Tässä on pari vuotta hujahtanut. Jos rokotukset ja jylläävä omikron alkaa tehdä tehtävänsä ja immuniteetti alkaa olla useimmilla riittävä, maailma taas aukea. Pienessä mittakaavassa se käy jo hyvin pian.
Mitä haaveilet tekeväsi kun voi taas valita vapaasti ilman, että tarvitsee pelätä riski-ikäisten vanhempien tai rokottamattomien pienten puolesta?
Olin muuta vuosi sitten isompien lasten kanssa keski-Euroopassa (kummankin kanssa erikseen) toinen kesälomalla ja toinen syyslomalla. Haaveilen vuorista, ehkä jopa päivän vaelluksesta ohjatulla reitillä tai Islannin karusta luonnosta ja kuumista lähteistä (niitä en ole vielä nähnyt). Tai jos ulkomaille lähtö vielä arveluttaa, Suomen Lappikin riittää. Työn takia on pakko matkustaa 1-2 krt tänä vuonna joka tapauksessa, eli maailman avautumiseen on varmaan pakko totutella. Lapsia, en ehkä vielä tänä vuonna veisi ulkomaille, nuohoavat kaikki pinnat tehokkaasti…
Haaveilen myös elävästä musiikista. Yhden keikan syksyllä uskalsin kokea kohdassa jossa tartunnat notkahti ja kesällä yhden päivän ulkofestareilla.
Mitäs muusta sitä haaveilisi vuonna 2022? Aika moni ennen ihan normaali asia on jäänyt kokonaan pois.
Koronan jälkeisiä haaveita?
98
763
Vastaukset
- Anonyymi
No moottoripyörällä vois heittää lenkkiä jossain. Vois käydä stand-up keikoilla ja jossain kesäteattereissa. Oikeastaan ihan kotimaassa ihan periaatteen vuoksi lähivuosina, että elpyis kaikki paremmin.
Hotelliviikonloppuja, kylpyläreissuja. Leffaa...
Ja toisaalta ihan kaupunkivisiittejä. Vois käydä moikkaa sukulaisia, kavereita tuttuja jne.
Myöhemmin vois sit enempi käydä mualimalla pyörimässä. Kreikka, Italia, Ranska ja jotain kultturi/historia/luonnonnähtävyysmestoja tutkailee. Nainen kuulemma voi löhötä auringossa, mut suostuis välillä tutkimaan mun kanssa mestoja, että fiftysixty sit vedettäis. 😄 Mä voin varjon alla lukee kirjaa, jos hän ottaa arskaa.Suomessa on tosiaan paljon nähtävää myös. Itseäni kutsuu eniten luonto, vaikka Ruskaretki tai vaellus Lappiin tai revontulien metsästys, mutta monessa Suomen kaupungissakin olisi nähtävää.
- Anonyymi
Emberizi kirjoitti:
Suomessa on tosiaan paljon nähtävää myös. Itseäni kutsuu eniten luonto, vaikka Ruskaretki tai vaellus Lappiin tai revontulien metsästys, mutta monessa Suomen kaupungissakin olisi nähtävää.
Joo. Siis nyt on liiaksikin ollut omissa nurkissa. Joku Tamperekin kuullostais kivalle mestalle. Uus jäkishalli ja kaikkee..
Toisaalta kun mietin kesäpäivää vaikka Kampin ostarin alabaarin terassilla. Caputshino nenän edessä ja katsot vaan sitä ihmisvilinää, kun kaikilla on kiire ja sulla ei. Kyllä se kävis taas. Sit ratikalla kuuntelee, kun lapset kiljuu Lintsillä, tuomiokirkon portailta hihkaiset turistibussista nouseville heihou! Juu... kävis. 😁 Minä taas haaveileen menemisestä täpötäyteen baariin esim Rymy Eetu tai Olavin Krouvi ja elävän musiikin kuuntelemisesta ja naisten suutelemisesta vastuuttomasti, ilman pelkoa muusta kuin flunssasta.
Yogamies kirjoitti:
Minä taas haaveileen menemisestä täpötäyteen baariin esim Rymy Eetu tai Olavin Krouvi ja elävän musiikin kuuntelemisesta ja naisten suutelemisesta vastuuttomasti, ilman pelkoa muusta kuin flunssasta.
Sitä se korona tekee. 😂 Asiat, jotka ennen oli ennen tavallisia tai ainakin mahdollisia, muuttuu kaukaiseksi haaveeksi.
En halua edes ajatella millaista menoa kaupungilla on, kun tilanne alkaa vähän helpottaa. 🤣
- Anonyymi
Minä haaveilen, etten tarvitse tavata ketään, eikä kukaan tule esittämään minulle, että tule käymään pitkästä aikaa.
Niinkuin minun pitäisi lähteä heitä tapaamaan ja ajaa autolla pitkän matkan ja rahaa menee polttoaineeseen ihan hirveitä summia, sille on parempaakin käyttöä.
Haaveilen, että voi käyttää jatkossakin maskia kaupassa ja ihmisten ilmoilla.
Olen tottunut tähän korona-aikaan, että siitä en halua luopua.
Haaveilen, että voisi taas mennä turvallisesti hammaslääkäriin hampaiden tarkastukseen, kun on kohta 2 vuotta, kun viimekisi kävin ja siellä täytyy se maski riisua, joka on pelottava tilanne.Miksi et saisi elää sillä tavalla kun itse haluat? Koronaa voi hyvin käyttöä valkoisena valheena ja voihan autokin olla ”rikki”.
- Anonyymi
Tässä ajassa on parasta se, että muutkin elävät pienemmässä mittakaavassa eikä kuulosta niin erilaiselta valintoineen. Olen tyytyväinen tähän työ ja koti elämään. Matkustelu on kallista ja kaikki hinnat vaan nousee. Ei ole varaa riennoissa hyppiä eikä kyllä haluakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä ajassa on parasta se, että muutkin elävät pienemmässä mittakaavassa eikä kuulosta niin erilaiselta valintoineen. Olen tyytyväinen tähän työ ja koti elämään. Matkustelu on kallista ja kaikki hinnat vaan nousee. Ei ole varaa riennoissa hyppiä eikä kyllä haluakaan.
Juu, ei todellakaan, bensan hinta on kohta päälle 2€/litra, ihan saakutin kallista.
Meikäläinen on säästänyt satoja euroja, kun on polkupyörällä käynyt kaupassa.
Kaupunkiajossa sitä bensaa vasta kuluukin ihan mahottomia määriä.
Joku voi ajatella, että 100 km on niin pitkä matka, että se riittää moneen kymmeneen kauppakäyntiin, mutta 100 km tulee polkupyörän mittariinkin hyvin nopeasti.
Kesällä tulee helposti 30km mittariin, kun vähän pyöräilee.
Kävin tuttavan mökillä ja edestakainen matka teki 50km, eikä tuntunut juuri miltään.
- Anonyymi
Korona levii vielä todella kauan. Hallitus kiirehtii rajoitusten poistamista vaikka 15000 tartuntaa parin päivän välein. Eikä ne tajua että ihmiset sairastuu ja kuolee. Ei voi matkustella vielä vuosiin koska jos saat korona ulkomailla niin ne laittaa sut karanteeniin ja loma on pilalla kun joudut olee jossain huoneessa kaksi viikkoa.
Lähes kaikki käy koronan läpi suhteellisen nopeassa aikataulussa. Tartuntoja tulee joka puolelta. Ainakin lapsiperheissä ja työssä käyvissä. Luultavasti vain jos voit eristäytyä säästyt.
Rokotuskattavuus on jo suhteellisen korkea. Ja vaikka itse sain 3.rokotteen 5.5kk kohdalla (hidas kunta), reagoi immuniteetti vielä. Jos saan koronan 3 piikin jälkeen, pitää koronan mutatoitua aivan erilaiseksi, jotta edes osittaista immuniteettiä ei ole. Se ei ole kovin todennäköistä ymmärtääkseni. 3.kertaa rokotetut voi sairastua ja saada ikäviä oikeista, mutta perusterve ei enää joudu sairaalaan kuin poikkeuksena.
En pidä itse enää kovin todennäköisenä, että edes matkustamista rajoitetaan hetken kuluttua kovinkaan paljon ainakaan rokotetuilla. Mutta sitähän ei voi etukäteen tietää.- Anonyymi
Emberizi kirjoitti:
Lähes kaikki käy koronan läpi suhteellisen nopeassa aikataulussa. Tartuntoja tulee joka puolelta. Ainakin lapsiperheissä ja työssä käyvissä. Luultavasti vain jos voit eristäytyä säästyt.
Rokotuskattavuus on jo suhteellisen korkea. Ja vaikka itse sain 3.rokotteen 5.5kk kohdalla (hidas kunta), reagoi immuniteetti vielä. Jos saan koronan 3 piikin jälkeen, pitää koronan mutatoitua aivan erilaiseksi, jotta edes osittaista immuniteettiä ei ole. Se ei ole kovin todennäköistä ymmärtääkseni. 3.kertaa rokotetut voi sairastua ja saada ikäviä oikeista, mutta perusterve ei enää joudu sairaalaan kuin poikkeuksena.
En pidä itse enää kovin todennäköisenä, että edes matkustamista rajoitetaan hetken kuluttua kovinkaan paljon ainakaan rokotetuilla. Mutta sitähän ei voi etukäteen tietää.Asiasta toiseen. Miksi rokotekattavuudesta valehdellaan tai sitä ei ilmeisesti edes tiedetä mediassa?
Tais olla marraskuuta, kun hohkattiin että nyt tulee tasan 80% täyteen koronan ottaneiden osalta, mutta viimeksi äsken mtv aamussa sanottiin että suomessa ja itävallassa on sama 74% rokotekattavuus.
Siis mitä hel.......? - Anonyymi
Emberizi kirjoitti:
En pidä itse enää kovin todennäköisenä, että edes matkustamista rajoitetaan hetken kuluttua kovinkaan paljon ainakaan rokotetuilla. Mutta sitähän ei voi etukäteen tietää.Mut rokotteesta huolimatta voit saada positiivisen tuloksen kun ne ulkomailla testaa sinua ja sit joudut huoneesen viikoksi ainakin. maksoit lomasta tonnin tai kaks niin raha menee hukkaan. Kotimaassa kannattaa lomailla ainoastaan. Itse kävin viime kesänä lapissa vaeltamassa tyttöystävän kanssa Oli mukavaa vaelsimme 100 kilsaa 9 päivässäja sitten vuokrattiin mökki ja oltiin siellä viikko. Kukaan ei passeja kysellyt. Ihan perus mökkiloma on parempi kuin joku ulkomaan reissu.
Anonyymi kirjoitti:
Mut rokotteesta huolimatta voit saada positiivisen tuloksen kun ne ulkomailla testaa sinua ja sit joudut huoneesen viikoksi ainakin. maksoit lomasta tonnin tai kaks niin raha menee hukkaan. Kotimaassa kannattaa lomailla ainoastaan. Itse kävin viime kesänä lapissa vaeltamassa tyttöystävän kanssa Oli mukavaa vaelsimme 100 kilsaa 9 päivässäja sitten vuokrattiin mökki ja oltiin siellä viikko. Kukaan ei passeja kysellyt. Ihan perus mökkiloma on parempi kuin joku ulkomaan reissu.
Suomiloma kuulostaa hyvältä. Veikkaan, että karanteenit loppuu maailmallakin sika monessa paikkaa tänä vuonna. Sitten rokote riittää matkustamiseen ehkä, eikä negatestiä tarvita.
Itse jo tiedän, että on pakko matkustaa työn takia yksi pakkoreissu on jo lukittu (onneksi vain lähelle) ja toiselle on kova paine (mannerten yli). Halusin tai en. Tai voin sanoa, ettei käy (ei ne voi pakottaa), mutta ei työelämässä voi kovin hankalaksi heittäytyä ilman seurauksia.
Omia matkoja siirrän, kunnes on turvallista ja lapsia en lähde viemään mihinkään ennen kuin se on riskitöntä. Emme ennen koronaakaan joka vuosi jossain käyty. Maailman ja muun kuin oman kulttuurin näkeminen, edes vähän, avartaa maailmaa ja reissua jaksetaan muistaa seuraavat 3 vuotta.- Anonyymi
Emberizi kirjoitti:
En pidä itse enää kovin todennäköisenä, että edes matkustamista rajoitetaan hetken kuluttua kovinkaan paljon ainakaan rokotetuilla. Mutta sitähän ei voi etukäteen tietää.Oli varmaan muutama viikko sitten koroa, kun 3-5 päivää oli sellainen väsähtänyt olo ja väsytti.
Mitään kuumetta, yskää tai nuhaa ei ollut, mutta normaalista poikkeava olo.
Korona rokotetta en ole ottanut.
Nyt on taas ollut monta päivää parempi olo, eikä ole samalla tavalla väsyttänyt.
Enkä ole korona testiä ottanut, kaupassa on ollut aina ffp3 maski. Anonyymi kirjoitti:
Asiasta toiseen. Miksi rokotekattavuudesta valehdellaan tai sitä ei ilmeisesti edes tiedetä mediassa?
Tais olla marraskuuta, kun hohkattiin että nyt tulee tasan 80% täyteen koronan ottaneiden osalta, mutta viimeksi äsken mtv aamussa sanottiin että suomessa ja itävallassa on sama 74% rokotekattavuus.
Siis mitä hel.......?5-11v on alettu vasta hetki sitten rokottaa. Luku on eri onko jakaja 0-110v vai 5-100v vai 12-100v. Numero on myös eri katsotaanko 1-2-vai3-rokotetta.
Omassa kunnassa melkein kaikissa >30v ollaan yli ja <17v ollaan 2. rokotuksissa yli 85-90% kohdalla. Nuoret aikuiset huonontaa tilastoa 10-15% ja toki 3.rokotteet on toki kesken pahasti.
Mulla on suunnitteilla elämysmatka Bilteemaan. Kataloogia on luettu ahkerasti.
Etkö ole Koronan takia uskaltanut? 😉 Olen kyllä itse käynyt parikin kertaa sekä biltema että motonet koronasta huolimatta, kun on jotain tarvinnut. Tosin maski visusti naamalla! Omat elämyskiksit on kyllä jääneet vähän vaisuiksi noista reissuista, lähinnä olen tuskaillut kunnes olen reilusti kysynyt apua myyjältä (tai sitten ostanut jotain mikä ei toiminutkaan siihen mihin sen luulin toimivan). Paras reissu on ehdottomasti kun kädessä joku koodi, minkä voi sanoa myyjälle, että tämmöinen pitäisi saada.
Ymmärrän kyllä tuon pyhinvaluelluskohteen arvon teille miehelle (ainakin osalle).Emberizi kirjoitti:
Etkö ole Koronan takia uskaltanut? 😉 Olen kyllä itse käynyt parikin kertaa sekä biltema että motonet koronasta huolimatta, kun on jotain tarvinnut. Tosin maski visusti naamalla! Omat elämyskiksit on kyllä jääneet vähän vaisuiksi noista reissuista, lähinnä olen tuskaillut kunnes olen reilusti kysynyt apua myyjältä (tai sitten ostanut jotain mikä ei toiminutkaan siihen mihin sen luulin toimivan). Paras reissu on ehdottomasti kun kädessä joku koodi, minkä voi sanoa myyjälle, että tämmöinen pitäisi saada.
Ymmärrän kyllä tuon pyhinvaluelluskohteen arvon teille miehelle (ainakin osalle).Korona vähensi shoppailua ja nyt tarttis nippusiteitä ja paineilmaa.
Koronan aikana olen tilannut netin kautta tavaraa, tutkimatta tuotetta fyysisesti paikan päällä. Hyvään shoppailukokemukseen kuuluu tuotteen räplääminen.- Anonyymi
Carl-Gustaf kirjoitti:
Korona vähensi shoppailua ja nyt tarttis nippusiteitä ja paineilmaa.
Koronan aikana olen tilannut netin kautta tavaraa, tutkimatta tuotetta fyysisesti paikan päällä. Hyvään shoppailukokemukseen kuuluu tuotteen räplääminen.Nippusiteitä s-leikkeihin Hans-Peterin kanssa? Rohkeaa.
Anonyymi kirjoitti:
Nippusiteitä s-leikkeihin Hans-Peterin kanssa? Rohkeaa.
Hyvää yötä! Mulle riitti nää sun P- ja S-leikit tältä illalta! Hyvä mies, netistä löytyy niitä kaipaamaasi kissojen kuvia. Käy katselemassa, niin rauhoitut vähän!
Anonyymi kirjoitti:
Nippusiteitä s-leikkeihin Hans-Peterin kanssa? Rohkeaa.
Biltemassa on vahva kumin haju ja SM-miehet varmaan hakevat sieltä tarvikkeita leikkeihinsä. SM-touhut lähinnä naurattaa, mutta seksihän on iloinen asia. :)
- Anonyymi
Emberizi kirjoitti:
Hyvää yötä! Mulle riitti nää sun P- ja S-leikit tältä illalta! Hyvä mies, netistä löytyy niitä kaipaamaasi kissojen kuvia. Käy katselemassa, niin rauhoitut vähän!
Mistä toi täti poltti proppunsa? Kaksi viestiä koko iltana ja toinen ihan eri aiheesta 😂
Anonyymi kirjoitti:
Mistä toi täti poltti proppunsa? Kaksi viestiä koko iltana ja toinen ihan eri aiheesta 😂
Ei tädin proput palaneet, kyllästyin vain eiliseen keskustelun kauniisti sanoen suppeaan aihepiiriin. Yliannostus Gambian matkoja ja genitaalialuetta (etupäässä toinen ketju).
Uni voitti keskustelun kuusi nolla!
- Anonyymi
Gambiaan haluat rakkausmatkalle? 😉
Ei kun keski-Eurooppaan ja suomalaisen miehen kanssa. Ja jos ei hyvää matkaseura löydy ajan kanssa, osaa kyllä rakastaa itsekin itseäni. Siis matkailu onnistuu ihan yksin tai ystävän kanssa, ei se miestä vaadi.
- Anonyymi
Ei ole muuttunut mikään koronoitten myötä.
- Anonyymi
Kieltämättä alpit kiinnostaisi, Sveitsi, Itävalta ja Italian pohjoisosat.
Kauniita maisemia lentokoneesta käsin katsottuna. Itseäni kiinnostaa vanhat rakennukset, kapeat kivikadut, harras keskiaikainen tunnelma, majoituspaikkana joku 1700-luvun majatalo ja ympärillä uskomattomat maisemat. Jakasin tämän matkan lapseni kanssa, jäisi jo mieleen tuossa iässä ja sen matkan hän muistaisi lopun ikäänsä.
Elämässä kannattaa kerryttää mieleensä hyviä muistoja, sellaisia poikkeuksellisia joita ei arkipäivässä koe. Se tuntemus kun katsoo jylhää maisemaa "voiko tämä olla totta".
https://www.youtube.com/watch?v=3ldqFSVOxIU
AVKun valitset etelä-Saksan, lapsesi muistaa Legolandian lopun elämänsä. 😊 Jos ei mene Saksalaiseen sesonki-aikaan, toimii vielä paremmin… Vaikka Munchen saa halpoja lentoja, ja sieltä pääsee 1.5h Lapsen ”taivaaseen” ja vastakkaiseen suuntaan 2h vuorille isän taivaaseen (vuoret), ja muutamassa tunnissa Itävaltaan. Myös päivän kierroksia prinsessalle sopiviin keskiaikaiseen linnaan löytyy myös omatoimimatkailijalle, tosin suhteellisen paljon noista veloittavat ja reissuun kuluu koko päivä, enkä ole itse testannut. Alueen pikku-kylät on lapselle luultavasti kivempiä yöpyä kuin kaupunki, ja junalla pääsee helposti minne vaan.
Sveitsi on kanssa ihana, sielläkin pikkukylät voittaa kaupungin mennen tullen. Pyreneet ja Andorra kanssa toimii, mutta en niitä valitsisi lapsen kanssa.
Itse en kyllä vielä tänä vuonna uskalla lapsia mihinkään viedä. En vaikka kahdella on kaksi rokotetta ja yhdellä yksi. Keski-Euroopassa sairastuminen olisi lapsen kanssa aika kurja reissu.- Anonyymi
Jos suomalaisten käytöstä halutaan ilmastosyistä kieltää fossiiliset polttoaineet, niin ensitöikseen pitää kieltää lentomatkailu. Se on turhaa sekä tarpeetonta. Työssäkäynti ja harrastukset arkielämässä eivät ole.
- Anonyymi
Korona ei ole vaikuttanut elämääni millään muotoa. Työt ovat jatkuneet vanhaan malliin, harrastuksissani olen voinut käydä vanhaan malliin. Parisuhteeni on pyörinyt normaalisti ja ihmismassojen kanssa en ole tekemisissä ennen koronaakaan ollenkaan.
Matkustelenkin vain kotimaassa sekä ilmastosyistä sekä siksi, että se on myös halvempaa ja näinollen myös rahat menevät kotimaisille yrittäjille yms.
Korona ei elämässäni ole näkynyt käytännössä mitenkään paitsi, että sitä on joka päivä hoettu 24/7 mediassa, olen laittanut maskin kasvoilleni kauppareissulle ja kaksi koronapiikkiä olen vaivautunut ohessa itselleni hakemaan. Ei kummempia haaveita. Ehkäpä kuitenkin on taas mukava päästä lasten kanssa kesällä puistoihin. Muksut tästä koronasta eniten kärsii, kun ei mihkään pääse. En minä tästä kärsi yhtään, että kotona saan olla. Eikä tarvi rampata ympäri kyliä.
Tai voihan niitä haaveita olla, mutta arki kuten puolison työt ja lapsien koulut sitoo niin tiukasti kiinni tänne kotikaupunkiin ja Suomeen, ettei sitä niin vaan aleta haaveita toteuttamaan, vaikkapa matkustelusta. Lomatkaan ei satu aina samaan aikaan perheessä, joten ei niidenkään päälle paljon rakennella haaveiden toteuttamisia. Melko mälsää arkea on vaan jaksettava purra.
Minä oon taas sidottu siihen, että lapset kaisen. Ei voi itsekkään vaan ottaa ja häippästä johkun ja jättää lapsia omilleen, puolison työt ei jousta yhtään perheen hyväksi. Joten motissa ollaan. :)- Anonyymi
JasuM kirjoitti:
Tai voihan niitä haaveita olla, mutta arki kuten puolison työt ja lapsien koulut sitoo niin tiukasti kiinni tänne kotikaupunkiin ja Suomeen, ettei sitä niin vaan aleta haaveita toteuttamaan, vaikkapa matkustelusta. Lomatkaan ei satu aina samaan aikaan perheessä, joten ei niidenkään päälle paljon rakennella haaveiden toteuttamisia. Melko mälsää arkea on vaan jaksettava purra.
Minä oon taas sidottu siihen, että lapset kaisen. Ei voi itsekkään vaan ottaa ja häippästä johkun ja jättää lapsia omilleen, puolison työt ei jousta yhtään perheen hyväksi. Joten motissa ollaan. :)Pitääkö sinne lomalle aina yhdessä lähteä? Miksi et vaan ota ja mene reissuun jos haluat. Vai oletko suhteesi vanki joka myös estää haaveesi Ei meidänkään parisuhteessa toisten lomista stressata jotka on poikkeuksetta aina eriaikaan etenkin, kun harrastus sanelee omat lomani ja sen ajankohdan ja voin niistä itse pomoni kanssa päättää, kun taas kumppanille pomo määrää loman ajankohdan.
Reissataan ja lomaillaan omiin aikoihimme eikä se suhdettamme rassaa vaan päinvastoin. Saa toisestakin irtioton, joten arki on taas paljon maistuvampaa kahden. Anonyymi kirjoitti:
Pitääkö sinne lomalle aina yhdessä lähteä? Miksi et vaan ota ja mene reissuun jos haluat. Vai oletko suhteesi vanki joka myös estää haaveesi Ei meidänkään parisuhteessa toisten lomista stressata jotka on poikkeuksetta aina eriaikaan etenkin, kun harrastus sanelee omat lomani ja sen ajankohdan ja voin niistä itse pomoni kanssa päättää, kun taas kumppanille pomo määrää loman ajankohdan.
Reissataan ja lomaillaan omiin aikoihimme eikä se suhdettamme rassaa vaan päinvastoin. Saa toisestakin irtioton, joten arki on taas paljon maistuvampaa kahden.En mä voi edelleenkään lapsia hylätä. Kun isä ei kykene töitään järkkää perheen menojen mukaan. Eikä hänen lomat ole useinkaan juuri silloin kun lapsilla on.
JasuM kirjoitti:
En mä voi edelleenkään lapsia hylätä. Kun isä ei kykene töitään järkkää perheen menojen mukaan. Eikä hänen lomat ole useinkaan juuri silloin kun lapsilla on.
Mulla on 6 ja 9-vuotiaat lapset, teinipennut on helppo jättää keskenään ja häipyä lomailemaan.
JasuM kirjoitti:
Mulla on 6 ja 9-vuotiaat lapset, teinipennut on helppo jättää keskenään ja häipyä lomailemaan.
Mun elämä muovautuu lasten tarpeiden mukaan, ei puolison. Ja puolison työelämä menee sen mukaan koska töissä tarvitaan ja hän ei tee viikkotunteja, vaan sen mukaan koska hänen työpanosta tarvitaan. Eikä työpaikat ole kotinurkalla vaan ympäri etelä-suomea. Milloin 30km päässä milloin 100 km päässä kotoa.
JasuM kirjoitti:
Mun elämä muovautuu lasten tarpeiden mukaan, ei puolison. Ja puolison työelämä menee sen mukaan koska töissä tarvitaan ja hän ei tee viikkotunteja, vaan sen mukaan koska hänen työpanosta tarvitaan. Eikä työpaikat ole kotinurkalla vaan ympäri etelä-suomea. Milloin 30km päässä milloin 100 km päässä kotoa.
Toimistotyöntekijät ehkä pystyy sumplii arkiset jumppansa yms. työaikojen puitteisiin. Meillä ei pysty koskaan, niin kauan kun muksut on pieniä ja tarvitsevia ja miehen työ on tuo mikä nyt on. Se ei muutu toimistotyöajaksi eikä sitä voi tehdä etänä. Jää rakennukset ja toimistot rakentamatta, jos hän liukenee töistä kotiin kun itteä sattuu huvittaa. Raksaukot ei siirtele käsivoimin niitä kuormia senttiäkään.
JasuM kirjoitti:
Lasten kanssa voi lähteä, jos yleensä ottaen kaipaa reissua ja kun terveystilanne on parempi.
En ehkä 6v ja 9v lähtisi mihinkään omatoimireissulle (yhden 9-11v kanssa olen aikanaan lähtenyt ja onnistui hyvin), mutta on myös helppoja vaihtoehtoja rantalomia ja Tallinna/Ruotsin risteilyä. Joskus olen 3-4v ja 5-6v kanssa mennyt itsekseni, ja mumminkin kanssa ja toimii hyvin kun muistaa pitää reissun lapsilähtöisenä. Aikuisten asiat voi unohtaa, mutta lasten ilo korvaa puutteet aikuisten asioissa.
Teinejä ei voi jättää yksin! Omalla kohdalla turvaverkot on hyvät ja lapsilla on aikuisia, joiden kanssa on hybä ja turvallista olla. Ihan sama juttu on työmatkojenkin kanssa. Niitä ei nyt ole ollut koronan takia (onneksi, ei ne mitään herkkua ole aikaerojen ja tiukan ohjelman takia). Ei lapset kärsi siitä, että he ovat 3-5 päivää 1-2 krt/vuodessa mummilla ja Teams/Skype ja työnantajan puhelin toimii vaikka joka päivä. Pikemminkin kummatkin nauttii yhteisestä ajasta. Jos ei ole mummia lähellä eikä puolisoa, joka hoitaisi hommat, tietysti työmatkat ja omat reissut voi unohtaa.- Anonyymi
Emberizi kirjoitti:
Lasten kanssa voi lähteä, jos yleensä ottaen kaipaa reissua ja kun terveystilanne on parempi.
En ehkä 6v ja 9v lähtisi mihinkään omatoimireissulle (yhden 9-11v kanssa olen aikanaan lähtenyt ja onnistui hyvin), mutta on myös helppoja vaihtoehtoja rantalomia ja Tallinna/Ruotsin risteilyä. Joskus olen 3-4v ja 5-6v kanssa mennyt itsekseni, ja mumminkin kanssa ja toimii hyvin kun muistaa pitää reissun lapsilähtöisenä. Aikuisten asiat voi unohtaa, mutta lasten ilo korvaa puutteet aikuisten asioissa.
Teinejä ei voi jättää yksin! Omalla kohdalla turvaverkot on hyvät ja lapsilla on aikuisia, joiden kanssa on hybä ja turvallista olla. Ihan sama juttu on työmatkojenkin kanssa. Niitä ei nyt ole ollut koronan takia (onneksi, ei ne mitään herkkua ole aikaerojen ja tiukan ohjelman takia). Ei lapset kärsi siitä, että he ovat 3-5 päivää 1-2 krt/vuodessa mummilla ja Teams/Skype ja työnantajan puhelin toimii vaikka joka päivä. Pikemminkin kummatkin nauttii yhteisestä ajasta. Jos ei ole mummia lähellä eikä puolisoa, joka hoitaisi hommat, tietysti työmatkat ja omat reissut voi unohtaa."Teinejä ei voi jättää yksin!"
Teinitkin on hyvin laaja käsite ja osa teineistä on ihan täysi-ikäsiä. En mä 13-vuotiasta yksin jättäisi viikonlopuksikaan, mutta 17-vuotias kyllä pärjää vaikka useamman viikonkin. Itse asuin 16-vuotiaana jo omillani ihan eri paikkakunnalla kuin vanhempani. Se on niin yksilöstä kiinni. Emberizi kirjoitti:
Teinejä ei voi jättää yksin! Omalla kohdalla turvaverkot on hyvät ja lapsilla on aikuisia, joiden kanssa on hybä ja turvallista olla. Ihan sama juttu on työmatkojenkin kanssa. Niitä ei nyt ole ollut koronan takia (onneksi, ei ne mitään herkkua ole aikaerojen ja tiukan ohjelman takia). Ei lapset kärsi siitä, että he ovat 3-5 päivää 1-2 krt/vuodessa mummilla ja Teams/Skype ja työnantajan puhelin toimii vaikka joka päivä. Pikemminkin kummatkin nauttii yhteisestä ajasta. Jos ei ole mummia lähellä eikä puolisoa, joka hoitaisi hommat, tietysti työmatkat ja omat reissut voi unohtaa.En pysty noin pienten kanssa lähtemään esim. ulkomaille yksin, jos mun joku sairauksista iskee mut kontusilleen kesken reissun, lapset jää oman onnensa nojaan. Kotimaassa jotenkin vielä pärjää ja autot kulkee, jos hätä tulee. Kyllähän sitä isukki ajaa vaikka Lahdesta Rovaniemelle, jos me muksujen kanssa siellä kusessa oltas.
Mutta onko siinä mitään järkeä, niin ei.
Mielummin vielä kuljetaan perheenä, että edes toinen on lasten tukena, jos toinen tipahtaa. :)Anonyymi kirjoitti:
"Teinejä ei voi jättää yksin!"
Teinitkin on hyvin laaja käsite ja osa teineistä on ihan täysi-ikäsiä. En mä 13-vuotiasta yksin jättäisi viikonlopuksikaan, mutta 17-vuotias kyllä pärjää vaikka useamman viikonkin. Itse asuin 16-vuotiaana jo omillani ihan eri paikkakunnalla kuin vanhempani. Se on niin yksilöstä kiinni.Mun äiti oli naimisissa jo 17 ikäisenä isäni kanssa, poikkeusluvalla mutta silti. Ja kihloissa jo 15 ikäisenä isäni kanssa. :)
Mä muutin kotoa pois 18 vanhana. Ostin oman talon 22 vanhana. Tosiaan ihmisestä kii miten pärjää.JasuM kirjoitti:
En pysty noin pienten kanssa lähtemään esim. ulkomaille yksin, jos mun joku sairauksista iskee mut kontusilleen kesken reissun, lapset jää oman onnensa nojaan. Kotimaassa jotenkin vielä pärjää ja autot kulkee, jos hätä tulee. Kyllähän sitä isukki ajaa vaikka Lahdesta Rovaniemelle, jos me muksujen kanssa siellä kusessa oltas.
Mielummin vielä kuljetaan perheenä, että edes toinen on lasten tukena, jos toinen tipahtaa. :)Ymmärrän tilanteesi, asioita on katsottava kokonaisuutena ja tärkeysjärjestyksessä. Eikä kaikki edes haaveile reissuista. Sekin on yksilöllistä.
JasuM kirjoitti:
En pysty noin pienten kanssa lähtemään esim. ulkomaille yksin, jos mun joku sairauksista iskee mut kontusilleen kesken reissun, lapset jää oman onnensa nojaan. Kotimaassa jotenkin vielä pärjää ja autot kulkee, jos hätä tulee. Kyllähän sitä isukki ajaa vaikka Lahdesta Rovaniemelle, jos me muksujen kanssa siellä kusessa oltas.
Mielummin vielä kuljetaan perheenä, että edes toinen on lasten tukena, jos toinen tipahtaa. :)Sitten kun muksut on teinejä, voin ajatella viikonloppureissuja jo kylpylään tms. Varmaan pärjäävät. Melko omatoimisia, jos nyt kehitys jatkuu saman suuntaisena, niin tytöt on pärjääviä jo silloin. Mutta pitää arvioida tilanne sitten.
Yksinään mä pärjään kyllä, kun tartte kun itestäni huolehtia ja jos kuukahdan ominpäin, niin se ei ole niin vakavaa kun jos olis pikkulapset sitten heitteillä ilman äitiä.Emberizi kirjoitti:
Ymmärrän tilanteesi, asioita on katsottava kokonaisuutena ja tärkeysjärjestyksessä. Eikä kaikki edes haaveile reissuista. Sekin on yksilöllistä.
Jep. On tosiaan muistettava, etten ole enää nuori enkä perusterve. Jolloin terveyskin voi pettää kriittisellä hetkellä. Ja niinhän se pruukaa aina mennäkin, silloin sattuu ja tapahtuu kun vähiten kaipais ongelmia. :)
- Anonyymi
JasuM kirjoitti:
En mä voi edelleenkään lapsia hylätä. Kun isä ei kykene töitään järkkää perheen menojen mukaan. Eikä hänen lomat ole useinkaan juuri silloin kun lapsilla on.
Mahtava suhde sulla. Piikana ja orjana miehesi omistamassa talossa ilman mitään omaa. Ilmankos palsta on sulle niin tärkeä.
Anonyymi kirjoitti:
Mahtava suhde sulla. Piikana ja orjana miehesi omistamassa talossa ilman mitään omaa. Ilmankos palsta on sulle niin tärkeä.
Se on oma valintani, omani perheen hyväksi myyneenä.
- Anonyymi
Iltaoluella ajattelin joskus käydä, oikein pubissa.
- Anonyymi
Mitä! Olet siis oikeistolainen rapajuoppo. Baarit kielletään, koska niiden kohderyhmä on väärämieliset oikeistolaiset ja niitä ylläpitää riistoyrittäjät.
Tilalle tulee huumebaarit joita ylläpitää vapaaehtoiset vihreät viherkasviharrastajat.
- Anonyymi
Ei tänäkään vuonna voi ulkomaille lähteä. Kotimaassa sitten reissuun. Kai me tyttöystävän kanssa lähdetään taas vaeltamaan ja sitten joku mökkireissu saimaalle.
Itse en ota sitä riskiä että koronan saamme ja sitten joudumme ulkomailla karanteeniin johonkin hotellihuoneeseen viikoksi. Ei se korona katoa mihinkään vielä tänä vuonna. Ulkomailla on pljon tartuntoja. - Anonyymi
Kaupinkiloma jossain päin Eurooppaa on se minkä aion ensimmäisenä toteuttaa. En tosin tiedä vielä koska, mutta jos jo syksymmällä voisi.
- Anonyymi
Ja siis jo ihan toimistolle töihin meneminen vaikka muutaman kerran viikossa olis ihan kiva juttu. 😂
Käydä välillä työkavereiden kanssa lounaalla tai kahvilla. Sitä ei ole pariin vuoteen tapahtunu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja siis jo ihan toimistolle töihin meneminen vaikka muutaman kerran viikossa olis ihan kiva juttu. 😂
Käydä välillä työkavereiden kanssa lounaalla tai kahvilla. Sitä ei ole pariin vuoteen tapahtunu.Kisusta on kotona seuraa? :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kisusta on kotona seuraa? :)
En omista kissaa.
- Anonyymi
Haaveilen saavani pillua
- Anonyymi
Juu mä haluan myös ja sitten että tulis oikein kolmoset. You tubessa oli hieno video kolmosista. Pistän linkki kun löydän. Mutta tollaset mä haluun.
Eipä tuo virus ole hirveästi arkea haitannut. Sählyvuorot on peruttu mutta vaikka pelaaminen onkin mukavaa niin ei se nyt ihan haaveisiin asti riitä. Vaeltamassa on pystynyt käymään, hiihtäminen ja lenkkeilykin onnistuu.
Yhtä harvoin on sukulaisia nähty kuin ennenkin.
Olisihan se mukavaa pitää kädet naisen lanteilla naisen käsien ollessa minun olkapäilä ja hiljaisella rannalla keinua foksin askelin Juhamatin FAnny, Fanny-kappaleen tahtiin. Siitä joskus haaveilin ennen virusta, välillä rajoitusten aikanakin ja ehkä se käy mielessä kohta viruksen jälkeenkin sillä haaveeksi tuo taitaa jäädäkin. Tuosta aasinsiltana haaveeseen jonka toteutan joko keväällä tai kesällä riippuen tautitilanteesta eli menen paritanssikursseille. Ei se ehkä naisen löytämiseen auta mutta pakko selvittää onko minulla yhtään rytmitajua siihen hommaan.Hyvä haave! Liikunta, myös tanssi, on aina hyväksi. Ja kuvittelisi, että naisen kädet saat ainakin hartioille ja jos nyt ihan lantioon kiinni pääse niin ainakin lähelle ja kädet ympärille.
- Anonyymi
Tanssi on ihanaa ja miehille riittää tanssitettavaa. Kiva harrastus se on.
- Anonyymi
Tanssi voi treenata kotonakin, siitä vaan kädet naisen lanteille. Soitetaan sitä ilmakitaraakin rajusti.
Anonyymi kirjoitti:
Tanssi voi treenata kotonakin, siitä vaan kädet naisen lanteille. Soitetaan sitä ilmakitaraakin rajusti.
Meinaatko, että miehen pitäs tanssi ilma-naisen kanssa ilma-hitaita, ilmapussailla ja sama naisille toisin päin. 😆 Lapset vois soittaa hätänumeroon, jos sellaista kävisi. Parempi vaan odottaa, jos korona joskus loppuu tai joku ihan fyysinen mies, kysyy tanssiin.
- Anonyymi
Minulla on sisäpiirin tietoa Tanskasta. Siellä on niin moni yritys mennyt konkurssiin / niin suuri osa työntekijöistä pois töistä koronan takia, että niiden yritysten annetaan toimia, jotka siihen vielä kykenevät. Sen takia siellä ei ole rajoituksia. Toinen syy on se, että vielä pahempaa on luvassa. Seuraava variantti on nykyistä paljon pahempi. On suotavaa, että mahdollisimman moni sairastaa koronan tässä lievässä versiossa.
Minua ei kiinnosta paskaakaan, kuinka moni yrittäjän riskin ottanut yrittäjä menee konkkaan koronan takia. Muusikot eivät ole panostaneet nettikeikkoihin, harva ravintoloitsija kotiinkuljetuksiin. Yhteiskunnalta ollaan kyllä vinkumassa rahaa. Jopa alan miljonäärit.
Luonto on nyt sanonut: kulutus seis!
Ihan helvetin hyvä. Kukaan ei kuole siihen, jos ei voi syödä ravintolassa, tai käydä livekeikoilla.
Miljoona suomalaista elää yksin. Ehkä kannattaisi niellä ylpeytensä ja elää enemmän kaksin, jos seinät kaatuu päälle.Ei haaveissa ole kyse siitä, että seinät kaatuu. Ystävät ja lapsuuden perhe on ja pysyy, vaikka on korona. Ehkä nyt menee useammin kävelylle tai kesällä puisto picnic, kun ennen olisi tehty muuta sisätiloissa.
Eikä korona ole syy ottaa puolisoa, ketä vaan. Jos kulissin tai kaveriparisuhtewn olisi halunnut pitää, en ainakaan itse kirjoittaisin sinkut-palstalla.
Ihmisiä on erilaisia. Toiselle live-musiikki ja taide tuottaa hyvän fiiliksen ja toista ei voisi vähempää kiinnostaa lähteä neljän seinän sisältä koskaan ulos. Toiset nauttii maailman parantamisesta hyvän ystävän kanssa ja toinen taas ei tarvitse kuin hyvän päivän juttuja. Miksi minun pitäisi elää kuten sinä elät tai toisinpäin? Se, että meitä mahtuu tusina erilaista kymmeneen on rikkaus! Parisuhteessa liian suuri ero ei toimi, mutta jokaisen pitäisi saada olla oma itsensä ja elää niin kuin itse haluaa.
Live-keikka ei ole niin tärkeä, että ottaisin riskejä oman tai läheisten terveyden suhteen. Silti, kun tartunnan tippuu ja tilanne helpottaa (edes väliaikaisesti) meinaan mennä keikalle ja samalla tukea vaikeassa tilanteessa olevaa alaa. Ihan samalla lailla vaikka basistilla on todennäköisesti perhe elätettävänä kuin meillä muillakin.
Se mitä koronan kanssa käy ei tiedä kukaan. Jos katsoo miten virukset aiemmin on käyttäytynyt, ennuste arvo on, että tilanne laantuu ja ehkä vielä tauon jälkeen pulpahtaa pintaan (vähemmän tappavana). Yleensä liian tappava virus jää paikalliseksi, esim. Ebola, koska liian sairaat ja nopeasti kuolevat eivät tartuta samalla lailla kuin ”terveenä” ympäriinsä pörräävät sairaat, Se, että mahdollisimman moni 3.rokotetuista sairastuu nyt luultavasti auttaa myöhemmin. Omassa ympäristössä 30-40v rokotetut ovat keskimäärin selvinnyt vain flunssalla ja päänsäryllä, mutta yli 45v on useampi kovemman taudin kohdannut. Ennen rokotuksia sairastuneet, ne ketä tiedän, ovat olleet ”kuoleman kielissä” viikkoja. Oma tuttavapiiri ei riitä tilastolliseksi totuudeksi, mutta sen on ainakin nähnyt että joka puolella on nyt paljon tartuntaa.- Anonyymi
Emberizi kirjoitti:
Ei haaveissa ole kyse siitä, että seinät kaatuu. Ystävät ja lapsuuden perhe on ja pysyy, vaikka on korona. Ehkä nyt menee useammin kävelylle tai kesällä puisto picnic, kun ennen olisi tehty muuta sisätiloissa.
Eikä korona ole syy ottaa puolisoa, ketä vaan. Jos kulissin tai kaveriparisuhtewn olisi halunnut pitää, en ainakaan itse kirjoittaisin sinkut-palstalla.
Ihmisiä on erilaisia. Toiselle live-musiikki ja taide tuottaa hyvän fiiliksen ja toista ei voisi vähempää kiinnostaa lähteä neljän seinän sisältä koskaan ulos. Toiset nauttii maailman parantamisesta hyvän ystävän kanssa ja toinen taas ei tarvitse kuin hyvän päivän juttuja. Miksi minun pitäisi elää kuten sinä elät tai toisinpäin? Se, että meitä mahtuu tusina erilaista kymmeneen on rikkaus! Parisuhteessa liian suuri ero ei toimi, mutta jokaisen pitäisi saada olla oma itsensä ja elää niin kuin itse haluaa.
Live-keikka ei ole niin tärkeä, että ottaisin riskejä oman tai läheisten terveyden suhteen. Silti, kun tartunnan tippuu ja tilanne helpottaa (edes väliaikaisesti) meinaan mennä keikalle ja samalla tukea vaikeassa tilanteessa olevaa alaa. Ihan samalla lailla vaikka basistilla on todennäköisesti perhe elätettävänä kuin meillä muillakin.
Se mitä koronan kanssa käy ei tiedä kukaan. Jos katsoo miten virukset aiemmin on käyttäytynyt, ennuste arvo on, että tilanne laantuu ja ehkä vielä tauon jälkeen pulpahtaa pintaan (vähemmän tappavana). Yleensä liian tappava virus jää paikalliseksi, esim. Ebola, koska liian sairaat ja nopeasti kuolevat eivät tartuta samalla lailla kuin ”terveenä” ympäriinsä pörräävät sairaat, Se, että mahdollisimman moni 3.rokotetuista sairastuu nyt luultavasti auttaa myöhemmin. Omassa ympäristössä 30-40v rokotetut ovat keskimäärin selvinnyt vain flunssalla ja päänsäryllä, mutta yli 45v on useampi kovemman taudin kohdannut. Ennen rokotuksia sairastuneet, ne ketä tiedän, ovat olleet ”kuoleman kielissä” viikkoja. Oma tuttavapiiri ei riitä tilastolliseksi totuudeksi, mutta sen on ainakin nähnyt että joka puolella on nyt paljon tartuntaa.Ihan vapaasti.
Olet luultavasti nuori ja terve.
Puhun asioista vähän suuremmassa mittakaavassa.
Juuri kukaan luovan alan yrittäjä ei ole muuttanut toimintatapojaan. Odotetaan vaan passiivisina kotona, ja huudetaan yhteiskuntaa apuun.
Yhteiskunnan tuet kuuluvat kaikkein heikoimmille. Anonyymi kirjoitti:
Ihan vapaasti.
Juuri kukaan luovan alan yrittäjä ei ole muuttanut toimintatapojaan. Odotetaan vaan passiivisina kotona, ja huudetaan yhteiskuntaa apuun.
Yhteiskunnan tuet kuuluvat kaikkein heikoimmille.Kyllä noita nettikeikkoja on sekä musiikin että ainakin stand-up osalta ja kesällä oli ulkokeikkkoja. Ja ravintolat (osa) myy paljon ulos.
Nuori on suhteellinen käsite. 😉 Eläkeläisen mielestä nuori ja jälkiteinin mielestä kurppa. Totuus on vahvasti keski-ikäinen. 😆- Anonyymi
"Minua ei kiinnosta paskaakaan, kuinka moni yrittäjän riskin ottanut yrittäjä menee konkkaan koronan takia"
Ei kiinnosta, koska et ole yrittäjä etkä tiedä mitä elinkeinon/tulojen menetys tarkoittaa. On totta, ettei kukaan kuole siihen, ettei voi syödä ravintolassa, mutta ravintoloitsija voi siihen kuolla, koska ei ole tuloja, monessa tapauksessa kuitenkin paljon velkaa.
Ihmiset voivat elää yksin, välttää kontakteja tai rajata ne minimiin siltä osin kuin se töiden puolesta on mahdollista. Jos kaikki ovat työttömiä, kurjuus lisääntyy, veroeuroja ei kerry ja yhteiskunta ottaa lisää velkaa. Sekö se mielestäsi on hyvä juttu jota tässä tavoittelet? Monella on myös asuntolaina maksettavana, ja tapissa aika jolloin voi maksella vain korkoja. Jos ihmiset menettävät asuntonsa, kuka ne ostaa? Mistä rahat vuokraan, no tietysti kelalta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan vapaasti.
Yhteiskunnan tuet kuuluvat kaikkein heikoimmille.Sinulla ei ole realistista käsitystä yrittämisestä. Et myöskään tiedä yhtään ovatko yrittäjät muuttaneet toimintatapojaan, onko se mahdollista tai kannattavaa. Sanoit, ettei ravintoloitsijat ole järjestäneet kuljetuspalveluita. Sitä on kyllä tehty, mutta kannattavaa se ei ole. Kuten muusikoiden streematut keikatkaan eivät kannata taloudellisesti, mutta he esiintyvät pelkästä ilosta saada soittaa ja esiintyä edes kameralle.
Anonyymi kirjoitti:
"Minua ei kiinnosta paskaakaan, kuinka moni yrittäjän riskin ottanut yrittäjä menee konkkaan koronan takia"
Ei kiinnosta, koska et ole yrittäjä etkä tiedä mitä elinkeinon/tulojen menetys tarkoittaa. On totta, ettei kukaan kuole siihen, ettei voi syödä ravintolassa, mutta ravintoloitsija voi siihen kuolla, koska ei ole tuloja, monessa tapauksessa kuitenkin paljon velkaa.
Ihmiset voivat elää yksin, välttää kontakteja tai rajata ne minimiin siltä osin kuin se töiden puolesta on mahdollista. Jos kaikki ovat työttömiä, kurjuus lisääntyy, veroeuroja ei kerry ja yhteiskunta ottaa lisää velkaa. Sekö se mielestäsi on hyvä juttu jota tässä tavoittelet? Monella on myös asuntolaina maksettavana, ja tapissa aika jolloin voi maksella vain korkoja. Jos ihmiset menettävät asuntonsa, kuka ne ostaa? Mistä rahat vuokraan, no tietysti kelalta.Myös pitäisin mielessä, että ilman niitä veronmaksajia ei ole kelan rahoja. Myös köyhät kurjistuu. Se usein vihervasemmiston äärikannattajalta tahtoo unohtua.
- Anonyymi
Emberizi kirjoitti:
Myös pitäisin mielessä, että ilman niitä veronmaksajia ei ole kelan rahoja. Myös köyhät kurjistuu. Se usein vihervasemmiston äärikannattajalta tahtoo unohtua.
Suurin osa veroista on tuloveroja. Toiseksi eniten kulutusveroja. Ei suinkaan pääoma- tai yhteisöveroja, Jotka ovat häntäpäässä veronmaksussa. Riskittömät, tuetut yrittäjät haluaisivat ihmisten luulevan, että he ovat suuriakin veronmaksajia.
En voi ymmärtää ihmisten kummaa intoa sahata omaa oksaansa ja äänestää kokoomusta. Kokoomus ei aja kuin suuryritysten (satojen miljoonien liikevaihto) asioita. Lisäksi kokoomus haluaa yksityistää kaikki julkiset palvelut, kuten terveydenhoidon ja tietullitkin teille.
Sekö on sitä vastuullista, kansan edun mukaista osavaa talouspolitiikkaa? Lisäksi kokoomus on velkaanuttanut Suomea kaikista eniten, vaikka nyt yrittävät haukkua Marinin hallitusta koronavelasta. Kokoomus on kuitenkin velkaanuttanut Suomea ihan hyvinä aikoina, ilman mitään kriisejä tai lamaa.
Kukas muuten on viimeksi kahtena perättäisenä vaalikautena LYHENTÄNYT valtionvelkaa. Ai niin, sehän SDP:n Paavo Lipponen. Sen jälkeen on ollut vain oikeistojohtoisia hallituksia ja velanottokin räjähti käsiin samalla, kun kansalle tuli lisää maksuja. Anonyymi kirjoitti:
Suurin osa veroista on tuloveroja. Toiseksi eniten kulutusveroja. Ei suinkaan pääoma- tai yhteisöveroja, Jotka ovat häntäpäässä veronmaksussa. Riskittömät, tuetut yrittäjät haluaisivat ihmisten luulevan, että he ovat suuriakin veronmaksajia.
En voi ymmärtää ihmisten kummaa intoa sahata omaa oksaansa ja äänestää kokoomusta. Kokoomus ei aja kuin suuryritysten (satojen miljoonien liikevaihto) asioita. Lisäksi kokoomus haluaa yksityistää kaikki julkiset palvelut, kuten terveydenhoidon ja tietullitkin teille.
Sekö on sitä vastuullista, kansan edun mukaista osavaa talouspolitiikkaa? Lisäksi kokoomus on velkaanuttanut Suomea kaikista eniten, vaikka nyt yrittävät haukkua Marinin hallitusta koronavelasta. Kokoomus on kuitenkin velkaanuttanut Suomea ihan hyvinä aikoina, ilman mitään kriisejä tai lamaa.
Kukas muuten on viimeksi kahtena perättäisenä vaalikautena LYHENTÄNYT valtionvelkaa. Ai niin, sehän SDP:n Paavo Lipponen. Sen jälkeen on ollut vain oikeistojohtoisia hallituksia ja velanottokin räjähti käsiin samalla, kun kansalle tuli lisää maksuja.Puoluekantasl loistaa läpi. 😂
Se mitä unohdat, kuka maksaa palkat, joista tuloverot ja sosiaalimaksut maksetaan? Valtio ja kunnat maksavat osansa, mutta jos firmat ei kannata tai isot kansalliset yhtiöt vetää toimintansa Suomesta, aika moni meistä olisi luultavasti jakamassa sitä samaa kelan sosiaalista rahaa, mikä muutenkaan tahdo edes nykyisellä riittää. Väitän siis, että asia on monisyisempi kuin mitä esität.
Poikani 11v joskus piti punavirherpaatoksellista luentoa. Kysyin, että kuka äidin palkan maksaa ja millä nykyiset 102m2 ja sinun ruokasi ja kuukausirahaa maksetaan, jos firmat (=työnantaja) on pahoja. Sitten pääsimme tunnin keskusteluun miten paljon hyvää meidän yhteiskunnasa on ja miten paljon palkasta otetaan kaikkina veroina yhteiskunnan käyttöön ja mitä sillä sadaan (heikompien tuki, koulut, lapsille ilmainen terveyden huolto, lähes ilmainen muille, naisten käynti töissä mahdollistuu kun on puoli-ilmainen päivähoito jne.). Ja kun tilaa vertaa vaikka jenkkien systeemiin, jossa kadulla juoksee suljetulle kuuluvia psykoosipotilaita ilman hoitoa, niin… ymmärtää miten miksi olemme valittu maailman onnellisemmaksi kansaksi muutaman kertaa peräkkäin, Ne kellä on täällä kurjaa, eläisivät monessa maassa kohtuuttomassa kurjuudessa puhumattakaan niistä kenellä on täälläkin kurjaa.
Olen töissä firmassa, jonka yksi missio on parantaa maailmaa. Sekin työ mitä teen, tulee pelastamaan ihmishenkiä ihan konkreettisesti. Silti, jos tuo henkien pelastaminen ei tuota, leikataan toiminto heti. Firma jakaa bonareita, kun tulos on hyvä. Viime vuonna itse sain 7te bonareita (enkä ole edes yritysjohtoa).
Samoin silloin 11v lapselle, että jos palkasta tulee huono omatunto, mikään ei estä antamasta osaa pois hyväntekeväisyyteen. Valitettavasti yhteiskunta nyt vaan pyörii rahalla. Rahaa tarvitaan, jotta niistä joilla menee huonosti voidaan huolehtia.- Anonyymi
Emberizi kirjoitti:
Puoluekantasl loistaa läpi. 😂
Se mitä unohdat, kuka maksaa palkat, joista tuloverot ja sosiaalimaksut maksetaan? Valtio ja kunnat maksavat osansa, mutta jos firmat ei kannata tai isot kansalliset yhtiöt vetää toimintansa Suomesta, aika moni meistä olisi luultavasti jakamassa sitä samaa kelan sosiaalista rahaa, mikä muutenkaan tahdo edes nykyisellä riittää. Väitän siis, että asia on monisyisempi kuin mitä esität.
Poikani 11v joskus piti punavirherpaatoksellista luentoa. Kysyin, että kuka äidin palkan maksaa ja millä nykyiset 102m2 ja sinun ruokasi ja kuukausirahaa maksetaan, jos firmat (=työnantaja) on pahoja. Sitten pääsimme tunnin keskusteluun miten paljon hyvää meidän yhteiskunnasa on ja miten paljon palkasta otetaan kaikkina veroina yhteiskunnan käyttöön ja mitä sillä sadaan (heikompien tuki, koulut, lapsille ilmainen terveyden huolto, lähes ilmainen muille, naisten käynti töissä mahdollistuu kun on puoli-ilmainen päivähoito jne.). Ja kun tilaa vertaa vaikka jenkkien systeemiin, jossa kadulla juoksee suljetulle kuuluvia psykoosipotilaita ilman hoitoa, niin… ymmärtää miten miksi olemme valittu maailman onnellisemmaksi kansaksi muutaman kertaa peräkkäin, Ne kellä on täällä kurjaa, eläisivät monessa maassa kohtuuttomassa kurjuudessa puhumattakaan niistä kenellä on täälläkin kurjaa.
Olen töissä firmassa, jonka yksi missio on parantaa maailmaa. Sekin työ mitä teen, tulee pelastamaan ihmishenkiä ihan konkreettisesti. Silti, jos tuo henkien pelastaminen ei tuota, leikataan toiminto heti. Firma jakaa bonareita, kun tulos on hyvä. Viime vuonna itse sain 7te bonareita (enkä ole edes yritysjohtoa).
Samoin silloin 11v lapselle, että jos palkasta tulee huono omatunto, mikään ei estä antamasta osaa pois hyväntekeväisyyteen. Valitettavasti yhteiskunta nyt vaan pyörii rahalla. Rahaa tarvitaan, jotta niistä joilla menee huonosti voidaan huolehtia.Viisaasti kirjoitettu. Pitää ensin tienata jotta voi jakaa, sitä se on valtioiden, yritysten että työntekijöiden elämä yksinkertaistettuna.
Mikään mikä ei tuota, ei tule menestymään, ei edes vihreä ideologia. Kysymys lienee vain siitä kuka tienaa, olipa ideologia sitten väärä tai oikea sen pitää myydä.
Moniko oikeasti uskoo sähköautojen pelastavaan voimaan luottaen sen sähkövirran tulevan tuulimyllyistä tai aurinkoenergiasta maassa missä ei olisi keskiarvoisesti 9 metriä sekunnissa puhaltavaa tuulta tai riittävästi aurinkoisia päiviä aurinkopaneeleille.
Huvittaa joskus ABC:n tai S-ketjun infotaulu jossa kerrotaan miten tuotettu sähköenergia vastaisi 900 000 kilometrin energiamäärää mikä tarvittaisiin polttomoottorikäyttöiselle autolle. Ihan hyvä mutta paljonko energiaa laitteiston tuottaminen joka tuottaisi sähköä olisi tuhonnut maapalloa tai tehnyt hiilidioksidipäästöjä. Kuinka paljon jätettä syntyy akuista jotka järjestelmään olisi kytketty, montako avolouhosta niiden tuottamiseen olisi tehty.
Miten akkujen ja järjestelmien tuhoaminen tuottaa päästöjä, aika lyhyt ikäisiä kun vielä ovat ja ikä vaikuttaa hyötysuhteisiin. Moniko ihminen olisi joutunut epäinhimmillisten työolosuhteiden uhriksi tuottaessaan raaka-aineita sille nyt parhaiten vetävälle myyntisektorille eli sähköllä mennään kun on niin vihreää.
Monikaan ei ajattele sitä kokonaisuutta miten useat maat möivät sähkön jakeluverkon yksityiselle taholle? Ei varmasti olisi kannattanut myydä lypsävää lehmää mutta kaikella on tarkoituksensa sähköbuumin alussa. Markkinoidaan myöhemmin.
Mutta joo,
Jos ei tarkkaan miettisi voisi maailma näyttää yksinkertaisen pahalta. Mietin nyt että se on monimutkaisen hyvä.
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viisaasti kirjoitettu. Pitää ensin tienata jotta voi jakaa, sitä se on valtioiden, yritysten että työntekijöiden elämä yksinkertaistettuna.
Mikään mikä ei tuota, ei tule menestymään, ei edes vihreä ideologia. Kysymys lienee vain siitä kuka tienaa, olipa ideologia sitten väärä tai oikea sen pitää myydä.
Moniko oikeasti uskoo sähköautojen pelastavaan voimaan luottaen sen sähkövirran tulevan tuulimyllyistä tai aurinkoenergiasta maassa missä ei olisi keskiarvoisesti 9 metriä sekunnissa puhaltavaa tuulta tai riittävästi aurinkoisia päiviä aurinkopaneeleille.
Huvittaa joskus ABC:n tai S-ketjun infotaulu jossa kerrotaan miten tuotettu sähköenergia vastaisi 900 000 kilometrin energiamäärää mikä tarvittaisiin polttomoottorikäyttöiselle autolle. Ihan hyvä mutta paljonko energiaa laitteiston tuottaminen joka tuottaisi sähköä olisi tuhonnut maapalloa tai tehnyt hiilidioksidipäästöjä. Kuinka paljon jätettä syntyy akuista jotka järjestelmään olisi kytketty, montako avolouhosta niiden tuottamiseen olisi tehty.
Miten akkujen ja järjestelmien tuhoaminen tuottaa päästöjä, aika lyhyt ikäisiä kun vielä ovat ja ikä vaikuttaa hyötysuhteisiin. Moniko ihminen olisi joutunut epäinhimmillisten työolosuhteiden uhriksi tuottaessaan raaka-aineita sille nyt parhaiten vetävälle myyntisektorille eli sähköllä mennään kun on niin vihreää.
Monikaan ei ajattele sitä kokonaisuutta miten useat maat möivät sähkön jakeluverkon yksityiselle taholle? Ei varmasti olisi kannattanut myydä lypsävää lehmää mutta kaikella on tarkoituksensa sähköbuumin alussa. Markkinoidaan myöhemmin.
Mutta joo,
Jos ei tarkkaan miettisi voisi maailma näyttää yksinkertaisen pahalta. Mietin nyt että se on monimutkaisen hyvä.
AVMutta joo, eilen joku kirjoitti että olisin ihastunut sinuun minun nimimerkilläni.
Hän ei tehnyt karhun palvelusta koska se on totta.
AV Anonyymi kirjoitti:
Mutta joo, eilen joku kirjoitti että olisin ihastunut sinuun minun nimimerkilläni.
Hän ei tehnyt karhun palvelusta koska se on totta.
AVHeh, sulla on näköjään apulaisia palstalla. 🙃😉😂 Sen se tekee, kun ei kirjaudu. Toisaalta kun kirjautuu joutuu omista sanoistaan vastuuseen. 😂 Tiedä sitten kumpi parempi. Sinänsä tässä kirjautumisessa on puolensa kun heti näkee, jos joku vastaa. Ei tarvitse muistaa mitä ja mihin on itse osallistunut.
Olipa muuten kiva päivä tänään, melkein kun ennen koronaa. Huomaa, että ihmiset on kaipaa normaalia sosiaalisuutta ja tuli kyllä aika huolella parannettua maailmaa ja puhuttua asiaakin.- Anonyymi
Emberizi kirjoitti:
Heh, sulla on näköjään apulaisia palstalla. 🙃😉😂 Sen se tekee, kun ei kirjaudu. Toisaalta kun kirjautuu joutuu omista sanoistaan vastuuseen. 😂 Tiedä sitten kumpi parempi. Sinänsä tässä kirjautumisessa on puolensa kun heti näkee, jos joku vastaa. Ei tarvitse muistaa mitä ja mihin on itse osallistunut.
Olipa muuten kiva päivä tänään, melkein kun ennen koronaa. Huomaa, että ihmiset on kaipaa normaalia sosiaalisuutta ja tuli kyllä aika huolella parannettua maailmaa ja puhuttua asiaakin.Nuorempana oli jopa hyvästä jos kaikkea ei muistanut mihin olisi osallistunut, näin vanhempana se on toivottavaa. Perjantaina kaikki ovat valoisemmalla päällä.
Viikko suoritettu ja on aikaa omalle arkielämälle, sille jonka vuoksi työtä teemme.
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuorempana oli jopa hyvästä jos kaikkea ei muistanut mihin olisi osallistunut, näin vanhempana se on toivottavaa. Perjantaina kaikki ovat valoisemmalla päällä.
Viikko suoritettu ja on aikaa omalle arkielämälle, sille jonka vuoksi työtä teemme.
AVTai, kysyn vaikean kysymyksen. Kumpi minä hallitsee elämääsi, työ minä vai se arki minä?
Luulen että sinun tapauksessa olet sekottanut korttipakan niin hyvin ettet tiedä mikä kortti nousee seuraavaksi:)
AV Anonyymi kirjoitti:
Nuorempana oli jopa hyvästä jos kaikkea ei muistanut mihin olisi osallistunut, näin vanhempana se on toivottavaa. Perjantaina kaikki ovat valoisemmalla päällä.
AVEi tämän päivän loiste silmissä perjantaista johdu pelkästään, oli vaan muuten vaan päivä että on ollut ihan liekeissä useammastakin asiasta.
Nyt perjantai näkyy vaan siinä, että Voice tulee telkkarista ja vatsa on täynnä (juuri vasta syötiin isojen kanssa).- Anonyymi
Emberizi kirjoitti:
Ei tämän päivän loiste silmissä perjantaista johdu pelkästään, oli vaan muuten vaan päivä että on ollut ihan liekeissä useammastakin asiasta.
Nyt perjantai näkyy vaan siinä, että Voice tulee telkkarista ja vatsa on täynnä (juuri vasta syötiin isojen kanssa).Mukava kuulla että sinulla oli hyvä päivä, Voice of Finland. Kiitos vinkistä. Katsoin joskus aktiivisesti Voice of USA ja ihastuin tähän esikarsinta esitykseen. Mielettömän sielukas nainen, toivottavasti ei mennyt menestyksen myötä piloille.
https://www.youtube.com/watch?v=yD3KEgesFR8
AV Anonyymi kirjoitti:
Tai, kysyn vaikean kysymyksen. Kumpi minä hallitsee elämääsi, työ minä vai se arki minä?
Luulen että sinun tapauksessa olet sekottanut korttipakan niin hyvin ettet tiedä mikä kortti nousee seuraavaksi:)
AVOlen siitä oikeutetussa asemassa, että koen työhöni intohimoa (paitsi siihen kun kokoajan yrittävät työntää minua enemmän enemmän ja enämmäm ohjaamaan muiden työtä ja projektin hallinnan puolellekin jollain tasolla). Jos kärjistää ja vähän oikoo mutkia ratkaisen harvinaisen haastavia palapelejä ammatikseni. 😉 Olen siinä erikoisessa asemassa, että aika moni kollega (useimmat 10-15v nuorempia) myös kokee innostusta ja oppimishalu on hurja, myös joudun jatkuvasti kyseenalaistamaan omia ajatuksiani. .Siis työ on tärkeää, ei siksi että se on työn, vaan koska pääasiassa nautin mitä teen ja koska työlläni on isompi merkitys taustalla sen lisäksi, että työn tulos on myös hyvää bisnestä.
Silti työ ei ole tärkein! Se on yksi jalka tasapainossa olevassa pöydässä.
Tärkeimmät asiat on lapset, perhe, koti ja ystävät. Ja tietysti rakkaus, jos sellaisen vielä elämäänsä saa.Anonyymi kirjoitti:
Tai, kysyn vaikean kysymyksen. Kumpi minä hallitsee elämääsi, työ minä vai se arki minä?
AVNiin ja olen töissä oma itseni. Minulla ei ole erikseen työminää ja vapaa-ajan minää. Osaan olla hillitty ja sovinnainen tarvittaessa, mutta enimmäkseen annan oman persoonaani näkyä sellaisena kuin olen.
Sinänsä se on helppoa, koska olen enimmäkseen hymylevä ja hyväntuulinen luonnonlapsi. Ihmiset kestää sitä paremmin kuin, jos olisi kärttyinen ja kiukkuinen.Anonyymi kirjoitti:
Mukava kuulla että sinulla oli hyvä päivä, Voice of Finland. Kiitos vinkistä. Katsoin joskus aktiivisesti Voice of USA ja ihastuin tähän esikarsinta esitykseen. Mielettömän sielukas nainen, toivottavasti ei mennyt menestyksen myötä piloille.
https://www.youtube.com/watch?v=yD3KEgesFR8
AVHuima tulkinta ja sielukas esitys, täytyy myöntää. Itse en Jenkkiversioita ole katsonut. Tällä hetkellä Voicet ja Vain elämää korvaa sitä ettei pääse kuuntelemaan elävää musiikkia.
- Anonyymi
Emberizi kirjoitti:
Huima tulkinta ja sielukas esitys, täytyy myöntää. Itse en Jenkkiversioita ole katsonut. Tällä hetkellä Voicet ja Vain elämää korvaa sitä ettei pääse kuuntelemaan elävää musiikkia.
Musiikki yhdistää. Mietin tilaanko Nintedoon Let`s Sing englanninkielisen pelin vaikka en osaa laulaa kovinkaan hyvin. Joskus on mukava katsoa televisiosta luontodokumentteja tai laulantaa kun tytär on kainalossa. Hän on kova laulamaan ja osaa jo laulaa Ryhmä Haun englanninkielisen version englanniksi. On muuten hyvää oloa tuottava kipale, Good Mood.
https://www.youtube.com/watch?v=d64G6N-po-g
Kirjoitusten perusteella olet löytänyt itsesi ja arvostat elämän monimuotoisuutta.
AV Anonyymi kirjoitti:
Musiikki yhdistää. Mietin tilaanko Nintedoon Let`s Sing englanninkielisen pelin vaikka en osaa laulaa kovinkaan hyvin. Joskus on mukava katsoa televisiosta luontodokumentteja tai laulantaa kun tytär on kainalossa. Hän on kova laulamaan ja osaa jo laulaa Ryhmä Haun englanninkielisen version englanniksi. On muuten hyvää oloa tuottava kipale, Good Mood.
https://www.youtube.com/watch?v=d64G6N-po-g
Kirjoitusten perusteella olet löytänyt itsesi ja arvostat elämän monimuotoisuutta.
AVJoo ei ryhmä-haun kappale tuttu ennestään. Olipa lyriikat ja tanssivat hauvelit. 😊 itsellä korva toimii suhteellisen tarkasti, mutta ärsyttää kun äänihuulet ei pysty laulamaan sellaiseen standardiin mitä korva kestäisi kuunnella. 😆
Kyllä tässä iässä pitäisi yrittää jo itsensä tuntea. 😂
Oletko sinä enemmän työ-minä vai vapaa-ajan minä vai isä-minä? Onko isä ja itse mies samanlaiset?
- Anonyymi
Kyllä tämä aika on pistänyt miettimään, että vapauttaisi itsensä kokonaan palkkatyöstä ja siihen käyttämästään ajasta. Entistä paremmin huomaa minkälaisten turhuuksien kanssa ihmiset täällä puuhailee.
Sanottakoon sitä sitten vaikka haaveeksi.
Ns. koronan pelkäämistä en ole koskaan aloittanutkaan, eikä ole nuo vanhemmat sukulaisetkaan. Aivan normisti on tavattu ja eletty. Maski päässä ihmisjoukoissa ja rokotukset otettu, ja nekin lähinnä toisten/yleisen ilmapiirin vuoksi. Siinä käytännön vaikutukset omaan elämään. Jos joitain teatteri- / elokuvareissuja jäänyt käymättä, niin siinä se. Harrastuksiin ei ole muuten vaikuttanut.
-keinovaginamies- - Anonyymi
Kaverilla mennyt firma konkkaan suomessa. Velkaa jäi vitusti, taitaa mennä kaverilta asunto alta kertoi minulle.
Pienyrittäjiä tulee surku. Koko elämäntyö voi sulaa ja koti mennä alta vain parissa vuodessa.
- Anonyymi
Jaaa-a. Toistaiseksi en turhaa haaveile vapaista valinnoista riskiryhmäläisten suhteen. Tosiasia vaan on se, että heidän vuoksi koronaa pelätään kunnes epidemia on kokonaan ohi ja sitä se ei vielä ole ollenkaan.
Riskiryhmäläisillä tarkoitan "12–69-vuotiaita, joilla on vakavalle koronavirustaudille erittäin voimakkaasti altistava sairaus" Ikäväkseni tähän ryhmään kuuluu monia läheisimpiä ystäviä.
Liioin en kuvittele tapaavani vapaasti 100 ikävuotta lähestyviä sukulaisiani, harkiten ja rajoitetusti pitää edelleen tavata.
Haaveilen edelleen kuten jo koko viime vuoden, että päästään etätyöstä työpaikalle kaikki yhdessä koossa. Ehkäpä "jo" maaliskuussa. Ainakin menen baariin työkavereiden kanssa 😅. Ja sitten taas himmailen pari viikkoa jotta pystyn tapaamaan (mega)riskiryhmäläisiä.
- SheenaEikö baarit ole auki vain 24 asti (alkoholi menee kiinni 23)? Muistan kuulleeni uutisista jotain sen tapaista. Siis aika kevyellä biletyksellä vielä joutuu menemään. Tietysti vähän alkaa kuulostaa siltä, että kaikki rajoitukset tullaan poistamaan kohtullisessa aikajänteessä.
- Anonyymi
Emberizi kirjoitti:
Eikö baarit ole auki vain 24 asti (alkoholi menee kiinni 23)? Muistan kuulleeni uutisista jotain sen tapaista. Siis aika kevyellä biletyksellä vielä joutuu menemään. Tietysti vähän alkaa kuulostaa siltä, että kaikki rajoitukset tullaan poistamaan kohtullisessa aikajänteessä.
Justiinsa hyvä aika sulkea baarit klo 24, minun puolesta voisi jo aikaisemminkin. En tykkää bilettää tuntikausia ja olen ronkeli myös aloittamisajan suhteen. Lähtökohtaisesti paras aika on klo 15-21, siitä tingin harvoin, unirytmi ei saa häiriintyä 🤷♀️.
- Sheena Anonyymi kirjoitti:
Justiinsa hyvä aika sulkea baarit klo 24, minun puolesta voisi jo aikaisemminkin. En tykkää bilettää tuntikausia ja olen ronkeli myös aloittamisajan suhteen. Lähtökohtaisesti paras aika on klo 15-21, siitä tingin harvoin, unirytmi ei saa häiriintyä 🤷♀️.
- SheenaUsein työpaikan juhlissa iso osa häviää 23 mennessä ja sitten osa on vielä pilkun aikaan paikalla. Useimmiten valitsen itse 00-01 maissa lähtemisen, mutta joskus on ollut sen verran hauskaa, että melkein pilkkuun asti on mennyt. 😆 Jos lähden juhliin, lapset on aina mummilla tai isällään eli saan kyllä nukkua aamulla pidempään. Ex-kollegoissa on useampia, joista on ajan kanssa tullut ystäviä tai melkein ystäviä (25v-10v taustaa) ja myös ammattipiireissä on aina tuttuja (niin tuttuja ettei tarvitse pönöttää ja olla liian asiallien).
Eipä noita juhlia ole muutamaan vuoteen vietetty kuin etänä.- Anonyymi
Emberizi kirjoitti:
Usein työpaikan juhlissa iso osa häviää 23 mennessä ja sitten osa on vielä pilkun aikaan paikalla. Useimmiten valitsen itse 00-01 maissa lähtemisen, mutta joskus on ollut sen verran hauskaa, että melkein pilkkuun asti on mennyt. 😆 Jos lähden juhliin, lapset on aina mummilla tai isällään eli saan kyllä nukkua aamulla pidempään. Ex-kollegoissa on useampia, joista on ajan kanssa tullut ystäviä tai melkein ystäviä (25v-10v taustaa) ja myös ammattipiireissä on aina tuttuja (niin tuttuja ettei tarvitse pönöttää ja olla liian asiallien).
Eipä noita juhlia ole muutamaan vuoteen vietetty kuin etänä.On meilläkin (korona aikana lue "olisi meilläkin") isompia juhlia, jotka alkavat myöhempään ja loppuvatkin myöhempään. Vaikka venyttäisin lähtöä jopa 03:een niin kyllä sinne vielä parhaimmat bilettäjät jää. Ja ne on poikkeuksetta olutta nauttavia isoja miehiä.
Sanottakoon vielä, että vaikka jatkaisin isompaa juhlintaa pikkutunneille, niin en juo alkoholia enää klo 23 jälkeen. Minulla on silloin viimeistään pilkku.
- Sheena Anonyymi kirjoitti:
On meilläkin (korona aikana lue "olisi meilläkin") isompia juhlia, jotka alkavat myöhempään ja loppuvatkin myöhempään. Vaikka venyttäisin lähtöä jopa 03:een niin kyllä sinne vielä parhaimmat bilettäjät jää. Ja ne on poikkeuksetta olutta nauttavia isoja miehiä.
Sanottakoon vielä, että vaikka jatkaisin isompaa juhlintaa pikkutunneille, niin en juo alkoholia enää klo 23 jälkeen. Minulla on silloin viimeistään pilkku.
- SheenaEn itsekään juo kovin paljon, jos viihdyn lähelle pilkkua. Meillä pilkun aikaan on lähinnä itseäni 10 vuotta nuorempia perheen äitejä tai isiä (kun kerran pääsee), tai sitten omaa ikäluokkaa olevia vuosien takaisia ystäviä, jotka jää (niin kuin itsekin) seuran takia kun ei ole pitkään aikaan nähnyt tai kun sattuu olemaan hauskaa.
Sinun sisäinen pilkku-aika osuu hyvin rajoitusten kanssa yhteen. 😂
- Anonyymi
Itse katsoin erästä naapuria että aika komea audin auto, joku A5-coupe auilta, hopeanvärinen, komea peli :D
Mutta niin palomiehen normi vuosi palkka on nykyään noin 1,2EUROa, siitä verot sen 60& pois joten palomiehen normipalkka vuodessq on normina noin 25-senttiä euroissa :DE - Anonyymi
No juu. Matkailuja, tapahtumia, teattereja, musakeikkoja ja kaikenlaisia tapahtumaa jäänyt väliin, mutta olen saanut niin paljon enemmän vapaa-aikaan ja vapautta, ettei entiseen paluu kiinnosta yhtään. Paljon helpommin ja tehokkaammin kaikki näin.
Eniten kaipaan joitain ystävien tapaamista (pitkästä aikaan). En kaipaa mitään työpaikan yhteisöllisyyttä ja samaa on sanoneet muutkin työkaverit. Sellainen yhteisöllisyys kuin puoli päivä käydään rimpuilemassa riippumaköysiradalla itseohjatusti ei yhteisötä yhtään.
t.sxth - Anonyymi
Kaiholla muistelen koronaa edeltävää aikaa jolloi sai mennä minne halusi, milloin halusi.
Nyt todella osaan arvostaa liikumisvapautta!
Toisaalta juuri tuo liikkumisvapaus sai aikaan koranan leviämisen maailmalaajuiseksi alle aikayksikon. Tämä on oikea herätyshuuto kuinka asiat saattavat kääntyä päälaelleen niin nopeasti!
Kunhan tästä selvitään, voi vain toivoa että jokaiselle on kehittynyt immuunisuoja vastaavanlaisia viruksia kohtaan. Mutaatiot mukaanlukien.
Tämän koronakokemuksen jälkeen jokainen varmasti osaa arvostaa elämää eri tasolta ja -tavalla. Hmmm. Ei ole erityisiä haaveita, kun en ole koronaakaan väistellyt. Toki moni asia on ollut no go, mutta ei ole ihmeesti haitannut, sopuetuminen on ollut helppoa.
Eniten sinällään haaveilen siitä, että ne jotka haluavat aktiivisesti liikkua, voisivat sen tehdä hyvällä omalla tunnolla, ilman ylettömiä riskejä tai sanktioita.
Mulle riittää niin vähä iloksi, että harva sitä edes ymmärtää :)Olen siinä samaa mieltä, ettei hyvä elämä vaadi ihmeellisyyksiä. Samaan aikaan olen sitä mieltä, että pieni ekstra arkeen, parin päivän reissu Saksaan, Tallinnaan, Köpikseen, kylpylään, mökille tai vaikka vain Turkuun tai Tampereelle, voi tehdä arjessa tosi hyvää. Ilman pärjää, eikä elämä huonoksi muutu, vaikka ei pääsisikään, mutta silti pieni katko ihan toiseen maailmaan yksin tai hyvässä seurassa virkistää hyvin paljon.
Itsekin olen sopeutunut koronaan hyvin. Silti näin pidemmän pätkän jälkeen alkaa olla ikävä aiempaa arkea. Ei kaikkea, mutta osaa kyllä. Se hyvä puoli on, että koronan etätyö jatkuu osittain. Aikaa säästyy muutama tunti viikossa nukkumiseen tai liikuntaan tai lasten kanssa puuhailuun pelkästään työmatkoihin kuluvan ajan vähentyessä.Emberizi kirjoitti:
Olen siinä samaa mieltä, ettei hyvä elämä vaadi ihmeellisyyksiä. Samaan aikaan olen sitä mieltä, että pieni ekstra arkeen, parin päivän reissu Saksaan, Tallinnaan, Köpikseen, kylpylään, mökille tai vaikka vain Turkuun tai Tampereelle, voi tehdä arjessa tosi hyvää. Ilman pärjää, eikä elämä huonoksi muutu, vaikka ei pääsisikään, mutta silti pieni katko ihan toiseen maailmaan yksin tai hyvässä seurassa virkistää hyvin paljon.
Itsekin olen sopeutunut koronaan hyvin. Silti näin pidemmän pätkän jälkeen alkaa olla ikävä aiempaa arkea. Ei kaikkea, mutta osaa kyllä. Se hyvä puoli on, että koronan etätyö jatkuu osittain. Aikaa säästyy muutama tunti viikossa nukkumiseen tai liikuntaan tai lasten kanssa puuhailuun pelkästään työmatkoihin kuluvan ajan vähentyessä.Hmm, no omassa duunissa ei ole onneksi katkoja juuri ollut, on saanut kulkea ihmisten parissa pääosin aika normaalisti, mitä nyt maskeja on kulutettu liukuhihnalta, mutta ei onneksi ihmisiä.
Olen oppinut tyytymään vähään, pitkän päivän reissu saaristoon nollaa paljon, esimerkiksi. Toki tiedostan sen, että viikonlopun reissu vaikkapa Berliiniin nollaan kaiken ja vähän päälle, ehkä joppa viikoiksi. Mutta en osaa sinällään kaivata sellaista, nollaus lähimetsissä onnistuu liki yhtä hyvin :)
- Anonyymi
Sitten kun maailmalla ei tarvita koronapassia niin voi alkaa haaveilla. Muuten lomailemme suomessa. Suomessa on paljon paikkoja jossa voi lomailla ja katsella. Viime kesänä jo kiersimme 2 viikkoa suomea tyttöystävän kanssa. Tulevana kesänä kierrämme 3 viikkoa.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1363522Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen402775Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .402626Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302545Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631232528- 1161885
Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3191597Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1741508Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.3161404- 661258