiästen kanssa ei voi puhua miesten asioita eikä miästen niästen ja nhiästen jutut oikein nappaa eikä heistä saa jutun aiheita

• Anonyymi kirjoitti:

Ei jaksa koko ajan puhua isästäni isoisästäni veljestäni sukulaismiehistä tai siskojen ja veljeni poikalapsista kai muustakin voi puhua ja jos haluan puhua miesten asioita ja miesten kanssa niin sitten menen heidän kanssaan juttusille tai itsestäni ei kiinnosta puhua mut kun ei ole muita miehiä niin ei voi oikein jutella miesten kanssa miästen niästen nhiästen kanssa ei voi puhua miesten asioita eikä miästen niästen ja nhiästen jutut oikein nappaa eikä heistä saa jutun aiheita

Mikäs mua sitten vaivaa, kun kyllästyttää aivan kaikki miehiin liittyvät jutut, kaikki?

En inhoo miehiä tai mitään, olen vaan hiusrajaan asti kyllästynyt mies höpinään.

• Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

Sulla syy on rumuus vai, miks kyllästyttää miehet?

Entäs itseäsi

• Anonyymi kirjoitti:

Entäs itseäsi

Niin kun en tiedä. Nykyään tulee ihan voinu vittu taas tätä mies mies mies höpinää. Kyllästyttää. Mies sano sitä mies on näin mies teki näin mies mies mies... Peerkele.

• JasuM kirjoitti:

Niin kun en tiedä. Nykyään tulee ihan voinu vittu taas tätä mies mies mies höpinää. Kyllästyttää. Mies sano sitä mies on näin mies teki näin mies mies mies... Peerkele.

Koko mies sana on ihan perseilevä sana.

• Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

Mikäs mua sitten vaivaa, kun kyllästyttää aivan kaikki miehiin liittyvät jutut, kaikki?

En inhoo miehiä tai mitään, olen vaan hiusrajaan asti kyllästynyt mies höpinään.

Ei mikään naisista ja naisten asioista on kiva ja mielenkiintoista jutella eli naiset on mielenkiintoisia ja vaik ei puhuis mitään heit on kiva katsella kun ovat maailman kauneinta

• Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

Eikä aina tarvis höpöttääkkään vaan naisten kuvia vaan katsella

• Anonyymi kirjoitti:

Ei mikään naisista ja naisten asioista on kiva ja mielenkiintoista jutella eli naiset on mielenkiintoisia ja vaik ei puhuis mitään heit on kiva katsella kun ovat maailman kauneinta

On vaan jotenkin tullu täys miehet puheenaiheena.

• Anonyymi

Sinä chubby milf asiantuntijana löydät niitä kuvia itsekin.

• Anonyymi

Todellakin kyllästyttää. Kun mikään "naiset sitä, miehet tuota" ei pidä paikkaansa. Ihminen on ihminen, ei pelkkä sukupuoli.

Sukupuoliaihe on kyllästyttänyt jo lapsuudesta. Esimerkiksi tytöttelyllä luodaan valheellista kuvaa naissukupuolesta, ruokitaan streotypioita ja kasvatetaan naisvihaa.

Se mikä erityisesti pistää nykyään silmää on lasten vaatteet. Ne ovat maailman pahiten jakautuneet tyttö/poika sektorille. Harva haluaa enää pukea tyttölapsensa ylle pelkkää hempeää vaaleanpunaista, rimpsua ja keijuja. Vastaavasti ei myöskään poikalapselleen halua mustia tai tummansinisiä hirviöitä/mörköjä ja autoja.

• Tämä. 👍

Ja mihin vaan katsoo, niin aina on jotain mies jankutusta ja nais jankutusta.

Puhus vaikka etunimillä tai ihmisenä, olis vaihtelua.

Vaatteet on pitkään ollu sukupuolitettu. Onneksi omat muksut ei ole värien suhteen lähteneet pinkki linjalle. Muutenhan ovat kyllä mekkoihin hurahtaneet.

• Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

Tämä. 👍

Ja mihin vaan katsoo, niin aina on jotain mies jankutusta ja nais jankutusta.

Puhus vaikka etunimillä tai ihmisenä, olis vaihtelua.

Vaatteet on pitkään ollu sukupuolitettu. Onneksi omat muksut ei ole värien suhteen lähteneet pinkki linjalle. Muutenhan ovat kyllä mekkoihin hurahtaneet.

Tyttö lapset tykkää mekoista ja pojat haluaa poikien vaatteita

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä mun tytöt pitää housujakin. Ja mä en käytä mekkoja enkä hameita koskaan. En tykkää vaatteena mekoista enkä hameista. Epäkäytännöllisiä.

• Anonyymi

Vaik tyttö lapsi haluaisi vaaleenpunaisen mekon niin miksi äiti pakottaa pukemaan poikien vaatteita vaikka tyttö sanol hän on tyttö ja äiti älä mitä pahaa hän on sinulle tehny miksi satutat häntä samoin toisin päin poika sanoo hän haluaa poikien vaatteita mut äiti pukee ballerina hameeseen tai mekkoon ja vie tarhaan tai kouluun ja poika sanoo hän on poika äiti mitä pahaa hän on sinulle tehnyt miksi olet noin julma ja haluat hänelle pahaa niin millainen äiti voi olla noin julma ja raaka omille lapsilleen

• Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

Kyllä mun tytöt pitää housujakin. Ja mä en käytä mekkoja enkä hameita koskaan. En tykkää vaatteena mekoista enkä hameista. Epäkäytännöllisiä.

Naisille on omat housunsa esim tuulipuku niin miehille ja naisille on omansa eli harva nainen miesten tuulipukua ostaa itselleen tai mies naisten tuulipukua

• Anonyymi kirjoitti:

Vaik tyttö lapsi haluaisi vaaleenpunaisen mekon niin miksi äiti pakottaa pukemaan poikien vaatteita vaikka tyttö sanol hän on tyttö ja äiti älä mitä pahaa hän on sinulle tehny miksi satutat häntä samoin toisin päin poika sanoo hän haluaa poikien vaatteita mut äiti pukee ballerina hameeseen tai mekkoon ja vie tarhaan tai kouluun ja poika sanoo hän on poika äiti mitä pahaa hän on sinulle tehnyt miksi olet noin julma ja haluat hänelle pahaa niin millainen äiti voi olla noin julma ja raaka omille lapsilleen

Meillä lapset saa valita itse vaatteensa, kunhan ne ajaa asiansa olosuhteet huomioiden, kuten vuodenajat, lämpötilat..

• Anonyymi kirjoitti:

Naisille on omat housunsa esim tuulipuku niin miehille ja naisille on omansa eli harva nainen miesten tuulipukua ostaa itselleen tai mies naisten tuulipukua

Yhym, mä ostan vallan vaatteet miesten puolelta. Paitsi rintsikat. :D

• Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

Yhym, mä ostan vallan vaatteet miesten puolelta. Paitsi rintsikat. :D

Sinä saat ostaa itsellesi mitä tykkäät ja pukeutua miten tykkäät samoin lapset kun täyttävät 18v tai kun muuttavat pois kotoa niin sitten saavat pukeutua miten tykkäävät esim jos poika aikuisena vaihtaa nimensä erikaksi tai päiviksi ja pukeutuu vain mekkoihin niin sitten hän pukeutuu niin niin se on hänen asiansa ja hän itse aikuisena päättää sen miten haluaa elää

• Anonyymi kirjoitti:

Sinä saat ostaa itsellesi mitä tykkäät ja pukeutua miten tykkäät samoin lapset kun täyttävät 18v tai kun muuttavat pois kotoa niin sitten saavat pukeutua miten tykkäävät esim jos poika aikuisena vaihtaa nimensä erikaksi tai päiviksi ja pukeutuu vain mekkoihin niin sitten hän pukeutuu niin niin se on hänen asiansa ja hän itse aikuisena päättää sen miten haluaa elää

Jep.

Erika on kaunis nimi, mietin sitä joskus lapselle nimeksi. Jos olis tullut kolmas tytär olisi hän Erika. Nyt tuli annettua ne muut kauniit nimet ensin..

Nyt päikyille.. 😴

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juttusi on vähän seko, mutta siinä on asiaa. Yksiselitteisesti vanhempien, ei vain äidin pitäisi kysyä lapsen mielipidettä pukeutumisesta, leluista jne ja ottaa se huomioon suuremmalla kertoimella kuin oma mielipide.

Usein ikävä kyllä etenkin poikia "kannustetaan" pukeutumaan "oikein". Eli ei siis kirkkaita "naisellisia" värejä, perhosia, puhumattakaan nyt mekoista. "Tyttöjen" lelut ja leikit ovat kunnostautuneet tai heille oli tyttöjen leikit sallittu. Eikä pakotettu pelaamaan potkupalloa tai jääkiekkoa.

- Sheena

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tai sitten ei, ja se on vanhempien kriisin paikka.

Usein myös tytöt "tykkää" mekoista ja pojat "haluaa" poikien vaatteita, koska hakevat hyväksyntää ja rakkautta vanhemmiltaan; eli tykkäävät ja haluavat sitä mitä tietävät vanhempien haluavan eivätkä uskalla haluta muuta.

- Sheena

• Anonyymi

Ei puheenaiheena kyllästytä, mutta muuten!

Olen partakarvojani myöten täynnä miesmäröintiä!!!

xLiner

• Anonyymi

Kyllä kyllästyttää puhua vain kahdesta sukupuolesta.

- Sheena

• Miehekkäät miehet ovat mielestäni hassuja ja täten hyviä puheenaiheita.

• Anonyymi

Tavallaan. En rehellisesti sanoen juuri jaksa käydä keskustelua sen enempää miehistä kuin naisistakaan. Sukupuolittunut keskustelu ylipäänsä on hemmetin tylsää. Miehet sitä ja naiset tätä ja vaikka kuinka yrittäisit kertoa itse ajattelevasi ja toimivasi toisin, niin silti sut niputetaan siihen samaan nippuun. Booooooooriiiiiiiiing!

• Anonyymi

Eikä muuten auta vaikka korvaa sukupuolet sanalla ihminen sitä ja ihminen tätä. Kerran yksi tuttu sanoi jotain tyyliin "ihminen herää aamulla kello 7" johon toinen vastasi "en kyllä taaskaan ole ihminen".

Stereotypiat, lokerointi, yleistäminen,hillitäämpä niitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikä muuten auta vaikka korvaa sukupuolet sanalla ihminen sitä ja ihminen tätä. Kerran yksi tuttu sanoi jotain tyyliin "ihminen herää aamulla kello 7" johon toinen vastasi "en kyllä taaskaan ole ihminen".

Stereotypiat, lokerointi, yleistäminen,hillitäämpä niitä.

Jeps, ei todellakaan auta, jos korvaa sanalla ihminen. Paitsi tietysti, jos sanoo tyyliin "ihminen hengittää" ja silloinkin voi olla hyvä tarkentaa, että "elävä ihminen hengittää".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeps, ei todellakaan auta, jos korvaa sanalla ihminen. Paitsi tietysti, jos sanoo tyyliin "ihminen hengittää" ja silloinkin voi olla hyvä tarkentaa, että "elävä ihminen hengittää".

"elävä ihminen hengittää" vielä menee, mutta eipä se juuri kerro mitään.

Tunnen parikin "ihminen sitä ja tätä" - hahmoa, heidän avullaan voi pitää hauskaa. Joku on juuri tehnyt jotain, niin tähän kommentoidaan tietävästi "Ei ihminen tee noin". Tai sitten oltaessa kahvilla toinen sanoo "ihminen juo vain kerran päivässä tummaa kahvia", vaikka se jolle sanoo ei koskaan juo tummaa kahvia eikä vaaleakaan kerran päivässä.

• Henkilökohtaisesti olen kyllästynyt koko sukupuoli/ -puolettomuus aiheeseen aika kattavasti.

Pitääkö sen koko ajan olla tapetilla joka asiassa? Mitä hiton väliä sillä on minkäsukupuolinen minä tai sinä on? Varsinkaan tälläisellä alustalla, jossa lähes kaikki ollaan tuntemattomia toisillemme.

Ajatusten vaihto ja kommunikaatio ovat sukupuolesta tai sen puutteesta riippumattomia. Mulle on yks hailee vaikka haluaisit seksuaalisesti postilaatikkoa ja samaistuisit sukupuoleltasi kastematoon..

Mutta jos ei kykene muusta puhumaan kuin siitä seksuaalisuudesta ja sukupuolisuudesta, niin heikoissa kannattimissa on se keskustelu.

En nyt itsekään ole täysin osaton tässä asiassa. Oman sukupuoleni merkitys palstalla tuli merkitykselliseksi vasta kun se kiistettiin. Tyhmänä lähdin leikkiin mukaan .. todistelemaan että olen nainen. Ja mitä saavutin sillä?
      Leiman.

• Niin, täällä on daijuja joille sillä on väliä oletko mies, nainen vai hottentotti.

Muttei ne usko vaikka sanoisi olevansa hattivatti, kun aina joku muu "tietää" paremmin.

• JasuM kirjoitti:

Niin, täällä on daijuja joille sillä on väliä oletko mies, nainen vai hottentotti.

Muttei ne usko vaikka sanoisi olevansa hattivatti, kun aina joku muu "tietää" paremmin.

Tietäjät "tietää". Se onkin hauskaa kun joku niin tietää olevinaan meidän puolesta kaiken. Onneksemme olemme palstalaisia. Meille kerrotaan palstalla mitä me olemme, joten ei tule identiteettiongelmia. Eikös heti elämä helpottunut kummasti..?

• Pikku-pirpana kirjoitti:

Tietäjät "tietää". Se onkin hauskaa kun joku niin tietää olevinaan meidän puolesta kaiken. Onneksemme olemme palstalaisia. Meille kerrotaan palstalla mitä me olemme, joten ei tule identiteettiongelmia. Eikös heti elämä helpottunut kummasti..?

Heh, joo. On nämä tietäjät tietää melkoisia vesseleitä. :D

• Eipä nyt ainakaan vielä. Joskus olen käynyt vilkaisemassa keskusteluja joita on myös käyty ei-binääristen näkökulmasta ja sellainen tuntuma tuli että ilman yliopistokoulutusta ja/tai vihreiden puoluekirjaa ei sinne ole menemistä. Täällä käyty ajoittainen piikittely on kevyttä siihen kuramäärään jonka saat niskaasi jos et ole termeistä perillä tai ajattele oikeamielisesti.

Jos nyt jätetään sukupuolinäkökulma pois niin tuleeko asian käsittelystä yhtään hedelmällisempi jos puhutaan sektoreilla nuoret-vanhat , kaupunki-maaseutu tai oikeisto-vasemmistoakselilla.

• Heh, olet vieraillut kaiketi puoluekeskusteluissa? :)

Monet on fanaattisia omien asioiden ajajia, eikä silloin hedelmällistä keskustelua voi syntyäkkään.

• JasuM kirjoitti:

Heh, olet vieraillut kaiketi puoluekeskusteluissa? :)

Monet on fanaattisia omien asioiden ajajia, eikä silloin hedelmällistä keskustelua voi syntyäkkään.

Olen niitä lueskellut vähän täällä ja enempi muualla; varsinkin twitter on yllättävän hauskakin raadollisuudestaan huolimatta.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskallanko vielä kaivata sinua?

Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun
      Ikävä
      41
      8737
    2. Missä meetwursti on keksitty?

Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo
      Ruoka ja juoma
      26
      1749
    3. T:ltä J-miehelle

Se kaunein jäi välillämme kokematta Sen olisin halunnut kokea. Miten olisit pitänyt mua hyvänä. Sen yhden kerran. Se oli
      Ikävä
      28
      1675
    4. Terveiset kaipauksen kohteelle

tähän alle 👇👇👇 !!
      Ikävä
      130
      1461
    5. Miksi kirjoittelet sinkut-palstalla?

Olet sinkku? Kaipaat jutteluseuraa? Täällä on kivoja keskusteluja? Tapaat mielenkiintoisia ihmisiä? Joku muu syy?
      Sinkut
      194
      1130
    6. Miten se pihvi pitää oikeaoppisesti paistaa?

Törmäsin erikoiseen episodiin eräässä ABC-ravintolassa. Pysähdyin kahvikupilliselle ja kohta ravintolan toisesta nurkast
      Ruoka ja juoma
      8
      1099
    7. Kumpiko kaivatussasi

teki suhun vaikutuksen äly vai ulkonäkö?
      Ikävä
      71
      1067
    8. 92
      912
    9. Mikä kaivatussasi

kiehtoo?
      Ikävä
      49
      785
    10. Haluatko että

Rikotaan vähän lisää jäätä tai jotain muuta