Paperiliitto kutsui haluttoman UPM:n neuvotteluihin

Anonyymi

Tässä taas nähdään kummalla todellisuudessa halua neuvotella.

28

57

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nyt on paperiliitossakin ymmärrys lisääntynyt kun kutsut oli tällä kertaa osattu lähettää liiketoimintoihin..

    • Anonyymi

      Maataloustukea tuppaa tilille , eikä ole vielä lakkoavustus loppunut
      Jos keli on kaunis jäällä , lähden pilkille .

    • Anonyymi

      Ei tule liiketoimintakohtaista sopimusta. Lakko jatkuu vaikka juhannukseen asti.

    • Anonyymi

      todennäköisesti tulee UPM/paperiliitto tekemä sekaratkaisu. Yleinen pohjaTES minimiehdoilla kaikille ja sen päälle liiketoimintoaluekohtaisesti räätälöidyt TES-sopimukset. Se on jopa varsin todennäköistä. Molemmat osapuolet saavat jotain. Tosin UPM tulee saamaan enemmän kun on vahvempi osapuoli. Seuraavat TES- sopimukset muutaman vuoden päästä ovat varmasti täysin liiketoimialakohtaisia.

      • Anonyymi

        Myös Stora ja Metsä Group siirtyvät vaikka niillä onkin simppelimpää liiketoimintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös Stora ja Metsä Group siirtyvät vaikka niillä onkin simppelimpää liiketoimintaa.

        Höpötät etkä tiedä mistä puhut! Suostutko itse 30% palkan alennukseen? Tollo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpötät etkä tiedä mistä puhut! Suostutko itse 30% palkan alennukseen? Tollo

        Tottakai mennään liiketoimintojen suuntaan. Hölmöä edes ajatella muuta.
        Poteroliitolla on kasvun paikka. Joko jää poteroon tai hyppää mukaan kehittämään työyhteisöjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpötät etkä tiedä mistä puhut! Suostutko itse 30% palkan alennukseen? Tollo

        jos ei ole paperi töitä vaan siivoamista niin pakkohan se olisi suostua, vain idiootti vaatii lääkärin palkkaa siivojan työstä, puhumattakaan minkälainen idiootti pitää olla joka suostuu maksamaan.


    • Anonyymi

      Toivottavasti UPM ei ala maitoilla vaan uittaa Paperiliiton lopullisesti.

    • Anonyymi

      Syy siihen ettei sopimusta tule taitaa olla siinä että paperiliitto haluaa keskustella. Varsinaisiin neuvotteluihin eivät ole valmiita. UPM:llä ollaan sitä mieltä että 9 kuukautta keskustelua alkaa olla tarpeeksi, neuvotteluitakin viisi koittaa.

    • Anonyymi

      Taisipa paperosseilla mennä lopulta 🐇 pöksyyn,pelko työpaikkojen lopullisesta siirtymisestä pois änkyröiltä. Ei voi kuin nauraa !! 😅😅

      • Anonyymi

        Köyhällä on halvat huvit:)

        Kaiva vaikka tuo ennustuksesi 10 vuoden päästä esille, niin nauretaan porukalla.
        Minä ennustan että savuavia piippuja edelleen Suomessa.


    • Anonyymi

      Miten paperiliiton änkyrät työntekijät ? Vieläkö uho riittää ? Kyllähän sitä jonkin aikaa kekkulehtii kun on katsellut lääkärin palkalla paperikoneen pyörimistä. Mutta taitaa työpaikat karata Rotterdamiin ja ties minne. Kohta ei ole missä änkyröidä. Harmi.

      • Anonyymi

        Taitaa paperimiehistä aika pieni osa katsella sitä paperikoneen pyörimistä.
        Huomaa taas, että täällä ne todelliset tietäjät loisii:)

        Lääkärin palkat on aika kaukana paperimiesten palkoista.
        Lueppa vaikka taannoinen iltalehden juttu; paperimiesten keskituntipalkka n.10% suurempi kuin muualla teollisuudessa.

        Änkyri änkyri:D

        P.S
        Taitaa sapettaa?


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Viisi viikkoa meni paperiliiton hallitukselta lakkoillessa ja nyt porukalla halutaan neuvotteluun. Esitetty neuvottelukunta ei käy kilpailuteknisistä syistä. Se oli huono ehdotus. Hyvää ehdotuksessa oli se, että viiden viikon miettimisen jälkeen liitto on vihdoin valmis neuvottelemaan toimialakohtaisista.

      Olisi voinut tehdä toimialakohtaisen sopimuksen jo joulukuussa, kuten Teollisuusliitto teki UPM:n kanssa. Ei olisi jäsenien tarvinnut kärsiä. Nyt uhotaan lakon jatkuvan maaliskuun puoliväliin.

      Joku tehdas jää kyllä kylmilleen, se on selvä tuollaisen touhun jälkeen. Vastuutonta touhua pääluottamusmiehiltä. Hyvin vastuutonta meininkiä. Hallituksessa on liki kymmennen pääluottamusmiestä eri tehtailta. Mitä vittua! Työntekijöitä ei päästetä lähellekään neuvotteluja. Murikan miehet hoitaa... siis ei hoida.

      Paikallisesti sopimalla olisi oltu jo töissä vuoden alusta ja työpaikat olisi varmistettuna. Nyt pääluottamusmiehet vaarantavat ainakin yhden tehtaan jatkuvuuden. Mikä tehdas hiljenee?

      • Anonyymi

        Paikallisesti sopimalla olisi oltu jo töissä,muutama kierros tolla ajatusmallilla ja palkat on 5e/h


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paikallisesti sopimalla olisi oltu jo töissä,muutama kierros tolla ajatusmallilla ja palkat on 5e/h

        Eikä sitäpaitsi UPM tee mitään paikallisia sopimuksia yhdelläkään tehtaalla.
        Mutta silti joku urpo niistä täällä jatkuvasti höyryää:D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paikallisesti sopimalla olisi oltu jo töissä,muutama kierros tolla ajatusmallilla ja palkat on 5e/h

        tekisitkö itse 5e tunti töitä ? itse en tekisi nyt olen sopinut palkkani paikallisesti joka on 3e isompi kuin tes ylin p.luokka, miksi työnantaja maksaa minulle ja monille muille hyvänhyvyyttän enempi ? teidän ay hemmojen logiikalla kukaan ei saa yli tes palkkoja ehkä te ette saakaan kun kuulutte liittoon.


      • Anonyymi

        Vaikuttaa siltä että luottamusmiehet eivät ole ajan tasalla kun toimivat jäseniston vastaisesti. Vastuuttomia etujen ajajia ovat


    • Anonyymi

      Heh heh kun naurattaa. UPM oli koko ajan saletissa. Onkin jo korkea aika romuttaa tämä yleis-sitovuus. Ei ole enää tätä päivää.

    • Anonyymi

      UPM ilmoitti, että se ei neuvottele Paperiliiton kanssa.

      Mielenkiintoinen tilanne, mutta kaiketi mennään ihan Wahlroos & Pesonen käsikirjoituksen mukaan. Halutaan yrityskohtaista neuvottelua, kun se saadaan, niin halutaankin toimialakohtaista neuvottelua. Kun se saadaan, niin sanellaan että kuka ehdoista saa neuvotella.

    • Anonyymi

      Eikö yhtään hävetä taistella työnantajaa vastaan?

      • Anonyymi

        upm:lle maksetaan kymmeniä miljoonia tukia,miksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        upm:lle maksetaan kymmeniä miljoonia tukia,miksi?

        Miksi ei maksettaisi?

        Onko joku esim tuotekehitystuki sinun mielestä myönnetty väärin perustein, mikä niistä?


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuohan ovat aivan hatusta vedettyjä lukuja.

        "valtio tukee ay-liikettä 500 miljoonalla vuodessa"

        Jos näin on, niin tuo summa pitää löytyä suhteellisen helposti valtion budjetista.
        500 miljoonaa vuodessa on enemmän, kuin koko ay-liikkeen tuotot yhteensä.

        Mitä tuottoja tarkoitat? Ay-liitot eivät maksa veroja. Tietty liittojen työntekijät maksavat mutta itse instituutiot eivät maksa ollenkaan veroja.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      224
      13641
    2. Naiset pysyy sinkkuna ja ottavat mieluimmin koiran

      Nykynainen ei halua jakaa elämäänsä miehen kanssa, vaan elää yksin ja ottaa koiran tai koiria. Ja pikkuvähemmistö eli in
      Sinkut
      313
      2504
    3. Sille yhelle vaa

      Viime aikoina oon miettinyt sun juttuja aika paljon. Vaikka en oo saanu susta vielä kunnolla selvää kuvaa, jotenkin tunt
      Ikävä
      89
      1551
    4. Tuomas Sakari Matias Salminen. S.2005

      Nimi on ihan julkista tietoa. Ei tarvitse poistaa. Julkaistu monilla sivuilla.
      Valkeakoski
      22
      1418
    5. Kiitos kun annoit värejä elämääni

      Edes pienen hetken. Sellasiakin mitä en muuten näe ;) ❤️
      Ikävä
      55
      1107
    6. Hiljaista on

      Ei kuulu viestiä 😘 pallo on sinulla Mies, odotan!
      Ikävä
      61
      1012
    7. Farmasia valintakoe 2024

      Miten meni farmasia valintakoe teillä? Minun mielstä se oli ihan oko en voi sano, että se oli tosi vaikea.
      Pääsykokeet
      43
      968
    8. Onhan sulla

      Nainen nyt varmasti kaikki hyvin.
      Ikävä
      60
      947
    9. Olen ylpeä sinusta

      nainen. Vaikutat "vanhalta" tekijältä. Olet aarre tälle touhulle ja uskon että pääset vielä pitkälle jos haluat. Ehkä sa
      Tunteet
      35
      922
    10. Kysymys iltaan

      Kuinka kuuma kaivattusi on celsius-asteikolla?
      Ikävä
      55
      913
    Aihe