Nyt loppui liitolle maksaminen

Anonyymi

Bensa on noussut 20-30 prosenttia. Ruoka on kallistunut. Sähkön ja kaukolämmön hinta on pilvissä.

Mitä tekee liitto? Sopii parin prosentin korotuksen! Onneksi sain muutaman prosentin päälle kun kävin pomon kanssa keskustelun ja nyt tulee vielä prosentti lisää kun lopetan liitolle maksamisen.

80

1023

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ammattiiiton muskelit on sitä isommat mitä paremmin jäsenet antavat tukea neuvotteluihin. Mitä korkeampi on järjestäytymisaste sitä vahvemmat muskelit neuvottelijoillla on. Tuitko sinä neuvottelijoita ja kerroit että sinulla on lakkovalmiutta tarvittaessa. Todennäköisesti et. Olit passiivinen odottelija. Odotat valmista pöytään tekemättä itse ruokaa. Kuvittelitko että vain maksamalla jäsenmaksut mutta olematta sitoutumatta tukemaan liittoa tulisi hyvät palkankorotukset ja työehdot. Ei se niin helppoa ole. Itsellä täytyy olla valmiutta. Ei jäsenmaksun maksaminen vielä ole mitään. Jos ei ymmärrä että kun on liiton jäsen samalla on itse osa ammattiliittoa myös fyysisesti ja henkisesti ja sielultansa. Työläisten veljeys ja solidaarisuus. Yksilötasolla ei kukaan kiellä pyytämästä palkankorotusta. Itse kukin niin saa tehdä. Pomo maksaa sen ilomielin jos pärstä miellyttää. Samalla pomo haluaa heikentää liiton valtaa suosimalla pientä osaa työntekijöistä omaksi eduksensa. Hajota ja hallitse on vanha menetelmä. Antamalle vain muutamalle palkankorotukset hän säästää rahaa kun ei kaikille tarvitse maksaa. Ammattiliiton tarkoitus on että myös heikoimmat työläiset saavat korotuksia ja oikeutta eikä vain vahvimmat yksilöt tai pomon suosikit. Et siis oikeasti ole koskaan sisäistänyt työläisten veljeyden ja solidaarisuuden periaatetta, Vapaus, veljeys,tasa-arvo.

      • Anonyymi

        Hahahah voi helv. mitä kuraa suollat.

        Luuletko oikeasti että yksikään AY-liitto hyötyy kun _jokainen_ jäsenmaksua maksava jäsen lähettää sähköpostin/kirjeen/savumerkin/tekstiviestin että "Minä tuen teitä, olen valmis työtaistelutoimenpiteisiin."? :-D LOL!

        Minulle riitti aikoinaan liittosekoilu kun vartiointiala lakoin neuvottelivat 0.5% korotuksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hahahah voi helv. mitä kuraa suollat.

        Luuletko oikeasti että yksikään AY-liitto hyötyy kun _jokainen_ jäsenmaksua maksava jäsen lähettää sähköpostin/kirjeen/savumerkin/tekstiviestin että "Minä tuen teitä, olen valmis työtaistelutoimenpiteisiin."? :-D LOL!

        Minulle riitti aikoinaan liittosekoilu kun vartiointiala lakoin neuvottelivat 0.5% korotuksesta.

        heikot työntekijät ( alhainen järjestäytymiaste) silloin myös liitto on heikko ja työnantaja määrää yksipuolisesti korotukset ja työehdot. Jäsen ei lähettele sähköpostiviestejä vaan he järjestäytyvät omalla työpaikallansa ammatiosastoiksi ja työhuonekunnaksi ja valitsevat luottamusmiehen ja puheenjohtajan jne. Jos jäsenet eivät järjestäydy työpaikoillansa osastoiksi/ työhunekunniksi niin heikoksihan liiton voima jää. Ilmeisesti et ymmärrä oikeaoppisesta ay-toiminnasta mitään. Se kun vaatii myös omaa lujaa sitoutumista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        heikot työntekijät ( alhainen järjestäytymiaste) silloin myös liitto on heikko ja työnantaja määrää yksipuolisesti korotukset ja työehdot. Jäsen ei lähettele sähköpostiviestejä vaan he järjestäytyvät omalla työpaikallansa ammatiosastoiksi ja työhuonekunnaksi ja valitsevat luottamusmiehen ja puheenjohtajan jne. Jos jäsenet eivät järjestäydy työpaikoillansa osastoiksi/ työhunekunniksi niin heikoksihan liiton voima jää. Ilmeisesti et ymmärrä oikeaoppisesta ay-toiminnasta mitään. Se kun vaatii myös omaa lujaa sitoutumista.

        Heikot liittyy liittoihin, jos on omaa lujuutta niin ryhtyy yhden miehen lakkoon tai jopa ottaa lopputilin kun ei saa pyytämäänsä palkkaa. Näin minä tein ja palkka nousi uudessa työssä.

        Jos kuppikunnat ja muut "järjestäytymiset" olisi pakollisia AY-toimintaan osallistuakseen, jäsenmaksun lisäksi, ei AY-liittoihin kuuluisi puoliakaan nykyisistä :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heikot liittyy liittoihin, jos on omaa lujuutta niin ryhtyy yhden miehen lakkoon tai jopa ottaa lopputilin kun ei saa pyytämäänsä palkkaa. Näin minä tein ja palkka nousi uudessa työssä.

        Jos kuppikunnat ja muut "järjestäytymiset" olisi pakollisia AY-toimintaan osallistuakseen, jäsenmaksun lisäksi, ei AY-liittoihin kuuluisi puoliakaan nykyisistä :D

        heikoilla tarkoitan juurikin niitä ymmärtämättömiä heikkoja ja pelokkaita duunareita jotka eivät ymmärrä omaa etuansa liittyä liittoihin että saisivat edes jonkun tuen työpaikalla. Totta on että ammattiliitot syntyivät juurikin siksi että heikot ( hierarkian alin orjataso eli duunarit) eivät yksin pärjänneet kapitalistia vastaan, . Joukkovoima antaa mahdollisuuden laittaa kampoihin työnantajan sanelulle. Vahvat, itsekkäät ja älykkäät yksilöt pärjäävät lähes aina elämässä. On myös niin että työnantajat maksavat pärstäkertoimen mukaan kivalle kaverille vaikka olisi työssä ihan osaamaton, Hajota ja hallitse. Vahvakin ollaan yleensä vain parhaina miehuusvuosina. Kun tulee 50 v ikään se vahvuus ja mieskunto on monelta vahvaltakin karissut. On tullut kulumia ja terveysongelmia ja hidastutaan, Silloin alkaa kituvuodet kun työnantajat eivät enää rakasta sitä vanhaa työn mestaria, kuningasta ja itsevarmaa karjua. Ilman muuta heikkojen on sen verran vahvistuttava että uskaltavat liittyä liittoihin ja ottaa osaa työpaikan ammattiosaston toimintaan. Vapaus, veljeys, tasa-arvo, työläisten keskinäinen solidaarisuus. Tärkeämpää kuin pitkiin aikoihin, Ökykapitalisti ja korporaatiot ovat voimakkaampia kuin koskaan ovat olleet historian aikana.


      • Anonyymi

        Kuten sanoin, hoidin neuvottelut itse. Minun palkankorotukseni on henkilökohtainen ja perustuu omaan osaamiseeni ja ennen kaikkea tuottavuuteeni. Vaihtoehtona tietysti on aina se, että etsin toisen työnantajan, joka on valmis maksamaan. Sen tietää myös työnantajani.

        Miksi minun pitäisi osoittaa solidaarisuutta niille, jotka saavat aikaan paljon vähemmän kuin minä? Kirjoituksesi vain vahvisti sitä, että haluan pysyä vastedes liitoista erossa. Palkka pitäisi maksaa työsuorituksen eikä minkään muun perusteella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heikot liittyy liittoihin, jos on omaa lujuutta niin ryhtyy yhden miehen lakkoon tai jopa ottaa lopputilin kun ei saa pyytämäänsä palkkaa. Näin minä tein ja palkka nousi uudessa työssä.

        Jos kuppikunnat ja muut "järjestäytymiset" olisi pakollisia AY-toimintaan osallistuakseen, jäsenmaksun lisäksi, ei AY-liittoihin kuuluisi puoliakaan nykyisistä :D

        🤡Jäävät ulkopuolelle. Vittu äijä pitää itseään tärkeenä😂😂😂😂😂Ei sota yhtä miestä tarvitse, pätee vielä. Joka firmassa johtajan perse kestä nuolemista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten sanoin, hoidin neuvottelut itse. Minun palkankorotukseni on henkilökohtainen ja perustuu omaan osaamiseeni ja ennen kaikkea tuottavuuteeni. Vaihtoehtona tietysti on aina se, että etsin toisen työnantajan, joka on valmis maksamaan. Sen tietää myös työnantajani.

        Miksi minun pitäisi osoittaa solidaarisuutta niille, jotka saavat aikaan paljon vähemmän kuin minä? Kirjoituksesi vain vahvisti sitä, että haluan pysyä vastedes liitoista erossa. Palkka pitäisi maksaa työsuorituksen eikä minkään muun perusteella.

        Porvari 🐖tekeytynyt duunariksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        🤡Jäävät ulkopuolelle. Vittu äijä pitää itseään tärkeenä😂😂😂😂😂Ei sota yhtä miestä tarvitse, pätee vielä. Joka firmassa johtajan perse kestä nuolemista.

        Toiset on tärkeempiä kuin toiset, en nyt väitä ettet olisi tärkeä...mutta tuskin olet :D


      • Anonyymi

        Jännä että tämä yhteisö ay pitää itseään ja jäsenistöään yhtenä suurena perheenä, tekevät jäsenistön rahoilla miljoona bisnestä jo nostelevat ay pomojen liksoja mutta jäsenistö ei saa sentiäkään vaikka toimii rahoittajana ;D eihän se hölmö ole joka pyytää...se on sitä punikki solidaarisuuttan ja tasa arvoa :D:D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        🤡Jäävät ulkopuolelle. Vittu äijä pitää itseään tärkeenä😂😂😂😂😂Ei sota yhtä miestä tarvitse, pätee vielä. Joka firmassa johtajan perse kestä nuolemista.

        ...Niin se antoi Ursulakin...solidaarisuutta sekä liennytystä....maksun edestä...


      • Anonyymi

        Paljonko jäsenten olisi pitänyt maksaa liitolle lisää, että olisi saatu inflaation kompensoivat korotukset?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hahahah voi helv. mitä kuraa suollat.

        Luuletko oikeasti että yksikään AY-liitto hyötyy kun _jokainen_ jäsenmaksua maksava jäsen lähettää sähköpostin/kirjeen/savumerkin/tekstiviestin että "Minä tuen teitä, olen valmis työtaistelutoimenpiteisiin."? :-D LOL!

        Minulle riitti aikoinaan liittosekoilu kun vartiointiala lakoin neuvottelivat 0.5% korotuksesta.

        Ilman liittoa et olisi saanut mitään ja entisiäkin etuja oltaisiin leikattu ja sitten olisi pitänyt oikeuksistasi kiinni, niin olisit saanut potkut ja kukaan ei puolustaisi sinua kuin pelkästään sinun maksamalla asianajajalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heikot liittyy liittoihin, jos on omaa lujuutta niin ryhtyy yhden miehen lakkoon tai jopa ottaa lopputilin kun ei saa pyytämäänsä palkkaa. Näin minä tein ja palkka nousi uudessa työssä.

        Jos kuppikunnat ja muut "järjestäytymiset" olisi pakollisia AY-toimintaan osallistuakseen, jäsenmaksun lisäksi, ei AY-liittoihin kuuluisi puoliakaan nykyisistä :D

        Tyhmähän sinä olet, pelkkä trolli. Keksi jotain satua jonka joku voisi uskoa, trolli syyllistyy aina ylilyönteihin ja vesittää sillä oman juttunsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmähän sinä olet, pelkkä trolli. Keksi jotain satua jonka joku voisi uskoa, trolli syyllistyy aina ylilyönteihin ja vesittää sillä oman juttunsa.

        Eihän tuossa mitään trollaamista ole yleinen käytäntö miesten keskuudessa, se mitä liittojen apuun tulee niin samat lakimiehet ne hoitaa asioita muillekin, selvissä tapauksissa yksityinen ihminen voittaa siinä missä liittokin, epäselviä ei liittokaan lähde ajamaan.Peräkamari pojat tarvitsevat järjestöä avukseen kun eivät itse kykene mihinkään eivät edes palkkaneuvotteluihin vaan tyytyvät tes palkka luokkiin.


    • Anonyymi

      provo,mikset aikasemmin käynyt pomon juttusilla

      • Anonyymi

        Koska olen vasta toista vuotta nykyisen työnantajan palveluksessa. Kirosin jo aiempia liiton sopimuksia mm. kikyn vuoksi. Todellista työntekijän edunvalvontaa. Nyt tosiaan riitti.

        Valitettavasti liitto vielä neuvottelee minuakin sitovia asioita mutta onneksi eivät voi lakkoon pakottaa. Minä en enää liittojen mukaan hypi ja en taida olla ainoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska olen vasta toista vuotta nykyisen työnantajan palveluksessa. Kirosin jo aiempia liiton sopimuksia mm. kikyn vuoksi. Todellista työntekijän edunvalvontaa. Nyt tosiaan riitti.

        Valitettavasti liitto vielä neuvottelee minuakin sitovia asioita mutta onneksi eivät voi lakkoon pakottaa. Minä en enää liittojen mukaan hypi ja en taida olla ainoa.

        Kikyistä nyt on turha vain liittoja syyttää, kyllä siellä oli keskusta (EK:n taustatukena) suurena ideologisena päsmärinä työntämässä sitä väkisin suomalaisen työntekijän päänmenoksi.

        Kannattaa nyt muistaa, että liitot olivat siinä pakkoraossa, joko pakosta sopivat työnantajan kanssa tai sitten keskusta laittaa hallituksen tekemään lait joilla olisi tullut vielä pahemmat seuraukset.


    • Anonyymi

      Tässä kun maksaa Loimaan liittoon. Herrojen perustama.

      • Anonyymi

        Perustajissa mukana myös sihteeri ja kahvilantyöntekijä.


      • Anonyymi

        YTK on hieno kädenojennus duunarille, pieni jäsenmaksu parempi ostovoima kiitos YTK.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        YTK on hieno kädenojennus duunarille, pieni jäsenmaksu parempi ostovoima kiitos YTK.

        Hyvin on tarina YTK:n edullisemmasta työttömyysturvasta mennyt perille.


        YTK ei ole edullinen, eikä itseasiassa edes edullisimmasta päästä, päinvastoin kalleimmasta päästä kun verrataan kiinteillä jäsenmaksuilla olevia kassoja. 13 työttömyyskassalla on kiinteä jäsenmaksu, ja vain kolmella kassalla on suurempi jäsenmaksu kuin YTK:lla (Kuljetusalan TK, Erityisalojen toimihenkilöiden TK ja Palvelualojen TK).


        https://www.tyj.fi/tyottomyyskassat/jasenmaksut/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin on tarina YTK:n edullisemmasta työttömyysturvasta mennyt perille.


        YTK ei ole edullinen, eikä itseasiassa edes edullisimmasta päästä, päinvastoin kalleimmasta päästä kun verrataan kiinteillä jäsenmaksuilla olevia kassoja. 13 työttömyyskassalla on kiinteä jäsenmaksu, ja vain kolmella kassalla on suurempi jäsenmaksu kuin YTK:lla (Kuljetusalan TK, Erityisalojen toimihenkilöiden TK ja Palvelualojen TK).


        https://www.tyj.fi/tyottomyyskassat/jasenmaksut/

        Ja sitten ne prosenttiosuudelliset vertailuun myös..

        0,3 % on prosenttiosuudellinen yleensä, jos olet keskituloinen niin sitten ytk on edukkaampi.

        Ja muistetaan toki että nämä liittojen kassat eivät ole kovin innostuneita ottamaan muita kuin liiton jäseniä. Se taas tuo sen 500-700 lisää vuodessa maksuihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin on tarina YTK:n edullisemmasta työttömyysturvasta mennyt perille.


        YTK ei ole edullinen, eikä itseasiassa edes edullisimmasta päästä, päinvastoin kalleimmasta päästä kun verrataan kiinteillä jäsenmaksuilla olevia kassoja. 13 työttömyyskassalla on kiinteä jäsenmaksu, ja vain kolmella kassalla on suurempi jäsenmaksu kuin YTK:lla (Kuljetusalan TK, Erityisalojen toimihenkilöiden TK ja Palvelualojen TK).


        https://www.tyj.fi/tyottomyyskassat/jasenmaksut/

        kyllä vain vasta lähiaikoina ovat muut työttömyyskassat pudottaneet hintoja siihen on syy jäsenkato, tämähän kertoo sen totuuden minkä jo tiesinkin jäseniä on muilutettu jo 100v ylisuurilla jäsenmaksuilla nyt pudotetaan kun on pakko, ei kiitos en enää palaa riistäjä liiton kassoihin vaikka ilmaiseksi saisin, olen muuten ollut ytk jäsen alustaalkaen ja säästänyt noin 27000e versus liiton maksuun, enää en paljoa säästä olisimpa missä tahansa koska eläke koputtelee jo ovella kiitos ytk.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kyllä vain vasta lähiaikoina ovat muut työttömyyskassat pudottaneet hintoja siihen on syy jäsenkato, tämähän kertoo sen totuuden minkä jo tiesinkin jäseniä on muilutettu jo 100v ylisuurilla jäsenmaksuilla nyt pudotetaan kun on pakko, ei kiitos en enää palaa riistäjä liiton kassoihin vaikka ilmaiseksi saisin, olen muuten ollut ytk jäsen alustaalkaen ja säästänyt noin 27000e versus liiton maksuun, enää en paljoa säästä olisimpa missä tahansa koska eläke koputtelee jo ovella kiitos ytk.

        Liiton jäsenmaksun vertaamista pelkkään työttömyyskassan jäsenmaksuun ei ole hedelmällistä keskustelua, koska siinä verrataan keskenään kahta täysin eri asiaa keskenään.

        Saat tietenkin olla aivan vapaasti YTK:n jäsen, sitä ei kukaan ole kieltämässä, mutta siltikään YTK ei ole enää edullinen millään mittapuulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sitten ne prosenttiosuudelliset vertailuun myös..

        0,3 % on prosenttiosuudellinen yleensä, jos olet keskituloinen niin sitten ytk on edukkaampi.

        Ja muistetaan toki että nämä liittojen kassat eivät ole kovin innostuneita ottamaan muita kuin liiton jäseniä. Se taas tuo sen 500-700 lisää vuodessa maksuihin.

        Vaikka otetaan vertailuun myös %-osuudelliset, niin se YTK ei ole yhtään sen edullisempi, sijoitus vain on hieman parempi listauksissa. Siltikin YTK on keskimääräistä työttömyyskassaa kalliimpi jokaisessa vertailun tuloluokassa (20 000, 35 000 ja 50 000e).

        Esim. Aaria työttömyyskassa on kaikille avoin työttömyyskassa, ja on 31euroa vuodessa edullisempi kuin YTK.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka otetaan vertailuun myös %-osuudelliset, niin se YTK ei ole yhtään sen edullisempi, sijoitus vain on hieman parempi listauksissa. Siltikin YTK on keskimääräistä työttömyyskassaa kalliimpi jokaisessa vertailun tuloluokassa (20 000, 35 000 ja 50 000e).

        Esim. Aaria työttömyyskassa on kaikille avoin työttömyyskassa, ja on 31euroa vuodessa edullisempi kuin YTK.

        No ei se Aaria hyväksi muutu nimeä vaihtamalla, jattk muodostui jo legendaksi surkean hitaasta ja matalatasoisesta toiminnastaan. Vähän kuin kikkareesta konvehdiksi tämä yritelmä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka otetaan vertailuun myös %-osuudelliset, niin se YTK ei ole yhtään sen edullisempi, sijoitus vain on hieman parempi listauksissa. Siltikin YTK on keskimääräistä työttömyyskassaa kalliimpi jokaisessa vertailun tuloluokassa (20 000, 35 000 ja 50 000e).

        Esim. Aaria työttömyyskassa on kaikille avoin työttömyyskassa, ja on 31euroa vuodessa edullisempi kuin YTK.

        Onko kaikki kassat avoimia kaikille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liiton jäsenmaksun vertaamista pelkkään työttömyyskassan jäsenmaksuun ei ole hedelmällistä keskustelua, koska siinä verrataan keskenään kahta täysin eri asiaa keskenään.

        Saat tietenkin olla aivan vapaasti YTK:n jäsen, sitä ei kukaan ole kieltämässä, mutta siltikään YTK ei ole enää edullinen millään mittapuulla.

        Miksi sitten liittolaiset aina haukkuu ytk vaikka se on vapaus valita eikä se ole kuin kassa, koskaan eivät hauku oman alan kassaa vaikka se tekee samaa hommaa ! onko kenties kyse kateudesta koska ytk on suurin ? se on totta että nykyään on halvempiakin vaihtoehtoja mutta erot ovat aika pienet versus liitojen hintoihin, oman alan liiton kassa maksoi aikoinaan noin 350/v liitto maksoi noin 800/v perustui % nykyään liiton maksu on 300 ja kassa 96e


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka otetaan vertailuun myös %-osuudelliset, niin se YTK ei ole yhtään sen edullisempi, sijoitus vain on hieman parempi listauksissa. Siltikin YTK on keskimääräistä työttömyyskassaa kalliimpi jokaisessa vertailun tuloluokassa (20 000, 35 000 ja 50 000e).

        Esim. Aaria työttömyyskassa on kaikille avoin työttömyyskassa, ja on 31euroa vuodessa edullisempi kuin YTK.

        Miten saat 50000e 0.3% on halvempi kuin 115e ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko kaikki kassat avoimia kaikille?

        Ei, ja onko sellaista ketään edes tässä keskustelussa väittänytkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sitten liittolaiset aina haukkuu ytk vaikka se on vapaus valita eikä se ole kuin kassa, koskaan eivät hauku oman alan kassaa vaikka se tekee samaa hommaa ! onko kenties kyse kateudesta koska ytk on suurin ? se on totta että nykyään on halvempiakin vaihtoehtoja mutta erot ovat aika pienet versus liitojen hintoihin, oman alan liiton kassa maksoi aikoinaan noin 350/v liitto maksoi noin 800/v perustui % nykyään liiton maksu on 300 ja kassa 96e

        Yleensä kritiikki YTK:ta kohtaan kohdistukin niihin jotka YTK:ta estoitta kehuvat halvimmaksi, ja varsinkin sen edullisuutta ammattiliiton jäsenmaksuun verrattaessa. Noita kahta ei voi verrata keskenään koska kummallakin on omat alueet joita tahollaan hoitavat. Lisäksi joillakin on paha tapa antaa ymmärtää, että YTK hoitaisi samalla tavalla työelämän asioita kuin ammattiliitto, näinhän asia ei ole sen estää jo työttömyysturvalaki.

        Oma "kritiikki" ei kohdistu YTK:ta kohtaan sen jäsenmäärän vuoksi, vaan siihen jatkuvaan keskustelijoiden väitteeseen, että kyseinen kassa olisi edullisin. YTK ei ole edullisin, edullisempiakin löytyy. Jos joku haluaa vakuuttaa itsensä YTK:n kautta on kyseinen henkilö siihen oikeutettu eikä se ole mitenkään pois kirjoittaneelta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten saat 50000e 0.3% on halvempi kuin 115e ?

        Ymmärrän, että on vaikea sisäistää, YTK ei ole keskimäärin yhtään sen edullisempi vaikka vertaisit sitä johonkin kalliimpaan työttömyyskassaan. Vertaamalla YTK:ta johonkin kalliimpaan työttömyyskassaan voit saada vaikutelman, että YTK olisi edullinen. YTK:n jäsenmaksu on silti 115e vuodessa, ja tuolla jäsenmaksulla YTK on keskimääräistä kalliimpi työttömyyskassa jokaisessa kyseisen vertailun tuloluokassa, sitä tuo vertauksesi ei muuta miksikään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän, että on vaikea sisäistää, YTK ei ole keskimäärin yhtään sen edullisempi vaikka vertaisit sitä johonkin kalliimpaan työttömyyskassaan. Vertaamalla YTK:ta johonkin kalliimpaan työttömyyskassaan voit saada vaikutelman, että YTK olisi edullinen. YTK:n jäsenmaksu on silti 115e vuodessa, ja tuolla jäsenmaksulla YTK on keskimääräistä kalliimpi työttömyyskassa jokaisessa kyseisen vertailun tuloluokassa, sitä tuo vertauksesi ei muuta miksikään.

        Mitä merkitystä keskiarvolla on ei mitään, jos tuloluokka on tuo 50000 ja % on 0.3 mikä on summa= ? mikä on kallein ja mikä halvin, ytk ei ole kallein ei lähellekkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten saat 50000e 0.3% on halvempi kuin 115e ?

        Ay-jyrsijän matikka vaan on sitä parempaa matikkaa


    • Anonyymi

      Yhdysvalloissahan on jo arkipäivää tämä ihmisten irtisanoutuminen, jonka jälkeen soitetaan pomolle että "Jos maksat 20% enempi valuuttaa niin voin tulla takaisin tekemään sen paskatyön", ja koska pomo ei siihen ketään muuta saa, ja ilman paskatyötä firman tulos romahtaa nollille....pakkohan se on maksaa.

    • Anonyymi

      JUU, SE ON OIKEIN LIITOILLE EI PIDÄ MAKSAA
      Kaikissa vasemmistolaisissa maissa ja kulttuureissa on pulaa kaikesta ja kallista.
      Liitot ovat nostaneet hinnat korkeiksi ja ajaneet teollisuuden pois Suomesta ja konkursseihin, yhdessä verottajan ja Sanna Mariinin kanssa.
      Ai että miten paljon se pystyykin kassa tyttö saamaan aikaiseksi. Saihan se Leenin Venäjällä ihmeitä aikaan.

      • Anonyymi

        ruotsi hyvä esimerkki? Ruotsissa on vahva ay-rakenne ja korkea järjestäytymisaste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ruotsi hyvä esimerkki? Ruotsissa on vahva ay-rakenne ja korkea järjestäytymisaste.

        Siellä yritysten ja työyhteisöjen kehittämistä ajavat yritykset, työntekijät ja liitot. Ovat ymmärtäneet että menestyvät yritykset ovat hyvä asia.
        Täällä Suomessa työyhteisön ja yritysten pärjäämistä haluavat yritykset ja osa työntekijöistä. Liitot ja osa työntekijöistä eivät pidä yritysten pärjäämistä erityisen tärkeänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä yritysten ja työyhteisöjen kehittämistä ajavat yritykset, työntekijät ja liitot. Ovat ymmärtäneet että menestyvät yritykset ovat hyvä asia.
        Täällä Suomessa työyhteisön ja yritysten pärjäämistä haluavat yritykset ja osa työntekijöistä. Liitot ja osa työntekijöistä eivät pidä yritysten pärjäämistä erityisen tärkeänä.

        Siinä on se ero, että Ruotsissa yritykset välittää työntekijöiden pärjäämisestä. Koska Suomessa yritykset ei välitä työntekijöiden pärjäämisestä, miksi pitäisi työntekijöiden välittää yritysten pärjäämisestä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä on se ero, että Ruotsissa yritykset välittää työntekijöiden pärjäämisestä. Koska Suomessa yritykset ei välitä työntekijöiden pärjäämisestä, miksi pitäisi työntekijöiden välittää yritysten pärjäämisestä?

        Kyllä yritykset todellakin välittävät, näyttää siltä että siihen vaaditaan jarruketjun poissaolo. Vähemmän ay-jarrutusta, parempi työyhteisö.


    • Anonyymi

      Jos lopettaa liitolle maksamisen, ei tarkoita kuitenkaan oikeutta mennä töihin lakon aikana vaikka juridinen oikeus siihen olisikin.
      Kusiruuttapartiomme pitävät erityshuolen siitä että juuri tuommoinen ei pääse porttia lähellekään ilman siankusikäsittelyämme.
      Kokeile ja hämmästy ! Emme suosittele kuitenkaan.

      Talkoo-Taavetti

      • Anonyymi

        Liitoilla on kuiten ainutlaatuisia palveluita tarjolla, lakoissa suoritamme ensikertalaisille, eli lakkoneitsyeille, tärkeän ay-toimen eli kuuluisan suolivihkimisen. Suolivihkimisessä kokenut luottamusmies valmistaa jäsenen pitkälle maksajan uralle. Tarvittaessa suolivihkimys tehdään useiden luottamusmiesten yhteistyönä.


      • Anonyymi

        Minä taatusti menen töihin lakon aikana jos niin haluan, minä en kysele siihen yhdenkään liittolaisen lupia. Tuollaisesta toiminnasta seuraa poliisin soitto paikalle ja seurauksena voi olla jopa työsuhteen päättäminen.

        Minä en näe järkeä rettelöinnissä tai liiton säälittävien senttien ruinaamisessa. Hyvät työntekijät ovat harvassa ja työnantaja ainakin minulle on maksanut varsin hyvää palkkaa. Työnantaja tietää, että maksamallaan palkalla saa laadukkaan työpanoksen ja luotettavan työntekijän, joka ei kuseksi omiin tai työnantajan muroihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä taatusti menen töihin lakon aikana jos niin haluan, minä en kysele siihen yhdenkään liittolaisen lupia. Tuollaisesta toiminnasta seuraa poliisin soitto paikalle ja seurauksena voi olla jopa työsuhteen päättäminen.

        Minä en näe järkeä rettelöinnissä tai liiton säälittävien senttien ruinaamisessa. Hyvät työntekijät ovat harvassa ja työnantaja ainakin minulle on maksanut varsin hyvää palkkaa. Työnantaja tietää, että maksamallaan palkalla saa laadukkaan työpanoksen ja luotettavan työntekijän, joka ei kuseksi omiin tai työnantajan muroihin.

        toiset ne sitten maksavat näiden perseennuolijoiden edut


    • Anonyymi

      Safka on kyllä halpaa. Siinä aloittaja on väärässä. Aatelkaa vaikka 25 kg ruisjauhosäkki, eihän se oikeastaan maksa mitään. Sillä pärjää pitkälle. Piimää kylkeen. On halpaa.

      • Anonyymi

        Maksaahan se yli 20 euroa jopa. Rainbow jauhot on 0,85e/kg. Syöhän siitä toki muutamankin kerran, tekee vaikka riisipiirakoita.


    • Anonyymi

      Ihan sama maksatko liitolle tai et... kun lakko on...portista et töihin mene ilman että tulet käsitellyksi siankusella ja lietteellä, sekä mahd.muk. vielä sukuelimien voitelulla tärpätillä.
      Ai rikollistako... ? Yhtään kertaa emme ole joutuneet vastuuseen teoistamme vaikka ruutattu kymmeniä, ellei jo satoja rikkuriksi pyrkineitä.
      Ai että lopputili...?
      Me olemme hyvin pitkälti eläkeläisistä koostuva firmojen ulkopuolinen ruuttaryhmä, jotka toimimme lakkovahtien tukena. Kova on se joka minullekin lopputilin saisi siis aikaiseksi. Ei ole sellaista vielä ilmaantunut !!!

      Talkoo-Taavetti

    • Anonyymi

      Tervetuloa vaan kokeilemaan, mutta ei suositella...
      Ryhmät valmiina 24/7 eikä kusi lopu.

      • Anonyymi

        Kertoo sinunkin älykkyytesi tasosta, jos tasosta voi edes puhua.


    • Anonyymi

      Rikkurin älykkyystaso mitataan portilla.
      Jos lähtee pois, on älykäs.
      Jos yrittää väkisin lakonalaisiin töihin, todetaan tyhmäksi ja ruiskutetaan.

      Talkoo-Taavetti

    • Anonyymi

      Älykkäitä ovat olleet.
      Ihan kiitettävän älykkäitä.
      Joku on lupaillut tulla, mutta eipä sitä tyhmää ole koiransa kanssa näkynyt.

      Talkoo-Taavetti

    • Anonyymi

      Varmaankin koirapuolisonsa niin viisas että ei päästä sitä lenkillä ollessa sinne kasteltavaksi.

    • Anonyymi

      KotkaMills on tehnyt paikallisia jo vuosia. Kaikki ovat tyytyväisiä.

      Miksi paperiliitto ei neuvottele ja sovi?

      Ei ole saavutettuja etuja.

      Tyly-päivät on palkallisia. Turha muuta selittää. Olisi jo aika tehdä töitä palkkansa eteen.

      • Anonyymi

        KotkaMills teki Paperiliiton kanssa sopimuksen. Paperiliitto neuvotteli ja sopi kaikkien muiden mutta ei UPM:n kanssa. Kummassa vika? Neuvottelut on käynnissä mutta sovintoa ei vaan tule.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KotkaMills teki Paperiliiton kanssa sopimuksen. Paperiliitto neuvotteli ja sopi kaikkien muiden mutta ei UPM:n kanssa. Kummassa vika? Neuvottelut on käynnissä mutta sovintoa ei vaan tule.

        Paperiliitto meni lakkoon. Siinä vika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KotkaMills teki Paperiliiton kanssa sopimuksen. Paperiliitto neuvotteli ja sopi kaikkien muiden mutta ei UPM:n kanssa. Kummassa vika? Neuvottelut on käynnissä mutta sovintoa ei vaan tule.

        KotkaMillsissä on paikallinen sopimus.


    • Anonyymi

      YTK maksaa noin 100 euroa vuodessa. Sieltä saa ansiosidonnaisen. Liitto ei maksa ansiosidonnaista. Se tulee valtion budjetista ja maksetaan työttömyyskassan jäsenille.

      Yleissitovuus hoitaa palkat. Niin se on. Se on työnantajien selkänoja.

      • Anonyymi

        kaikki ytk:hon ja tulevat palkat 5e/h


      • Anonyymi

        yleissitovuutta ei ole ilman liittoja


      • Anonyymi

        Itseasiassa YTK:n jäsenmaksu on 115euroa vuonna 2022. Ja toisekseen yleissitovuus ei hoida palkankorotuksia, vaan ammattiliitot jotka neuvottelevat työnantajaliittojen kanssa palkoista ja muista työnteon ehdoista.

        Lisäksi, jos haluaa vakuuttaa itsensä työttömyyden varalle, ei YTK ole edullinen vaan keskimääräistä kalliimpi tapa vakuuttaa itsensä työttömyyden varalle.

        https://www.tyj.fi/tyottomyyskassat/jasenmaksut/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        yleissitovuutta ei ole ilman liittoja

        Yleissitovuus on laissa. Liitoilla ei ole sen kanssa mitään tekemistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itseasiassa YTK:n jäsenmaksu on 115euroa vuonna 2022. Ja toisekseen yleissitovuus ei hoida palkankorotuksia, vaan ammattiliitot jotka neuvottelevat työnantajaliittojen kanssa palkoista ja muista työnteon ehdoista.

        Lisäksi, jos haluaa vakuuttaa itsensä työttömyyden varalle, ei YTK ole edullinen vaan keskimääräistä kalliimpi tapa vakuuttaa itsensä työttömyyden varalle.

        https://www.tyj.fi/tyottomyyskassat/jasenmaksut/

        Kassasta saa ansiosidonnaisen. Se on hyvä asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleissitovuus on laissa. Liitoilla ei ole sen kanssa mitään tekemistä.

        Aivan, mutta mikä taho neuvottelee sen yleissitovan TES:n?


    • Anonyymi

      Inflaatio on jo älytön joten jos ei liitot tee edes inflaatio paineen varalle soppareitaan niin kyllä on paskoja sopimuksia. Ihan perseestä.

    • Anonyymi

      Liito on perseestä. Ihan oikeassa olet. Kukaan ei halua lakkoilla. Työoloja pitää parantaa. Paikallaan oleminen on menemistä taaksepäin. Työnantajan kanssa asioita voidaan kehittää paikallisista lähtökohdista.

    • Anonyymi

      Liito-orava Porista!

    • Anonyymi

      Tyhmähän sinä olet.

    • Anonyymi

      Omamoka ja jälkipolville ongelmia lisää!
      No pidä napasi omana ja tiukalla, soon sinun napasi ja leuhki kaikkialla napaasi!

      Hei, älä koskaan ikinä haen mitään avustusta mistään! Sinulla omanapa, kaikesta muusta viis!...

    • Anonyymi

      Niin ja lakkoporteilla kyllä joutuu kääntymään pois ellei halua ehdointahdoin tulla ruiskutetuksi.
      Harvemmin kukaan kehdannut kommentoida täälläkään millaista on kun useita viikkoja hajuhaitta ettei kotiinkaan menemistä ja rikkurin leima otsassa lopun ikää pienemmällä paikkakunnalla ja miksei isommallakin.

      Talkoo-Taavetti

    • Anonyymi

      On totta ja nähty omin silmin.

    • Anonyymi

      Ammattiliitot eivät voi inflaatiolla yhtään mitään.

    • Anonyymi

      Samat edut saa vaikka ei ole liitossa. Ansiosidonnaisen takia pitää kuulu kassaan. YTK maksaa vain 120 euroa vuodessa. OK

    • Anonyymi

      Kuka vielä maksaa liitoille? :D
      Ansiosidonnaisen saa kuulumalla työttömyyskassaan ja se maksaa 70-100€/v. Liitot vaan vaikeuttaa kaikkea sopimista.

    • Anonyymi

      Onkohan YTK maksanut hyvääkin lakkoavustusta UPM: n lakossa oleville työntekijöille?

      • Anonyymi

        0 euroa.


    • Anonyymi

      No entäpä sen sijaan, että vaaditaan veronalennuksia tai syytellään liittoja tehtäisiin itse asioille jotain.

      Öljylämmitykset esim maalämmöksi.
      Bensa-auto vaikka kaasuautoksi tai pyörällä töihin.
      Sähköä kuluttavat vermeet vähemmälle käytölle ja tilalle aina vähemmän kuluttavia.
      Kun ajellaan autoa, niin ajellaan säästeliäästi eikä jatkuvaa ylinopeutta ohitellen.
      jne...

      Noin saisi jotain aikaiseksikin ja samalla säästäisi itsekkin ison määrän rahaa.

    • Anonyymi

      YTK:n jäsenmaksu 120 euroa vuodessa. Sillä varmistaa ansiosidonnaisen. Palkat on yleissitovia, Ei tarvitse kuulua liittoon.

      • Anonyymi

        Onko YTK maksanut lakkolaisille isojakin lakkoavustuksia?


      • Anonyymi

        Mitä tuo "yleissitovuus" tarkoittaakaan?

        Sitä, että ammattiliitot neuvottelevat ne korotukset työnantajien kanssa. Jos liittojen jäsenmäärät laskevat alle n. 50% alalla työskentelevistä niin se TES:t eivät enää välttämättä saa yleissitovuus-statusta, ja silloin mitkään "yleisisitovuudet" enää auta.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1305
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1217
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1145
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      54
      850
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      75
      751
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      681
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      659
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    Aihe