Moni keski-ikäinen muistaa kyseisen leffan nähneensä, itsekin kersana sen useammankin kerran VHS:ltä kattelin.
https://youtu.be/kUsFWO08CO0
Ja tokihan minunkin haaveena oli ryhtyä aikuisena hävittäjälentäjäksi. :D
Oli ne vaan cool... 🤘
Onko muita haaveilijoita tai jopa niitä jotka on lentäjiä, jopa hävittäjän puikoissa.. tällä palstalla? :)
Top Gun.....
109
932
Vastaukset
No jätetään tämä tähän. Romanssit jää kaikkien mieleen, etenkin ne mihin on eläydytty.
https://youtu.be/fUis9yny_lI
Varmaan joku tähänkin on eläytynyt tytön tylleröistä.- Anonyymi
Siinä on muuten vuodet kohdelleet eritavoin pääosan näyttelijöitä
Kelly 60 v muutama vuosi sitten: https://www.irishmirror.ie/showbiz/celebrity-news/top-gun-star-kelly-mcgillis-12691731
Tom samoihin aikoihin uuden TopGunin kuvauksissa https://www.etonline.com/tom-cruise-feels-the-need-for-speed-on-set-of-top-gun-sequel-see-the-pic-111359 Anonyymi kirjoitti:
Siinä on muuten vuodet kohdelleet eritavoin pääosan näyttelijöitä
Kelly 60 v muutama vuosi sitten: https://www.irishmirror.ie/showbiz/celebrity-news/top-gun-star-kelly-mcgillis-12691731
Tom samoihin aikoihin uuden TopGunin kuvauksissa https://www.etonline.com/tom-cruise-feels-the-need-for-speed-on-set-of-top-gun-sequel-see-the-pic-111359Juu. Elintavatkin vaikuttaa? Geenit. Toinen vielä näyttelee, toinen ei. Voi ottaa löysin rantein, jos leipä ei ole kiinni ulkonäöstä. Sekin voi vaikuttaa ainakin jenkeissä.
Tuo tytön tyllerö kuului mun Top kolmoseen ja hänkin taisi olla lesbo.
Maskuliininen Grumman F-14 Tomcat on ehdoton lempparikoneeni. 👌🏼Carl-Gustaf kirjoitti:
Maskuliininen Grumman F-14 Tomcat on ehdoton lempparikoneeni. 👌🏼Tomcat saa peukun. 👍
Carl-Gustaf kirjoitti:
Maskuliininen Grumman F-14 Tomcat on ehdoton lempparikoneeni. 👌🏼Kelly on ollut aviossa ja parisuhteissa miestenkin kanssa, mutta joo tuli kaapista ja rekisteröidyssä suhteessa naisen kanssa.
- Anonyymi
Olen lennättänyt leijaa.
- Anonyymi
On. Hawk ja Hornet on työkalut joilla lennellään vielä jonkin aikaa.
- Anonyymi
JasuM kirjoitti:
Lentäisitkö, jos saisit lentää?
enpä taitais. ahtaita koneita isoille ihmisille eikä niin naputtele se meteli minkä aiheuttivat
- Anonyymi
Muistanpa hyvinkin. Muuten ei olisi kuulunut valintoihini, mutta poikakaverin mielestä se piti nähdä. En ollut kovin vaikuttunut. Sukulainen oli tuohon aikaan ilmavoimilla lentäjänä, häntä kyllä arvostin enemmän kuin leffaa 😁.
- SheenaOkei. :)
Minulle toi elokuva oli innostava. Piti oikein pahvista väsätä siivet ja "lentää". :D
Mä rakastan kaikkea tehokasta ja nopeaa, jota kulkuneuvoksi voi sanoa.- Anonyymi
JasuM kirjoitti:
Okei. :)
Minulle toi elokuva oli innostava. Piti oikein pahvista väsätä siivet ja "lentää". :D
Mä rakastan kaikkea tehokasta ja nopeaa, jota kulkuneuvoksi voi sanoa.No mutta. Polkupyörällä päästään jopa 99,9%:iin valonnopeudesta. Se on vain polkijasta kiinni. Ihailetko siis polkupyöriäkin? Itse asiassa salainen haaveeni olisi wanha kunnon "mummopyörä" kunnon jousi-istuimella.
Tosin sukupuoleni ja ikäni puolesta minun pitäisi haaveilla "pappa-tunturista". Jopa siitä huolimatta, että olen palstan nuorimmasta päästä. Top Gun:sta tuli mieleen Tomppa Kruisailee, joka on pikku pirpanan pikkuveli. Anonyymi kirjoitti:
No mutta. Polkupyörällä päästään jopa 99,9%:iin valonnopeudesta. Se on vain polkijasta kiinni. Ihailetko siis polkupyöriäkin? Itse asiassa salainen haaveeni olisi wanha kunnon "mummopyörä" kunnon jousi-istuimella.
Tosin sukupuoleni ja ikäni puolesta minun pitäisi haaveilla "pappa-tunturista". Jopa siitä huolimatta, että olen palstan nuorimmasta päästä. Top Gun:sta tuli mieleen Tomppa Kruisailee, joka on pikku pirpanan pikkuveli.Mieluummin moottoriajoneuvo. :)
- Anonyymi
JasuM kirjoitti:
Mieluummin moottoriajoneuvo. :)
Pappa-tunturi on moottoriajoneuvo. Siinä on hurjat 1,5 hv, 2 vaihdetta ja vieläpä polkimet (ei kaikissa) joilla voi polkea perille, mikäli 2-tahti bensiini loppuu.🛵
Anonyymi kirjoitti:
Pappa-tunturi on moottoriajoneuvo. Siinä on hurjat 1,5 hv, 2 vaihdetta ja vieläpä polkimet (ei kaikissa) joilla voi polkea perille, mikäli 2-tahti bensiini loppuu.🛵
Tiiän, mulla on ollu punainen, viritetty. :)
- Anonyymi
JasuM kirjoitti:
Tiiän, mulla on ollu punainen, viritetty. :)
Oliko kantta laskettu ja männän helmasta otettu pala pois? Nehän ne olivat helpoimmat virityskonstit. Isot pojat viilailivat imu- ja pakoaukkoja, sekä virtauskanavia. Pelottavat pojat laittoivat lisäksi jopa 16mm kaasuttimen ja tehoputken. Välitysten vaihdosta nyt puhumattakaan.
Kyllä vanha kunnon Puch moottori ärjähti sitten rajusti. Itsellänihän oli Tunturi sport. Sama moottori, kuin pappiksessa, mutta 3-vaihdetta. Saattaa olla, että sitäkin oli hieman viritetty. Anonyymi kirjoitti:
Oliko kantta laskettu ja männän helmasta otettu pala pois? Nehän ne olivat helpoimmat virityskonstit. Isot pojat viilailivat imu- ja pakoaukkoja, sekä virtauskanavia. Pelottavat pojat laittoivat lisäksi jopa 16mm kaasuttimen ja tehoputken. Välitysten vaihdosta nyt puhumattakaan.
Kyllä vanha kunnon Puch moottori ärjähti sitten rajusti. Itsellänihän oli Tunturi sport. Sama moottori, kuin pappiksessa, mutta 3-vaihdetta. Saattaa olla, että sitäkin oli hieman viritetty.Sitä en tiiä. Iskä ei koskaan kertonut mitä teki. Mutta ihan kivasti se kulki.
- Anonyymi
Muuten ko. leffa ei kiinnosta, mutta kun siinä on Tom Cruise - vieläpä nuorena eli ihan parhaimmillaan - niin pitää kyllä joskus katsoa!
Kirjautumaton palstalutka- Anonyymi
Onhan se kuitenkin 172 cm pitkä. Ei ihan kääpiöksi vielä lueta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, ja kun ei se pituus aina korreloi kasvonpiirteiden kanssa. Naama voi olla komea, vaikka olisi lyhytkin mies kyseessä. Toinen esimerkki tästä on Kari Ketonen, johan sitä yhdessä Napapiirin sankarit -leffassa Vatasenkin roolihahmo sen pituudesta piikitteli. On muuten miellyttävän näköinen mies kyllä myös Jussi Vatanenkin.
Kirjautumaton palstalutka - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ihan niinkään pitkä, alle 170 cm.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse asiassa 168cm. Kuka tosikko taas meni poistamaan viestini? Melkoisia matala-otsaisia tosikkoja palstoilla liikkuukin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse asiassa 168cm. Kuka tosikko taas meni poistamaan viestini? Melkoisia matala-otsaisia tosikkoja palstoilla liikkuukin.
En minä ainakaan ilmiantanut sitä kääpiökommenttia, vaikken ihan samaa mieltä olekaan. Tai siis kyllähän hän lyhyenläntä on, muttei mikään "näyttelijän irvikuva". Hyvä roolisuoritus mm Rock of Agesissa, ja samalla kävi ilmi että hän osaa myös laulaa!
Kirjautumaton palstalutka - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miesten tai naistenkin haukkuminen pituuden perusteella on samanlaista syrjintää kuin haukkuminen ihonvärin perusteella.
- Anonyymi
niin ja se Kellyn ammattihan siinä pisti miehet/pojat ja miksei naiset/tytöt miettimään tulevaa ammattiaan 2 kertaa. oli niiiinkoool
- Anonyymi
Tyylikäs biisi ja toimiva video, olen aina pitänyt siitä.
Tosin melko makaaberia on näinä päivinä ihailla yhtään mitään, mikä liittyy sodankäyntiin.Nojoo, hävittäjät nyt kiehtoo anyway, vaikka sodankäyntiin on luotukin.
Ennen oli elokuvat erilaisia. :)Sulla menee sekaisin funktio ja esteettisyys. Asekin voi olla kaunis, vaikka se on tarkoitettu tappamiseen.
- Anonyymi
JasuM kirjoitti:
Nojoo, hävittäjät nyt kiehtoo anyway, vaikka sodankäyntiin on luotukin.
Ennen oli elokuvat erilaisia. :)olisit toista mieltä jos olisit asunut ilmavoimien kanssa samalla paikkakunnalla
- Anonyymi
Jasusta tuli melkein top gun, kun on top gay 🤣🤣🤣
- Anonyymi
Floppi Jasulla ei ole kysyntää :DD
- Anonyymi
😂👍
- Anonyymi
No mutta Jasu, sinun kannattais käydä kokeilemassa Vantaalla lentosimulaattoria :) Ja Kalastamassa vapaalentotunnelia, vai joko ne tuttuja? Jos ei noista jo huonot pääse housuihin, niin laskuvarjolla tandemihyppyä.
En ole koskaan haaveillut hävittäjälentämisestä, mutta jossain vaiheessa kiinnosti ehkä hetken lentoemo. Mutta se ei enää taitaisi sopia minulle. Kuulun niihin, jotka valtaa ahtaan paikan kammo aina kun siihen putkiloon astun ja muuten haluaisin päästä itse koneen ohjaimiin, että varmasti turvallisesti perille. Viimeviikolla täälä oli vähän aikaa kiinnostava keskustelu eräästä lennosta, mutta
Miten tällaiselle lennolle. Nylonbeat - Viimeinen ennen kynnystä :)
https://youtu.be/0SfKkLqQtP4
t.sxthEn ole käynyt kummassakaan, mutta nyt kun mainitsit laitan nuo to do listalleni. :)
Mulla tulee ahtaankammo pimeässä, valoisassa ja istuen ei. Korkeanpaikankammoa mulla on. Muttei se vaivaa lentäessä, vain parvekkeilla, tikkailla yläilmoissa ja katoilla.
- Anonyymi
Kun itse katson ulkomaalaisia sarjoja paljonkin, niin no Resident Alen on hyvä ja ehdoton on the Book of Boba Fett ;D
Itsellä aina nappaa G.I.Jane :)
JasuM kirjoitti:
Huoh, sinä se vaan kaunistut. 😍
Sotilas Jane.Heippa taas, hyvvee perjantait:D Pikainen visiitti ja kiitos ^^, xx
Tuosta leffasta on hyvin jäänyt mieleen se mitä sanoivat kivusta, että kipu on hyvä, tiedät olevasi elossa..ja onhan se Demi ihan helvetin kovassa kunnossa tuossa leffassa,ihan badass;Dp.Eppis kirjoitti:
Heippa taas, hyvvee perjantait:D Pikainen visiitti ja kiitos ^^, xx
Tuosta leffasta on hyvin jäänyt mieleen se mitä sanoivat kivusta, että kipu on hyvä, tiedät olevasi elossa..ja onhan se Demi ihan helvetin kovassa kunnossa tuossa leffassa,ihan badass;DMites sinä itse nyt voit? Oletko päässyt homehelvetistä? :)
JasuM kirjoitti:
Mites sinä itse nyt voit? Oletko päässyt homehelvetistä? :)
uuh..ei voi valehdella, erittäin kämäsesti i´m afraid:/ Mulla on ollut randomi kuumeilua 2 kuukautta putkeen, epäilen hometta..Multa otetaan verikokeet taas pian niin näkee mitä niissä. Olin viime vuonna sairaalassakin parisen viikkoa, pahat tulehdukset kropassa. Lääkärikin tänä vuonna totes että mun olis vähän pakko päästä tästä kämpästä eroon..Mutta se siitä, miten sulla on mennyt, sitä samaa? :)
p.Eppis kirjoitti:
uuh..ei voi valehdella, erittäin kämäsesti i´m afraid:/ Mulla on ollut randomi kuumeilua 2 kuukautta putkeen, epäilen hometta..Multa otetaan verikokeet taas pian niin näkee mitä niissä. Olin viime vuonna sairaalassakin parisen viikkoa, pahat tulehdukset kropassa. Lääkärikin tänä vuonna totes että mun olis vähän pakko päästä tästä kämpästä eroon..Mutta se siitä, miten sulla on mennyt, sitä samaa? :)
Höh, ikävää kuulla että noin keljusti voit. Vakavia oireita, jokuhan immuunipuolustus sulla on päällä kun kuumeilet. 😞🤗
Eikö mitään väliaikaista evakkokämppää löytys? Parempi kuitenkin kun tuo nykyinen kämppä.
Mulla on niitä kipuja ja sitä samaa arkea. Kuntoutukseen menen kun saavat järjestettyä. Korona kellistää vetäjätkin.. 😣
Onko ne saanut selkoa, että homeet on syypää?
Joitain Tom Cruisen elokuvia oon kattonu. Viimeks joitain päiviä sitten katoin yhen teeveestä.
Tom Cruise ei ole kuitenkaan mun suosikki miesnäyttelijöistä. Buster Keaton on (oli 1920-luvulla suosittu koomikko). Myös esim. Harrison Ford on ihan hyvä ja aikoinaan tykkäsin myös Sean Connerysta. Tosin joku voi olla hyvä jossain roolissa ja tykkään hänen roolisuorituksestaan, mutta en sitten niin yleisellä tasolla niin kuin naisnäyttelijöidenkin kohdalla.
Enpä ole muuta kuin joskus aikoinaan lentänyt matkustajana lentokoneella lomamatkalle ja kun olin lapsi käytiin Tikkakosken lentomuseossa.Tomppa oli jonkun aikaa Top elokuvastara. Tikkakosken lentomuseossa oon tainnu käydä minäkin. Lentokoneessa olen istunut 5 kertaa. :)
- Anonyymi
Sama juttu olen nähnyt joskus top gun elokuvan mutta en ole koskaan pitänyt cruisesta ja hänen elokuvistaan enkä katsele hänen elokuviaan joo connery on ihan hyvä
Tomilla on kyllä hyviä leffoja, vaikkakin on täys sekopää IRL.
PS. Hävittäjälentäjillä on peräpukamavaivoja. G-voimat kun ovat myrkkyä perssilmälle.JasuM kirjoitti:
No peräpukamat on nähty. Ei ole ihan mahdoton ongelma. :)
Mitenkäs sinä olet näin aikaisin hereillä?
Palstakamu kirjoitti:
Mitenkäs sinä olet näin aikaisin hereillä?
Kultamurun laitoin töihin. Heräsin hänen herätyskelloonsa. :)
JasuM kirjoitti:
Kultamurun laitoin töihin. Heräsin hänen herätyskelloonsa. :)
Vau. Ite en koskaan ole herännyt toisen herätyskelloon. Nukun tasan niin pitkään kuin nukuttaakin, jos ei ole velvoitteita. Mitenköhän olen päätynyt sinkuksi :D
Palstakamu kirjoitti:
Vau. Ite en koskaan ole herännyt toisen herätyskelloon. Nukun tasan niin pitkään kuin nukuttaakin, jos ei ole velvoitteita. Mitenköhän olen päätynyt sinkuksi :D
Mä herään melkein joka aamu, mutten aina nouse ylös sängystä. Nousin jo ennen puolisoa, hän vaan paineli torkkunappia. :)
Välillä sitten ponkasen sängystä ylös ja olen jo ihan pirteä. Halaan ja paijaan puolison töihin, vilkutan ikkunasta. Joskus on lapsetkin ikkunalla vilkuttamassa ja sitten kömmitään takas sänkyyn tunniksi torkkumaan. :D
Sulla on vissiin sikeet unet, jos et herää? :)JasuM kirjoitti:
Mä herään melkein joka aamu, mutten aina nouse ylös sängystä. Nousin jo ennen puolisoa, hän vaan paineli torkkunappia. :)
Välillä sitten ponkasen sängystä ylös ja olen jo ihan pirteä. Halaan ja paijaan puolison töihin, vilkutan ikkunasta. Joskus on lapsetkin ikkunalla vilkuttamassa ja sitten kömmitään takas sänkyyn tunniksi torkkumaan. :D
Sulla on vissiin sikeet unet, jos et herää? :)Useinmiten se on kyllä meidän vanhin muksu, kun herää isänsä herätyskelloon tai auton ääneen pihalla ja juoksee äkkiä halimaan iskää, ennen kun lähtee töihin. Välillä ovat molemmat tuossa eteisessä isäänsä kaulaamassa, kun minä vasta kömmin sängystä ylös. :)
JasuM kirjoitti:
Sulla on vissiin sikeet unet, jos et herää? :)Ihan kiva traditio. Antaa varmasti kummasti potkua päivään, kun ei se aina niin herkkua ole.
Olen oppinut vähän itsekkääksi, kun teen vuorotyötä. Pitää nukkua tarpeeksi, että jaksaa. Minulla jos olisi vaimo, olisi ihan huippua jos tämä tekisi eväät töihin mukaan. Sellainen kauniisti tehty rasia herkullista ruokaa. Mutta minulla onkin joku ruokafetissi, että tykkään syödä naisen rakkaudella tekemään ruokaa :3Palstakamu kirjoitti:
Ihan kiva traditio. Antaa varmasti kummasti potkua päivään, kun ei se aina niin herkkua ole.
Olen oppinut vähän itsekkääksi, kun teen vuorotyötä. Pitää nukkua tarpeeksi, että jaksaa. Minulla jos olisi vaimo, olisi ihan huippua jos tämä tekisi eväät töihin mukaan. Sellainen kauniisti tehty rasia herkullista ruokaa. Mutta minulla onkin joku ruokafetissi, että tykkään syödä naisen rakkaudella tekemään ruokaa :3Heh, en tee eväitä sentään valmiiksi. Hän itse nyhrää tehdä ne jo illalla valmiiksi tai aamusta äkkiä tuossa takki niskassa jo. :)
Mä kyllä välillä piilottelen rakkauslappusia hänen eväskassiin tai piirtelen appelsiinin kuoriin hymynaamoja ja sydämiä tai laitan I love you xxx tekstejä. :D
oon vähän kaheli vissiin.
Joo, isompi muksu on tehnyt vuosia jo tuota, että herää isäänsä halimaan ja jos myöhästyy pillahtaa itkuun. :'(
Jos taas nukkuu kun tukki ja iskä ehtii lähteä, niin sitten asia ok. Mutta niin että ehtii nähdä vaan autonvalot ikkunasta halaamatta, alkaa melkoinen itku. Sitten on äiskän kainaloparkki siinä kohtaa ihan must. Kömmitään saman peitonalle ja hän niiskuttaa mun kainalossa, minä silittelen hiuksia ja suukottelen päätä. :')
Vuorotyöt on raskaita, pitääkin saada nukkua. Joskus tein vuorotöitä vähän aikaa ja mulla oli ihan sekaisin koko elämä, ihan kaikki. En kykene.JasuM kirjoitti:
Heh, en tee eväitä sentään valmiiksi. Hän itse nyhrää tehdä ne jo illalla valmiiksi tai aamusta äkkiä tuossa takki niskassa jo. :)
Mä kyllä välillä piilottelen rakkauslappusia hänen eväskassiin tai piirtelen appelsiinin kuoriin hymynaamoja ja sydämiä tai laitan I love you xxx tekstejä. :D
Joo, isompi muksu on tehnyt vuosia jo tuota, että herää isäänsä halimaan ja jos myöhästyy pillahtaa itkuun. :'(
Jos taas nukkuu kun tukki ja iskä ehtii lähteä, niin sitten asia ok. Mutta niin että ehtii nähdä vaan autonvalot ikkunasta halaamatta, alkaa melkoinen itku. Sitten on äiskän kainaloparkki siinä kohtaa ihan must. Kömmitään saman peitonalle ja hän niiskuttaa mun kainalossa, minä silittelen hiuksia ja suukottelen päätä. :')
Vuorotyöt on raskaita, pitääkin saada nukkua. Joskus tein vuorotöitä vähän aikaa ja mulla oli ihan sekaisin koko elämä, ihan kaikki. En kykene.Onhan meillä ehkä vähän hassut traditiot, mutta ei rakkautta voi koskaan liikaa toisilleen perheessä osoittaa. Minusta sitä kannattaa auliisti antaa, rakkauttaan. Kukaan kun ei elä ikuisesti, on melko ikävää sitten jos on aina pidätellyt ja pihadannut rakkaudenosoitusten kanssa ja enää ei ole mahdollista, myöhäistä kun on pari metriä multaa nenän päällä. :(
Mä meen köllöttelee hetkeksi, kahvit massussa ja turkkilainen jukurtti toisella reunalla. :)JasuM kirjoitti:
Heh, en tee eväitä sentään valmiiksi. Hän itse nyhrää tehdä ne jo illalla valmiiksi tai aamusta äkkiä tuossa takki niskassa jo. :)
Vuorotyöt on raskaita, pitääkin saada nukkua. Joskus tein vuorotöitä vähän aikaa ja mulla oli ihan sekaisin koko elämä, ihan kaikki. En kykene.No nyt ymmärrän, mikset ole ollut miestäsi jättämässä. Kuulostaa Ihanalta tuo teidän kuvio.
Palstakamu kirjoitti:
No nyt ymmärrän, mikset ole ollut miestäsi jättämässä. Kuulostaa Ihanalta tuo teidän kuvio.
:)
En ole jättämässä en, vaikka joskus olenkin lopen uupunut ja pettynyt hänen touhuihin. En ole täydellinen itsekkään. Sekin tarvii aina muistaa, kun toista alkaa syytellä. :)
Mä kuitenkin rakastan sitä ihmistä päästä varpaisiin, hän mönkinyt tonne mun sydämeen syvälle näinä yhteisinä vuosina. Olen jotenkin juurtunut häneen ja haluan kammeta kaikki vastoinkäymiset ja mälsää ajat läpi meidän voitoksi. En ole niitä, jotka ensimmäisenä luovuttaa, silloin kun uskon asiaan. :)JasuM kirjoitti:
:)
En ole jättämässä en, vaikka joskus olenkin lopen uupunut ja pettynyt hänen touhuihin. En ole täydellinen itsekkään. Sekin tarvii aina muistaa, kun toista alkaa syytellä. :)
Mä kuitenkin rakastan sitä ihmistä päästä varpaisiin, hän mönkinyt tonne mun sydämeen syvälle näinä yhteisinä vuosina. Olen jotenkin juurtunut häneen ja haluan kammeta kaikki vastoinkäymiset ja mälsää ajat läpi meidän voitoksi. En ole niitä, jotka ensimmäisenä luovuttaa, silloin kun uskon asiaan. :)Muutenkin kun ei mitään väkivaltaa, petkutusta tai oikeesti tuhoisaa touhua, miksi pitäisi erota niin täytyy aina niinä heikkoina hetkinä, kun tulee luovuttaja fiilis miettiä mitä kaikkea hyvää meillä yhdessä on. Perheenä ja pariskuntana. Uskoa, että niiden hyvien asioiden takia kannattaa etsiä takas polulle ja kulkea yhdessä eteenpäin. Koska kaikki kuitenkin rakastaa toisiaan ja tarvii lähelleen.
Miksi repiä rikki jotain ehjää, mielummin paikkaa ne pienet reiät ja repaleet, kun repii kaiken palasiksi.
Katsokaas millaisen källi poikaystävä teki tyttikselleen. Melko omiin ajatuksiin uppoutunutta meininkiä, huh huh. Uskomatonta jopa. :D
https://fb.watch/aYyTXp0_2H/- Anonyymi
Kivoja kommentteja
Saan voimaa niistä alakuloiseen aamuun
Muistan sanojasi, sit jaksan
Jaksan uskoakin - Anonyymi
Tuommosia ne naiset just on. Ei tarvinnu miestä mihinkään - esim. ylähyllyltä tavaraa - niin ei sitä sitten huomioida. Kunhan on koruna mukana, jotta on mitä naapurin rouvalle näyttää.
-keinovaginamies- Anonyymi kirjoitti:
Kivoja kommentteja
Saan voimaa niistä alakuloiseen aamuun
Muistan sanojasi, sit jaksan
Jaksan uskoakinMukavaa, jos sanani saa sinut voimaan paremmin. :)
Anonyymi kirjoitti:
Tuommosia ne naiset just on. Ei tarvinnu miestä mihinkään - esim. ylähyllyltä tavaraa - niin ei sitä sitten huomioida. Kunhan on koruna mukana, jotta on mitä naapurin rouvalle näyttää.
-keinovaginamies-Heh, meillä taas menis just toiste päin. Mikäli oltas ihmisiä jotka kävelee käsikkäin. Puoliso unohtaa kaiken muun, kun hän lähtee kauppaan.
Jos ei itse mukana olijat juokse perässä, hän voi unohtaa oikeesti heidät kauppaan ja ajella kotiin.JasuM kirjoitti:
Heh, meillä taas menis just toiste päin. Mikäli oltas ihmisiä jotka kävelee käsikkäin. Puoliso unohtaa kaiken muun, kun hän lähtee kauppaan.
Jos ei itse mukana olijat juokse perässä, hän voi unohtaa oikeesti heidät kauppaan ja ajella kotiin.Ehdottomasti kokeilisin tuota samaa jekkua, jos käsikkäin olis tapana kulkea. :D
Jekut on kivoja.- Anonyymi
JasuM kirjoitti:
Ehdottomasti kokeilisin tuota samaa jekkua, jos käsikkäin olis tapana kulkea. :D
Jekut on kivoja.Täytyy hommata tuollainen varakäsi joskus vielä. Tuo mummeli tahtoo välillä perässään raahailla. Tuntoherkkä se on, että varmaan jotain lämmitettyä silikonia pitäis siinäkin käyttää :)
Muutenkin joku välikäsi vois olla näppärä :)
Täytyy hommata tuollainen varakäsi joskus vielä. Tuo mummeli tahtoo välillä perässään raahailla. Tuntoherkkä se on, että varmaan jotain lämmitettyä silikonia pitäis siinäkin käyttää :)
-keinovaginamies-Sitä mietin kanssa, kuten säkin että ihme kun ei hoksannut ettei käsi ole lämmin ja eläväinen. :D
Huomaisin heti tuommosen elottoman käden eron elävään käteen.Anonyymi kirjoitti:
Täytyy hommata tuollainen varakäsi joskus vielä. Tuo mummeli tahtoo välillä perässään raahailla. Tuntoherkkä se on, että varmaan jotain lämmitettyä silikonia pitäis siinäkin käyttää :)
-keinovaginamies-Kaveri joskus yläaste iässä suuttui mulle, kun linjurilla kuljettiin ja hän oli jäämässä kyydistä pois, niin pörisytin kädenselkää vasten "pierumaisia" ääniä hänen kävelyrytmissä. Ihan kun hän olis piereskellyt kävellessään.. :"D
Muita nauratti häntä ei. :)JasuM kirjoitti:
Kaveri joskus yläaste iässä suuttui mulle, kun linjurilla kuljettiin ja hän oli jäämässä kyydistä pois, niin pörisytin kädenselkää vasten "pierumaisia" ääniä hänen kävelyrytmissä. Ihan kun hän olis piereskellyt kävellessään.. :"D
Muita nauratti häntä ei. :)Kerran köytettiin kaverin mopo puuhun takavanteesta kiinni niin, että hän ei kiinnittänyt huomiota. Hyppäs selkään ja pääs metrin eteen päin kun tyssäs. :D
- Anonyymi
JasuM kirjoitti:
Kerran köytettiin kaverin mopo puuhun takavanteesta kiinni niin, että hän ei kiinnittänyt huomiota. Hyppäs selkään ja pääs metrin eteen päin kun tyssäs. :D
Onneksi vaan metrin köysi. Voi muuten sattua.
Serkkupojalla joskus vähän sattui, munat tankkiin nimittäin. Oli mustana sekä heppi että pallit kauan aikaa. Hyvä ettei pois mädänneet.
Onneksi vaan metrin köysi. Voi muuten sattua.
Serkkupojalla joskus vähän sattui, munat tankkiin nimittäin. Oli mustana sekä heppi että pallit kauan aikaa. Hyvä ettei pois mädänneet.
-keinovaginamies-Joo, ei onneksi tässä jekussa sattunut, muuta kuin egoon. Se oli vähän tarkoituskin, iso ego. :)
Auts. 😖
- Anonyymi
Joo muistan ton. Mutta miks ihmeessä se Vhsltä kattelit. Ne on ihan karmeeta laatua. Se oli semmonen keksintö, ettei ois ikinä pitäny keksiä. Joo kyllä mä ittekin lentäjäksi haaveilin ja oisin varmaan päässy, kun mulla oli tosi tarkka näkö. Mutta nyt ei enää oo ja huiputtaakin jo niin ettei työpukilla meinaa pysyä. Mutta nykyään kuulemma liikelentäjäksi pääsee vaikka oiskin rillit. Että voisin sitten periaatteessa mennä. Kuulutan vaan matkustamoon, että valmistaudutaan laskuun, että pikkusen kapteenia huiputtaa, mutta kyllä tää tästä.
No mitäpä muuta olis 86-90-luvulla kattellut? :D
Okei, minä en olis päässyt edes alkuun. Jo kolmannella tarvin silmälasit ja migreenit aiheutti näköhäiriöitä ja kaikkee sellasta mitä ei lentäjä saa potea, verenpaineetkin seilas jo parikymppisenä (vaikka olin laiha). Mutta haaveilu oli kivaa.
JasuM: "Onko muita haaveilijoita tai jopa niitä jotka on lentäjiä, jopa hävittäjän puikoissa.. tällä palstalla? :)"
Minulla oli tietokonepeli, jossa olin hävittäjälentäjä. Se riitti. Varsinkin lentotukialukselle oli vaikea laskeutua. Se vaati taitoa. Silmälasien ja pituuden takia en voi päästä tosielämässä ilmavoimiin, joten haaveita ei ollut. Tietokonepelit riitti.Tuo on elokuva joka pitäisikin katsoa vhs:ltä pikselit kuuluu siihen oleellisena osana. Kaveri oli hommannut levynpyörittäjäänsä uuden timannttineulan ja kehui kovasti rahinan laatua vanhoissa levyissä. Aikansa juttuja kummatkin.
Kerran tuon jaksoi katsoa mutta Hot shots-versio taisi kestää parikin tarkastelua. Tällaisen nurmiporan silmin nuo ilmasotafilmit eivät oikein ole samalla lailla samaistuttavia kuin vaikka Tali-Ihantala-elokuva.
Paitsi tietysti dokumenttipohjaiset. https://areena.yle.fi/1-3245121Heh, tuntematon sotilas on nähty kymmenet kerrat. Isosisäni oli sodassa viestimiehenä ja aina itsenäisyyspäivänä hän parkkeerasi itsensä telkkarin eteen, katsomaan tuntemattoman sotilaan ja itki.
JasuM kirjoitti:
Heh, tuntematon sotilas on nähty kymmenet kerrat. Isosisäni oli sodassa viestimiehenä ja aina itsenäisyyspäivänä hän parkkeerasi itsensä telkkarin eteen, katsomaan tuntemattoman sotilaan ja itki.
Tuota dokumenttia en ole nähnyt, vaikka luulen että tuo mölisi juuri yks ilta meidän olkkarissa. Puolisoni taisi katsella, hän katsoo kaikki dokumentit melkein mistä vaan mikä liittyy luonnontieteisiin, sotaan, politiikkaan.
JasuM kirjoitti:
Heh, tuntematon sotilas on nähty kymmenet kerrat. Isosisäni oli sodassa viestimiehenä ja aina itsenäisyyspäivänä hän parkkeerasi itsensä telkkarin eteen, katsomaan tuntemattoman sotilaan ja itki.
Kieltämättä välillä on käynyt itsenäisyyspäivänä mielessä että joskus voisi painottaa muutakin kuin noita kohtalon vuosia ja linnan pukuloistoa.
- Anonyymi
M184 kirjoitti:
Kieltämättä välillä on käynyt itsenäisyyspäivänä mielessä että joskus voisi painottaa muutakin kuin noita kohtalon vuosia ja linnan pukuloistoa.
Onko käynyt mielessä, ettei ilman noita kohtalon vuosia olisi itsenäisyyspäivää?
Anonyymi kirjoitti:
Onko käynyt mielessä, ettei ilman noita kohtalon vuosia olisi itsenäisyyspäivää?
Kyllä se itsenäisyyspäivän lisäksi käy yleensä mielessä myös 4. kesäkuuta; ja tietysti sankarihautojen ohi kävellessä.
Välillä vain käynyt mielessä että esim teknisestä kehityksestä, vaurastumisesta tai vaikka lääketieteen muutoksista voisi olla enemmänkin tarjontaa itsenäisyyspäivänä.
- Anonyymi
Hmm.. *silmäilee lievässä humalassa mattoa... ehkäpä jonain päivänä.. * - cu-
- Anonyymi
JasuM kirjoitti:
Lentävämatto. 😆
Mitä nauramista siinä on :o ;D sattumalta tässä on myös parveke vieressä, eikä tuonne alas nyt niiiiin kovin pitkä matka ole. Pitää vain odotella sopivaa tuulta. Tai no, mikä tahansa tuulenpuuska kelpaa. Plaani on loppuun saakka tässä yhtäkkiä hiottu :) ensin ovi auki, sitten matonkulmista kiinni pitäen mattoa edessä ja toiselta puolen kartanoa reippaasti juoksuaskelia apuna käyttäen ja eiku MENOX! Jipikaijee :D - cu-
Anonyymi kirjoitti:
Mitä nauramista siinä on :o ;D sattumalta tässä on myös parveke vieressä, eikä tuonne alas nyt niiiiin kovin pitkä matka ole. Pitää vain odotella sopivaa tuulta. Tai no, mikä tahansa tuulenpuuska kelpaa. Plaani on loppuun saakka tässä yhtäkkiä hiottu :) ensin ovi auki, sitten matonkulmista kiinni pitäen mattoa edessä ja toiselta puolen kartanoa reippaasti juoksuaskelia apuna käyttäen ja eiku MENOX! Jipikaijee :D - cu-
Hahhah, love u maan. Mielikuva on hervoton kuvauksesi mukaan. 🤣
- Anonyymi
JasuM kirjoitti:
Hahhah, love u maan. Mielikuva on hervoton kuvauksesi mukaan. 🤣
Kompuroi tässä sitten jo lähtötelineillä :D hei mutta, nyt wälähti turboidea. Haen jostakin romikselta airbagin ja liimaan sen lankunpätkään kiinni ja sen puolestaan ruuvaan lähtökohtaseinään kiinni ja ei muuta kuin kyynärpäällä kova isku siihen ja hyvin lähtee. Varsinainen launchkiihdytin :) - cu-*paukku*
Anonyymi kirjoitti:
Kompuroi tässä sitten jo lähtötelineillä :D hei mutta, nyt wälähti turboidea. Haen jostakin romikselta airbagin ja liimaan sen lankunpätkään kiinni ja sen puolestaan ruuvaan lähtökohtaseinään kiinni ja ei muuta kuin kyynärpäällä kova isku siihen ja hyvin lähtee. Varsinainen launchkiihdytin :) - cu-*paukku*
Twiiiiiuh... Flop. 🤣🤣😜👍
Mua sattuu poskiin ja palleaan. Oon nauranut itteni kippeeks. Ihan parasta huumoria. 🤪
Eikös niillä hävittäjäpiloteilla ole joku pituusraja? Lontoon ilmailumuseossa kurkkasin hävittäjän ohjaamoon ja se oli ahdas kuin lasten syöttötuoli. Jos sinne mahtuisin, pää jäisi ulkopuolelle.
Ei siinä voi lennellä, vaikka silmillä olisi tyylikkäät pilottilasit.Tällaset kriteerit löytyy. Ei mitään goljatteja. :)
~fysiologiset mitat:
paino 47—94 kg
istumapituus 81—98 cm ja reiden pituus 55—67 cm (mitataan valintojen aikana erityisellä mittalaitteella)
Lähde:https://intti.fi/lentajat- Anonyymi
JasuM kirjoitti:
Tällaset kriteerit löytyy. Ei mitään goljatteja. :)
~fysiologiset mitat:
paino 47—94 kg
istumapituus 81—98 cm ja reiden pituus 55—67 cm (mitataan valintojen aikana erityisellä mittalaitteella)
Lähde:https://intti.fi/lentajatAikamoiset vaatimukset muutenkin:
"hyvä terveydentila, palveluskelpoisuusluokka A
hyvä fyysinen kunto ja normaali verenpaine
yleinen uimataito (kykenee uimaan pysähtymättä 200 metriä)
hakijan tulee olla suomalaisen ylioppilastutkinnon suorittanut tai vähintään kolmevuotisen ammatillisen tutkinnon suorittanut tai muuten korkeakoulukelpoinen (lukion/3-vuotisen ammattikoulun viimeisellä luokalla opiskeleva voi hakeutua kurssille, mikäli hän täyttää em. kriteerit ennen palveluksen aloittamista)
kouluarvosanojen riittävä pistemäärä
vähintään 18-vuotias kurssin alkaessa, enintään 22-vuotias kurssin alkamisvuonna
hakeutunut Lentoreserviupseerikurssille enintään kaksi kertaa aiemmin
varusmiespalvelus ei tule olla suoritettuna loppuun ennen kurssin alkua
Suomen kansalaisuus ja riittävä suomen kielen hallinta
ei voimakkaasti oireilevia allergioita.
näkö:
0.5 ilman laseja ja laseilla 1.0
silmälasien vahvuus enintään 2.5 – -1.5 diopteria
virheetön värinäkö
leikkauksilla korjattu näkö ei ole sallittu" Anonyymi kirjoitti:
Aikamoiset vaatimukset muutenkin:
"hyvä terveydentila, palveluskelpoisuusluokka A
hyvä fyysinen kunto ja normaali verenpaine
yleinen uimataito (kykenee uimaan pysähtymättä 200 metriä)
hakijan tulee olla suomalaisen ylioppilastutkinnon suorittanut tai vähintään kolmevuotisen ammatillisen tutkinnon suorittanut tai muuten korkeakoulukelpoinen (lukion/3-vuotisen ammattikoulun viimeisellä luokalla opiskeleva voi hakeutua kurssille, mikäli hän täyttää em. kriteerit ennen palveluksen aloittamista)
kouluarvosanojen riittävä pistemäärä
vähintään 18-vuotias kurssin alkaessa, enintään 22-vuotias kurssin alkamisvuonna
hakeutunut Lentoreserviupseerikurssille enintään kaksi kertaa aiemmin
varusmiespalvelus ei tule olla suoritettuna loppuun ennen kurssin alkua
Suomen kansalaisuus ja riittävä suomen kielen hallinta
ei voimakkaasti oireilevia allergioita.
näkö:
0.5 ilman laseja ja laseilla 1.0
silmälasien vahvuus enintään 2.5 – -1.5 diopteria
virheetön värinäkö
leikkauksilla korjattu näkö ei ole sallittu"On kyllä. Ei helposti pääse lentojoukkoihin lentelemään. Minä kävisin pituuden puolesta ja varmaan olisin ihan hyvä oppilas ollut oppimaankin, mutta terveys olis ollut aina este.
JasuM kirjoitti:
Tällaset kriteerit löytyy. Ei mitään goljatteja. :)
~fysiologiset mitat:
paino 47—94 kg
Lähde:https://intti.fi/lentajatKumma että perseen leveydestä ei mainita mitään. Leveäperseiset varmaan päätyvät rahtikoneen piloteiksi :P
Carl-Gustaf kirjoitti:
Kumma että perseen leveydestä ei mainita mitään. Leveäperseiset varmaan päätyvät rahtikoneen piloteiksi :P
Jos niillä on nk. vakuumihousut. :D
Puristuu kasaan.Carl-Gustaf kirjoitti:
Kumma että perseen leveydestä ei mainita mitään. Leveäperseiset varmaan päätyvät rahtikoneen piloteiksi :P
Ootko muuten koskaan miettiny miten monet perseet lentää ylitsesi taivaalla? Mää oon, joka kerta kesällä riippumatolla maatessani ja ylitse lentää suht tiuhaan koneita. :)
JasuM kirjoitti:
Ootko muuten koskaan miettiny miten monet perseet lentää ylitsesi taivaalla? Mää oon, joka kerta kesällä riippumatolla maatessani ja ylitse lentää suht tiuhaan koneita. :)
En ole ihan perseinä asiaa visualisoinut, mutta kuuntelen mielelläni moottoreiden ääntä ja yritän arvioida lentokorkeutta.
Ja onhan se jännää, kun ylilentävästä koneesta voi tippua ruumiita, paskaa tai koko kone voi tulla olohuoneen ikkunasta sisään.
Potkurikoneet lentää täällä päin aika matalalla.Carl-Gustaf kirjoitti:
En ole ihan perseinä asiaa visualisoinut, mutta kuuntelen mielelläni moottoreiden ääntä ja yritän arvioida lentokorkeutta.
Ja onhan se jännää, kun ylilentävästä koneesta voi tippua ruumiita, paskaa tai koko kone voi tulla olohuoneen ikkunasta sisään.
Potkurikoneet lentää täällä päin aika matalalla.Joskus kiinnittää tosiaan huomiota ääneen ja lentokorkeuteen. Joskus on käynyt nuokin mielessä, että jos sieltä putoaa jotain jäätynyttä paskaa tai ruumis päälle, niin se oli siinä sitten. Morjes.
Tai koko kone, on sekin mahdollista.
Hyppää kyytiin. ;)JasuM kirjoitti:
Joskus kiinnittää tosiaan huomiota ääneen ja lentokorkeuteen. Joskus on käynyt nuokin mielessä, että jos sieltä putoaa jotain jäätynyttä paskaa tai ruumis päälle, niin se oli siinä sitten. Morjes.
Hyppää kyytiin. ;)Vaan en tiiä mikä on osunu mun collareitten persukseen, näyttää olevan reikiä täynnä kuin ois haulikolla ammuttu hanuriin. :D
JasuM kirjoitti:
Joskus kiinnittää tosiaan huomiota ääneen ja lentokorkeuteen. Joskus on käynyt nuokin mielessä, että jos sieltä putoaa jotain jäätynyttä paskaa tai ruumis päälle, niin se oli siinä sitten. Morjes.
Hyppää kyytiin. ;)Bruce Williskin on papparainen, mutta hyppäsi ilmassa leijuvan VTOL-koneen siivelle ja antoi pilotille turpaan. Että kai sitten on mahdollista. :)
Carl-Gustaf kirjoitti:
Bruce Williskin on papparainen, mutta hyppäsi ilmassa leijuvan VTOL-koneen siivelle ja antoi pilotille turpaan. Että kai sitten on mahdollista. :)
On on. Jos se leffoissa onnistuu, onnistuu se oikeestikkin. :P
JasuM kirjoitti:
Vaan en tiiä mikä on osunu mun collareitten persukseen, näyttää olevan reikiä täynnä kuin ois haulikolla ammuttu hanuriin. :D
Collarit reikiintyy äkkiä, kun hankaa hanuria lattiaa vasten. Näin etänä analysoin, että ovat siivotessa revenneet tai sulla on kutinaa alapäässä.
Carl-Gustaf kirjoitti:
Collarit reikiintyy äkkiä, kun hankaa hanuria lattiaa vasten. Näin etänä analysoin, että ovat siivotessa revenneet tai sulla on kutinaa alapäässä.
Pakaroitten kohdalta pieniä reikiä ainakin 4 kpl. Oisko pesukoneessa joku vetoketju, vaikka ne aina kiinni laitan ja vaatteen nurinpäin silti osunut ja tehnyt reikiä. Noi nyt on kotilökärit, että ei haittaa. Tuuletus pelaa. :D
JasuM kirjoitti:
Pakaroitten kohdalta pieniä reikiä ainakin 4 kpl. Oisko pesukoneessa joku vetoketju, vaikka ne aina kiinni laitan ja vaatteen nurinpäin silti osunut ja tehnyt reikiä. Noi nyt on kotilökärit, että ei haittaa. Tuuletus pelaa. :D
:D, joo se on tärkeetä, että takapuoli saa hengittää.
- Anonyymi
JasuM kirjoitti:
On kyllä. Ei helposti pääse lentojoukkoihin lentelemään. Minä kävisin pituuden puolesta ja varmaan olisin ihan hyvä oppilas ollut oppimaankin, mutta terveys olis ollut aina este.
Tuo ikähaarukka 18-22 v myös aika usein este. Että peräti viisi vuotta voi yrittää jos kaikki muu mätsää.
Anonyymi kirjoitti:
Tuo ikähaarukka 18-22 v myös aika usein este. Että peräti viisi vuotta voi yrittää jos kaikki muu mätsää.
Joo, ei siinä kauaa empiä voi.
- Anonyymi
Carl-Gustaf kirjoitti:
Persusten leveys osuu varmasti noihin kg ja cm mittoihin. Jos ei osu, niin sekin selviää valinnoissa.
- Anonyymi
Kysymys, kuinka monta naispilottia on Suomen puolustusvoimien Hornettien puikoissa?
Tuossa on miettimistä kun ollaan tasa-arvon maa, kälysessä Pakistanissa naiset jo lentelee ja ampuu ohjuksia.
https://www.youtube.com/watch?v=ljaK70BI27A
AV
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskallanko vielä kaivata sinua?
Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun355852- 793412
Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa823165Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus3152735- 412262
- 542201
Missä meetwursti on keksitty?
Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo251480Hymyilyttää
Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi211381- 491379
Riku Rantala OUT, Matti Rönkä IN - Hengaillaan visailuohjelmaan astuu kova nimi: "Olen kasvanut..."
Matti Rönkä jäi eläkkeelle yli 30 vuoden työuran jälkeen loppuvuodesta 2024. Uutistenlukija-toimittaja-kirjailija ei kui281303