Voisiko joku ihana ihminen auttaa mua?? jos joku vois tehä mulle esim.viikon ruokalistan et mitä saan syödä ja mitä en. mä nyt tähähn kirjotan et mitä oon nyt yleensä tottunut syömään päivän aikana:
AAMUPALA: kahvia, 2leipää(päällä margariinia,juustoo ja palvikinkkua)
LOUNAS: esim. makaronilaatikkoa, salaattia, maitoo ja 1 leipä (mitä nyt koulussa on ruokana)
VÄLIPALA: kahvia, 3 leipää(samat päällä mitä aamullakin)
ILLALLINEN: esim. lihakastiketta ja perunamuusia, 1 leipä ja salaattia ja maitoo
Se oli siinä ja sit tietenkin saatan koulussa ostaa jonkun suklaa patukan tai jotain. ja pari kertaa viikossa syön jotain herkkuja.
Oon 163cm/66kg ja ois kiva päästä kesä kuntoon kun tota läskiä on päässy kertymään.
viikon ruokalista
9
2290
Vastaukset
- 21 kiloa laihduttanut
No kokeileppas vaikka näin:
aamulla syöt vain yhden leivän, jossa on päällä
mieluummin kasviksia, esim. tomaattia ja kurkkua.
Juusto on paha! Jos välttämättä haluat juustoa
leipäsi päälle, osta juustoa jossa on rasvaa vain 17%
Myös kinkun suosittelisin jättämään pois.
Syö koulussa mahdollisimman vähän, vain sen verran että
jaksat koulupäivän loppuun.
Jätä välipala pois. No sen kahvin voit juoda, mutta
muista että kahvissa on rasvaa!
Illallahan ei saisi syödä mitään, joten yritä syödä
illallinen ennen kello kuutta. Sen jälkeen ei mitään!
Syö vain tummaa leipää, ja lopeta kaiken makean ja
rasvaisen syönti. Kerran viikossa voit pitää pienen
herkuttelupäivän jolloin saa syödä esim. puoli pussia
sipsejä. Omasta kokemuksesta sanon että se ei
yleensä vaikuta laihtumiseen (siis se jos yhtenä päivänä
syö jotain hyvääkin...)
Älä syö ruokailujen välillä MITÄÄN.
Kerroppas sitten tänne onnistuiko antamillani
ohjeilla! Toivottavasti oli apua.- Rapuneito
Ateriarytmin säilyttäminen on tärkeää, eikä ole mitään järkeä jättää aterioita väliin, koska se aiheuttaa monelle ahmistaa.. Hyöty siis plus miinus nolla.
Ja toi älä syö aterioiden välillä mitään oli aika ehdoton, mutta miksi?? Esim.kurkku, porkkana, kaali.. niitä voi rouskutella ihan rauhassa, eikä ne varmasti aiheuta ylimääräistä läskiä.
Päin vastoin ne pitää verensokeria tasaisena, eikä sitten tuu ahmimishimoja. Ja kun verensokeri ei laske pysyy mieli ilosena. - solina
Hyvä, että Rapuneito pisti heti kunnon oikaisun, mutta minäkin tähän soppaan lusikkani tökkään ja ihmettelen, että miten niin kahvissa on rasvaa??? Musta kahvi, 0 %. Kupillisessa on 3 kcal eli ei mitään.
Muista muuten kaikki kevyttuotteet, vähärasvaiset levitteet jne. Leikkeleissäkin on näitä kevytversioita, joten ei ne niin pahoja ole. Leivän päälle voi tosin loihtia tosi herkut esim. paahdetun ruisleivän päälle Beletteä ja tomaattia sekä ripaus mustapippuria.
Herkuttelusta sanoisin, että kannattaa etsiä jotain muuta kuin suklaata (suklaapatukka 40 g, 216 kcal!!!)ja chipsejä (puoli pussia perunalastuja, 100g, 550 kcal) Eikö hedelmistä löytyisi? Tai osta Pilttipurkillinen jotain hyvää hedelmäsössöä tai vaikka popcorneja.
Ja sitten liikuntaa!! - sadelma
Syö koulussa mahdollisimman vähän, vain sen verran että
jaksat koulupäivän loppuun.
Jätä välipala pois.
Eli näiden ohjeiden mukaan saisi syödä vain aamulla ja illalla ennen kuutta jotain ruokaa... Ihme ohjeet.
Ei tavallinen ruoka lihota! Koulussa nyt ainakin kannattaa syödä kunnolla ruokaa perunaa, kastiketta, salaattia, leipää, maitoa, jotta jaksaa vielä koulun jälkeenkin. Tuleehan sitä koulussa osteltua suklaata tai jotain, jos ei ole ruokaa syönyt. Eli oma ohjeeni on että koulussa pitää syödä kunnolla että jaksaa eikä napsi muuta. Kotona välipalaksi voi ainakin syyä porkkanaa, tummaa leipää, jukurttia, ja välissä voi syödä kasviksia ja hedelmiä surutta...
Nuilla laihdutus ohjeilla olen saanut itseltäni löysän mahan ja 10 kiloa pois. Tietysti liikunta suurin osa sitä, itse liikun 4 kertaa viikossa, joka päivä eri urheilu lajia (squash, aerobic, uinti, juoksu)
- Rapuneito
No niin olen siis perehtynyt ruokajuttuihin ja muita on hyvä neuvoa, kunpa niitä itekin voisi vielä toteuttaa.
Kokeileppa joku päivä tällaista, esim.
AAMUPALA:Kahvia, puuroa, joku hedelmä.
LOUNAS: Mitä koulussa on.. täytät lautasen niin, että 1/4 osa on perunaa/riisiä/pastaa ja 1/4 osa on kalaa/lihaa/kanaa ym. Ja 2/4 lautasta on SALAATTIA. Leipä tummaa ja päälle vain sipaisu margariinia. Mielummin kasvisrasva ja ruokajuomaksi rasvatonta maitoa ym.
VÄLIPALAKSI:Hedelmä tai rasvatonta jugurttia tai pala tummaa leipää. Koska laitat leivän päälle kinkkua ym.ei margariinia tarvitse laittaa. Juustonkin voi vaihtaa kurkkuun, tomaattiin, paprikaan ym.
PÄIVÄLLINEN:Voi olla jotain samansuuntaista kuin lounas.. Paitsi mielellään kevyempää, koska ollaan iltaan päin menossa. Keittokin on oikein oiva päivällinen.
ILTAPALA: Iltapalaksi kevytviiliä tai hedelmiä tai tummaa leipää. Tai raejuustoa ja ananasta tai mitä nyt keksii.. Hedelmäsalaatti on hyvää.
Herkutella voi ja toki kannattaakin. Mutta esim. suklaassa on kamalasti huonoa rasvaa, kun taas esim. hedelmäkarkeissa ei ole rasvaa. Kasvisrasvajätski on hyvää herkutteluun tai vähärasvainen jäätelö. - Raikuli
Muistat juoda vettä 2 l päivässä. Ota kouluun vesipullo mukaan ellei siellä ole mistä juoda kunnon vettä. Vesi on tärkeää!!
Aamiainen on tärkeä, syö silloin kunnolla. Koulussa voit syödä ruokasi normaalisti, vältä leivän päälle rasvaa. Mutta ota kohtuullinen annos, ei suurta äläkä santsaa!
Välipalat ovat tärkeitä, mutta voihan sitä syödä kasviksi, marjoja, hedelmiä!!
Iltasella otat kevyesti.
Ruokailuja ei saa jättää pois ja välipalat ovat tärkeitä ... jos nyt painonvartijoiden ohjeisiin on uskomista!
Mutta muista kohtuus kaikessa!! Jos jollain kaverillasi on painonvartijoiden pistetaulukko, jossa on pisteet jokaiselle ruoka-aineelle. Kannattaa vilasta sitä, se avartaa!!! - Limppu
Suosittelisin sulle painonvartijoiden pisteohjelmaa!
kokemuksia on, se toimii ja on helppoa. - laiska
Joo, kaikki vastaukset ovat periaatteessa hyviä. Minä vain olen niin laiska etten ole ikänä jaksanut noudattaa viikkoa pitempää mitään laihdutuskuuria. Onnekseni luin veriryhmistä ja niille sopivista ruokavalioista. Nyt ei tarvitse enää laihduttaa ja kaverinikin, joka onneksi on samaa veriryhmää on jo laihtunut pari kiloa. Meille O-ryhmäläisille on tärkeintä välttää vehnätuotteita ja maitoa(kalkkitabletit). Aineenvaihdunta piristy kummasti. Löydät tietoa vaikkapa googlesta hakusanoilla veriryhmä ruokavalio.Niin ja oman veriryhmän saa selville vaikkapa verta luovuttamalla, mikäli et ole liian nuori.
- onneton
Kiitti kaikille vastanneille tosi paljon..
Nyt oon aatellu et välipalalla mähän voin syyä paljon kevyemmin,esim.raejuustoo ym. hedelmiä!
Kiitti vielä kaikille ja saa mulle vieläkin tänne kirjotella!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1381329
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä39906Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad32644- 14600
Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46597Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä26578- 25555
Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott30547Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver17543Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .17523