Luottotiedot varoitusmerkkinä?

Anonyymi

Ei luottotietoja nyt suoraan tule yleensä kysyneeksi, mutta kun elämäntilanteista puhutaan, niin asia tulee helposti esiin.

Minulla on ollut kaksi vakavaa suhdetta, joista toinen päättyi puolison mielenterveysongelmiin, joiden takia hän hankki itsensä korviaan myöten velkoihin. Näiden jakamiselta vältyin täpärästi. Toinen oli käräyttänyt luottotietonsa jo valmiiksi, mikä - onneksi - hidasti yhteisiä suunnitelmia, kunnes totesin, että rahankäytön lisäksi myös alkoholinkäyttö oli holtitonta. Koska en nyt ole kaksinen saalis, vaikuttaa siltä, että tielleni osuu yhtenään luottotietonsa eri syistä käräyttäneitä (yleistähän se nykyään on), ja olen alkanut pitää sitä varoitusmerkkinä, vaikken sentään ehdottomana einä.

Miten muut? Kavahduttaako?

7

746

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Teit oikein kieltäytyessäsi osallistumisesi velkojen maksuihin!

      On aiheellista ja tärkeää huomioida toisen rahan käytto. ellei kykyne erottamaan tulojen ja menojen eroa, jotain on pahasti vinossa.
      Yhteistä elämää ei voi perustaa taloudellisesti epävakaan ihmisen kanssa. Tai , tietysti voi! mutta täytyy tidostaa itselleen että omat luottotiedot saattavat mennä, ja toisen rahantarve ei koskaan lopu . Tulee ero kun sinun rahat ovat loppu ja 'sankari' etsii uuden uhrin.

      Tuohon ei auta vaikka kuinka paljon raaaaaaaaaakastaisi toista.
      Tosiasiat puhuvat puolestaan.

      sinulle AP, ehdottaisin että alkaisit katsella ystäviä hiukan eri paikoista ja tasolta.

      • Anonyymi

        Olet vähän turhan mustavalkoinen, koska et ymmärrä ja pysty hahmottamaan isompaa kuvaa. Olet suppeakatseinen.


    • Anonyymi

      Huom,Tässä sinä.llä tarkoitan ketä tahaansa - en aloittajaa.

      Lisäisin edelliseen, että ei ole reilua jos epävakaa rahahankäyttäjä tuhlaa ylivarojensa vain pitääkseen sinut kanssaan.. Silloin sinä olet se vääryyden aiheuttaja! Sinun velvollisuutesi on oikaista toista ja todistaa ettei lahjonta tai varojensa ylikäytto ole paikallaan eikä lainkaan aiheellista sinua kohtaan.

    • Anonyymi

      Ei kavahduta. Se ei pelkästään ole syy sanoa ei. Riippuu monesta tekijästä. Itsellä yrityksen aikaisia velkoja. Tänä vuonna maksettu. Suomessa tosin ongelma on, että epäonnistunut yrittäjyys on häpeällistä. Jenkeissä arvostetaan yrittänyttä, vaikka olisi epäonnistunut.
      Myös korona-aika on vaikuttanut monen talouteen. Onkin toinen asia, että yrittääkö toinen työllä päästä veloistaan ja miten elämä jatkuu sen jälkeen, kun merkintä on tullut. 😊

    • Anonyymi

      Pahempi varoitusmerkki on, jos on saanut tuomion oikeudessa. Kannattaa soittaa käräjäoikeuteen ja kysyä, onko siellä tuomioita. Mutta muista sitten, että jos rikos on tapahtunut Tampereella, niin siitä ei tiedetä Helsingin käräjäoikeudessa.

    • Anonyymi

      Juopoilla on aina velkaa ja elämän hallintaa ei ole.
      minä olen velaton ja aion pysyäkin. Työtön olen mutta pärjään hyvin Tai no kyllä minä tienaan välillä pikkutöillä. Velkaa en ota, se on mun elämän filosofia koko elämäni ajan ollut.

    • Anonyymi

      Tietenkin ehdoton ei luottotiedottomalle. Miettikää nyt Sara Sieppiä, jolla oli taannoin 20.000€ ulosotossa? Eeeeiii.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      90
      6346
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2594
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2150
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1847
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1651
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1428
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1223
    Aihe